Schapennet hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Schapennet hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 20:05

Vraagje voor mensen die hier meer ervaring mee hebben. Wij gaan vaak op vakantie met onze chihuahua. En huren dan een huisje met omheinde tuin, of kampeerplek die omheind is. Dat geeft ons het meeste rust.

Nu zie ik heel veel leuke plekken waar ik eigenlijk ook weleens graag naartoe wil, maar die zijn niet omheind en een plek zonder omheining is niet ontspannen voor mij. We zijn nu zover om zelf maar voor aanschaf van omheining te gaan zodat de keuze aan vakanties groter wordt.

Maar wat? Ik heb hier totaal geen ervaring mee.
Ik dacht aan een schapennet, maar waar koop je dit het beste? Ik zie hele uiteenlopende prijzen. En hoeveel meter zal ik ongeveer nodig hebben?
Een andere omheining is ook goed.
Hoog hoeft het niet te zijn ivm onze chihuahua. Wel is het belangrijk dat ze er niet onderdoor kan. En dat er ook geen brede gaten of spijlen inzitten want dat heeft ze gewoon door.
Makkelijk vervoerbaar zou ook fijn zijn.
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips!

Los loopt ze opzich niet weg, maar ik houd voor de zekerheid toch een schuin oog op haar, ik kan niet volledig ontspannen.
Aan een lange lijn werkt niet want ze loopt zichzelf constant vast en dan kan ik haar weer losmaken.
Ik dacht ik benoem dit maar want dan hoeft dit niet voorgesteld te worden.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:07


Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:10

Schapennet lijkt me voor een chihuahua eigenlijk beetje grote openingen te hebben...

iets voor konijnen lijkt me inderdaad beter.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 15-06-19 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:10

Voor een hondje als die van TS zijn de mazen van een schapennet ook veel te groot, stapt die denk ik zo doorheen :)

De hierboven genoemde lijkt me ook veel geschikter.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 20:22

Zo fijn dat jullie meedenken!
Ik vind het zonde als ik een verkeerde aanschaf doe.

Ik denk dat qua lengte 25 meter voor een huisje nog wel kan. Maar voor kamperen met het tentje een meter of 10 inderdaad beter is. Moeilijk inschatten zo’n lengte. Misschien maar eens nameten.

Ik had er nooit aan gedacht dat ik op konijnen omheining kon gaan zoeken. Dat klinkt heel logisch eigenlijk, ze hebben ongeveer dezelfde maat :').
Ziet er veilig uit!

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:25

Ik zet op vakantie het stuk voor de tent onder de luifel ook af met een schapennet voor onze boxers ze blijven er mooi achter en kunnen vrij lopen onder de luifel tot in de caravan. Ik vind het ideaal maar hun koppie past wel door de mazen en het zijn geen kleine boxers. Ik denk dat de chihuahua daar zeker door kan. een konijnen ren lijkt me ook beter dat geen in de link van een paar berichten hierboven.

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:30


dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:32

Ik heb puppy rennen voor op vakanties maar gebruik ze ook thuis ipv bench. Heb er 3 van 1 meter hoog en 1 van 120 cm hoog. Totaal 32 hekjes samen die elk 60 cm breed zijn. Enorme ren dus van te maken ;) stuk betrouwbaarder ook dan schapennet.
Overigens schaf ze aan via marktplaats en dus 2de hands. Goed zoeken en soms mazzel hebben dan vallen de kosten ook mee

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:36

Wij gebruiken zelf schapennet maar een chihuahua past idd zonder probleem door die mazen heen. Wel zie ik deze ook vrij veel op hondenevenementen/weekenden en die mazen zijn een stuk kleiner.
https://alldogstars.nl/?product=afraste ... t-25-meter

Ook met een tent is 25m niet per se overdreven trouwens, hangt een beetje van de grootte van de plek af.

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:43


WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:46

XxLMMxX schreef:
Zo fijn dat jullie meedenken!
Ik vind het zonde als ik een verkeerde aanschaf doe.

Ik denk dat qua lengte 25 meter voor een huisje nog wel kan. Maar voor kamperen met het tentje een meter of 10 inderdaad beter is. Moeilijk inschatten zo’n lengte. Misschien maar eens nameten.

Ik had er nooit aan gedacht dat ik op konijnen omheining kon gaan zoeken. Dat klinkt heel logisch eigenlijk, ze hebben ongeveer dezelfde maat :').
Ziet er veilig uit!


Ik denk dat 25 meter helemaal niet veel is.
Het handigst met een tent is om de omheining om de tent te zetten, en om de ruimte waar je wilt zitten. Dan is 25 meter al niet veel hoor. Als ik die om mij camper zet dan heb ik net een stukje van 2.5 bij 5 om te zitten.
En als je hem tegen je tent aan zet dan heb je ook een ruimte van ongeveer 8 bij 8.
Als je teveel hebt kunt je de uiteinden oprollen. Te weinig kun je niets meer aan doen.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 20:49

WeCo schreef:
XxLMMxX schreef:
Zo fijn dat jullie meedenken!
Ik vind het zonde als ik een verkeerde aanschaf doe.

Ik denk dat qua lengte 25 meter voor een huisje nog wel kan. Maar voor kamperen met het tentje een meter of 10 inderdaad beter is. Moeilijk inschatten zo’n lengte. Misschien maar eens nameten.

Ik had er nooit aan gedacht dat ik op konijnen omheining kon gaan zoeken. Dat klinkt heel logisch eigenlijk, ze hebben ongeveer dezelfde maat :').
Ziet er veilig uit!


Ik denk dat 25 meter helemaal niet veel is.
Het handigst met een tent is om de omheining om de tent te zetten, en om de ruimte waar je wilt zitten. Dan is 25 meter al niet veel hoor. Als ik die om mij camper zet dan heb ik net een stukje van 2.5 bij 5 om te zitten.
En als je hem tegen je tent aan zet dan heb je ook een ruimte van ongeveer 8 bij 8.
Als je teveel hebt kunt je de uiteinden oprollen. Te weinig kun je niets meer aan doen.


Bedankt dan is 25 meter wel een goede maat dus

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Schapennet hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 20:51

Bedankt voor al jullie linkjes.
Ik ga ze vergelijken met elkaar.
Een net lijkt me makkelijker dan een ren van staal bijvoorbeeld.
Maar dat moet de praktijk misschien ook gewoon uit gaan wijzen

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Schapennet hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:52

Ik denk dat je met een pluimvee net ofzo wel goed bent. Mijn geiten blijven ook mooi achter hun schapennet. 50m vind ik wel goed als je het in een ronde doet. Vind het wel handig :)

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:55

https://www.agrishop.nl/voss-farming-cl ... palen.html

Let wel op de hoogte. Ik zie hier een linkje van 112cm. Daar kun je niet echt makkelijk snel overheen stappen zelf. Ik heb een schapennet van 90 cm en dat gaat wel goed, en dan ben ik nog vrij lang :-)

Het voordeel van een net is dat je die kan oprollen. Hekjes moet je behoorlijk wat van meenemen om echt ruimte te hebben voor je dier.

mino1
Berichten: 363
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:56

Vergeet niet op schapen en konijnennetten hoord stroom op (schrikdraad).

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Schapennet hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:59


2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:59

Oh is niet zonder stroom bedoeld? Dan lopen ze er gewoon door :p

Agrodieren is de goedkoopste op de markt

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 21:20

mino1 schreef:
Vergeet niet op schapen en konijnennetten hoord stroom op (schrikdraad).

Mijn hond blijft wel achter een netje verwacht ik zonder stroom

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:26

Zulke netten kunnen voor zo'n klein hondje best zonder stroom, maar als ze niet goed strak over de grond lopen (echt kort gras dus, kan ze er bijna onderdoor lopen. Ik gebruik ze hier continue voor schapen en zelfs met stroom is het opletten dat ze niet onder door gras gaan snacken en foetsie zijn/zich er in vast rollen. Die pluimveenetten hebben een fijne maas en meer haringen om onderdraad strak te houden, kan zijn dat je daar nog lading extra van nodig hebt. Verder is het super spul, maar je moet er mee om kunnen gaan.

Die lijn kan wel, maar dan met een paar stukken pvc pijp tegen vastdraaien over de lijn en wartels (dingen die draaien) aan beide kanten. Hier zijn het geiten, maar principe is hetzelfde :


Pin + touw is flexibeler en makkelijker mee te nemen.

Hoe langer je flexnet, hoe makkelijker het vreselijk in de war/knoop raakt. Goed opletten met weghalen/verplaatsen ervan dus.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Schapennet hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:46

Heb overigens ook gewoon aanleg lijnen van geplastificeerd staaldraad. 2 mm dik, weegt niets, ijzersterk, knoopt niet en hier 2 of 5 meter. Zo vlot lopen ze zichzelf niet vast. Nou ja, alle 6 hier hebben behoorlijk oplossend vermogen en kunnen zich overal weer uit los draaien. Dit is wel rustig aan geleerd en kan ze eventueel daar bij helpen met commando's (links, rechts, terug, om, vooruit) zelfs de husky's

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:48

Toevallig. Ik zat vandaag hier ook naar te kijken en kwam uit op een ski-net met aan de onderkant tent-haringen. Google er maar eens op. Zeer kleine mazen in zo'n net.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 15-06-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 21:52

dierenfan schreef:
Heb overigens ook gewoon aanleg lijnen van geplastificeerd staaldraad. 2 mm dik, weegt niets, ijzersterk, knoopt niet en hier 2 of 5 meter. Zo vlot lopen ze zichzelf niet vast. Nou ja, alle 6 hier hebben behoorlijk oplossend vermogen en kunnen zich overal weer uit los draaien. Dit is wel rustig aan geleerd en kan ze eventueel daar bij helpen met commando's (links, rechts, terug, om, vooruit) zelfs de husky's


Mijne niet.
Binnen 5 minuten zit ze 2 x om de tafelpoot en 3x om een boom om me daarna dom aan te gaan zitten kijken hihi. Misschien kan ik het haar nog aanleren als ik erin investeer. Maar een losse lange lijn aan een pin heeft tot nu toe niet gewerkt.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:57

Ik heb de mijne bij Agradi vandaan. Je moet het net gewoon heel strak spannen dan lopen mijn honden er niet onderdoor. En de overgebleven lengte poot je gewoon opgerold stevig in de grond. Ik had er in het begin een heel klein stroomapparaatje op batterijen op (zo eentje om reigers etc uit de buurt te houden). Nu weten ze dat ze er niet in de buurt moeten komen. (Mijn hond sprong op de vijverrand, viel er eens in en kon er niet meer uit. Ik kwam er gelukkig snel achter dat ik haar kwijt was. Vandaar de stroomdraad.)

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 22:01

beert schreef:
https://www.agrishop.nl/voss-farming-cl ... palen.html

Let wel op de hoogte. Ik zie hier een linkje van 112cm. Daar kun je niet echt makkelijk snel overheen stappen zelf. Ik heb een schapennet van 90 cm en dat gaat wel goed, en dan ben ik nog vrij lang :-)

Het voordeel van een net is dat je die kan oprollen. Hekjes moet je behoorlijk wat van meenemen om echt ruimte te hebben voor je dier.


Niet aan gedacht dat het ook nog fijn is eroverheen te kunnen stappen, bedankt!