Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11446
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:18

Skyla schreef:
Deze avond een andere zoektocht gedaan. Snoepjes in een handdoek (brokken zijn niet interessant genoeg) ging goed tot het bij de laatste 3 moeilijker werd, dan haakte hij af. :') Lang concentreren is nog niet zn ding. De handdoek vloog op het einde door heel de keuken.


Misschien is een snuffelmat wat voor 'm? Is hetzelfde principe als met de handdoek. Weetniet hoe goed het overeen komt anders is een handdoek natuurlijk een veel goedkopere oplossing haha.

Die kocht ik voor onze pup die binnenkort in huis komt, maar het is ook heel goed te gebruiken voor volwassen honden! Daar verstop je dan ook snoepjes in en kun je makkelijker of moeilijker maken door wat meer oppervlakkig of juist dieper te verstoppen bv.

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 00:11

Als de hond de muilkorf goed is aangeleerd en positief associeert dan is het echt niet erg om die vaker om te houden. Ook rondom de kat, hoe gedraagt hij zich dan? Misschien door dat te doen kun je hem meer tijd bij je hebben en is hij ook meer voldaan om daarna rustiger alleen te blijven in de tuin.

Ik zou echt met een gedragstherapeut gaan werken. Die werkt vanuit een positieve methode. Zeker aangezien het verleden lijkt me dat wel het verstandigst.

Er is een topic op bokt over praktijkspeuren. Staat al best veel informatie op, ook over boeken om er zelf mee aan de slag te gaan. Door zoiets te doen krijg je wel een betere band met je hond en ze vinden het ook nog eens heel leuk.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 00:26

Als hij rustig en lief is gewoon lekker die muilkorf om doen, dat kan toch verder geen kwaad? Zeker niet als dat enkel met ergens in de drukte wandelen. Onze mechelaar wordt ook heel zenuwachtig in drukke gebieden, die doe je echt geen plezier met wandelen over braderietjes ofzo, terwijl mijn stafford daar rustig tussen sjokt.

Mijn stafford komt ook uit het asiel en kon absoluut niet met katten werd mij gezegd. En dat was ook zo, ze rende er keihard achteraan en zou ze zo verscheuren. Maar hier gewoon heul streng in zijn, het mag gewoon niet. en dat kan je jou hond ook leren. Van de dieren blijf je af punt. Nu heb ik zelf een kat die bij haar in de mand kruipt, haar wast ed. De hond wil er nog steeds niks van weten en kijkt me chagerijnig aan of snauwt een keer, maar zal ze nooit meer pakken. Gewoon trainen en flink corrigeren

Jis_

Berichten: 11585
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:24

Elk dier kan weer anders reageren op een nieuwe plek met nieuwe mensen.
Ik denk dat jij niet de leiding hebt, deze hond bepaalt zelf wat hij doet, als je daar verandering in krijgt, dus er wel veel tijd in moet stoppen met goede hulp als je zelf nog ervaring te kort komt, dan is de kans groot dat het gedrag beter wordt en de hond uiteindelijk wel altijd achter je aan loopt, want dit zijn wel heel baasgerichte honden. Een MH is, op wat uitzonderingen na, geen beginnershond vind ik, behoorlijk wat energie/werkdrift tot zelfs neurotisch aan toe en dat laatste ontstaat vaak doordat de hond fysiek en mentaal te weinig wordt uitgedaagd en zeker ook als de eigenaar geen leiding geeft.

Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen.

Jis_

Berichten: 11585
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:31

Jester_ schreef:
Als hij rustig en lief is gewoon lekker die muilkorf om doen, dat kan toch verder geen kwaad? Zeker niet als dat enkel met ergens in de drukte wandelen. Onze mechelaar wordt ook heel zenuwachtig in drukke gebieden, die doe je echt geen plezier met wandelen over braderietjes ofzo, terwijl mijn stafford daar rustig tussen sjokt.

Mijn stafford komt ook uit het asiel en kon absoluut niet met katten werd mij gezegd. En dat was ook zo, ze rende er keihard achteraan en zou ze zo verscheuren. Maar hier gewoon heul streng in zijn, het mag gewoon niet. en dat kan je jou hond ook leren. Van de dieren blijf je af punt. Nu heb ik zelf een kat die bij haar in de mand kruipt, haar wast ed. De hond wil er nog steeds niks van weten en kijkt me chagerijnig aan of snauwt een keer, maar zal ze nooit meer pakken. Gewoon trainen en flink corrigeren


Hier ook een hond uit het asiel die niet met katten kon, had er zelfs een hekel aan vertelde ze, maar het was zo'n stabiele goedzak (kleine hondje dat naar zijn keel greep deed hij niks mee, schudde hem er af gaf een blaf en liep door <3 ) dat ik nooit heb gedacht dat hij een kat zou willen vermoorden. Ik had ze toen ook niet dus dat was geen probleem...maar buiten was wel even een tandje bij zetten, als ik niet oplette had ik 50 kilo hond die mij aan de lijn door de lucht liet vliegen. _O- Maar dat ging steeds beter en later ging hij er al niet meer achter aan.