Hondenjas ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:03

Bravura schreef:
Kaus schreef:
Mijn cattle dog past de mesh deken maat 48cm terwijl de fleecedeken maat 53cm te klein is. Ik koop ze vanaf nu alleen nog maar bij Snow Borders op wedstrijd zodat ik ze kan passen :Y)


Bijzonder, de fleece BoT die hier ligt is 52 cm (53 cm kent BoT niet) en die is te groot voor rugmaat 53 cm en qua omvang. Dan kloppen die maten van BoT dus niet? Ik vind het prachtige dekentjes maar die staart flap is waardeloos bij honden die de staart hoog dragen en dat ritsje is ook te kort of zit niet op de juiste plaats.
Helaas heeft niet iedereen de kans om dekens te passen op een show. Zijn er zat die niet op show komen of een winkel in de buurt hebben die het verkoopt :)


Bot hugo heeft niet die flap over de billen! Is er ook in meshversie.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenjas ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:24

Daarom is de Hugo minder geschikt voor sporthonden, die doet niks voor de bil en nekspieren.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hondenjas ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:29

Bravura, oké 52cm dan. Punt blijft staan. Hier zijn ze trouwens allebei ook te groot in omvang. Zeker voor de kelpie die heel smal is. Denk dat hij misschien beter de winhondversie zou passen maar heb voorlopig geen nieuwe jasjes nodig.

Als de rits niet op de juiste plaats zit denk ik dat je de verkeerde maat hebt. Of je hond heeft de staart op een bijzondere plaats zitten.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenjas ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:04

Voor een simpel jasje bij/ tussen de training kan ik ook de “scruffs thermal coat” aanraden.
Makkelijk ding, lekker soepel, reflecteert de warmte en niet duur.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:04

KimD, de beide BoT zijn nieuw en ongedragen. ;) Vind dat ze daarom ook netjes geprijsd zijn. Anders blijven ze gewoon liggen. Ze eten geen brood. :)

Kaus, vriendelijkheid is maar alles. Ik proef zowat afgunst in je berichten.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:10

Bravura schreef:
KimD, de beide BoT zijn nieuw en ongedragen. ;) Vind dat ze daarom ook netjes geprijsd zijn. Anders blijven ze gewoon liggen. Ze eten geen brood. :)


Nee, maar wel zonde. Hoe langer Je ze laat liggen hoe minder ze waard worden. Tenzij je zelf een hond weer krijgt wat erin past, dan zou ik ze uiteraard ook bewaren.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:12

KimD schreef:
Bravura schreef:
KimD, de beide BoT zijn nieuw en ongedragen. ;) Vind dat ze daarom ook netjes geprijsd zijn. Anders blijven ze gewoon liggen. Ze eten geen brood. :)


Nee, maar wel zonde. Hoe langer Je ze laat liggen hoe minder ze waard worden. Tenzij je zelf een hond weer krijgt wat erin past, dan zou ik ze uiteraard ook bewaren.


Heb je gelijk in maar heb ze hier nog geen half jaar in de verpakking liggen. Om ze dan voor bijna niks weg te doen vind ik ook zonde. Nieuw is nieuw.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:24

Bravura schreef:
KimD schreef:
Nee, maar wel zonde. Hoe langer Je ze laat liggen hoe minder ze waard worden. Tenzij je zelf een hond weer krijgt wat erin past, dan zou ik ze uiteraard ook bewaren.


Heb je gelijk in maar heb ze hier nog geen half jaar in de verpakking liggen. Om ze dan voor bijna niks weg te doen vind ik ook zonde. Nieuw is nieuw.


Dat zeker, maar ervaring leert dat mensen het er gewoon niet voor betalen omdat ze voor nog geen tientje meer een nieuwe hebben, en vaak met retourgarantie etc.

Je zou het wel eens kunnen proberen via de bekendere FB pagina's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:43

KimD schreef:
Ikke89 schreef:

Ik ben ook aan het kijken voor BOT jassen voor die 2 van mij.
Hoe is de pasvorm? Denk je dat ze zouden passen op die van mij?
Wat is het verschil tussen die mesh en gevoerde versie?
Ik kan dat zo gauw niet vinden online.


Ik ga je zo even een PB doen! Aangezien jij in de buurt zit kun jij ook makkelijk komen passen, zeker met die van jou is dat de beste optie denk ik. :j


Bravura schreef:
BoT valt ruim. Mijn hond heeft rugmaat 53 cm maar de BoT van 48 cm zat hem goed. Hij is niet breed gebouwd moet ik er bij zeggen. Zie mijn onderschrift mocht je die maat zoeken O:)



Ligt ook aan het soort hond

Onze borders kunnen bijna één op één de maten aan. Twee keer 55cm ruglengte en hebben 52cm in de BOT. Mijn Korthaar Collie is 45 cm ruglengte en heeft 47 in haar gevoerde jassen en 49 in haar fleece en mesh. Onze sheltie is 50cm, en heeft 49 in haar BOT. Overigens zou ik je als tip willen meegeven om ze iets goedkoper te maken, het verschil met nieuwe is niet 'genoeg'.


_San87_ schreef:
Ik heb een Back on Track regenjas voor mijn Weim. Hij krijgt m aan wanneer we trainen t regenachtig (goh) en vriesweer is. Ik merk aan hem dat hij met zijn jas aan veel meer ontspannen en comfi is dan zonder zijn jas in diezelfde omstadigheden.

Voor de dagelijkse wandelingen en fietstoeren gebruik ik 'm normaal gesproken niet, of t moet echt heel koud zijn.


Deze jassen zijn overigens ook niet gemaakt voor wandelen of echt inspanning te leveren. Ze zijn gemaakt voor het warm houden van de spieren, maar niet tijdens de inspanning. Dan kan er oververhitting ontstaan door het 'mechanisme' van de jas.

Als t heel erg koud is dan krijgt ie m met de wandelingen gewoon aan. Vind ie heerlijk.

Voor t fietsen gebruik ik m niet, daarin was ik niet duidelijk.


KimD schreef:
Bravura schreef:


Heb je gelijk in maar heb ze hier nog geen half jaar in de verpakking liggen. Om ze dan voor bijna niks weg te doen vind ik ook zonde. Nieuw is nieuw.


Dat zeker, maar ervaring leert dat mensen het er gewoon niet voor betalen omdat ze voor nog geen tientje meer een nieuwe hebben, en vaak met retourgarantie etc.

Je zou het wel eens kunnen proberen via de bekendere FB pagina's.

En dit klopt. De tijden van de bijna nieuwprijzen voor 2e hands artikelen zijn voorbij.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:08

Hoihoi,
Heb net dit topic gevonden. Ik heb drie cavaliertjes waarvan er twee al ruim bejaard zijn. Omdat ze niet meer zoveel vetjes hebben wil ik ze een jasje cadeau doen. Ik heb het BOT dekje besteld, en een Weatherbeeta, maar vind de Kentucky Horsewear hondenjas ook erg mooi. Iemand ervaring mee qua pasvorm/ kwaliteit?