Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:38

Onze hond doet ook dat pietsjen/kneffelen (wij noemden het altijd gewoon vlooien, dacht eigenlijk ook dat elke hond dat deed :+ ). Die van ons doet het niet alleen in z'n eigen vacht, maar ook in zijn knuffels, en als ik een fluffy trui aan heb wil hij het daar ook wel eens bij doen :')

Het heeft even geduurd (ruim 5 jaar :+ ) maar ik heb eindelijk een foto kunnen maken van onze hond terwijl hij iets aanwijst in het veld *\o/*

[ img ]


Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 13:08

Als ze zo mooi voorstaan, ben je nog meer verliefd. Ik kreeg eerder deze week een filmpje van onze pups die buiten aan het spelen waren. Toen viel mij ook op dat ze allebei al gingen voorstaan als ze iets zagen. Mijn vriend was meteen in zijn nopjes :=

* Alis volat propriis *

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:01

Ja gaaf he, om te zien dat ze dat zo jong al doen! Wanneer mogen de puppies naar jullie thuis komen?

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 14:33

SergeantRoos schreef:
Ja gaaf he, om te zien dat ze dat zo jong al doen! Wanneer mogen de puppies naar jullie thuis komen?


Ze mogen binnen twee weken naar ons komen, ben zo benieuwd. Ik hoop dat Pirsch blij zal zijn met zijn nieuwe vriendinnetjes <<)

* Alis volat propriis *

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:52

Pastis schreef:
SergeantRoos schreef:
Ja gaaf he, om te zien dat ze dat zo jong al doen! Wanneer mogen de puppies naar jullie thuis komen?


Ze mogen binnen twee weken naar ons komen, ben zo benieuwd. Ik hoop dat Pirsch blij zal zijn met zijn nieuwe vriendinnetjes <<)



2 staande pups tegelijk :Y)

Dat wordt aanpoten!

Geniet ervan, ze zijn zo snel groot.


Skip is weer thuis uit het pension. Wat was hij verschrikkelijk blij me te zien! Was onderweg naar huis nog wat onrustig maar heeft ondertussen na een paar daagjes zn ritme wel weer gevonden.

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:43

Gelukkig ook een echte staande

[ img ]

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 09:06

@mvdende: ja er zal genoeg leven in de brouwerij zijn. We hebben samen ook vier kinderen dus het gaat een tijdje lekker druk worden. Nu we hebben al prima begeleiding en mijn vriend heeft behoorlijk wat ervaring met de staande jachthonden dus dat komt vast wel goed.

Merk je dat Skip extra aanhalig is na een verblijf in het pension? Of valt dat mee?

* Alis volat propriis *

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:23

Pastis schreef:
@mvdende: ja er zal genoeg leven in de brouwerij zijn. We hebben samen ook vier kinderen dus het gaat een tijdje lekker druk worden. Nu we hebben al prima begeleiding en mijn vriend heeft behoorlijk wat ervaring met de staande jachthonden dus dat komt vast wel goed.

Merk je dat Skip extra aanhalig is na een verblijf in het pension? Of valt dat mee?



Dat is hij al als ik een paar uurtjes weg ben geweest. :+

Hij was onderweg naar huis erg onrustig, eenmaal thuis heb ik snel een patatje gehaald bij de snackbar en daarna hebben we lekker op de bank geknuffeld.

De volgende ochtend was er al niet veel meer van te merken dat hij weg was geweest.

Als Skip in je buurt mag zijn is het goed, het is echt een hele grote knuffel!

(Ligt nu alweer lekker op bed bij me)

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 17:08

Zo, ik denk dat er eentje zich voor dood aan het houden is. Het is een “ik ga liber niet naar buiten dag” :') De jongeman is drie dagen mee op stap gegaan, batterijen moeten nog wat opladen denk ik :O [ img ]

* Alis volat propriis *

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:14

Hahaha bekende houding!

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 09:02

Ik kon hem jullie niet onthouden, Eentje van in Augustus, maar Pirsch was zo heerlijk aan het genieten van de zon *-:)

[ img ]

Heeft er iemand van jullie ervaring met bv energiesnoepjes of zalmoliebonbons? Hij krijgt nu al high energy voer, op jachtdagen gemengd met blikvoer (100%vlees), maar hij kan na zo’n actieve dag(en) echt ingevallen lijken.

* Alis volat propriis *

_merel_
Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:15

<3 wat n beauty!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-19 09:51

Woehoe! Vandaag is het zover! Puppytijd!

Ik heb vannacht bijna niet geslapen, mijn allereerste zelf gekozen (en betaalde) pup. Zo spannend *\o/*

* Alis volat propriis *

Manadeluca
Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:54

O wat spannend weer…geniet van deze mooie tijd en de tijden die nog gaan komen.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:02

Pastis schreef:
Woehoe! Vandaag is het zover! Puppytijd!

Ik heb vannacht bijna niet geslapen, mijn allereerste zelf gekozen (en betaalde) pup. Zo spannend *\o/*


Gefeliciteerd en geniet ervan vandaag en de komende 14 jaar!

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:10

Heel plezier met de pup!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 19:53

Ik meld me ook even. Mijn eerste hond was een draadhaar. Echt mijn vriendje met krullen.
Niet in gebruik als jachthond maar familie hond en ik ging hele einden de buurt om of met hem fietsen.
Super lief, aanhankelijk, eigenwijs, trouw en energiek. Echt mijn hond en die van mijn vader. In mijn dromen is hij nog wel eens bij me ♥ ♥.
Zal zoeken naar foto's

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:06

Pastis schreef:
Woehoe! Vandaag is het zover! Puppytijd!

Ik heb vannacht bijna niet geslapen, mijn allereerste zelf gekozen (en betaalde) pup. Zo spannend *\o/*


En hoe is het om puppies in huis te hebben?

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:12


Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 18:45

Hello dames!

Het valt eigenlijk reuze mee. Ze zijn behoorlijk flink. Af en toe nog eens een plasje in huis, maar ze geven het wel duidelijk aan als ze buiten willen. ‘s Nachts in de bench ook nog geen ongelukjes.

Verder zijn het wel echte slopers. Geen schoen is veilig, zelfs de houtblokken voor de kachel worden soms rond gesleept. Maar de aanwezige energie valt echt wel goed te kanaliseren.

* Alis volat propriis *

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:18

Wij zijn al een tijdje een beetje voor de grap aan het nadenken over een tweede hond, maar stiekem wordt het toch wel wat serieuzer :+ Mijn ouders willen geen puppy vanwege de energie en tijd dat dat kost, en mijn zusje zit in haar examenjaar en ik woon uit huis dus wij kunnen niet echt meehelpen. Daarom kijken we af en toe wat rond naar herplaatsers, en we hebben een duitse site gevonden maar daar staan vooral honden op die naar een huis moeten waar er met ze gejaagd gaat worden.
Weet iemand hier een site in nederland of duitsland waar we DK herplaatsers kunnen vinden? Mijn ouders willen wel graag weer een duitse staande, zowel omdat ze zo leuk zijn :P als omdat die hond dan hopelijk hetzelfde energieniveau heeft als onze reu zodat ze goed bij elkaar passen.

_merel_
Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:58

Kijk ns op de fb van de dsk. Er worden daar regelmatig herplaatsers aangeboden. Evt kun je daar ook deze vraag stellen.

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

_merel_
Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:15

ik ben nog nooit zo vaak bij een dierenarts geweest als nu met Duuk. Twee weken geleden ging hij ineens flink manken. Ik zag een gaatje in zn poot. Dus hophophop naar de dierenarts. Samen mega in zn poot aan het zoeken geweest maar niets gevonden. We hoopten dat de splinter oid er weer uit zou zijn. Dus ontstekingsremmers mee en evt na 3 dagen terugkomen.

De volgende ochtend liep Duuk eigenlijk weer goed. Een week lang met hem naar zee geweest zodat het plekje zou weken. Ik blij; het liep af met n sisser. En na 8 dagen (uiteraard op zaterdagavond) ineens weer mega mank. Ik heb gelijk de dierenarts gebeld omdat zn loopje me deed denken aan knie-problemen. Eenmaal daar ontdekten we iets heel anders....


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gewoon een mega doorn in zn poot. De bikkel had echt een week lang geen stap mank gezet... :(:)

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

gerpiegorp
Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:34

:wow: Arm ding, wat een pijn moet dat geweest zijn. Ze zijn zo vreselijk hard voor zichzelf :(:) Hij zal wel heel opgelucht zijn nu die doorn uit zijn poot is.

...
Ik ben gerpiegorp

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Duitse staanderliefhebbers, verenig jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-19 14:30

Oh jee. Arme duuk.. wat zijn het toch harde typjes he

* Alis volat propriis *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh en 137 bezoekers