Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 11:04

Sinds drie weken is mijn hond ineens heel stijf in de gewrichten. Komt niet meer naar ons toe, loopt van ons weg en wil niet aangeraakt worden.

We zijn naar de dierenarts geweest drie weken geleden en hebben pijnstillers meegekregen. Ze had volgens haar erge rugpijn. Misschien fout van de bank gesprongen?
Het ging toen weer heel goed. Ze was weer wat actiever, at weer goed en liep weer goed. Ongeveer 2 weken erna wilde ze weer niet lopen. Verstopt zich in huis, komt niet naar je toe en wil ook niet eten.

Weer naar de dierenarts en er zou een röntgenfoto gemaakt worden. Helaas was het apparaat kapot, dus met pijnstillers weer naar huis. Eenmaal thuis was ze (zonder dat er iets gedaan was) weer fit. Weer lopen, rennen en direct eten. De vier dagen erna gingen weer super.

Nu vandaag weer slecht. Heel stijf, niet willen lopen. Weer niet eten en zit al vanaf vanochtend onder de bank.
Vanmiddag naar de dierenarts want het röntgenapparaat is gemaakt.
Ben benieuwd naar de uitslag.

Ik vermoed zelf misschien artrose, maar weet niet of ze daar zo heftig op reageren.

Iemand die dit herkend?
Ze is 12 jaar oud en een klein hondje.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:10

Het klinkt als spondylose of artrose?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:12

Of een hernia? Maar het kan zoveel zijn.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 11:15

Het gekke is dat ze het niet dagelijks heeft (ondanks dat ze gewoon dagelijks de pijnstillers krijgt). Sommige dagen gaan super, andere helemaal niet.
Ze mag in elk geval al niet meer op de bank. We hebben de voerbak nu staan op een verhoging zodat eten makkelijker gaat.
Er zijn zes maanden geleden nog röntgenfoto's gemaakt vanwege hoesten. Daarop was verder niets afwijkends te zien bij de botten.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:25

Ik zou gewoon de uitslag van vanmiddag even afwachten TS al begrijp ik je bezorgdheid volkomen :(:)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:32

Ik zou naar een goede orthopeed gaan en met de info en foto's die je daar krijgt, naar de fysiotherapeut.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:43

Ik zou toch foto’s laten maken. Kan heel goed een hernia zijn en je wilt niet dat je hond daarmee door loopt en zo alles verkrampt en evt meerdere hernia’s krijgt.
Mijne had ook vage symptomen zo nu en dan en ineens half verlamd. Had ondertussen 3 hernia’s waarvan 1 oude..
Mocht er niks uit de foto’s komen zeker langs een osteopaat of goed fysio.
Aanrader !

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:24

Ik raad je aan om een ct scan te laten maken. Op röntgenfoto’s is een hernia niet goed te zien. En ik spreek helaas uit ervaring. Ga naar een 2e lijnskliniek zoals bv SDU in Utrecht.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 14:36

Ze reageerde niet op de rug of de nek. Dus toch röntgenfoto's maken. Niets te zien aan de rug of de poten...
Maar wel tumor op de longen en waarschijnlijk nog iets bij de darmen. Ze vermoed dat ze buikpijn heeft.

Nu eenmaal thuis weer direct gegeten en wat vrolijker. We gaan kijken hoelang het goed gaat en als ze nog verder achteruit gaat moeten we haar helaas laten gaan.

Het is al een oud hondje... dus we gaan verder geen operaties etc. meer doen.
Ze had vorig jaar melkkliertumoren (drie) die weggehaald zijn. Mogelijk was het daarvoor al uitgezaaid.

silverwind

Berichten: 220
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Meppel.

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:40

Is haar eetgedrag ook anders, heeft ze diarree of buikpijn?
De symptomen voor rugklachten en (ernstige) buikpijn/diarree komen bij honden aardig overheen.
Sterkte in ieder geval, hier ook een hondje met erge rugklachten.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 14:44

silverwind schreef:
Is haar eetgedrag ook anders, heeft ze diarree of buikpijn?
De symptomen voor rugklachten en (ernstige) buikpijn/diarree komen bij honden aardig overheen.
Sterkte in ieder geval, hier ook een hondje met erge rugklachten.


Nee niets, ze eet gewoon normaal. Alleen vanochtend wilde ze niet eten. Maar nu eenmaal thuis van de riem rende ze op de etensbak af en heeft alles opgegeten.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:45

Sterkte, dat is geen fijne uitslag maar je hebt wel duidelijkheid.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 15:01

Ja, het is allemaal snel gegroeid want zes maanden geleden was er niks te zien. Toen heb ik nog drie tumoren weg laten halen en twee weken erna het gebit nog helemaal laten doen.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Wat zou er toch zijn? (rugpijn hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 23:01

Ai, dat is geen fijne diagnose, maar je weet nu wel wat er aan de hand is.
Mijn eerste hond heb ik door een tumor in de darm moeten laten inslapen. Ging toen ineens heel snel dat hij erge pijn kreeg. Daarvoor niks gemerkt aan hem.
Sterkte ermee.