Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 13:41

Herkenbaar Karuna. Tegen tijd dat het kerst is ga ik zelfs midden in nacht met auto ergens heen zodat ze kan plassen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:42

Ik ga heel erg vroeg en pak veel de auto naar rustige plekken. Maar al vanaf november nodig vaak. -O-

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:16

dito schreef:
Eens met bovenstaande. Mijn hond is echt zo zo bang dat helaas training niet zal helpen. Ze is ook niet te bereiken in haar angst moment.
Def: welke middelen gebruik jij? Ik zie door bomen het bos niet meer.



Bach rescue bij acute angst en Puur nervo gebruik ik in tijden lang achter elkaar.
Mijn hond heeft verschillende stress periodes, is bv. Ook bang voor onweer.
Wij wonen in het bos en in het jachtseizoen wordt er ook geschoten, dat zorgt ook voor stress.
Volgens mij heb ik ook nog iets anders staan, maar dat moet ik even opzoeken.
Thundershirt haalt hier overigens niets uit, helaas.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:26

Maar met trainen begin je eerst met zachte geluiden en als je cat 1 vuurwerk af gaat steken begin je met een dusdanige afstand dat de hond geen angst laat zien. Dan ga je voertjes geven. En als dat goed blijft gaan wat harder en/of dichterbij. Geeft je hond stress aan dan stapje terug.

Die van ons was eerst blinde paniek maar nu reageert ze nauwelijks nog op van die knalballen. Uiteraard is echt vuurwerk veel en veel luider. Maar met luide knallen krijg ik haar steeds sneller uit de paniek.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:20

Ik doe elk jaar alsof ik gek ben en vuurwerk gewoon hoort bij de winter. Mijn jongste zat vorige jaar in angstfase precies in december. Erg niet grappig. Heb de hele maand december bach rescue (zelf samengesteld) gegeven naast puur nervo en puur tranquil. Extra tuig en lijn aan en stug door blijven gaan met normaal uitlaten zonder aanpassingen. Nergens nadruk op gelegd en op momenten die ik uiteindelijk niet meer vertrouwde heb ik ze elders uitgelaten om te voorkomen dat er vuurwerk dichtbij ontstak. Heb uren in de kou op mijn balkon gezeten met mijn volwassen hond en balspel. Uiteindelijk ondanks vuurwerk was mijn puber ook op balkon aan het spelen.

Uiteindelijk de jaarwisseling gehad zonder dat er ook maar 1 angstig was (van de 6)

Overigens standaart geef ik heel december sowieso bach rescue en in de laatste 2 weken ook de nervo van puur en eventueel tranquil de hele maand. Ik ondersteun dus ook mijn niet angstige honden elk jaar weer.

Op deze manier zijn onze 3 herplaatsers na 4 jaar jaarwisseling hier te hebben gehad inmiddels bom proef. Het eerste jaar was een ramp, tweede ging beter en derde gewoon oke

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:26

Voer helpt hier niks. Hij klapt echt dicht bij de eerste verre knal en is dan ook meteen in letterlijk blinde paniek. Net dus al de auto moeten pakken. Kennelijk jagers in de buurt, hele middag al geknal. Ben naar andere kant van plaats gereden en in het donker maar rondje park gedaan.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:46

Hier ook totaal geen reactie op voer of speeltjes dan.
Mijn hond kan echt letterlijk tegen de muren aanspringen en vliegen bij vuurwerk. Dat is vooral ‘s nachts nogal een ding, want je wilt wakker blijven om haar zichzelf niet te laten bezeren.
Met de rustgevende middelen is bovenstaande niet meer het geval gelukkig.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:37

De big bazaar heeft alweer mooi categorie 1 vuurwerk dus we hebben knetterballen en fonteinen gehaald. Kunnen we weer even vooruit.

En net weer geoefend met vuurwerkgeluiden op de laptop. We hebben nu boxjes erbij dus het geluid kan nu veel harder. Het klonk nu alsof ze hier in de straat aan het afsteken waren. Ze keek wel maar niet op een gestresste manier. Ze was veel te enthousiast koekjes aan het zoeken :')

Op bokt kwam ik trouwens dit tegen als tip
https://www.medpets.nl/adaptil/?gclid=C ... YcQAvD_BwE

Ik wil volgende maand die halsband gaan bestellen en mss de pillen.

Vooralsnog ben ik happy met de vooruitgang. Overdag zie ik echt wel dat ze stoerder wordt en 's avonds blijft het spannend maar is ze sneller uit haar paniek te krijgen. Hopelijk dit jaar minder dit beeld
Afbeelding

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:01

Ach gosh,wat een ontzettend zielig gezicht. Ik hoop dat ze er snel aan went.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:22

Zo'n vuurwerk cd werkt hier absoluut niet. Ook niet toen die over de surround set ging. Dat is niet echt genoeg blijkbaar. Licht vuurwerk/knallen kan ze na training een beetje hebben, maar na al die jaren trainen kan ze toch die zwaardere knallen of siervuurwerk absoluut niet aan. Ze bouwt ook enorm de angst/spanning op. Ik heb het opgegeven dat het nog beter wordt, dus probeer het zo goed mogelijk te overleven met haar. Zit dus altijd thuis de weken rond oud en nieuw, in mijn eentje :')

cursebreaker

Berichten: 11427
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:21

O bah ja, ik kijk echt zwaar op tegen oudjaarsdag/avond dit jaar.
Onze vorige hond keek er gelukkig niet echt van op of om, maar het is toch zo sneu om te zien en horen telkens hoeveel last dieren ervan ondervinden. Hoe bang ze zijn :(

Nu hebben we een pup en kitten in huis sinds 6 weken en is het dus voor beiden de eerste kennismaking ermee dit jaar. Ik ga eind deze maand een lezing volgen van een van de instructeurs bij de kynologen club waar ik de puppy cursus volg en hoop dat dit gaat helpen in de voorbereiding naar oudjaarsdag. Met onze vorige hond dus gelukkig nooit problemen gehad, maar hierdoor heb ik er dus nooit verder bij stil gestaan dat ik me ermee bezig moest gaan houden in de toekomst, nu dus hihi. Ik heb echt een hekel aan die knallers. Zo sneu voor alle dieren weer elk jaar, bah :(

Het liefst ging ik lekker weg rond de jaarwisseling, met allebei de dieren, naar een huisje in the middle of nowhere haha, maar huisjes in parken zijn echt onbetaalbaar op die dagen -O-