Hondenschoen voor herder gezocht, voetzool steeds kapot.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Hondenschoen voor herder gezocht, voetzool steeds kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 09:24

Mijn witte herder heeft helaas een steeds terugkerende snee in zijn voorpoot zooltje. Wat hem belemmert in spelen en lopen vooral buiten. :(:) Nu knutsel ik steeds met sok en ductape wat. Maar hij vindt het doodeng met aanbrengen en niet altijd blijft het goed zitten. -O-

Een hondenschoen of laars lijkt me een fijnere en snellere oplossing. Maar welke zijn het fijnste?

Hij heeft echt grote brede beetje doorgezakte poten vanwege zijn leeftijd.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:27


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:33

Ik heb voor de honden een setje hurtta outdoor schoentjes liggen
Kosten rond de 25 euro
Die gaan best redelijk goed mee

De reu heeft het eerste paar regelmatig periodes gedragen dood de jaren heen , tweede paar ligt nu nieuw klaar voor gebruik

(Heb maat xl gekoof ik , Rottweiler heeft bij mij net iets over in de schoenen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 11:47

Inmiddels met veel gezoek wat gevonden. Had niet veel keuze.en echt dringend nodig. Online bestellen was geen optie. Omliggende plaatsen ook niet echt opties, meer nuchter boerenland zonder fratsen zeg maar. Dierenzaak hier had een soort liggen, wegwerpkwaliteit ook in pasvorm waarvan ook de recenties dramatisch waren. Bedacht me dierenarts hier is inmiddels samen met een grotere kliniek. Zij hadden er nog twee liggen (stoppen er verder mee) een de trixie gewoon en de trixie active walker. Eerste was te klein, tweede goddank in de maat xl. Daar kunnen passen en rondlopen. 16 euro was ik kwijt, mooie prijs.

Die past hem op zich ok, wel stevig vastsnoeren (arme wolfsklauw) maar blijft dan wel goed zitten. Zijn maat is in breedte l maar in de lengte xl vanwege zijn doorgezakte oude mannen poten. :(:) aan de zijkant wat ruimte over. dierenarts vond het idd een passende omschrijving, zijn pols en hak zijn niet echt heel stug en zakt daar flink in door nu. Hij loopt dus voor meer achterop zijn kussen dan op alle kussentjes. En meer op rechts dan op links. En sloft ook vandaar dat het kussentje gewoon te hard slijt. Hij zal lijkt het voortaan op harde grond met deze schoen moeten lopen.

Hij loopt er wat knullig mee en klinkt trip plof. Omdoen is geen hobby maar hij geeft nu braaf zijn pootje. Eerste dag was houdgreep toepassen en een hoop paniekerig gespartel :(:) . Blijft toch een hond met gebruiksaanwijzing. Maar zijn pootje ziet er al een stuk beter uit. Binnen nu gewoon af, buiten om. En zowaar hij blijft ook in plassen spetterend goed zitten. Maar ipv de gewenste beide poten moet ik er een om. De andere moet drogen. Goddank blijft er geen water instaan. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding