Kattenbrokken binnenkat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 11:14

kom er niet uit al zo veel geprobeerd van alle brokken gaat ze enorm stinken.

Ze komt verder niet echt buiten ja soms in de ren maar nooit los.

ik dacht misschien carocroc oid?

ze krijgt nu perfect fit indoor

onze 4 labradors krijgen farmfood helaas verkopen ze daar geen katten brokken van.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:28

Die van ons ruik je niet of nauwelijks zolang ze voer krijgen met weinig of geen granen. Ik voer nu een combinatie van taste of the wild met wat random andere graanvrije merken (purizon, nutrivet, wellness core). Ik overweeg af en toe op Orijen over te stappen maar dat is wel echt een klasse duurder. De merken die ik nu voer zijn nauwelijks duurder dan het standaard supermarktvoer omdat je er veel minder van voert. 50-60 gram per dag per kat werkt hier prima voor twee grote binnenkatten (4,5 en 5,5 kilo).

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:42

Hier doet alles het perfect op Royal Canin digestive en ragdoll.
Veel brokken geprobeerd, ook graanvrij, maar hier doen ze het super op.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:53

Hier gaat het goed met Cat Lovers Gold en Orijen. Power of Nature ging een tijd lang goed maar kregen ze uiteindelijk dunne ontlasting van.

Wat heb je al geprobeerd?

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:55

Hier porta21 of wild freedom. Daarnaast KVV.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 19:02

iams
felix
whiskas
perfect fit
eigen merk voer ah, aldi, lidl
welkoop eigen merk
en vast nog meer ben al poos aan het zoeken, de kat stinkt bij alles tot nu toe, schep 1x pd de drollen uit de bak, heb dr ook best een dikke laag in

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:14

SecretLIN schreef:
iams
felix
whiskas
perfect fit
eigen merk voer ah, aldi, lidl
welkoop eigen merk
en vast nog meer ben al poos aan het zoeken, de kat stinkt bij alles tot nu toe, schep 1x pd de drollen uit de bak, heb dr ook best een dikke laag in


Dan zou ik een merk proberen met weinig graan, zooplus heeft er een aantal. Mijn ene kat blaast op als een ballonnetje van granen (behalve rijst) en stinkt dan ook enorm.

Bv Applaws, Wild Freedom, Taste of the wild enz enz. Zooplus heeft erg veel. :j

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 19:15

ga ik daar es kijken, qua kosten maakt het niet zoveel uit.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:42

Als kosten niet zoveel uitmaken, zou ik eens Animonda carny proberen. Dit is betaalbaar natvoer van goede kwaliteit. Geschikt als compleet voer (dat zijn de betere natvoersoorten vaak niet). En dan 200g per dag. Mocht de kat meer nodig hebben, dan kan je het aanvullen met Purizon Lam & Vis als je graanvrij wilt voeren en Royal Canin Sensible 33 als je op zich granen geen probleem vindt.

Applaws raad ik sterk af. 9 van de 10x als ik een kat hoor met blaasgruisproblemen, zeker als hij graanvrij voer krijgt, blijkt applaws brok te hebben gekregen. Applaws natvoer is een supplement, geen compleet voer en is dus niet geschikt als hoofdvoer.

Natvoer is voor katten beter omdat ze vaak te weinig drinken terwijl ze van nature juist vochtrijke voeding eten. Nierproblemen, blaasproblemen en andere vocht-tekort-gerelateerde problemen zijn mogelijk/waarschijnlijk daardoor talrijk bij oudere katten.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:49

Mizora schreef:
Als kosten niet zoveel uitmaken, zou ik eens Animonda carny proberen. Dit is betaalbaar natvoer van goede kwaliteit. Geschikt als compleet voer (dat zijn de betere natvoersoorten vaak niet). En dan 200g per dag. Mocht de kat meer nodig hebben, dan kan je het aanvullen met Purizon Lam & Vis als je graanvrij wilt voeren en Royal Canin Sensible 33 als je op zich granen geen probleem vindt.

Applaws raad ik sterk af. 9 van de 10x als ik een kat hoor met blaasgruisproblemen, zeker als hij graanvrij voer krijgt, blijkt applaws brok te hebben gekregen. Applaws natvoer is een supplement, geen compleet voer en is dus niet geschikt als hoofdvoer.

Natvoer is voor katten beter omdat ze vaak te weinig drinken terwijl ze van nature juist vochtrijke voeding eten. Nierproblemen, blaasproblemen en andere vocht-tekort-gerelateerde problemen zijn mogelijk/waarschijnlijk daardoor talrijk bij oudere katten.


Is dat zo ja, van Applaws? Blij dat ik die niet gekozen heb dan :oo

Voor de TS: ben het er wel mee eens dat natvoer sws een goede keus is :). Is hier ook de basis. Brok is aanvulling

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:16

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de royal canon indoor 27. Die heeft specifiek ook odour controle :)

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:25

Ik voer Nutrivet brok, op aanraden van bokkers ivm inderdaad graanvrij. Via Zooplus makkelijk te bestellen en thuis bezorgd! :) Ik ruik niks, maar belangrijker nog ze doen het er heel goed op. Mooie glanzende vachten en ze vinden het lekker.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... gKssfD_BwE

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 10:52

Mizora schreef:
Als kosten niet zoveel uitmaken, zou ik eens Animonda carny proberen. Dit is betaalbaar natvoer van goede kwaliteit. Geschikt als compleet voer (dat zijn de betere natvoersoorten vaak niet). En dan 200g per dag. Mocht de kat meer nodig hebben, dan kan je het aanvullen met Purizon Lam & Vis als je graanvrij wilt voeren en Royal Canin Sensible 33 als je op zich granen geen probleem vindt.

Applaws raad ik sterk af. 9 van de 10x als ik een kat hoor met blaasgruisproblemen, zeker als hij graanvrij voer krijgt, blijkt applaws brok te hebben gekregen. Applaws natvoer is een supplement, geen compleet voer en is dus niet geschikt als hoofdvoer.

Natvoer is voor katten beter omdat ze vaak te weinig drinken terwijl ze van nature juist vochtrijke voeding eten. Nierproblemen, blaasproblemen en andere vocht-tekort-gerelateerde problemen zijn mogelijk/waarschijnlijk daardoor talrijk bij oudere katten.


natvoer eet onze kat niet lust ze niet

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:53

Mijn kat krijgt voer van Applaws en doet het daar super op. Voordelig te bestellen via Zooplus.
Probeerde een keer ander voer en ineens stonk de kattenbak enorm. Met dit voer heeft ze een mooie glanzende vacht, en ik ruik de kattenbak nooit.

Ik heb vaker gehoord over de eventuele blaasgruisproblemen bij katten na het voeren van Applaws, maar dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Kat drinkt ook goed.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 06-06-19 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 10:53

Boetjewoor schreef:
Ik voer Nutrivet brok, op aanraden van bokkers ivm inderdaad graanvrij. Via Zooplus makkelijk te bestellen en thuis bezorgd! :) Ik ruik niks, maar belangrijker nog ze doen het er heel goed op. Mooie glanzende vachten en ze vinden het lekker.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... gKssfD_BwE


bedankt ik zal es kijken

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:56

SecretLIN schreef:
iams
felix
whiskas
perfect fit
eigen merk voer ah, aldi, lidl
welkoop eigen merk
en vast nog meer ben al poos aan het zoeken, de kat stinkt bij alles tot nu toe, schep 1x pd de drollen uit de bak, heb dr ook best een dikke laag in


Welke Iams heb je geprobeerd? Hier krijgen ze de Iams Naturally, doen ze het goed op. Zijn kieskeurige eters, dus ben blij dat ik iets heb gevonden wat ze gewoon eten :') Hiervoor kregen ze Purina One Sensitive, maar dat begon 1 vd katten telkens uit te kotsen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 10:58

Afbeelding
Afbeelding

Dit is Snoesje

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 10:59

Ghostattack schreef:
SecretLIN schreef:
iams
felix
whiskas
perfect fit
eigen merk voer ah, aldi, lidl
welkoop eigen merk
en vast nog meer ben al poos aan het zoeken, de kat stinkt bij alles tot nu toe, schep 1x pd de drollen uit de bak, heb dr ook best een dikke laag in


Welke Iams heb je geprobeerd? Hier krijgen ze de Iams Naturally, doen ze het goed op. Zijn kieskeurige eters, dus ben blij dat ik iets heb gevonden wat ze gewoon eten :') Hiervoor kregen ze Purina One Sensitive, maar dat begon 1 vd katten telkens uit te kotsen.


weet alleen nog dat oranje zak was

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:08

Ik denk de gewone Iams dan, Naturally is ook niet overal te krijgen denk ik? Ik bestel het bij Zooplus of Brekz (2x 2.8kg)
Afbeelding

Geen idee of het kwalitatief goed voer is hoor :o Ze stinken hier in ieder geval niet. Terwijl ze ook relatief veel natvoer krijgen (van Felix, lekker slecht). Dat ben ik wel langzaam aan het afbouwen.

Stink je kat op de kattenbak of uit zn bekkie?

Edit: Zie nu je foto's, dat koppie <3

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:44

Ik heb 2 binnen poezen.
Ik wissel het voer vaak af.
Momenteel voer ik ook van het merk Iams en valt me op dat ik ze dus praktisch niet ruik.
Geloof dat ik ook de naturally heb?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 17:26

kattenbak en niet zon beetje ook meestal zet ik het dan ff buiten

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 17:27

ellepel schreef:
Ik heb 2 binnen poezen.
Ik wissel het voer vaak af.
Momenteel voer ik ook van het merk Iams en valt me op dat ik ze dus praktisch niet ruik.
Geloof dat ik ook de naturally heb?



ga ik die eerst nog eens proberen denk ik.
lastig hoor dat voer, bij onze honden ook ff bezig geweest krijgen nu farmfood en doen het daar super op.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:34

Welk kattengrit gebruik je in de bak? Dat kan misschien ook nog verschil maken in stank

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:38

Mijn overbuurvrouw gebruikt Carocroc en is daar heel tevreden over.

Ik heb een kat die nooit stinkt. Ik denk dat je hem zelfs oude sokken kan voeren zonder dat hij stinkt.

Hij krijgt overigens Hills mobility.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kattenbrokken binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:44

Ik voer al een poos Concept for Live, tegenwoordig de 10+ versie. Verkrijgbaar bij Zooplus. Wij zijn hier erg tevreden over!