Pup aanschaffen, verzekering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Pup aanschaffen, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 15:38

Ik zat inderdaad al te kijken naar Reaal, die ziet er wel aardig uit zover ik kan beoordelen. Alleen het gebit zit er niet in(maar kan je erbij nemen extra) en als ik hem zet op 70% vergoed en 50 euro eigen risico kwam ik volgens mij op iets van 25 euro uit.
Ik denk dat ik sowieso het eerste jaar dan de verzekering ga afsluiten daarna is het toch opzegbaar.
Alleen dan nog ga ik 70% of 90% doen en eigen risico op 50 of 100.
Je hebt sowieso nog 30 dagen wachttijd, dus hij moet dan een maand niks gaan mankeren. :+

Over patella luxatie had ik ook gelezen en zag dat als beide ouders het niet hebben, het een kleine kans is dat de pup het ook heeft?
Geen idee of dat een fabel is.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:40

Meliaforever schreef:
Ik zat inderdaad al te kijken naar Reaal, die ziet er wel aardig uit zover ik kan beoordelen. Alleen het gebit zit er niet in(maar kan je erbij nemen extra) en als ik hem zet op 70% vergoed en 50 euro eigen risico kwam ik volgens mij op iets van 25 euro uit.
Ik denk dat ik sowieso het eerste jaar dan de verzekering ga afsluiten daarna is het toch opzegbaar.
Alleen dan nog ga ik 70% of 90% doen en eigen risico op 50 of 100.
Je hebt sowieso nog 30 dagen wachttijd, dus hij moet dan een maand niks gaan mankeren. :+

Over patella luxatie had ik ook gelezen en zag dat als beide ouders het niet hebben, het een kleine kans is dat de pup het ook heeft?
Geen idee of dat een fabel is.

Dat is een fabel.. T enige wat je zeker weet is dat de ouders het niet hebben. Niet of ze er wel of niet erfelijk mee belast zijn.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:45

Toen we anderhalf jaar geleden een pup hadden besproken, ben ik ook op zoek gegaan naar een goede verzekering. Uiteindelijk samen met man en dochter doen we elke maand geld apart en daar betalen we de dierenarts van. Een paar maanden gelden stond er nog niet genoeg op om de sterilisatie te betalen, maar de helft hebben we daarvan betaald en de andere helft zo bijgelegd.
Gelukkig hebben we met de vorige honden ook nooit echt veel bijzondere dingen meegemaakt. Alleen de standaard dingen zoals entingen, een keer diarree en de sterilisatie. Die hebben we ook nooit verzekerd gehad.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:48

Ik heb wel een verzekering gehad voor mijn herplaatser omdat je dan niet het hele verhaal kent.
Na 2 jaar heb ik hem weer opgezegd omdat ik er niets aan had en het toch geld kostte.

Inmiddels hebben we voor de dieren (zijn er wat meer geworden) een apart potje en dat werkt een stuk fijner.

Wat achteraf wel goed bleek was dat de aansprakelijkheidsverzekering goed in orde was toen ze besloot om een hond aan te vallen die het niet overleeft heeft. De verzekering heeft toen €2000 vergoed (dierenarts avond spoed tarief in het weekend, transport, "geleden schade van de eigenaar" etc.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Pup aanschaffen, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:32

Hier een hond met bergen problemen gehad en geen verzekering dus daar hebben we van geleerd. Nu alles verzekerd ook de katten ik zou het zeker doen.