Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 12:54

Wie heeft de gouden tip.

Onze keeshond reu van over 4 dagen 1 jaar is nogal een ondeugend ding. Waar we met ons teefje van 3.5 aan 1 keer nee zeggen genoeg hebben heeft de reu met alles een wat hardere aanpak nodig _-:(

Nu zijn we er achter gekomen dat als we weg zijn hij op het aanrecht springt.
Ongewenst gedrag natuurlijk. Maar hoe leer je dit af als hij het alleen doet als je niet thuis bent? Ik heb al geprobeerd hem te lokken door een plak worst op het aanrecht te leggen maar daar trapt hij niet in.

Deze keeshonden zijn klein maar hebben enorm springvermogen. Het kost hem dus ook geen enkele moeite zo hoog te springen.

Ik denk dat hij het doet om eten te vinden. Het is nogal een vreetzak. We laten dus niks meer staan op het aanrecht. Maar hoe leer je het af? Keuken afsluiten kan niet.

Hier het ondeugende monstertje ~~}>

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:55

Webcam aanschaffen waar je ook door kunt praten. Zo een heb ik er voor mijn hond met verlatingsangst.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:02

Ik ken iemand en haar golden retriever pikte eten van het aanrecht.
Zij heeft een keer sambal op de rand van het aanrecht gesmeerd.
Hond heeft nooit meer tegen de aanrecht aan gestaan.

Je hebt voor katten zo’n pst lucht spuit ding bij beweging.
Zou dat kunnen helpen?

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:03

Aluminiumfolie op het aanrecht leggen? Ze schrikken van het geluid en hoe het voelt onder de pootjes.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 13:08

Captain schreef:
Aluminiumfolie op het aanrecht leggen? Ze schrikken van het geluid en hoe het voelt onder de pootjes.


Die ga ik straks eerst proberen! Vanmiddag gaan we weg dus kan ik het gelijk testen :D

moonsparkle schreef:
Webcam aanschaffen waar je ook door kunt praten. Zo een heb ik er voor mijn hond met verlatingsangst.


Dat is wel een goed idee maar praten alleen werkt bij hem niet helaas :+
Hij kan prima los lopen buiten dan luistert hij perfect maar bij dingen die niet mogen heeft hij aan alleen een paar strenge woorden niet genoeg :Y)

luuntje schreef:
Ik ken iemand en haar golden retriever pikte eten van het aanrecht.
Zij heeft een keer sambal op de rand van het aanrecht gesmeerd.
Hond heeft nooit meer tegen de aanrecht aan gestaan.

Je hebt voor katten zo’n pst lucht spuit ding bij beweging.
Zou dat kunnen helpen?


Hij jat nog wel eens een broodje van tafel, heb er over gedacht een broodje sambal neer te leggen idd

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:12

Dergelijke methoden zouden kunnen werken, er zijn ook stroommatten te krijgen.
Want een hond gedrag afleren dat hij vertoont als er niemand bij hem is, is simpelweg onmogelijk.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:15

Is de keuken of het aanrecht niet met iets eenvoudigs af te zetten?
Met panelen, kamerscherm of zo, dat je ervoor kan zetten.
Het lijkt me makkelijkst als je hond niet meer bij het aanrecht kan komen.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:16

Wij hebben een keer een koekje op het aanrecht gelegd met daar aan een touwtje, welke vast zat aan een beker met knikkers. Beker stond in een keukenkastje. Toen hond het mee wilde nemen/op eten van het aanrecht kwamen de knikkers naar beneden. Deze vielen op haar dus zeer van geschrokken. Sindsdien heeft ze nooit meer van het aanrecht gegeten :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:16

Kan je (tijdelijk) je aanrecht vol leggen als je weggaat door er bijvoorbeeld een stoel op te leggen?

Onze ene hond trok graag alle kastjes leeg als we weg waren, vrat alles op en sprong vervolgens op de eettafel om lekker naar buiten te kijken. Praten door de webcam hielp bij ons ook niet. We hebben dus een hele tijd alle kastjes leeggehad en een stoel op tafel gelegd. Na een paar weken was het klaar en nu probeert hij het niet eens meer ondanks dat hij alle mogelijkheid heeft.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:18

__Nathalie__ schreef:
Hij jat nog wel eens een broodje van tafel, heb er over gedacht een broodje sambal neer te leggen idd


Hij wordt dus wel beloond voor zijn (ongewenste) initiatieven. Dan is wel erg moeilijk om hem dit af te leren.
Ik zou proberen te voorkomen dat hij er nog bij kan. Ik vind de tip met de knikkers overigens ook een goede.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:25

Ik lees wel eens dat bakplaten op de rand leggen helpt. Die vallen dan. Maar of je dat wilt met een hond die ineens op het aanrecht springt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:29

Ik zou met knikkers dan wel weer bang zijn dat ze die per ongeluk (of expres) opeten. Zie die van mij dat zo doen. Wij gebruikt en vroeger ook weleens een leeg blikje met wat steentjes erin, dichttapen en dan dat gebruiken ipv de knikkers?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 13:44

Goof schreef:
__Nathalie__ schreef:
Hij jat nog wel eens een broodje van tafel, heb er over gedacht een broodje sambal neer te leggen idd


Hij wordt dus wel beloond voor zijn (ongewenste) initiatieven. Dan is wel erg moeilijk om hem dit af te leren.
Ik zou proberen te voorkomen dat hij er nog bij kan. Ik vind de tip met de knikkers overigens ook een goede.


Ja het lastige vind ik dat mijn teefje zoiets echt niet in der hoofd zou halen. Die kijkt er naar maar komt er niet aan. Het reutje is in zijn hele gedrag lomp en onbenullig en die moeten we echt consequent aanpakken.


Het aanrecht ligt vol zilverfolie dus ben benieuwd :D

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:05

Ik wilde al zeggen aanrecht insmeren met olie zodat hij op zijn muil gaat maar dat is ook niet heel diervriendelijk natuurlijk.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:11

Nou die zilverfolie werkt ook niet bij alle dieren hoor. Die van mij ging er lekker mee spelen :')

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:12

Nu ben ik ook wel benieuwd hoe je erachter gekomen bent? Of bij vermoeden gewoon een camera opgehangen?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 19:14

nereids schreef:
Nu ben ik ook wel benieuwd hoe je erachter gekomen bent? Of bij vermoeden gewoon een camera opgehangen?


1 keer een halve bak bami laten staan om af te koelen. Die bak lag leeg op de grond toen we thuis kwamen. En van de week lagen de roosters van mijn fornuis half er naast en lagen de bekers van mijn dochter die stonden te drogen omver.


De folie heeft geholpen lijkt het. Volgens mij is hij er niet op geweest :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:21

Op de folie kleine flesjes zetten gevuld met kiezeltjes als hij op de folie springt en het valt dan allemaal om schrikt hij zich rot.
Ik heb onze kees op heterdaad kunnen betrappen, die was zo verdiept in het nuttige van het hondevlees wat in een afgesloten doos stond te ontdooien dat hij me niet terug had binnenhoren komen ,ik was wat vergeten .Hij schrok zich wezenloos :D .
Maar Kezen en jatten van eten is wel een dingetje.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:24

Aluminium wat hier al genoemd is werkte bij onze berner sennen op de bank. Na een of twee jaar konden we weg gaan zonder aluminiumfolie, daarna zelden meer op de bank gegaan bij afwezigheid.

Wel een rare plek zeg, het aanrecht. Wat brengt hem daar? :D

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:25

Fijn, simpele oplossing! :D

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:31

Blue_Monday schreef:
Aluminium wat hier al genoemd is werkte bij onze berner sennen op de bank. Na een of twee jaar konden we weg gaan zonder aluminiumfolie, daarna zelden meer op de bank gegaan bij afwezigheid.

Wel een rare plek zeg, het aanrecht. Wat brengt hem daar? :D


Food

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:32

Nou echt dat zou die van mij echt maar 1x flikken! Je mag een hond best een keer flink bestraffen als hij echt iets flikt wat niet kan! Ik heb vroeger ook wel eens een schop onder mijn kont gehad en flink bij mijn oor gepakt door mijn ouders,ben er niet minder van geworden.
Ik zou hem een flinke zwiepper geven en echt vermannend toe spreken! Dit kan echt niet!

Ook onze kat komt NIET op het aanrecht, ook al eens een zwiepper gehad,

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:36

KarinLF schreef:
Nou echt dat zou die van mij echt maar 1x flikken! Je mag een hond best een keer flink bestraffen als hij echt iets flikt wat niet kan! Ik heb vroeger ook wel eens een schop onder mijn kont gehad en flink bij mijn oor gepakt door mijn ouders,ben er niet minder van geworden.
Ik zou hem een flinke zwiepper geven en echt vermannend toe spreken! Dit kan echt niet!

Ook onze kat komt NIET op het aanrecht, ook al eens een zwiepper gehad,

Gaat zo lastig als je niet in de buurt bent wanneer ze het doen, tegen de tijd dat je er achter komt is het veel te laat om te corrigeren.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 19:41

KarinLF schreef:
Nou echt dat zou die van mij echt maar 1x flikken! Je mag een hond best een keer flink bestraffen als hij echt iets flikt wat niet kan! Ik heb vroeger ook wel eens een schop onder mijn kont gehad en flink bij mijn oor gepakt door mijn ouders,ben er niet minder van geworden.
Ik zou hem een flinke zwiepper geven en echt vermannend toe spreken! Dit kan echt niet!

Ook onze kat komt NIET op het aanrecht, ook al eens een zwiepper gehad,


Die van JOU inderdaad dat zeg je precies goed.

We pakken hem hard aan als we hem ergens op betrappen en bij die van ONS maakt dat niks uit.


Blue_monday ik denk dat hij idd op zoek is naar eetbare dingen. Dat halen we nu dus steeds weg maar toch sprong hij er nog op.

We zijn 4 uurtjes weg geweest en met aluminium folie er op is hij er vandaag niet opgeweest dus dat houden we voorlopig maar even vol :D

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond spring op aanrecht, hoe afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:58

Pas wel op met tips die hem doen schrikken of laten vallen. Hij is alleen thuis en als hij zich daarbij flink bezeert dat wil je niet als je mogelijk uren later thuis komt... Afgezien van het feit of het op het aanrecht springen zo ernstig is dat hij mogelijk een gebroken poot of kruisband oid er aan over moet houden. Het is een klein hondje dan zou ik eerder kiezen voor een grote bench ;)