Voer voor kat met (mogelijk) allergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:58

_Ekenna schreef:
Malenka schreef:
Ik voer Brit Care Lily en ben heel tevreden. Helaas heeft onze vriend duidelijk meer problemen. Dus ik zoek het nu ook in pollen allergie oud.

Heb je al eens aan schimmel gedacht?
Ik dacht dat mijn kat voedselallergie had.. dierenarts dacht hetzelfde. Honderden euro’s aan besteed.. werd niet beter. Second opinion bij een andere DA, hij kwam bij schimmel uit. Is inmiddels in behandeling en het gaat al 99% beter dan het het afgelopen jaar is gegaan terwijl ik terug ben op het oude voer wat ik voerde toen de jeuk begon (dus geen speciaal voer meer van de DA).


Ja. En mijten. Maar niks kunnen vinden. Ontvlooien houden we ook goed bij. Het wisselt ook enorm. Hij heeft er bij vlagen last van. Dan gaat het perfect en binnen een dag zit hij opeens onder de plekken. Een week later is het soms al weer rustig. Maar het duurt weken voor zijn vacht weer terug komt.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:29

Kan een kat niet net zoals een hond getest worden via bloed op allergieën ? (Van buitenaf)
Dan kan je die tenminste uitsluiten.
Ik dacht bij onze hond ook aan voeding maar heb na paar maanden toch een test gedaan en het grootste probleem is dus buitenaf en ze scoorde hoog op voedselmijten wat uiteraard altijd in brok zit. (En nog veel meer onderwerpen hoor)
Ben blij dat ik het gedaan heb en durf nu de hond ook weer meerdere varianten vlees aan te bieden dan alleen de bijzondere soorten.