Hoeveel muizen vangt jouw kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel muizen vangt je kat per dag

0
45 (57%)
1
16 (20%)
2
8 (10%)
3
2 (2%)
4
2 (2%)
5
2 (2%)
6 of meer
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 78


Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:21

Ik zie maar een fractie van wat mevrouw vangt.. Maar ik denk in deze tijd van het jaar wel 10 per dag :') Misschien zelfs wel meer!
Maar daar is ze ook voor gekomen dus wij zijn erg blij :D

Enige nadeel, de stal zwaluwen zijn ook erg interessant.. als ik dat zie spuit ik haar nat _O-

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:27

Mijn vorige kat was de schrik van de buurt en kwam met complete konijnen thuis...

Mijn huidige halve Siamees is al helemaal blij als hij een vlinder vangt :')

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:36

Waar ik nu woon komen ze vooral met hagedissen thuis.
Maar hiervoor met alles wat los en vast zit. Muizen vond ik alleen terug als ze eigenlijk al te veel gegeten hadden. Maar konijnen en ratten waren bijna dagelijkse kost.
Heel soms een vogel maar dat probeerde ik te verhinderen.

Hier hebben ze nog geen vogels gepakt. Maar er woont ook een koppel eksters in m'n tuin. Eksters zijn geen lieverdjes en de katten peinzen er nog niet over om die te pakken.
Maargoed eksters en katten in een tuin zorgt er wel voor dat er geen kleine vogeltjes komen, die gaan wijselijk ergens anders heen.

Akshay
Berichten: 2062
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:41

Anne_GTI schreef:
<3 binnenkat die alle vliegen, spinnen etc. vangt. Superhandig

.. zelfs dat doen ze niet hier..
3 katten met een overdekte (fijnmazig net) tuin. Geen muizen en vogel prooitjes dus (al was er vorig jaar een merel onder de poort door gekomen... die doet dat niet nog eens..)

Favoriet aan prooi zijn hier meikevers, motten en een incidenteel blaadje. Alle vliegen en spinnen smaken niet lekker genoeg die laten ze.. óf er wordt op zo'n luie padden manier mee gespeeld

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:45

Bromvliegen, die vangt mijn kater wel en hij kauwt ze met smaak weg. Bijzonder dat daarbij nog nooit een plant is gesneuveld, want hij stuitert daarbij altijd vol gas door het huis en over de vensterbank.

De keer dat ik een bij in huis had moest ik echt moeite doen om zelf de regie te nemen (beestje kon gelukkig met mijn hulp het open raam vinden). Ik zit er niet op te wachten dat mijn huisdier op iets met een angel gaat zitten kauwen :( maar nogmaals, ik weet natuurlijk niet wat hij buiten mijn bereik allemaal uitspookt. }>

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:47

Nu je het zegt... Sinds wij verhuisd zijn, vangt onze poes geen muizen of vogels meer. Op de vorige locatie kwam ze wel een thuis met een mus of muis, ze presteerde het zelfs om met een kauw thuis te komen. Vond het altijd erg onsmakelijk.

Echter... Ze is nu dertien en ligt als een heuse bejaarde dagelijks te zonnen op het balkon. Waar ze voorheen zeker 3-5 muizen/diertjes per dag ving, vangt ze nu niks, behalve een zakje natvoer en haar droogvoer. :+

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:51

O my, heb er een echte jager bij zitten... Ze zit heel de dag in molshopen te loeren en neemt de mollen (vaak levend) mee naar huis. Katten eten geen mollen, een normale kat vángt ook geen mollen.
Verder regelmatig muizen, vogels, meerkoeten en kikkers. Soms dood, soms levend... We zitten regelmatig bij de vogelopvang, maar ze redden het nooit, ik hoop altijd maar dat ze doodgaan voordat ik in de auto stap.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:12

Ik heb voor 5 gekozen voor onze kat van 11, want het zijn er minimaal wel 5 op een dag. Hoe vaak ik wel niet bijna in een dode muis ben gaan staan. :r

Mijn katten van 2 die komen nog niet echt buiten, maar 1 van de 2 die "vangt" weleens een verdwaalde sok. En dan is hij zoooo trots op zichzelf. Komt dan met zo'n speciale miauwtje aanlopen en dropt de sok heel trots bij mij neer. :')

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:18

Ik heb voor 1 gekozen
Onze kat vangt soms dagen niks en soms 5 op een dag.
Ze speelt er mee en maakt ze dood maar eet ze gelukkig niet op.

Ook ren ik soms samen met de hond door het huis met een bakje, hond jaagt de muis in een hoek zodat ik de muis kan vangen en verderop buiten los kan laten :+ (mijn vriendin vind dit er altijd heel grappig uit zien)

Ik kan het namelijk niet aanhoren dat de muis piept voor zijn leven.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:23

Poes nam er 1 per dag mee naar huis gemiddeld, soms levend, soms dood en soms ging ze hem in de tuin op zitten eten. Meestal veldmuisjes maar ook jonge ratten, huismuizen en zelfs een keer een jonge haas.
Vond het vreselijk maar was wel blij dat ze het een beetje onder controle hield stiekem.
Afbeelding
Poes is vorige maand op 3 jarige leeftijd overleden en twijfel erg of ik nog een kat zou willen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:26

Ik weet het niet. Soms liggen er 5 lijkjes in de tuin, soms zie ik ze er één wegknagen. Dus de ene keer zie ik wat liggen en de andere keer eet ze ze op. Moeilijk gemiddelde van te maken dus :Y)
Eén ding staat vast, ze vangt er veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:45

Hier een boerderijkat voor het jagen. Ik heb ook geen flauw idee hoeveel muizen/vogels/insecten worden opgegeten. Dat zal ook per jaar en seizoen verschillen.

Wel gek om het verschil tussen de echte jagers en de 'jagers' te zien. Onze kat zal nooit een muisje bij ons neerleggen. (Gelukkig!) Als we aan komen lopen op het moment dat ze een prooi vast heeft, loopt ze grommend en blazend weg. En dat maakt me wel nieuwschierig, waarom geeft de huiskat zijn/haar eigenaar een prooi?

Gelukkig eet ze hier de hele prooi. Ik vind het zonde als een dier wordt gepakt, gedood, en vervolgens blijft liggen of de container in gaat. Laatst heb ik een vogel, die tegen het raam vloog, gedood omdat hij zwaargewond was geraakt. Iets wat ik nooit meer hoop te moeten doen, en ik heb de vogel op een plek gelegd waar de kat veel langsloopt. Een uur later lagen er alleen nog veren. 'Mooi!'

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:46

De mijne zijn jagers van niks. :+ twee van de drie komen buiten, maar betwijfel het of die ooit iets gevangen hebben. :')

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:47

Mijn kat is te lomp om vogeltjes of muizen te vangen. Mijn kippen daarentegen hebben nog weleens een muisje te pakken. Een keer probeerde poezel op de kippen te jagen, maar toen werd ze bijna zelf de prooi.

Vaak komt poezel heel triomfantelijk binnen met een gevallen vogel vetbolletje en deze legt ze dan héél trots voor mijn voeten neer. :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:52

0 dat ik zie maar sinds ik de katten heb zie ik geen muizen/ratten meer :+

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:55

In de zomertijd 1 per dag. Op enig moment lag er een halve (alleen nog de achterkant). Hadden we zoiets van: "Hee, ze raken door de voorraad heen. Ze hebben alleen nog halfjes" :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:57

Vannacht was hij er nog gezellig eentje aan het opeten toen ik naar de wc moest...lekker hoor die krakende botjes.. :')
Maar ik heb geen idee hoeveel hij er vangt.
Hij legt er vaak één neer, dat is vast als hij zelf vol zit.. _O-

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:00

Mijn kat is niet zo'n jager, of tenminste geen succesvolle :+ Ze heeft sinds we een jaar geleden verhuisd zijn niks meer gevangen. Bij het vorige huis heeft ze wel eens een muisje meegebracht, maar dat waren er in totaal 5 denk ik op 2 jaar tijd. En ik had altijd het idee dat dat de loser-muisjes waren, makkelijke prooien dus :Y) Ze at ze niet op, maar bracht ze gewoon heel voor de deur. Andere beesten heeft ze nog nooit gehad. Terwijl ze wel interesse heeft in de vogeltjes bijvoorbeeld, maar blijkbaar is dit nog nooit gelukt..

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:07

Meestal een stuk of 3 per 2 dagen zoiets (een dag op, een dag af). En dat is wat wij zien, want die neemt ze mee naar huis.
Ze doet dat meestal ‘s nachts overigens, heel fijn is dat. Met zo’n typische mrauw dat ze een muis heeft gevangen en ze vreet ze altijd op in de gang beneden, dus je mag dan lekker meegenieten van het gekraak %) (en ‘s ochtends goed opletten waar je loopt en de restjes ingewanden opruimen).

Ze pakt wel alleen muizen, gelukkig..

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:09

Alleen af en toe een muis, vogel of babykonijn als hij daar zin in heeft. Hij eet ze niet (helemaal) op.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:36

Hier een binnenkat, optie 0 gekozen.....
Tenzij..... je haar roze speelgoedmuisje meetelt.... die vangt ze meerdere keren per dag..

Dit is Maluki, 2 jaar oud en sinds 2 weken uit Moskou bij mij...
Afbeelding

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:37

Muizen, mollen, kikkers, vogeltjes.. Zelfs een keer een fazant.
En dan moet je die natuurlijk op mijn witte keukenvloer opeten. |o

Alleen de maagjes laar hij liggen.
Vaak precies in mijn looppad als ik net uit bed kom. 8)7

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:42

Hier inderdaad ook mollen, muizen, vogels, kikkers, insecten en slangen. Het gaat ze hier trouwens zuiver om het spel, want eenmaal dood vinden ze er ook niets meer aan. Ik krijg ook regelmatig lijkjes aangeboden van ze. Ze willen er maar niet aan dat ik geen vlees eet! :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:45

Mijn oude HTKer van 16 jaar vangt nooit een muis. Denk dat hij het ook niet meer kan. Hij heeft artrose en mist zijn hoektanden.

Onze noorse Boskat, die in november is overleden, ving heel veel muizen....en soms ook nog een rat.

Spoiler:
Afbeelding


dit was een hele dikke....

Ik zweer het je ik had dat dier kunnen verhuren als ongedierte bestrijding.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:19

Hier ligt er elke dag wel een (restje) muis voor de deur. Ik denk dat ze er nog wel meer vangen, want ik zie ze ook regelmatig helemaal opgegeten worden.
Heel fijn... ze vangen ze buiten en komen ze daarna thuis opeten :Y)