Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:45

Mijn doodle pup is nu ongeveer 15 weken en hij was erg zindelijk alleen nu heeft hij een terugval wanneer we hem alleen laten. Hij loopt dan los in huis, en dan gaat hij plassen. Nu doen we hem in de bench wanneer we weg gaan en dat gaat goed. Hopelijk kan hij binnenkort gewoon los in huis wanneer we niet thuis zijn.

Nog niet 100% zindelijk dus, hopelijk komt dat binnenkort.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:03

Onze pup was is nu 5maand en ik durf wel redelijk te zeggen dat hij zindelijk is. Als ik er bij blijf laat hij netjes weten dat hij naar buiten moet (bij de deur zitten).

Heel soms heb ik alle deuren open en dan lijkt hij dat niet te begrijpen, dus laatst was de buitendeur gewoon open en had hij in huis gepoept... heel apart maar ik laat hem dus niet alleen door het huis zwerven

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:53

wij hebben eens een nestje gehad, voor mijn gevoel gingen ze zindelijk naar hun nieuwe huisjes, en anders kan het daarnaa ook niet lang geduurt hebben.
maar dat waren engelse springer spaniels en die zijn ook gewoon super mens gericht. de pup die wij gehouden hebben plast zelfs op commando als het moet.
ik vind overigens wat hier in het topic word gezegt over het 'aangeven' dat ze er uit moetten wel bijzonder ofzo, dat merk ik bij ons echt totaaal niet, maar ben thuis dan ook niet de expert. alleen voor het laatste rondje savonds gaat de hond wel bij mn moeder bedelen. gewoon vaste tijden naar buiten.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:56

Is een grasdoos kopen geen optie?
Is gras in een doos. Beetje buiten naar binnen halen.

Onze cocker was 8 weken oud toen hij in juni kwam.
Met 15 weken oud mee op vakantie, had hij soms een ongelukje.
En verder geen bench, wel de tuindeur open. En commando, ga maar plasje doen, aangeleerd.
Met 20 weken kon ik mij ontspannen en had ik geen plasjes meer in huis.

Als hij nu hoge nood heeft en het is geen uitlaattijd dan haalt hij mijn man van boven.
Die moet dan mee wandelen.

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:03

Onze pup was met 5 dagen zindelijk.
Hij kwam met 8 weken en heeft 2 keer in huis geplast. En dat was eigelijk onze eigenschuld. Nog even iets afmaken( zaten in een verbouwing) en dan te laat zijn.
Heeft tot 6 maanden wel in de bench gezeten als we niet thuis waren en ook in de nacht. Maar als ik op het erf was en hij was binnen liep hij vrij rond.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:09

bettyvn schreef:
wij hebben eens een nestje gehad, voor mijn gevoel gingen ze zindelijk naar hun nieuwe huisjes, en anders kan het daarnaa ook niet lang geduurt hebben.
maar dat waren engelse springer spaniels en die zijn ook gewoon super mens gericht. de pup die wij gehouden hebben plast zelfs op commando als het moet.
ik vind overigens wat hier in het topic word gezegt over het 'aangeven' dat ze er uit moetten wel bijzonder ofzo, dat merk ik bij ons echt totaaal niet, maar ben thuis dan ook niet de expert. alleen voor het laatste rondje savonds gaat de hond wel bij mn moeder bedelen. gewoon vaste tijden naar buiten.



onze geeft het aan idd.. gaat bij achterdeur zitten en krast met haar poot over het raam.. en nachts geeft ze een heel hoog gilletje.... gelukkig komt het nauwelijks voor en is het meer als ze zielig is.... nooit aangeleerd overigens maar deed ze uit zichzelf

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 19:19

Die van mijn broer geeft ook niet aan dat ze moet. Laat het gewoon lekker lopen haha.

Even voor de beeldvorming, het mega schattige monster <3 <3


Afbeelding

Edit: foto met tuigje even weg gehaald aangezien het topic over zindelijkheid gaat en niet over het tuigje!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 13-06-19 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:26

Wat een lief hondje. Maar waarom al zo een halti tuig er aan? Nu is het nog makkelijk om trekken af te leren.

Ik denk dat het voor het hondje heel belangrijk is om rust te krijgen. Dan pas kunnen ze leren

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:29

Schuur_ schreef:
Wat een lief hondje. Maar waarom al zo een halti tuig er aan? Nu is het nog makkelijk om trekken af te leren.

Ik denk dat het voor het hondje heel belangrijk is om rust te krijgen. Dan pas kunnen ze leren

Halti? Dat zit om de snoet. Dit lijkt mij een normaal tuigje? Of zie ik dat verkeerd

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:32

Kabayo schreef:
Schuur_ schreef:
Wat een lief hondje. Maar waarom al zo een halti tuig er aan? Nu is het nog makkelijk om trekken af te leren.

Ik denk dat het voor het hondje heel belangrijk is om rust te krijgen. Dan pas kunnen ze leren

Halti? Dat zit om de snoet. Dit lijkt mij een normaal tuigje? Of zie ik dat verkeerd


Is een tuig die strak trekt als pup trekt.
Ik hoorde juist dat het heel slecht is om een tuigje voor te bevestigen, zou het ook anders oplossen maar ieder zn manier natuurlijk. Vroeg me wel af waarom zn ogen zo bruin waren, verder is t wel een schatje :D

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:38

Kabayo schreef:
Schuur_ schreef:
Wat een lief hondje. Maar waarom al zo een halti tuig er aan? Nu is het nog makkelijk om trekken af te leren.

Ik denk dat het voor het hondje heel belangrijk is om rust te krijgen. Dan pas kunnen ze leren

Halti? Dat zit om de snoet. Dit lijkt mij een normaal tuigje? Of zielig ik dat verkeerd


Halti heb je ook in tuigjes. Beide gemaakt om door onaangename prikkels het trekken af te leren.

Zeker met een pup col in de groei zou ik voor iets anders kiezen.

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 19:39

Dit tuigje is volgensmij een gewoon normaal tuigje alleen met de clip van de riem aan de voorkant. Ook kan hij vast aan de halsband. Pup is een houdini en ontsnapt uit een normaal tuigje door met gestrekte voorpootjes achteruit te racen. Heeft hier 2 x succes mee gehad, dit werd ons aangeraden. We willen graag voorkomen dat ze in de buurt van een autoweg ontsnapt en onder een auto loopt. (Ze trekt nauwelijks)

Afgelopen dagen is ze verbazingwekkend rustig! Misschien heeft ze haar rust eindelijk wat meer gevonden!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 13-06-19 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:43

Mijn hond (2,5 jaar) is nog steeds niet 100% zindelijk. :+
Maar ik heb mijn achterdeur 24/7 open en dan gaat hij keurig naar buiten tenzij het heel koud is of het hard regent, in dat geval vind ik weleens wat op een kleedje, de bank of de vensterbank. :')
Overdag gaat het overigens goed met 3-4x uitlaten maar 's nachts lukt het niet om het lang genoeg op te houden dus dan moeten we als we elders slapen extra laat en 's morgens vroeg uit, dan redt hij het net. :)
Hij geeft het wel heel goed aan als hij moet (alleen daar slaap ik doorheen, ben slechthorend en een vaste slaper) en kan het ook lang genoeg ophouden om de uitlaatplaatsen te halen, dus geen ongelukjes in de lift bijvoorbeeld.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:43

Met 9 weken al. Voor de zekerheid wel een trainingsmatje buiten z'n bench en 1 voor de tuindeur neergelegd maar die waren niet nodig. Hij gaf het al heel goed aan.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:45

Ik zou ook zeker dit tuig niet gebruiken!
Is heel slecht voor honden

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:25

Damy met 12 weken al, maar Noa pas met 2 jaar. En nu nog moeten we opletten dat we het niet te lang rekken voor d'r.

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 10:31

Rebel_Jits schreef:
Damy met 12 weken al, maar Noa pas met 2 jaar. En nu nog moeten we opletten dat we het niet te lang rekken voor d'r.

Plaste ze tot 2 jaar veel in huis? Pittig!

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:33

Onze pups waren direct (op een ongelukje na) al zindelijk toen ze van de fokker afkwamen.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:57

Gemiddeld waren mijn pups rond de 12 week wel zindelijk.
Van mijn huidige honden was mijn herder reu op 8 week uit het nest zindelijk, mijn terriërmix met een maand of 5-6 (zindelijk gemaakt op puppypads in het nest, mooi dat ze het buiten ophield tot ze thuis weer op een pad kon plassen) en mijn huskymix afgelopen zomer op bijna 7 jarige leeftijd.
Maar zij is een verhaal apart.

Ik maak me er nooit druk om. Uiteindelijk worden ze praktisch allemaal zindelijk.

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 23:56

Zara is inmiddels een hele lieve (drukke) vrolijke charmante zindelijke hond.

Het niet goed zindelijk worden kwam uiteindelijk door problemen met haar baarmoeder. Toen ze geholpen zou worden kwamen ze hier achter en hebben ze de gehele baarmoeder verwijderd. Hierna nooit meer een plasje in huis gehad en geen blaasontstekingen meer gelukkig!


Afbeelding

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Hoe oud was jullie hond toen hij/zij zindelijk was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 06:41

Bij mij houdt zindelijk zijn in dat ze ook niks in de tuin doen. En ook niks bij de paarden. In de tuin laten doen vind ik niet zindelijk.

Dat duurt dan zo'n 2 weken. Mijn eerste twee honden had ik tegelijk en daarbij werd ik langs alle kanten gewaarschuwd dat ze niet zindelijk te krijgen zouden zijn. De fokker had er ook weinig aan gedaan, dat was gewoon zo'n boer die het prima vond als het erf vol honden stront lag. Een bench gebruik ik niet.

Ik steek er wel heel veel tijd in.