Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MDJ
Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 15:29

Hallo!

Omdat we vandaag gemerkt hebben dat mijn hond (kruising rottweiler/mops) écht niet kan zwemmen maar het wel heel leuk vind wil ik voor hem graag op zoek naar een zwemvest.

Nu is hij 35 kg en vrij vierkant gebouwd. Volgens mij zijn ezydog en het ruffwear float coat veelgebruikte zwemvesten?

Welk zwemvest gebruiken jullie voor de hond en hoe bevalt dit? Wil graag dat hij zich nog wel een beetje fatsoenlijk kan bewegen. :D


Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:07

Ruffwear!

Ik heb een Duitse herder. Heel solide kwaliteit. Niet goedkoop wel heel goed.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:59

Mijn hond heeft een redelijk lastige vorm; breed bij de borst, en heel smal bij de achterhand, dus ik kwam uiteindelijk op een merkloos vest uit, en dat zit prima. Het handvat bovenaan is echt heel fijn.
Maar ik weet niet meer waar ik hem heb gevonden.
[ img ]

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:07

Vrienden gebruiken Ruffwear vesten voor hun boxers en die doen het super!
Een van hun honden kan ook echt niet zwemmen en heeft zo toch wel plezier in het meer :j

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:10

Hebben voor onze engelse staffords die van ezydog!

Nu ben ik stiekem wel benieuwd hoe die kruising eruit ziet :')

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Anoniem

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:22

Ruffwear fan hier :)

MDJ
Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 19:32

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ja ik ben tot nu toe wel geneigd naar een ruffwear omdat deze wat korter zijn en Melle ook vrij kort in zijn rug is. Zo’n vest als op de foto van 8nnemiek gaat denk ik te lang zijn voor hem.

Hebben jullie ook adviezen qua maat? Heb hem even gemeten en zijn borstomvang is 80 cm. Maat M is van 69-81 cm en maat L van 81-91 cm. Op de site van ruffwear adviseren ze dan de kleinere maat te nemen. Ik twijfel een beetje omdat hij volgende maand 1 wordt dus wellicht nog iets groter/breder gaat worden. Hij weegt overigens 35 kg.

En even een foto van de hopeloze zwemmer. :D
[ img ]

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:37

Wat een grappige hond om te zien :P

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Melyoramel
Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:40

Ik heb de Ezydog waar we heel tevreden mee zijn, hondje gaat mee op de boot en op de SUP/surfplank. Enige nadeel wel vind ik is dat de voorkant niet een aaneen gesloten stuk is, wat bij de Ruffwear wel zo is. Voor onze hond beter, want hij vindt dingen over zijn hoofd heen halen minder prettig, maar voor de veiligheid had ik misschien liever als 1 stuk gehad.
Volgens mij is de Ezydog qua rug wel langer dan de Ruffwear, dus misschien is die voor jouw hond een betere keuze :)

[ img ]
[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:41

Geen ervaring met de zwemvesten, wel met veel andere Ruffwear producten en de pasvorm en kwaliteit is altijd uitstekend!

_maaike_D
Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:59

[ img ]

Hier ook een ezydog voor heidewachtel van 21 kilo.
Goede pasvorm, bevalt goed

:+: Alex & Charlie :+:

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:19

MDJ schreef:
Hebben jullie ook adviezen qua maat? Heb hem even gemeten en zijn borstomvang is 80 cm. Maat M is van 69-81 cm en maat L van 81-91 cm. Op de site van ruffwear adviseren ze dan de kleinere maat te nemen. Ik twijfel een beetje omdat hij volgende maand 1 wordt dus wellicht nog iets groter/breder gaat worden. Hij weegt overigens 35 kg.

Hij wordt sowieso nog een stuk groter en breder, Sam is sinds het eerste jaar nog echt gegroeid, en toen hij een jaar was had hij maar M, maar ze zijn goed verstelbaar, dus ik ging toen voor L en die past nog altijd goed, we zitten (nu is hij 2,5) inmiddels op XL bijna. Sam is nu 42 kg, en toen hij een jaar was, was hij denk ik rond de 30 kg.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

MDJ
Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 11:02

[ img ]

Het is een ruffwear float coat geworden. Uiteindelijk toch maar in maat M, de buikriempjes zijn nog groter te verstellen dus ik gok dat een maat L te groot in buikomvang zou zijn geweest voor nu. Hopen dat hij dit jaar geen groeispurt meer gaat krijgen. :=

Bedankt voor de tips!

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zwemvest hond; ezydog, ruffwear, anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:26

Staat hem goed. Ik ben er heel tevreden mee, solide kwaliteit.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, djinnie, FleurSandro, MyWup, SentiBot en 40 bezoekers