Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 15:39

Ik heb inmiddels besloten om hem voor de slee/step te zetten samen met een husky van een vriendin. Ze heeft meerdere jaren ervaring met huskys. Haar husky is nu 1.5 en staat nu net voor de step mede omdat die ook nog erg jeugdig was. Ik wacht zelf ook tot hij er echt klaar voor is. In zijn koppie is ie ook nog veel te jong en zijn lichaam ook. Eerst maar wat groeien en uitzwaren.

Ze gaat het Fizzy en mij leren. Want ik weet er echt niks van af en durf het zelf niet aan. Dit is voor mij maar 15 min rijden dus lekker dichtbij :)

Hij gaat ook ergens in februari/maart voor HD en ED foto's en direct een verklaring van de dierenarts denk ik dat hij voor de treksport geschikt is.

Ik twijfel nog over het castreren. Hij word hier wel wat vervelend met teefjes maar de teven corrigeren hem wel. Even zien hoe het gaat.

Verder gaat het super met hem. Geen gesloop meer. Bij mijn ouders is hij wel vervelend als ik er niet ben. Maar die zijn lang niet zo consequent :+

Hier een topics
[BB-ITP] Fizzy in de herfstsferen !

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 23:00

Ik wil graag even een update plaatsen.. helaas niet een leuke..ik kopieer en plak m even van Facebook

En zo gaan we weer verder met alle ellende....

Vanaf gister was Fizzy wat slomer dan normaal. Hij wou niet naar buiten en was lui. Nou was het ook heel guur vies weer en de andere honden hadden ook niet veel zin om buiten te kijken , dus we dachten er nog niet veel van...

Nu kom ik vanochtend uit het werk en het viel mij direct op dat zijn blauwe oog geel was ipv wit/helder blauw. Zijn tandvlees was ook geel. Hij kon niet meer op de bank/auto komen en opstaan lukte ook niet. Hij piepte erover als je aan hem zat dus weer naar de dierenarts. Uit bloedonderzoek is gekomen dat hij de ziekte van weil heeft. Er is mij verteld dat ik van het ergste uit moet gaan en dat het erg moeilijk word dat hij het red. Hij is al ver heen , zijn lever en nieren houden er mee op. Hij blijft nu 2 a 3 dagen bij de dierenarts aan het infuus en antibiotica, als hij niet opknapt houdt het op....

-----------

Oftewel. Mijn maatje heeft weil... En slaapt op dit moment op de kliniek. Ik hou mijn hart vast. Hij komt uit Zweden en blijkbaar is daar geen weil/komt weinig of niet voor en word er daar dus ook voor niet geënt. Ik heb hem gekocht helemaal ingeënt(om de douane over te mogen), en moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet naar gekeken heb , wat achteraf dom is..

Voor foto's kan je naar mijn insta pagina. Mijn internet verbinding is niet geweldig om nu te uploaden

senna21

Berichten: 11841
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:07

Wat sneu.
Ik hoop voor jou op een wondertje.
Sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110657
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:12

pfoe, wat heftig. Kun je je andere hond voor de zekerheid ook op Weil laten testen?
En hoe komen ze eraan?

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:25

Weil enten of niet is sowieso een discussie. Een paar weken terug ging er nog een nieuwsbericht rond uit barendrecht(geloof ik) waar een gevaccineerde hond overleed aan weil. Weil voorkomen doe je niet met de enting. Ze kunnen nog steeds ziek worden alleen is het verloop vaak milder. Daarnaast beschermd de enting niet voor alle strengen/variaties van weil.
T is natuurlijk niet vreemd dat er in zweden andere entschema’s zijn dan hier.

Maar de meeste dierenartsen roepen nogal vlug om weil. Heb je hem niet mee genomen naar de DA voor een check toen hij in NL aan kwam? En zn jaar enting?

Maar, wij enten ook geen weil. En de overige cocktail/entingen(dhp) geven wij alleen na titer.


Sterkte, hopelijk komt hij er bovenop! :)
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 24-02-20 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:26

Ach gossie!! Heel veel sterkte!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:34

Wat heftig! Heel veel sterkte :(:)
Hopelijk komt hij er weer bovenop!

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 04:42

kiwiwitje schreef:
Weil enten of niet is sowieso een discussie. Een paar weken terug ging er nog een nieuwsbericht rond uit barendrecht(geloof ik) waar een gevaccineerde hond overleed aan weil. Weil voorkomen doe je niet met de enting. Ze kunnen nog steeds ziek worden alleen is het verloop vaak milder. Daarnaast beschermd de enting niet voor alle strengen/variaties van weil.
T is natuurlijk niet vreemd dat er in zweden andere entschema’s zijn dan hier.

Maar de meeste dierenartsen roepen nogal vlug om weil. Heb je hem niet mee genomen naar de DA voor een check toen hij in NL aan kwam? En zn jaar enting?

Maar, wij enten ook geen weil. En de overige cocktail/entingen(dhp) geven wij alleen na titer.


Sterkte, hopelijk komt hij er bovenop! :)

Nee hij is 1 dag voor ik hem mee nam helemaal van top tot teen gecheckt en hier thuis was er nooit wat aan de hand.

Ik had toevallig 2 weken terug zijn paspoort in handen om de entingen te checken. Hij is 1 febr 1 jaae geworden. Ik zag dat de eerste enting in mei 2020 afliep en wou hem dan laten enten. Moet eerlijk zeggen dat het paspoort Zweeds is en ik niet weet wat nou wat precies is :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110657
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 05:12

Hij komt toch bij KarmaChansy van Bokt vandaan?
Kun je het haar niet vragen? Ze wil vast wel voor je vertalen :j

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:49

Wat cayenne zegt. Maar persoonlijk na zo’n trip van zweden naar NL met een jonge pup had ik hem even laten checken. Zo’n reis is niet niks..
zelfs in onze puppycontracten voor pups binnen NL staat dat ze binnen een week bij de DA langs moeten om te checken..

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 09:23

Cayenne schreef:
Hij komt toch bij KarmaChansy van Bokt vandaan?
Kun je het haar niet vragen? Ze wil vast wel voor je vertalen :j

Ja heb dagelijks contact met haar. Maar ben sowieso niet zo van het enten. En daarbij is het nu dan al te laat..

Kiwi had gekund inderdaad , ik zie er persoonlijk niet echt het nut van in :)

Hij heeft de nacht gehaald gelukkig. Hij lijkt helder volgens de dierenarts. Bel einde ochtend weer

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:43

Weil enten is toch al discutabel. Met weil enten had je dit niet perse voorkomen. :)

T is in iedergeval al positief dat ie de nacht gehaald heeft :)

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:14

Wat vreselijk, TS! :\
Gelukkig is hij de nacht doorgekomen, hopelijk knapt hij nu verder op.
Veel sterkte.

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 12:47

Heb nu met de dierenarts gesproken ipv de baliemedewerker. Dierenarts ziet geen verbetering. Hij is nogsteeds geel. Gister wou hij nog graag eten , vandaag wou hij niks. Hij voeld zich echt niet fit. Hij kon vanochtend zo helder zijn omdat er weer allemaal mensen om hem heen waren. Dierenarts klonk erg bezorgd..

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:10

Wat schrikken een update als deze en met zo’n slecht vooruitzicht. Ik duim toch dat ze hem er boven gaan krijgen! Sterkte

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:40

Hè wat ellendig. Het klinkt voor mij als leek niet goed...
Hoop dat de da nog iets doen kan voor je kleine wolfje. Beterschap voor Fizzy en sterkte voor jou!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110657
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:41

Mag je er niet heen? Misschien gaat hij eten wanneer hij bekende gezichten ziet.

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:11

Hij heeft gevochten.... Mijn dappere held... maar de strijd was niet eerlijk...

Zijn waardes waren zo hoog dat ze niet gemeten konden worden. Zijn nieren deden niks meer. Hij was nog geler dan gister... Hij plastte niet meer. Hij wou niet meer eten. Het was klaar...
Afbeelding
Afbeelding
Zijn blauwe/witte oog wat nu geel was... gister ook al maar minder geel dan dit
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110657
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:11

Ach wat verdrietig, heel veel sterkte!
Hij was toch nog erg jong?

Moet je andere hond ook getest?

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:13

Cayenne schreef:
Ach wat verdrietig, heel veel sterkte!
Hij was toch nog erg jong?

Moet je andere hond ook getest?

Dankjewel. Hij is net 1 geworden

De rest zijn geënt. Die moeten we nauwlettend in de gaten houden

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:19

Heel veel sterkte!

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:34

Ach wat erg... ;( Veel sterkte!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:36

Ach nee, wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte Y;(

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:45

Wat vreselijk, heel erg veel sterkte.

Nog even over de Weil-enting: dat biedt alleen (gedeeltelijke) bescherming als je het elk half jaar inent. Al was hij daar in Zweden tegen ingeënt dan had dat nog niets uitgemaakt, dat is niet zoals met de andere entingen.
Ik geef hem zelf niet trouwens maar dat is een beslissing waarbij ik de specifieke risico's heb afgewogen.

Nogmaals ontzettend veel sterkte, vreselijk om je jonge hond zo plots te verliezen.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:46

Wat vind ik dat erg voor je. Heel erg veel sterkte, veel te jong en vreselijk om zo afscheid te moeten nemen.