Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:50

Klopt. Supermarkt is verboden terrein.
Ik heb ze ook vaak aangesproken maar werd inderdaad ook brutaal te woord gestaan.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:07

Onze hond gaat naar heel veel dingen mee, hij kan niet zo goed alleen blijven en vind het leuk om mee te gaan.

Hij gaat onder andere mee naar
- familie/vrienden waar het kan
- mee naar stal
- naar de markt
- mee op vakantie
- winkels waar hij binnen mag, bijv. Intratuin/hornbach/welkoop enz.
- bij winkels waar hij niet binnen mag wacht hij in de auto als de temperatuur daar geschikt voor is.
(Rij vaak langs de supermarkt op de terug weg van het bos oid anders laat ik hem thuis maar ga niet heen en weer rijden tenzij het erg warm is)
- hij gaat regelmatig mee naar het werk, het kan niet altijd, dan gaat hij naar mijn ouders en gaat met hun ook overal mee naartoe waar het kan.

Mijn hond is dus lekker vaak mee op pad en vind dit veel fijner dan alleen thuis blijven.
Soms vind hij sommige dingen wel saai maarja hij moet zich soms ook maar aanpassen.

Onze hond is wel groot maar heel sociaal

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:29

Mijn hond gaat mee naar school kindjes halen. Al is dat voor hem vooral heel veel knuffels en aaitjes ontvangen. Iets waar hij dol op is.
Naar mijn ouders en schoonouders. Naar het bos. Tuincentra en dieren winkels en overal waar hij welkom is eigenlijk. Is hij niet welkom met verjaardagen. De winkels het werk dan blijft hij lekker thuis. Ik werk maar halve dagen dus lang alleen is hij niet en hij weet niet beter. Ergens in een auto laten durf ik nooit. Zelfs niet in de winter een zwarte auto wordt snel heet zodra de zon er op komt. Auto rijden zelf vind hij overigens geweldig.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 00:44

Ik had een klein hondje, die is afgelopen januari overleden op 18 jarige leeftijd.
Hij ging vrijwel overal mee naar toe, voordeel was ook dat hij klein was.
Niemand had last van hem, vaak genoeg mee gemaakt dat mensen hem pas zagen als we weggingen.
Dat hondje was ook een typisch gezelschapshondje, zolang hij bij je was maakte het hem niet uit waar dat was.

Later kwam er nog een andere hond bij, een grote hond.
Die is eigenlijk ook altijd bij me, alleen als hij niet mee kan omdat er geen honden mogen zijn dan passen mijn ouders op.
En in september komt er opnieuw een klein hondje bij, die mag ook weer overal mee naar toe waar mogelijk.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:56

Mijn hond vind het gewoon reuze leuk om overal mee naartoe te gaan. Uiteraard winkels of drukke braderieën of evenementen gaat ze niet mee. Behalve honden evenementen haha. Maar als ik zin heb om een lange wandeling naar de stad te maken, daar wat te drinken op een terrasje en weer terug naar huis moet dat toch kunnen? Naar verjaardagen gaat ze alleen mee als het bij mijn zus of ouders is. Verder niet.

BeFunny

Berichten: 10497
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:54

Eventjes iets anders.
Wij nemen onze hondjes niet echt mee naar een winkelcentrum. Als ik zo nodig moet shoppen laat ik hun thuis. Maar ik ga wel naar chihuahua speeluurtjes. En wandel graag in andere gebieden. En ze gaan mee op vakantie "daar wel overal mee heen" Thuis kunnen ze prima alleen blijven! en meestal ook naar een verjaardag. Als ik alleen ben reis ik met ov. En heb daardoor nu een buggy aangeschaft. Mijn hondjes zijn jong en gezond maar de laatste keer werd eentje bijna vertrapt en ik kreeg per ongeluk een klap vol in mijn gezicht van iemand die Dex "die ik op mijn schouder had" wilde aaien maar die had zijn kracht onderschat en ook een slecht richtingsgevoel. Nu heb ik dus een Hondenwagen aangeschaft. Dan zitten hun veilig op het station en in de bus/trein.
Hoe denken jullie daarover?

Moet zeggen had zelf niet verwacht dat ik ooit achter een buggy zou gaan lopen. Maar met die twee ukken is dat toch echt wel fijn.

Ik werk parttime waarvan ook nog deels aan huis. Ben veel samen met de beesies.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:00

Voor mijn puppen had/heb ik ook nog een buggy hoor! Super handig als ze niet ver kunnen lopen of als een kleinere hond problemen heeft. Mijn puppen in de wagen vind het ideaal

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10497
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:12

Die van mij zijn geen pup. Maar wel kwetsbaar en zeker op een station heb ik gemerkt. Ik neem de buggy mee als ik met ov naar een Chi uitje reis of ga wandelen ergens waarbij ik met de trein ga. Eenmaal daar kunnen ze zelf lopen. Deze heb ik gekocht best een grote buggy. Maar daar kan ook mooi mijn camera tas en lunch en water voor de hondjes enzo mee.

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10497
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:15

Trouwens super mooie honden hebben jullie!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:21

ohh ja zeker voor kleine hondjes is het ideaal :D jij hebt ook een mooie wagen! vooral met de hondjes naar de dierenarts toe enz

edit: ik laade mijn wagen ook altijd vol :')

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:26

Ik gebruik mijn hondenfietskar ervoor, hij is alleen echt lomp breed. :+
Maar omdat ik maar 1 hondje heb en de spits als het ff kan vermijd gaat hij in principe zonder kar mee, als het ff wat drukker is gaat hij makkelijk op de arm of op schoot en zowiezo met in/uit de trein stappen want hij vindt het gat tussen perron en trein 3x niks. :+

BeFunny

Berichten: 10497
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:27

Ik heb de wagen vandaag pas binnen. Moet hem dus nog gaan gebruiken. De laatste aanvaring op het station weerhield me er van met ov te reizen. En dus als ik alleen ben of naar parken die met de fiets bereikbaar zijn. Dan gaan ze in een fietsmand of in de buurt. Maar ben zelf een bos wandel mens en vond dat toch jammer. Maar vind die buggys zo stom. Maarja..

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 01:18

Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.


Hier precies dezelfde gedachten. Alleen tuincentrums zal ik ook nooit mijn hond meenemen. Met de pinkster was er in dorp vlakbij mij een tuinfair. 11.000 man op 1 dag waaronder ook enorm veel kleine honden. Honden waren doodsbang, kropen tussen de benen van mensen etc maar was voor sommige eigenaren heel grappig. Hond staat te trillen tussen de benen van baasje en hond verzet geen stap meer en baas maar lachen hoe komisch dit was. Ik zat laag door mijn scootmobiel en zag redelijk snel waar iets kleins liep maar als ik had kunnen lopen had ik ze heel sneu over het hoofd gezien.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 01:54

Er zit natuurlijk wel een behoorlijk verschil tussen je hond meenemen naar een tuincentrum op een drukke dag (zo ongeveer elke feestdag dat ze open zijn en de weekenden) of op een doordeweekse dag tijdens schooltijden. :)
Dat eerste doe ik nl ook absoluut niet, mijn hond zou het best leuk vinden hoor maar ikzelf vind het veel te druk dan. :+

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:32

Ik neem graag mijn hond overal mee naar toe, daar is ze ook het gelukkigst bij. Een groot voordeel dat het maar een klein teefje is <3 als ik haar thuis laat is ze zwaar ongelukkig en als ze mee is is ze super relax en ontspannen. Wel is ze super sociaal en kun je haar met elk dier en mens zetten

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10497
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:26

Gister voor yet eerst met de buggy weg geweest, en wat vonden de ukkies het fijn. In het Baarnse bos.

Afbeelding


Afbeelding

En zo stonden we op het station

Afbeelding

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:48

Onze ene hond maak ik echt niet blij met van ons erf af komen, dus die blijft lekker thuis de boel bewaken.

De andere gaat naar heel veel mee: zodra het qua temperatuur kan is ze altijd overal mee naartoe en wacht dan in de auto op een dekentje. Dat is haar happy place. Soms zelfs naar het werk als ik veel in de auto zit overdag (nu al een tijdje niet voorgekomen ivm ander werk). Verder gaat ze gerust mee naar vrienden, familie en terrassen etc. Ook wel naar een tuincentrum, paardenevenementen en dat soort dingen. Voorheen ook altijd mee naar stal en op buitenrit, maar nu staan de paardjes lekker thuis.

Als ze niet welkom is ergens, laat ik ze natuurlijk thuis. Ook prima.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:21

Mijn hond is een hulphond en gaat overal mee naar toe. Inclusief huisarts, fysio, ziekenhuis, supermarkt, etc. Maar op plaatsen waar alle honden zijn toegestaan (mac, coolblue, bouwmarkt, terrasje) loopt ze ook wel eens zonder hesje. Onder andere omdat ik niet altijd zin heb om toelichting te geven.