Katten en kamerplanten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:39

Super Denise! Blij dat ik nu naar planten kan kijken die veilg zijn voor mijn poezels...

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:53

Marcella schreef:
Ik had een fjord die kruiskruid gewoon op at. Zag het nog voor mijn neus gebeuren en iedereen maar zeggen dat eten ze niet. :=

Hier alleen kat veilige planten.

Mijn mini pony at gewoon een rood met witte stippen paddestoel!! :wow:

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Katten en kamerplanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:14

Als je wilt proberen om je katten van je planten af te houden moet je een potje kattengras kopen. En dan niet van die zelfkweekrommel van de dierenwinkel maar bij de bloemenwinkel een potje met gras wat al flink staat. Helpt hier echt fantastisch. Potje staat tussen twee andere planten in maar daar kijken ze niet naar om.

Akshay
Berichten: 2062
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:30

Amandavd schreef:
Als je wilt proberen om je katten van je planten af te houden moet je een potje kattengras kopen. En dan niet van die zelfkweekrommel van de dierenwinkel maar bij de bloemenwinkel een potje met gras wat al flink staat. Helpt hier echt fantastisch. Potje staat tussen twee andere planten in maar daar kijken ze niet naar om.

Kattengras krijgt hier exact dezelfde behandeling als de rest. Lovebites, a lot!
En ze hebben een tuin vol met gras achtigen en andere planten...

Alleen cactussen gaat, maar die worden wel gekopt, en soms op de grond geschoven als het uitkomt 8)7 :')

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten en kamerplanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:50

Wat grappig, jij hebt ook een Simba <3

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:06

Akshay schreef:
Amandavd schreef:
Als je wilt proberen om je katten van je planten af te houden moet je een potje kattengras kopen. En dan niet van die zelfkweekrommel van de dierenwinkel maar bij de bloemenwinkel een potje met gras wat al flink staat. Helpt hier echt fantastisch. Potje staat tussen twee andere planten in maar daar kijken ze niet naar om.

Kattengras krijgt hier exact dezelfde behandeling als de rest. Lovebites, a lot!
En ze hebben een tuin vol met gras achtigen en andere planten...

Alleen cactussen gaat, maar die worden wel gekopt, en soms op de grond geschoven als het uitkomt 8)7 :')


Die van ons, zijn met drie, laten de andere planten zolang we lekker kattengras hebben echt met rust. Heerlijk haha. Gooien ook niks om haha.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:11

Hier ook een Simba die planten aks kauwstick gebruikt en het zand uit de potteb graaft, en dan nog 2 ( niet zo) heilige birmanen die ook graag hun tanden ergens inzetten en beide al geopereerd zijn omdat ze iets hadden opgegeten wat niet voor op te eten was, dus hier gewoon geen planten :D

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:52

Hier ook geen planten binnen. Onze Turkse Van van 20 vermoordt nog steeds alle planten (en bloemen). Voor de voordeur hebben we plantjes. Het eerste plantje wat poes tegenkomt, is kattenkruid. Daar gaat ie van eten en de rest laat ie dan met rust

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten en kamerplanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:58

Heb kattenkruid gepland in een van de bakken op balkon, maar worden geen blik waardig gegund.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:26

Ik vind dit heel moeilijk :/

Ik had een lijst geraadpleegd en twee van de planten die ik heb zijn dus giftig. Nu was ik over laatst nog eens an het kijken op een andere lijst en daar stonden mijn twee planten wel op.
Ik vraag het ook aan het personeel in het tuincentrum maar die weten het ook niet... wat mij toch vreemd lijkt. Ik kan me inbeelden dat er toch veel mensen met katten ook planten willen?

Ik had een varen die dus giftig blijkt te zijn maar mijn kat heeft hem helemaal opgegeten en is nooit ziek geweest. Nu heb ik ook een drakenklimop maar daar blijven ze netjes af.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Katten en kamerplanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:05

Onze katten laten de planten met rust maar een vaas met bloemen zijn dan weer niet veilig voor hun..

Op deze foto onze main coon Nolan die altijd ligt te slapen bij de orchidee op stam.


Afbeelding