Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:45

Ik vraag me ook wel af waarom het nog steeds niet empirisch bewezen is? Als het kan dan moet het toch aantoonbaar zijn?

Hoop dat ik de vraag hier opnieuw mag stellen, maar in een open oprechte toon :)

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:46

Kuggur schreef:
Dat mag hoor. Overigens, wist je dat ik eenhorens kan fokken?


Wow, wat een volwassen reactie is dit. Start je eigen topic met je eigen uitgangspunten en dram niet zo door.

Ik heb je ook getemd.

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:52

poes schreef:
Ik vraag me ook wel af waarom het nog steeds niet empirisch bewezen is? Als het kan dan moet het toch aantoonbaar zijn?

Hoop dat ik de vraag hier opnieuw mag stellen, maar in een open oprechte toon :)


Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit kan. Er valt niet echt te toetsen wat een dier zegt, denk ik. Al is het alleen al dat de belevingswereld van een mens en een dier heel anders zijn.
Hetzelfde met geloof in God. Je moet er voor open staan, om zijn stem te horen. Iets dat je in je hart waarneemt, kun je niet vastleggen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:54

Ok maar dingen over het verleden van een dier bvb? Dat is toch helemaal prima te toetsen?
Of die keer dat iedereen dood paard ging traden en gek genoeg iedereen net dat punt niet hoorde: dat het dier er niet meer was.

Dat moet toch aan te tonen zijn?

Leeft het dier ja nee.
Wat vertelt het dier je over verleden?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 01:19

poes schreef:
Ok maar dingen over het verleden van een dier bvb? Dat is toch helemaal prima te toetsen?
Of die keer dat iedereen dood paard ging traden en gek genoeg iedereen net dat punt niet hoorde: dat het dier er niet meer was.

Dat moet toch aan te tonen zijn?

Leeft het dier ja nee.
Wat vertelt het dier je over verleden?

Uiteraard zijn dit soort dingen prima te toetsen. Let maar eens op de reacties van gelovers in dit soort bovennatuurlijke capaciteiten; allemaal interessante smoezen waarom dat niet zou kunnen.

Zoals fotoreaders je van alles kunnen vertellen over de gezondheid (behalve natuurlijk verifieerbare aspecten daarvan), gemoedstoestand en karakter van je paard, maar niet in geval van een merrie of ze zwanger is. Of zelfs of het überhaupt om een ruin, merrie of hengst gaat.
Zodra de uitkomsten toetsbaar zijn scoren ze niet hoger dan toeval.

Maar wat weet ik? Ik doe tenslotte niets anders dan, en ik citeer, kakelen, drammen en ratelen.... _O-
En zoals onder fundi's zeer algemeen is geen enkele tolerantie voor een grapje....

Maar misschien is je opgevallen Poes, dat niemand ingaat op de argumentatie, ongeacht hoe je het brengt, en geloof me ook jij zult geen antwoord op je kritische vragen krijgen hier.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 01:56

troi schreef:
Tja al die tolken hadden tot 2015 vrij eenvoudig miljonair kunnen worden door het te bewijzen aan james randi. Op een hele makkelijke maar wel ‘foolproof’ manier. De mensen hebben ruim 50 jaar de tijd gehad om dit ff binnen te halen. Het is niemand gelukt. Vind ik toch verdacht!

Overigens heeft Derek Ovilgie het geprobeert maar die is gezakt als een baksteen, oeps..


En hier gaat niemand op in. Ja, een flauw antwoord dat mensen zich niet willen bewijzen......Echt helemaal niemand? Dat geloof ik niet.

Ik geloof er niet in en zou het ook zeker nooit doen. Snap ook werkelijk niet dat mensen al in zichzelf geloven dat ze zoiets zouden kunnen of dat anderen wijsmaken.......Dat vind ik ook vergelijkbaar met het geloof inderdaad.

Ook ik heb natuurlijk om me heen meegemaakt dat mensen het wel lieten doen en ik werd er gewoon naar van. Oke, je plaatst niks op fb over je paard, hond of kat. Maar wel over jezelf vaak en er is echt meer dan voldoende info te vinden en wat ook al wordt gezegd, je krijgt altijd aanknopings punten.

Ook ken ik wel wat mensen die vinden dat ze met dieren kunnen praten. MET dieren praten geloof ik niet en het is ook echt niet te bewijzen.
Natuurlijk klets ik ook tegen mn paarden, honden en katten en ja, ik voel ze aan. Maar wat er werkelijk in hun koppie omgaat, zullen we echt nooit weten. Je weet gewoon niet hoe ze denken, ons bekijken en dingen plaatsen. We weten hoe ze leren en reageren, maar niet eens waarom.

Het gevaar vind ik wel dat als een probleem genoemd wordt, dat men zich misschien teveel daarop gaat richten.
Wij hebben zowel bij de paarden als honden en katten dieren met een verhaal en verleden, maar we leven in het heden en kijken naar het nu. Er is vast verschil tussen onze reu met verleden en teef, terwijl ze uit zelfde nest komen. Maar dat komt ook door ons, omdat wij hem erg zielig vonden. Maar ik geloof echt niet dat hij terugdenkt aan zijn verleden als er nu iets gebeurt wat hij spannend of eng zou vinden.

Dieren zijn wel een enorme spiegel. Ik vraag me dus af hoe mensen een reading laten doen. Op afstand vind ik al helemaal afzetterij. Maar dichtbij met baasje erbij, geeft het baasje echt al veel teveel aan.

En zonder kinderachtig te zijn, verbaasd het mij echt dat de mensen hier niet aanvoelen dat Kuggur een man is. Dat lees je al aan de manier van schrijven.
Daar wordt nu grappig of kinderachtig over gedaan, maar is zeker wel een punt!! En dat wordt dan zo weggewuifd en niet serieus naar gekeken of mensen dan toch door de mand vallen.

Fijn en prima als je het gelooft, maar zonde van je geld. En net als met het geloof is het vooral voor de mens die het nodig hebben, want je kan gewoon prima zonder.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 03:01

Ik heb een reading laten doen als laatste redmiddel. Ik had namelijk al met iemand afgesproken om mijn paard naar de slacht te brengen. Zodra ik er aan toe zou zijn hoefde ik maar te bellen en hij zou haar ophalen. Niemand wist het behalve hij en ik. Althans dat dacht ik. Mijn paard wist het namelijk ook en vertelde het aan de dierentolk. Ook vertelde ze er meteen maar bij wie het was, de hoefsmid, en dat was 100% juist.

In mijn profiel staat een verslag van de reading. Er waren zoveel dingen die klopten en die niet terug te vinden zijn op internet. Ze waren veel te specifiek om er een algemene interpretatie op los te gooien.


Vrienden van mijn zus hebben dezelfde dierentolk ingeschakeld om hun kat terug te vinden. Het dier was in het buitenland van hun binnenvaartschip gevallen. De kat heeft dusdanige omschrijvingen van de omgeving kunnen geven dat ze na weken zoeken op google maps, hem terug hebben kunnen vinden. Ze hebben hun kat bij een psychiatrische inrichting terug gevonden waar iemand hem in een schuurtje verborgen hield omdat ze daar geen huisdieren mogen hebben. De bewaking geloofde er niet in en verklaarde ze voor gek maar ze mochten toch gaan kijken en vonden daar hun kat.

Ik was de grootste scepticus voordat ik de reading liet doen maar sindsdien geloof ik er wel in. Ik volg de topics over dit onderwerp en het verzand vaak in dezelfde discussie tussen de voor en tegenstanders. En wordt er helaas niet meer gereageerd op de daadwerkelijke vraag over ervaringen. Meestal gaat dit nog wel enigszins respectvol en dat is nu totaal niet het geval. Geloof je er niet in, prima. Maar laat een ander in z'n waarde en maak diegene niet belachelijk omdat men gelooft in iets waarvoor jij niet kunt en wilt open staan.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 05:15

Wat ik mij altijd afvraag, Hoe kun je iemand onderscheiden die ontzettend goed is in Cold Reading met iemand met paranormale gaven? het een is zo makkelijk met het ander verweven of te vergelijken. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en keuzes die je maakt bij het vinden van de juiste persoon. T’s waarom kies jij in eerste instantie voor een dierenfluisteraar en niet voor een gedragstherapeut? Is geen verwijt hoor, maar ik zou namelijk zelf daar voor kiezen vanwege mijn eerste vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:55

Mona81 schreef:
poes schreef:
Ik vraag me ook wel af waarom het nog steeds niet empirisch bewezen is? Als het kan dan moet het toch aantoonbaar zijn?

Hoop dat ik de vraag hier opnieuw mag stellen, maar in een open oprechte toon :)


Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit kan. Er valt niet echt te toetsen wat een dier zegt, denk ik. Al is het alleen al dat de belevingswereld van een mens en een dier heel anders zijn.
Hetzelfde met geloof in God. Je moet er voor open staan, om zijn stem te horen. Iets dat je in je hart waarneemt, kun je niet vastleggen.
Oke, dus dieren, dat is lastig. Maar dan zou dus wel heel goed iemands "gave" om een reading met een mens te doen empirisch bewezen kunnen worden volgens jou? Waarom gebeurt dat dan niet?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:05

Wat een onzin, tis prima te testen. Geen subtiele zaken natuurlijk maar de grove lijnen wel. Is een dier dood ja of nee bijv. Lijkt me vrij aantoonbaar (en relevant..). Verder kan je een lijstje maken van aantoonbare dingen die uit een reading kunnen komen en die niet van internet te halen zijn, moet je dan vooraf vastleggen natuurlijk. En ook het correcte antwoord vastleggen. Dan kan je prima uitrekenen of er sprake is van gokken / toeval ja of nee. Zoals hoeveel poten heeft het dier. Leeft in binnen of buiten. Zijn er huisgenoten. Brokjes of vlees. Weet ik veel. Dat lijstje kunnen de tolken prima aangeven lijkt me, als je regelmatig met dieren kletst dan weet je toch waar ze zich zo doorgaans mee bezig houden. En als dieren zich totaal niet met dat soort dagelijkse zaken bezig houden (verheven filosofische geesten die enkel metaforische gedachten hebben ofzo en voor wie dood niet anders is dan het leven) dan moet je je afvragen wat het nut is denk ik

Ik denk dat er een heel simpele reden is dan niemand ingegaan op de Randy James uitdaging. Bang om door de mand te vallen. Het heeft ogilvie zijn carriere in de UK gekost. Alleem daarbuiten kon hij mensen vinden die er in geloofden en zijn bankrekening wilden spekken..

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:42

Misschien zijn er bokkers die hun positieve ervaring willen delen die ze met mij hadden.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:49

Heh ja hoor. We zijn weer terug in het voor/tegen verhaal. Jammer dat topics voor mensen met vragen als dit elke keer worden bestookt met deze discussie. Het is wel duidelijk dat jullie tegen zijn of er niet in geloven. Helemaal prima. Maar gun de mensen due het er wel graag over willen hebben daar de ruimte voor aub. Wel zo respectvol lijkt me

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:53

Relaxed schreef:
Nielojram schreef:
Stukje bewustwording voor jou?


Omdat jij er anders over denkt moet ik ergens bewust van worden? :? Doe je ook zo bij mensen die in god oid geloven?


Ja, eigenlijk wel.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:08

Hoewel ik zoals gezegd ieders geloof in bepaalde gaven/verschijnselen/ 'er is meer' respecteer omdat iedereen vrij is te geloven wat hij wil, denk ik dat je hier een heel goed punt hebt, Troi.

Ik ben dus ook wel benieuwd of readers die overtuigd zijn van hun gaven zich aan zo'n test zouden willen onderwerpen, en zo nee, waarom niet.

Het is toch alleen maar mooi als zo'n gave bewezen kan worden? Zowel voor de reader als voor de (al dan niet betalende) klanten?

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:06

_kajo_ schreef:
Ik heb een reading laten doen als laatste redmiddel. Ik had namelijk al met iemand afgesproken om mijn paard naar de slacht te brengen. Zodra ik er aan toe zou zijn hoefde ik maar te bellen en hij zou haar ophalen. Niemand wist het behalve hij en ik. Althans dat dacht ik. Mijn paard wist het namelijk ook en vertelde het aan de dierentolk. Ook vertelde ze er meteen maar bij wie het was, de hoefsmid, en dat was 100% juist.

In mijn profiel staat een verslag van de reading. Er waren zoveel dingen die klopten en die niet terug te vinden zijn op internet. Ze waren veel te specifiek om er een algemene interpretatie op los te gooien.


Vrienden van mijn zus hebben dezelfde dierentolk ingeschakeld om hun kat terug te vinden. Het dier was in het buitenland van hun binnenvaartschip gevallen. De kat heeft dusdanige omschrijvingen van de omgeving kunnen geven dat ze na weken zoeken op google maps, hem terug hebben kunnen vinden. Ze hebben hun kat bij een psychiatrische inrichting terug gevonden waar iemand hem in een schuurtje verborgen hield omdat ze daar geen huisdieren mogen hebben. De bewaking geloofde er niet in en verklaarde ze voor gek maar ze mochten toch gaan kijken en vonden daar hun kat.

Ik was de grootste scepticus voordat ik de reading liet doen maar sindsdien geloof ik er wel in. Ik volg de topics over dit onderwerp en het verzand vaak in dezelfde discussie tussen de voor en tegenstanders. En wordt er helaas niet meer gereageerd op de daadwerkelijke vraag over ervaringen. Meestal gaat dit nog wel enigszins respectvol en dat is nu totaal niet het geval. Geloof je er niet in, prima. Maar laat een ander in z'n waarde en maak diegene niet belachelijk omdat men gelooft in iets waarvoor jij niet kunt en wilt open staan.

Ik heb de reading in je profiel gelezen. Inderdaad zeer treffend.Ik geloof er dus zeker in dat dit kan. Maar niet iedereen is er gevoelig voor.Ieder mens en ieder dier zijn anders.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:15

Askja schreef:
Hoewel ik zoals gezegd ieders geloof in bepaalde gaven/verschijnselen/ 'er is meer' respecteer omdat iedereen vrij is te geloven wat hij wil, denk ik dat je hier een heel goed punt hebt, Troi.

Ik ben dus ook wel benieuwd of readers die overtuigd zijn van hun gaven zich aan zo'n test zouden willen onderwerpen, en zo nee, waarom niet.

Het is toch alleen maar mooi als zo'n gave bewezen kan worden? Zowel voor de reader als voor de (al dan niet betalende) klanten?



Reden om je geen test te laten doen is bijvoorbeeld omdat je niet bevooroordeeld mag zijn, dan raakt dat mogelijk op de voorgrond en is het niet meer betrouwbaar. Daarnaast beïnvloedt de druk van zo'n test ook je gave, je moet nl echt ontspannen en gegrond zijn om dit te doen. Je zou het gewoon eens mee moeten maken en het een kans moeten geven. Veel mensen zeggen: het is niet bewezen, dus het kan/bestaat niet. Dat is jammer, maar hun keus. Ik ben blij dat ik zelf mooie ervaringen heb en veel mooie dingen bij anderen gezien heb.

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:32

marleen_usar schreef:
Misschien zijn er bokkers die hun positieve ervaring willen delen die ze met mij hadden.


Ik heb je een pb gestuurd.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:39

ElskaIsland schreef:
Askja schreef:
Hoewel ik zoals gezegd ieders geloof in bepaalde gaven/verschijnselen/ 'er is meer' respecteer omdat iedereen vrij is te geloven wat hij wil, denk ik dat je hier een heel goed punt hebt, Troi.

Ik ben dus ook wel benieuwd of readers die overtuigd zijn van hun gaven zich aan zo'n test zouden willen onderwerpen, en zo nee, waarom niet.

Het is toch alleen maar mooi als zo'n gave bewezen kan worden? Zowel voor de reader als voor de (al dan niet betalende) klanten?



Reden om je geen test te laten doen is bijvoorbeeld omdat je niet bevooroordeeld mag zijn, dan raakt dat mogelijk op de voorgrond en is het niet meer betrouwbaar. Daarnaast beïnvloedt de druk van zo'n test ook je gave, je moet nl echt ontspannen en gegrond zijn om dit te doen. Je zou het gewoon eens mee moeten maken en het een kans moeten geven. Veel mensen zeggen: het is niet bewezen, dus het kan/bestaat niet. Dat is jammer, maar hun keus. Ik ben blij dat ik zelf mooie ervaringen heb en veel mooie dingen bij anderen gezien heb.

Waarom zou je bevooroordeeld zijn of onder druk staan als je zelf zeker weet dat je die gave bezit en in kunt zetten?

Haffiefreak, volgens mij bedoelt marleen_usar dat je die ervaringen hier deelt.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:52

TS vraagt toch wie er ervaring heeft met een dierentolk, niet wie er geen ervaring mee heeft? :? Waarom in hemelsnaam dat gedram dat ze het niet moet doen en onzin is, pagina's lang? We gaan toch ook niet in elk topic waar met of zonder bit wordt gereden de zin- en onzin ervan bediscussiëren? Beetje vreemd.

Citaat:
Waarom zou je bevooroordeeld zijn of onder druk staan als je zelf zeker weet dat je die gave bezit en in kunt zetten?

Dit ook. Waarom doet dit ertoe in dit topic?
Bovendien zijn er zoveel mensen die thuis een M/Z proef moeiteloos door kunnen rijden en op wedstrijd met moeite de B/L doorkomen. :')

Anyway, TS, helaas heb ik er ook geen ervaring mee. Ik denk wel dat er veel mensen zijn die beweren veel te kunnen maar het niet waarmaken. Ga op ervaringen en reviews af van mensen die je vertrouwt. Succes!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:00

Nirvana_ schreef:
TS vraagt toch wie er ervaring heeft met een dierentolk, niet wie er geen ervaring mee heeft? :? Waarom in hemelsnaam dat gedram dat ze het niet moet doen en onzin is, pagina's lang? We gaan toch ook niet in elk topic waar met of zonder bit wordt gereden de zin- en onzin ervan bediscussiëren? Beetje vreemd.

Citaat:
Waarom zou je bevooroordeeld zijn of onder druk staan als je zelf zeker weet dat je die gave bezit en in kunt zetten?

Dit ook. Waarom doet dit ertoe in dit topic?
Heel simpel, omdat Bokt een openbaar discussieforum is. En mensen zowel geïnteresseerd kunnen zijn als kritisch t.o.v. een bepaald onderwerp.

Wil je alleen ervaringen delen met gelijkgestemden, zonder discussie, dan kun je ook een huiskamertopic openen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:06

Maar waarom gebeurt het dan alleen bij dit onderwerp zo uit de hand lopend, met zo'n nare toonzetting naar de andere partij. Kom dan met tips of dierenartsen of methodes waar TS ook naar kan kijken, daar heeft ze dan nog wat aan.

Als het onderwerp zo afdwaalt van de openingspost, kun je toch beter een nieuw topic aanmaken?

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:10

Nirvana_ schreef:
Maar waarom gebeurt het dan alleen bij dit onderwerp zo uit de hand lopend, met zo'n nare toonzetting naar de andere partij. Kom dan met tips of dierenartsen of methodes waar TS ook naar kan kijken, daar heeft ze dan nog wat aan.

Als het onderwerp zo afdwaalt van de openingspost, kun je toch beter een nieuw topic aanmaken?

Dan komen ze zo weer het topic afzeiken.

Wordt tijd dat er een mod in dit topic komt, zeker naar zoveel TEMs!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:11

Kuggur schreef:
bigone schreef:
Ik ben zo’n ongelovige Tomas. Maar hebben iemand in de familie gekregen die, toen ze voor de eerste keer bij ons was, ook meeging naar de paarden. En daar heeft ze dingen gezegd waardoor ik mijn mening flink heb moeten bijstellen . En nee, ze kon mijn wenkbrauw beweging niet zien want ze stond met de rug naar me toe. Ze heeft me met een aantal zaken geholpen en zat er behoorlijk dichtbij. En familie dus zal ze veel gehoord hebben? Nee ze had toen nog maar een maand een relatie met neef en die spraken we bijna nooit.

Ik hoor hier op bokt en ook op andere plekken vaak dit soort ervaringen. En een ervaring is een ervaring, tenslotte waarom zou Bigone liegen, ik geloof haar wel.
Maar dit maakt niet dat ik in dit soort fenomenen geloof, simpelweg omdat mediums als ze aan een verifieerbare toets worden onderworpen zonder uitzondering falen.

Liegen heeft inderdaad geen nut en mensen die het absolute onzin vinden overtuigen is ook nergens voor nodig. Sommige mensen die er hun brood mee verdienen heb ik ook twijfels bij. In dit geval ben ik nog wel even ongelovige Thomas gebleven tot ik haar foto’s door heb gestuurd van een al weken vermiste hond( vreemde hond, baas en hond kende ik niet) zij heeft aangegeven waar de hond zich zeer waarschijnlijk bevond. Leek me fout want dat was meer dan 100 km van hun woonplaats en ver weg van de laatste zichtmelding. Je raad het misschien al, een dag later kwam er een melding dat iemand een uitgehongerde hond in de schuur had opgesloten . Juist ja, de hond en een kilometer verwijderd van de plek die ze had doorgegeven, tja toen was ik om.
Maar dit is een zo ongrijpbaar iets, niet te meten, niet uit te leggen en ergens is het voor veel mensen ook de angst voor het onbekende want als dit bestaat is er dan toch meer tussen hemel en aarde dan waar wij in geloven .

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:12

Ik bedoelde ook dat zij een nieuw topic kunnen aanmaken :P er is duidelijk de behoefte om het hierover te hebben, maar dwaalt af van het topic :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:12

ElskaIsland schreef:
Askja schreef:
Hoewel ik zoals gezegd ieders geloof in bepaalde gaven/verschijnselen/ 'er is meer' respecteer omdat iedereen vrij is te geloven wat hij wil, denk ik dat je hier een heel goed punt hebt, Troi.

Ik ben dus ook wel benieuwd of readers die overtuigd zijn van hun gaven zich aan zo'n test zouden willen onderwerpen, en zo nee, waarom niet.

Het is toch alleen maar mooi als zo'n gave bewezen kan worden? Zowel voor de reader als voor de (al dan niet betalende) klanten?



Reden om je geen test te laten doen is bijvoorbeeld omdat je niet bevooroordeeld mag zijn, dan raakt dat mogelijk op de voorgrond en is het niet meer betrouwbaar. Daarnaast beïnvloedt de druk van zo'n test ook je gave, je moet nl echt ontspannen en gegrond zijn om dit te doen. Je zou het gewoon eens mee moeten maken en het een kans moeten geven. Veel mensen zeggen: het is niet bewezen, dus het kan/bestaat niet. Dat is jammer, maar hun keus. Ik ben blij dat ik zelf mooie ervaringen heb en veel mooie dingen bij anderen gezien heb.
Jaren geleden, toen ik nog jong en naïef was, heb ik dit wel eens een kans gegeven hoor. Toen ik er zat ging ik er eerljk gezegd helemaal in mee en was ik zeer onder de indruk, en pas toen ik weer buiten stond en nog eens terugging denken wat er nou eigenlijk precies gezegd was, herkende ik de trucjes: in algemeenheden spreken, vleien, allerlei opties noemen tot er iets raak is enz. Tegenwoordig kun je die trucjes op internet gewoon allemaal terugvinden.

En echt, die James Randi waar troi het over had heeft jarenlang geld geboden, tot een miljoen! aan een paragnost die zijn/haar paranormale gave zou kunnen bewijzen. Hij heeft nooit iets hoeven betalen, nooit. Je zou toch denken dat er wel eens één zou zijn geweest als er iets van waarheid in zou zitten. Dat zegt toch genoeg.
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/10/de ... n-a1491456