seresto band

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:21

A3a1 schreef:
Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.



Ik heb een Groenendaeler met veel behang en hij werkt perfect.

Anoniem

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:24

Hier een keeshond met hele dikke vacht (je kunt de band zelfs niet zien) Werkt perfect.

Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 10:36

mijn haarbal haha

Afbeelding

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:43

Ik gebruik hem voor mijn aussie met dikke lange vacht werkt zonder problemen Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:53

ik ben geen fan, net als bij ene halsband die altijd om is beschadigd deze band de vacht in de hals.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:01

plutolover schreef:
oke dus proberen waard. ik heb nu natuurlijk een pipet dus ga het over 6 weken zo band proberen.


Onze hond was een Golden retriever, gezegend met een dikke en lange bos haren. Voor hem werkte hij prima.
Onze katten ( main coons) ook vrij lang en dik haar en ook voor hun werkt hij meer dan prima.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:03

Zoe_97 schreef:
ik ben geen fan, net als bij ene halsband die altijd om is beschadigd deze band de vacht in de hals.


Bij onze valt dat wel mee maar als het wel zo was dan had het mij nog niet veel uitgemaakt. Liever een gezond en blij dier als een doodziek dier van de teken.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:05

plutolover schreef:
A3a1 schreef:
Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.


jammer dan houdt het op. ik heb een langhaar herder. jammer dat daarbij dan niet werkt..opzich logish omdat het dan minder op de huid komt te liggen. Maar wel jammer..


Ik ben het hier zeker niet mee eens! Werkt prima op onze borde collie kruising (iets langer haar) maar ook gewoon prima op de Berner senne honden van Mn. Schoonouders (zeeeeeeeerrrr lange haren )

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:06

Hier ook fan, zowel hond als kat. Ben altijd wel beetje bang dat kat zich ophangt, maar ze werd altijd zó boos van de druppels in haar nek dat ik toch de band verkies.
Hond heeft nooit teken terwijl het bos hier echt vol zit.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:07

Ik gebruik ze al jaren en ben er meer dan tevreden over. Onze oude hond, Friese Stabij waar vermoedelijk ook Munsterlander in zat. En die zon fijn schapevachtje had. Altijd teken, tot hij die band kreeg. Border Collie had eigenlijk maar zelden teken, maar ook bij die werkte hij.
En nu heb ik weer een Stabij met half lang haar, geen probleem, werkt super. En ook bij de Oud Duitse Herder met stokhaar prima.


robert45 schreef:
Voor de mensen die een allergische reactie hebben gehad op de band bij hun dier. Hebben jullie de puntjes waarmee de band aan elkaar zit wel van de band afgehaald. Deze willen nog wel eens irritatie veroorzaken.



pillow schreef:
meggiemeg schreef:
De puntjes zijn de buitenkant die voorkomen dat de band terug schuift tussen de lusjes door.

dan heb je het uiteinde aan de binnenkant. lijkt me niet logisch. Die van mij hebben alle 3 geen last van de puntjes. Bevallen prima.


Nee ze/hij bedoeld die stukjes die eraan zitten als de band nieuw is, omdat hij zo gegoten wordt. Niet de ribbels.
Ja die haal ik altijd compleet eraf, even heerlijk pielen :D

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:09

Ik heb, na een keer vlooien gehad te hebben in huis, uitgebreid onderzoek gedaan naar alle beschikbare middelen werkzaamheid etc. Hier kwam seresto heel goed uit. Sindsdien gebruik ik het voor de katten en hond (in dr winter gebruik ik andere middeltjes). Als ik damen met een vriendin en diens hond loop (haar hond zonder seresto mijne met) zelfde bos... haar hond zit vaak onder de teken. De mijne niks.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:11

Ik heb ook zo'n bandje gehad. Werkt vast maar ik vind het geen gezicht.
Heb de werking niet kunnen testen want na een week werd de hond aangereden dus konden we niet wandelen.

Ik heb nu een band van teek-em. Helemaal zelf samen te stellen qua kleur.
Voordat het bandje om ging had de hond bij iedere wandeling wel 1 of 2 teken. Nadat het bandje om is gegaan 0.
http://www.canahondensport.nl/teek-em.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:12

Ik gebruik ze ook al jaren voor mijn katten. Geweldige banden! Ik heb ooit bij mijn niet zo vriendelijk kat, eens 14 teken van zijn kop moeten halen en dat was voor de kat en vooral voor mij echt niet grappig :') .

Ik heb er nu al een tijdje 1 klaarliggen voor de hond, maar ik vind zo'n band eigenlijk een heel stom gezicht. Hij heeft half lang haar, dus mischien dat hij een beetje tussen de vacht verdwijnt :D . Afgelopen weekend nl 2 teken uit zijn lies moeten knutselen en dat is ook een heel gedoe.

@sure-lee, daar heb ik ook al goede berichten over gehoord. Maar het klinkt mij allemaal wat vaag in de oren. Daarbij vind ik die bandjes ook niet mooi.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:40

plutolover schreef:
A3a1 schreef:
Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.


jammer dan houdt het op. ik heb een langhaar herder. jammer dat daarbij dan niet werkt..opzich logish omdat het dan minder op de huid komt te liggen. Maar wel jammer..


Kan prima, wij hebben een sheltie, een halflang border en de twee Tibetaanse terriers van mijn moeder met dus lang of halflang haar. Ook hier geen teken, en dan hebben ze allemaal maar 'halve' banden om.

Want van twee Seresto banden maak ik er vijf.

En die van mijn moeder hebben echt lang haar, want in de vrije tijd dweil ik daar de vloer mee.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:41

Sure_lee schreef:
Ik heb ook zo'n bandje gehad. Werkt vast maar ik vind het geen gezicht.
Heb de werking niet kunnen testen want na een week werd de hond aangereden dus konden we niet wandelen.

Ik heb nu een band van teek-em. Helemaal zelf samen te stellen qua kleur.
Voordat het bandje om ging had de hond bij iedere wandeling wel 1 of 2 teken. Nadat het bandje om is gegaan 0.
http://www.canahondensport.nl/teek-em.html


Wat Een schandalige prijzen!! :=

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:52

KimD schreef:
Sure_lee schreef:
Ik heb ook zo'n bandje gehad. Werkt vast maar ik vind het geen gezicht.
Heb de werking niet kunnen testen want na een week werd de hond aangereden dus konden we niet wandelen.

Ik heb nu een band van teek-em. Helemaal zelf samen te stellen qua kleur.
Voordat het bandje om ging had de hond bij iedere wandeling wel 1 of 2 teken. Nadat het bandje om is gegaan 0.
http://www.canahondensport.nl/teek-em.html


Wat Een schandalige prijzen!! :=


Het is wel zo dat de band een levenslange werking heeft als je hem om de twee weken schoonspoelt met water, de Seresto is ook niet bepaald goedkoop, de werking hiervan is slechts 8 maanden, en is het allemaal zo onschuldig, ik weet het niet zo zeker.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:54

De seresto band is behoorlijk goedkoop en 8 maanden is behoorlijk lang en tov die kralen wetenschappelijk bewezen dat t werkt. Ik weet wel waar ik voor kies.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:03

KimD schreef:
Sure_lee schreef:
Ik heb ook zo'n bandje gehad. Werkt vast maar ik vind het geen gezicht.
Heb de werking niet kunnen testen want na een week werd de hond aangereden dus konden we niet wandelen.

Ik heb nu een band van teek-em. Helemaal zelf samen te stellen qua kleur.
Voordat het bandje om ging had de hond bij iedere wandeling wel 1 of 2 teken. Nadat het bandje om is gegaan 0.
http://www.canahondensport.nl/teek-em.html


Wat Een schandalige prijzen!! :=


Ik vind 20 euro voor een bandje wat er leuk uit ziet niet veel hoor.
Maar dat is vast persoonlijk. En het werkt ook nog eens goed hier. Dus ik ben er heel blij mee.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:16

Zoe_97 schreef:
ik ben geen fan, net als bij ene halsband die altijd om is beschadigd deze band de vacht in de hals.

Hier geen beschadigde vacht hoor

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:19

Hmmm mijn ervaring is helaas iets minder tot nu toe.
Ik had bij mijn hond altijd een scalibor band om en echt nooit een teek op hem.
Maar deze is niet voor vlooien dus dit jaar de seresto maar eens om, maar vd week had hij toch een paar teken om z'n ogen vast zitten.
Dus ik ga toch weer terug op de scalibor, en dan apart weer voor de vlooien behandelen.
Vind die teken zulke smerige beesten op m'n hond en hij krijgt er ook echt ontsteking van na verwijderen.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:20

Overigens nooit beschadigde vachten, niet bij m'n Rottweiler en ook niet bij m'n Husky's in het verleden.
Gewoon juist omdoen , zo dat ie niet alle kanten op schuift.

Anoniem

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:23

Ons Fins Lappenhond teefje heeft voor 2de jaar nu deze band om en ben heel tevreden. Doe hem rond maart om en november af. Veel minder teken en als ze er zitten zijn ze dood.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:26

bigone schreef:
Fijne band alleen een kat en hond kregen er een gruwelijke allergische reactie op, maar zeker het proberen waard.


Hier ook, kat had binnen een paar uur, de blaren onder de band zitten, huid tot bloedens toe open... band onmiddelijk af gedaan en het heeft zeker 4 maanden geduurd voor huid en haar weer helemaal terug waren.
Voor mij nooit meer een Seresto

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:27

Donja schreef:
bigone schreef:
Fijne band alleen een kat en hond kregen er een gruwelijke allergische reactie op, maar zeker het proberen waard.


Hier ook, kat had binnen een paar uur, de blaren onder de band zitten, huid tot bloedens toe open... band onmiddelijk af gedaan en het heeft zeker 4 maanden geduurd voor huid en haar weer helemaal terug waren.
Voor mij nooit meer een Seresto

Maar dat kan met iedere band gebeuren, mijn kat had zo’n reactie van een andere vlooienband. Vervelend uiteraard maar niet specifiek een seresto bijwerking

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 12:41

tja ind ze kunnen reactie op krijgen. Heeft mijn herder nu ook op de advantix.