Hond blijft krabben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:49

Ik lees ook even mee. Mijn hond doet nagenoeg hetzelfde en krijgt zo te zien hetzelfde voer. Ze zit nu op een eliminatiedieet, al valt dat niet helemaal mee met een hond die als allergrootste hobby eten heeft :')

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:06

Hoe gaat het nu?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 16:18

Gisteren laatste dag cortisone, vandaag nog niet aan het krabben, maar ik wacht nog even af. Als hij terug begint te krabben gaan we het voer onder de loep nemen, maar blijft hij nu krab-vrij dan gaan we gewoon zo verder.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:23

Nog steeds jeukvrij?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 10:59

Hier lijkt het opgelost door het immuunsysteem even te onderdrukken met de cortisone. Zoizo houden we de hond goed in het oog.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 12:15

En dit verhaal krijgt een vervolg, dinsdag nog niets te merken, woensdag beginnnen krabben en gisteren heel de buik opengekrabt + een poot open gebeten.

Dus gisteren terug naar de dierenarts. Witte bloedcellen nog steeds verhoogd, maar verder niets speciaals te vinden. Dus een reactie op voeding of een omgevingsfactor. Omgeving uitsluiten is zeer moelijk, dus vanaf vandaag gaan we voor een eliminatie dieet. Al zegt mijn onderbuikgevoel dat het niets met eten te maken heeft, want waar komt die verhoogde witte bloedcellen dan vandaan? We gaan het toch proberen en blijven opvolgen.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:28

Welk voer heb je nu, ik ben met mijn hondjes bij Sabina van Loon geweest. Daar kwam echt veel uit, mijn York kreeg ook opeens jeuk en dat bleek een reactie te zijn op een pijnstiller. Bij de reguliere dierenarts kwam ik niet verder. Een holistische dierenarts kijkt naar de hele hond, dus niet alleen naar de jeuk.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 14:09

Rode grote zak droogvoer van Royal canin.
Google zegt: Royal Canin Medium Adult

Vanuit Antwerpen lijkt me dat nogal ver, ik ga nu eerst het dieetvoer van de dierenarts proberen. Daarna zien we wel verder.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:13

Seltje schreef:
Rode grote zak droogvoer van Royal canin.
Google zegt: Royal Canin Medium Adult

Vanuit Antwerpen lijkt me dat nogal ver, ik ga nu eerst het dieetvoer van de dierenarts proberen. Daarna zien we wel verder.


Mij lijkt dit geen zak brokken voor een eliminatiedieet, maar goed... hopelijk vind je snel de oorzaak...

qua huid- en jeukproblemen gaan verschillende die ik ken naar een alternatieve DA in Ter vuren. Geen enkele van de honden staat nog op medicatie ook al was de oplossing bij de vaste DA's telkens cortisone en/of apoquel

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 14:47


petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:52

ah ok...

De mijne heeft wel kruisallergie voor alles wat pluimen heeft, dus als je hond voorheen kip kreeg, kan het zijn dat deze brok nog steeds niet het gewenste resultaat geeft...

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:02

Je moet echt weten waar je hond op reageert voor dat je voer geeft.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 15:04

En hoe moet ik dat uitzoeken @marleen_usar?

Ik vroeg bij de dierenarts naar allergietesten in bloed, zoals bij mensen, maar dat wordt blijkbaar niet gedaan.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:13

Klopt dat doen ze niet, je moet dan online zoeken naar iemand die bv een haartest doet.Op Facebook is er ook een allergiegroep,kijk bij Google en dan bij maasduyn.Een allergietest is 72 euro.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:29

Seltje schreef:
En hoe moet ik dat uitzoeken @marleen_usar?

Ik vroeg bij de dierenarts naar allergietesten in bloed, zoals bij mensen, maar dat wordt blijkbaar niet gedaan.


Dat kan wel hoor, maar is niet de betrouwbaarste methode. Krasjes (en dan kijken op de reactie) is beter. Maar een voedselallergie uitsluiten wordt altijd als eerste aangeraden.

Ik zie dat je uit belgie komt, maar onderstaande dermatologe is echt een aanrader. Reguliere dierenartsen hebben toch vaak wat moeite met het goed uitzoeken van de oorzaak (logisch ook, het kunnen zoveel aspecten zijn)

http://www.dierendermatoloogvroom.nl/

Bravie
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-03-13
Woonplaats: vlimmeren (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:53

Moest het met deze brok niet lukken kan je misschien (tijdelijk) overschakelen op vers vlees.
Best dan ook een diersoort nemen die niet in de meeste brokken aanwezig is bvb wild, geit of paard en op deze manier een eliminiatiedieet uitvoeren.
Hierin zitten ook geen granen, additieven en conserveermiddelen waar sommige honden ook allergisch op kunnen reageren.

polly26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: in een paardenbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:17

onze hond had jeuk door anaalklieren
misschien dat na laten kijken

Horsetopia

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:45

Wat raar...
Ik heb ook een keeshond van nu 5/6 jaar en rond de leeftijd van 2 jaar ook beginnen krabben. Allerlei onderzoeken gedaan, ook cortisone gehad, helaas blijven krabben.
Hij krijgt eten van Calibra, hypoallergic.
Wel gemerkt dat hij erger krabt als hij meer wol heeft dus hij wordt nu steeds om de 6 weken gewassen en uitgeblazen.
Het krabben is de ene periode erg hevig (openkrabben aan lies, poten) en andere keer weer milder. Wij blijven ook zoeken en zoeken.
Ik hoop dat jouw hondje geholpen kan worden

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 17:49

@polly anaalklieren heeft de dieranarts gecontroleerd.

@Bravie eerlijk, vers vlees is niets voor ons, als het echt moet dan moet het, maar bij voorkeur liever niet

@Horsetopia Ik hoop dat wij wel wat vinden, want dat krabben vind ik zo enorm zielig om te zien... Stopte bij jou het krabben met cortisone? Hier was het snel over met cortisone, maar kwam na een week stoppen wel gewoon terug.

Bravie
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-03-13
Woonplaats: vlimmeren (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:05

Seltje schreef:
@polly anaalklieren heeft de dieranarts gecontroleerd.

@Bravie eerlijk, vers vlees is niets voor ons, als het echt moet dan moet het, maar bij voorkeur liever niet

@Horsetopia Ik hoop dat wij wel wat vinden, want dat krabben vind ik zo enorm zielig om te zien... Stopte bij jou het krabben met cortisone? Hier was het snel over met cortisone, maar kwam na een week stoppen wel gewoon terug.



Begrijp ik volledig...ik bedoelde dit eerder als tijdelijke maatregel zodat je de jeuk onder controle krijgt en een startpunt hebt. Nadien kan je terug experimenteren met brokken om zo erachter te komen waar ze het wel goed op doet. Bvb een bepaalde diersoort, graanvrij,...Zo hebben we het bij onze hond ook gedaan, al krijgt ze nog wel regelmatig haar portie vlees ;)

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 15:00

Update.

Hond vind het nieuwe voer top, moet zijn ouder brokjes zelfs echt niet meer (we gaven eerst gemengd, maar daar vist hij de nieuwe brokjes tussenuit). Wel blijft de hond schooien voor snoepjes en restjes van tafel, hier moeten wij even wat strenger voor zijn, vooral omdat heel de buurt die langs wandelt, graag snoepjes deelt. Zucht.

Jeuk is nog niet opvallend minder, ook nog niet erger, maar we blijven er met onze neus bovenop zitten.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:09

Het duurt 6 weken voor dat de jeuk weg is.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:30

Tja, het enige wat helpt is streng zijn. Iedereen in mijn omgeving weet dat ze mijn honden geen snoep mogen geven zonder toestemming van mij. de gevolgen van 1 stom koekje zijn de miserie achteraf neit waard.

Mss zou je gedroogde eendenfilet kunnen gebruiken als snoepje...

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:45

Mijn hond kreeg 2 dagen terug eendenfilet maar aan het krabben te zien krijgt hij dit niet meer.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:49

Was maar een idee omdat er in de brog van TS eend zit, naast gehydrolyseerde kip.

Hier zou ik dat ook niet moeten geven, wegens kruisallergie op alles wat pluimen heeft. Maar hier trok het felste van de jeuk toch al weg na een week.