Hoeveel muizen vangt jouw kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel muizen vangt je kat per dag

0
45 (57%)
1
16 (20%)
2
8 (10%)
3
2 (2%)
4
2 (2%)
5
2 (2%)
6 of meer
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 78


belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 22:06

De afgelopen dagen komt Poes dagelijks met meerdere muizen thuis.
Gisteren zelfs 3 in een half uur en in de avond vond ik ook nog een verenpartij dus een vogel had hij ook nog te pakke .

Meneer vreet ze ook op en laat momenteel zijn brokken staan hij leeft op dit moment dus van muizen.
Nou las ik dat katten er 8-10 per dag nodig hebben om van te leven.

Ik heb een echte jager en blijkbaar genoeg muizen die ik nooit zie.

Maar hoeveel vangt de gemiddelde bokt kat.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 05-06-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:11

Ik mis optie ‘0’. Ik heb een binnenkat, vind het niet zo nodig dat mijn huisdier z’n eigen eten bij elkaar stroopt :=

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 22:12

Helemaal vergeten. Snel toegevoegd.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:13

Hier vind ik er een paar per week. :=
Soms laten ze ze buiten soms nemen ze ze mee naar binnen.
En dan heb ik geen idee hoeveel ze er nog opeten. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:17

Geen. :+ Mijn katten komen alleen in mijn tuin en daar zitten geen muizen.
Ok, er liep ooit één uitzondering...erg dom om een tuin in te gaan waar 4 tijgers lopen. :+
Hij liep zelfs hier naar binnen dus ik moest wat moeite doen om hem te vangen en buiten de tuinpoort weer vrij te laten. :=

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:23

Hier leeft de poes nu ook van haar prooien, vrij standaard in de lente, dan is er een overvloed aan jong spul. Mollen, muizen, jonge ratjes, ze houdt het hele terrein schoon.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:24

Als het nu alleen muizen zouden zijn, dan had ik er vrede mee.
Maar gisteren gezien hoe de kat, een poot van een kikker afbeet, en die in zijn bekkie had, terwijl de kikker met 3 poten wegsprong. Echt bah !

We zouden alle katten moeten leren om alleen muizen en evt. ratten te vangen, en de rest van de diersoorten ongemoeid laten. Echt wie dat kan verdient de Nobelprijs !

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:25

<3 binnenkat die alle vliegen, spinnen etc. vangt. Superhandig

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 22:26

Anne_GTI schreef:
<3 binnenkat die alle vliegen, spinnen etc. vangt. Superhandig


Oh dat is ook handig.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:29

Anne_GTI schreef:
<3 binnenkat die alle vliegen, spinnen etc. vangt. Superhandig

Zelfde hier :) ik ben er erg gelukkig mee :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:32

Geen idee wat mijn gestreepte huisgenoot buiten mijn gezichtsveld allemaal doet :+ maar in de ruim vier jaar dat hij nu zijn huis met mij deelt heeft hij iig slechts twee keer een muis meegenomen en een keer een kikker.

Ik betwijfel het of hij wel een jachtinstinct heeft. De meegebrachte muizen moest ik uit hun lijden verlossen. Hij keek er niet meer naar om nadat hij ze met een ongemakkelijke blik in de gang had gedropt en de module 'doodmaken' heeft-ie blijkbaar nog steeds niet afgerond. De kikker is verzopen in het doucheputje (ja echt). Met vogels heb ik hem nog nooit bezig gezien. Af en toe mekkeren achter glas naar een dikke duif en dat is het wel. Vorige week zat hij uiterst relaxed op de stoep voor het huis te kijken naar een paar jonge vinkjes die een paar meter verderop vliegles kregen op de parkeerplaats. Mijn Streepmans lijkt happy te zijn met zijn catnipspeeltjes, meer heeft-ie niet nodig. :')

Overigens:

Afbeelding

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:34

Ik heb binnenkatten en een grote kattenren. Ook hier wonen domme muizen want ik moet er regelmatig eentje in de kliko gooien of in huis gaan vangen als ze onder mn salontafel los worden gelaten. Leuk spelletje denken de katten maar ik vind een gestresste (rondpiesende) muis in huis niet zo grappig...
Laatst bijgewerkt door cissy op 05-06-19 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:40

Oh wacht! Er was laatst nog een derde muis... Die heeft een nacht in mijn huis gezeten, maar Streepmans had geen idee wat-ie moest doen. Ik heb op de bank geslapen omdat ik dacht dat het ding naar mijn slaapkamer was gevlucht (bleek later toch in de woonkamer te zitten, brr). Streepmans zat wel af en toe gebiologeerd naar een bepaald hoekje te kijken, maar daar vond ik niks. Volgende dag heb ik het knaagdier toch bij z'n staart kunnen grijpen en naar buiten geslingerd. Streepmans zag het ondertussen allemaal eens aan...

Nee, geen jachtinstinct. :+

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:43

Ja. Leuke. De onze ligt rustig en bekijkt ze maar, pakken? Neée baas. Wat zeg je me nou? Mijn voerbak is toch gevuld? Spelen? Ik slaap liever, dat weet je toch? :+

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:44

Hier een Perzische Pantoffel die niet verder komt dan eigen tuin. Vorige zomer had ie ineens de kikkers gevonden en als ie de kans kreeg dus ook mee naar binnen nam. Niet dood of (zichtbaar) gewond trouwens. Hij vond het gewoon grappig om ze aan te tikken met z'n pantoffelpoot en er dan achteraan te springen. De kikkers vonden het wat minder, te horen aan hoe hard ze gilden tijdens hun reis naar binnen.
Zijne katheid is inmiddels 12 en ik hoop dat het een hobby voor 1 zomer was.

Een week of 3 nadat het weer was ongeslagen en de tuindeur niet meer open was geweest, vond ik trouwens nog een enorme kikker in een lekwater bakje. Levend en groot. :x

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:46

Hier een kat die vrij weinig jachtinstinct heeft. Dit is het beste wat hij tot nu toe aan muis heeft gevangen. In de schuur van de buren... :')
Spoiler:
Afbeelding

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:51

De snoesjes hier hebben hun momenten :)

Gemiddeld denk ik dat ze er beide 1 per dag vangen, maar vaak zijn het dagen geen muizen of heel veel 3-12 muizen.

Vandaag hebben ze een babymuis aan de hond gegeven, die heeft de muis even gewassen :P

Afbeelding

Mijn katten vangen en doden de muizen alleen, eten ze (gelukkig) niet op :)

Ik heb overigens ook killer-kippen :')
Alles wat in hun hok/ren terecht komt overleeft het niet... Er zijn al wat dieren daar gesneuveld, muizen en een vogel.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:19

Wij hebben vier katten, de oudste vangt ze en brengt ze mee naar binnen. Daarna is het de beurt aan de jonkies :P meestal spelen ze er mee, tegenaan slaan, achterna rennen. Soms vliegen ze een meter de lucht in :')

Wat ik wel vies vind is als ze worden opgegeten en je vind alleen wat darmen/een maagje...

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:28

Mijn Abessijn vangt niet elke nacht een muisje, maar wel minimaal 3-4 keer per week.Soms heeft ze een nest ontdekt ofzo en dan vangt ze en wel 3 per nacht. Dan komt ze er eentje brengen en gaat meteen een nieuwe ophalen. Vogeltjes taalt ze gelukkig niet naar, ze heeft vorig jaar 1x een jonge vogel gebracht en dat vond ik wel sneu. Zo heel soms komt ze met een (jonge) rat aan. Toen de buren nog een vijver hadden heeft ze me een keer een kikker gebracht, die had sleepte ze met een vies gezicht aan zijn tenen, hahaha. Die heb ik netjes teruggezet.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:32

-O- mijn paard vangt nog weleens wat... met enige regelmaat vind ik geplette muizen en padden in zijn stal. Vandaag maakte hij het helemaal bont. Hij heeft een eend gesloopt in de wei. Met een gerichte tik met het voorbeen werd eend geplet en vervolgens aan een vleugel door de wei geslingerd. Ik heb Donald inmiddels panklaar :')

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 01:09

Gelukkig zie ik niet alles, maar wel zo’n drie per dag. Ze vangen er waarschijnlijk wel veel meer want jagen de hele dag.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 01:19

De roofdieren hier vangen meer dan genoeg. Ik vind met regelmaat dooie mollen, ratten die ze bij de buren weghaalt, vogels enz enz op het erf. En ja ook met enige regelmaat komen ze binnen, met dat speciale miauwtje, en wordt mijn diner geserveerd :') Dat ik nog steeds geen muis lust is oninteressant :P
Maar hoeveel de dames precies vangen, ik heb er 3, geen idee. Niet alles wordt naar huis gebracht.

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 01:21

Ik zou het echt niet weten, wij hebben 3 katten, waarvan 1 er sowieso niet veel vangt (we noemen t ook geen kat maar een ademende haarbal) de andere 2 jagen wel meer waarvan de mijne t meest, denk dat die gemiddeld wel 2 tot 3 muizen op een dag vangt en de ander misschien 1

Chocoladeijs

Berichten: 75
Geregistreerd: 30-05-11

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 01:32

Ik zie er misschien 1x per week eentje in de lente, maar zie denk ik ook een hoop niet, want ze eet alles met huid en haar op. Behalve muizen wordt er hier ook wel eens een rat, vogeltje of kikker gegeten :=

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Hoeveel muizen vangt jouw kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:58

Ik heb voor optie 1 muis gekozen. Dat is het meestal maar soms ook wel 3 of 4. Het zijn nog jonge katten dus ze moeten nog wat oefenen.....