Keramische anti tekenband voor hond en kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:46

Ik heb geen idee. Heb me er niet in verdiept.
Zag staan dat de werking niet wetenschappelijk is bewezen maar dat klanten tevreden zijn.
Dat was voor mij voldoende om het te proberen.
Mijn vriend vroeg namelijk of er geen mooiere bandjes bestonden dan die lelijke witte dingen.... toen kwam ik hier op uit.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:50

Echwel schreef:
Nogmaals de vraag, hoe werkt het dan waardoor blijven teken en vlooien dan weg


Ik heb geen idee. Had mensen op fb die het probeerde omdat ze geen chemische middelen wilden ook vanwege het zwemmen van de honden.

Bij ons; advantix werkt niet 100% en gaf jeuk. Seresto gaf kale plek. Bayer ( zelfde als seresto type) had teefje in no time open plek en bij reu werd het kaal.

Tja, toen weken niks en elke dag wel 2 a 3 teken. Heb een zakje besteld, paracord en sluitingen en geprobeerd. Wij lopen wel elke dag hier in het bos op de veluwe, dus wil wel iets.....

Zal me ook echt worst wezen hoe het werkt. Veel slechter dan die chemische middelen kan het niet zijn en als het niks had gedaan, was het ook geen ramp. Liggen ook steeds bandjes van 15-20 euro niks te doen. ( die ik onder de bank en kast gooi tegen de evt vlooien als die ooit hier willen wonen )

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:56

Ik heb keramische dakpannen en genoeg spinnen tussen de dakpannen.
Vroeger veel gegeten van keramische borden en gedronken (en drink nog steeds) uit keramische bekers.
Gelukkig is het niet bacterie dodend, anders had ik geen darmwand meer gehad.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:13

Brainless schreef:
Ik heb keramische dakpannen en genoeg spinnen tussen de dakpannen.
Vroeger veel gegeten van keramische borden en gedronken (en drink nog steeds) uit keramische bekers.
Gelukkig is het niet bacterie dodend, anders had ik geen darmwand meer gehad.


gewoon keramiek is iets anders dan de EM-keramiek die gebruikt wordt voor deze banden. (heb ik mij laten vertellen )

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:23

Brainless schreef:
Ik heb keramische dakpannen en genoeg spinnen tussen de dakpannen.
Vroeger veel gegeten van keramische borden en gedronken (en drink nog steeds) uit keramische bekers.
Gelukkig is het niet bacterie dodend, anders had ik geen darmwand meer gehad.

Het is ook niet de keramiek die bacteriedodend is.
De manier hoe het behandeld is (namelijk heel heet bakken) is wat de bacterien dood op het keramiek.
Dan is het dus 'schoon'
Dus wat is dan hetgene dat zou moeten werken in deze banden?
Dat vragen mensen zich af.


Dimphyl schreef:
Brainless schreef:
Ik heb keramische dakpannen en genoeg spinnen tussen de dakpannen.
Vroeger veel gegeten van keramische borden en gedronken (en drink nog steeds) uit keramische bekers.
Gelukkig is het niet bacterie dodend, anders had ik geen darmwand meer gehad.


gewoon keramiek is iets anders dan de EM-keramiek die gebruikt wordt voor deze banden. (heb ik mij laten vertellen )

Dit heb je dus alleen van horen zeggen?
Enig idee waar deze mensen dat vandaan hebben? Zou je een bron kunnen vinden? Of vragen aan de mensen die dit hebben gezegd?

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:26

fleurtjeuh schreef:
Dit heb je dus alleen van horen zeggen?
Enig idee waar deze mensen dat vandaan hebben? Zou je een bron kunnen vinden? Of vragen aan de mensen die dit hebben gezegd?

Tja:
Citaat:
Zo blijkt dat van water, dat over EM Keramiek heeft gestroomd, de geleidbaarheid en het smelt gedrag verandert. De Keramiekwaterverbeteraar is gebaseerd op bovenstaande techniek. Met EM gefermenteerde klei wordt tot EM keramiek gebakken en deze keramiek zit in het binnenste van de Keramiekwaterverbeteraar. Door het grote oppervlak van de keramiek komt het langsstromende water intensief met de keramiek in aanraking en kan daardoor informatie overnemen. Door het bakproces zijn de silicium moleculen en bindingen in het keramiek als het ware “vastgezet“. Hierdoor blijven deze ook na veelvuldig gebruik onder dezelfde hoek resoneren en dus dezelfde informatie uitzenden. U kunt de Keramiekwaterverbeteraar dus blijven gebruiken zonder dat de werking zal afnemen.

https://www.emwinkel.nl/effectieve-micr ... r-product/

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:58

_O- _O- _O- _O-

Citaat:
Zo blijkt dat van water, dat over EM Keramiek heeft gestroomd, de geleidbaarheid en het smelt gedrag verandert. De Keramiekwaterverbeteraar is gebaseerd op bovenstaande techniek.
Zo fijn ook dat deze bewering goed onderbouwd wordt met meetgegevens +:)+

Citaat:
Met EM gefermenteerde klei wordt tot EM keramiek gebakken en deze keramiek zit in het binnenste van de Keramiekwaterverbeteraar.
Gefermenteerde klei... :') Klei is een aluminiumsilicaat en staat erom bekend dat het over het algemeen het hele periodieke systeem als sporenelementen als verontreiniging kan bevatten. Maar fermentatie, neuh, daar ben ik met klei niet bekend mee.

Citaat:
Door het grote oppervlak van de keramiek komt het langsstromende water intensief met de keramiek in aanraking en kan daardoor informatie overnemen. Door het bakproces zijn de silicium moleculen en bindingen in het keramiek als het ware “vastgezet“. Hierdoor blijven deze ook na veelvuldig gebruik onder dezelfde hoek resoneren en dus dezelfde informatie uitzenden.
Ik weet iets van het verhitten/bakken van zand, klei en aanverwante stoffen. Daar kan ik een heel verhaal over houden, maar hier staat mooi beschreven wat er met klei gebeurt tijdens het bakken:
https://keramiektechniek.wordpress.com/d-het-bakproces/
Samengevat: het bakproces zorgt er juist voor dat er veranderingen in de structuur ontstaat ten opzichte van de natte klei. Er ontstaat een netwerk structuur. Hoe dit netwerk onder dezelfde hoek kan “resoneren en informatie uitzenden” als natte klei is mij een raadsel.

Citaat:
U kunt de Keramiekwaterverbeteraar dus blijven gebruiken zonder dat de werking zal afnemen.
Waar +:)+
Spoiler:
Want iets wat om te beginnen al niet werkte, zal ook niet in werking afnemen :Y) .

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:05

Roodvos schreef:
_O- _O- _O- _O-

Citaat:
Zo blijkt dat van water, dat over EM Keramiek heeft gestroomd, de geleidbaarheid en het smelt gedrag verandert. De Keramiekwaterverbeteraar is gebaseerd op bovenstaande techniek.
Zo fijn ook dat deze bewering goed onderbouwd wordt met meetgegevens +:)+

Citaat:
Met EM gefermenteerde klei wordt tot EM keramiek gebakken en deze keramiek zit in het binnenste van de Keramiekwaterverbeteraar.
Gefermenteerde klei... :') Klei is een aluminiumsilicaat en staat erom bekend dat het over het algemeen het hele periodieke systeem als sporenelementen als verontreiniging kan bevatten. Maar fermentatie, neuh, daar ben ik met klei niet bekend mee.

Citaat:
Door het grote oppervlak van de keramiek komt het langsstromende water intensief met de keramiek in aanraking en kan daardoor informatie overnemen. Door het bakproces zijn de silicium moleculen en bindingen in het keramiek als het ware “vastgezet“. Hierdoor blijven deze ook na veelvuldig gebruik onder dezelfde hoek resoneren en dus dezelfde informatie uitzenden.
Ik weet iets van het verhitten/bakken van zand, klei en aanverwante stoffen. Daar kan ik een heel verhaal over houden, maar hier staat mooi beschreven wat er met klei gebeurt tijdens het bakken:
https://keramiektechniek.wordpress.com/d-het-bakproces/
Samengevat: het bakproces zorgt er juist voor dat er veranderingen in de structuur ontstaat ten opzichte van de natte klei. Er ontstaat een netwerk structuur. Hoe dit netwerk onder dezelfde hoek kan “resoneren en informatie uitzenden” als natte klei is mij een raadsel.

Citaat:
U kunt de Keramiekwaterverbeteraar dus blijven gebruiken zonder dat de werking zal afnemen.
Waar +:)+
Spoiler:
Want iets wat om te beginnen al niet werkte, zal ook niet in werking afnemen :Y) .

_/-\o_

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:16

zoals gezegd heb ik het ook van horen zeggen. ook ik ben sceptisch over het hoe en wat, maar merk wel écht dat het werkt.

op deze pagina heb ik besteld en staat onderop ook nog uitleg. (ook hier geen wetenschappelijke bronnen én geen echte uitleg..)
klik

maar inderdaad, ook in het aquarium wordt dit soort keramiek gebruikt. toen ik mijn aquarium nog had was ik er ook heel tevreden over.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:19

Citaat:
en bij het dragen de vochtbalans in het lichaam

Jeah right.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:28

Maar los van alles:

Stel je gelooft het...
De oorsprong/verhaal is dat EM keramiek goed is voor de natuur.
Dat het alles weer in balans brengt en goed is voor alles wat leeft.
Van dier tot plant van lucht-, water- en tot bodemorganismen.

Waarom weert het dan wel vlooien en teken?

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:44

Dimphyl schreef:
zoals gezegd heb ik het ook van horen zeggen. ook ik ben sceptisch over het hoe en wat, maar merk wel écht dat het werkt.

op deze pagina heb ik besteld en staat onderop ook nog uitleg. (ook hier geen wetenschappelijke bronnen én geen echte uitleg..)
klik

maar inderdaad, ook in het aquarium wordt dit soort keramiek gebruikt. toen ik mijn aquarium nog had was ik er ook heel tevreden over.

In een aquarium gaat het om een andere techniek met een andere reden.
Dat is poreus keramiek waar zich bacterien in nestelen.
Op die manier is het water weer sneller in balans bij een waterwissel waarbij 'schoon' water wordt toegevoegd. Omdat er nog bacterien in de waterpomp aanwezig zijn

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:51

Dimphyl schreef:
maar inderdaad, ook in het aquarium wordt dit soort keramiek gebruikt. toen ik mijn aquarium nog had was ik er ook heel tevreden over.



Dit soort keramiek wordt inderdaad in het filter aquaria gebruikt. Om de bacteriën die noodzakelijk zijn voor de ammoniak cyclus op te laten groeien.

Niet om ze te doden. Als teken er dood aan gaan dan zouden mijn vissen er ook dood aan gaan.

Edit,..wat hier boven gezegt wordt inderdaad.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:56

Brainless schreef:
Maar los van alles:

Stel je gelooft het...
De oorsprong/verhaal is dat EM keramiek goed is voor de natuur.
Dat het alles weer in balans brengt en goed is voor alles wat leeft.
Van dier tot plant van lucht-, water- en tot bodemorganismen.

Waarom weert het dan wel vlooien en teken?

Wat ik begrepen heb veroorzaakt het een soort trilling waar teken een hekel aan hebben. Dat het ook vlooien weert heb ik nooit zien staan. Ik heb ze zelf ook ooit gekocht , maar ik woon in zeer teekrijk gebied dus ze hielpen niet. Pluk net 5 teken van het kopje van mijn kat en die komt de alleen in een afgesloten tuin :-/

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:16

NatasjavE schreef:
Dimphyl schreef:
maar inderdaad, ook in het aquarium wordt dit soort keramiek gebruikt. toen ik mijn aquarium nog had was ik er ook heel tevreden over.



Dit soort keramiek wordt inderdaad in het filter aquaria gebruikt. Om de bacteriën die noodzakelijk zijn voor de ammoniak cyclus op te laten groeien.

Niet om ze te doden. Als teken er dood aan gaan dan zouden mijn vissen er ook dood aan gaan.

Edit,..wat hier boven gezegt wordt inderdaad.


voor zover ik weet doodt het ook geen teken maar weert het ze af.. door de 'infrarood trilling' is het dier niet aantrekkelijk voor de teken, of iets dergelijks :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:18

Dimphyl schreef:
voor zover ik weet doodt het ook geen teken maar weert het ze af.. door de 'infrarood trilling' is het dier niet aantrekkelijk voor de teken, of iets dergelijks :')


Ah ok.

Maar een infraroodtrilling wil ik ook niet in mijn bak. Krijgen vissen stress van. Dan worden ze ziek.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:23

Infraroodtrillingen zijn niets anders dan stralingswarmte. Dat wat je voelt als je voor de verwarming of het haardvuur staat, of in de zon zit. Als het dat meetbaar op zou wekken, dan zouden die kralen mooi het energieprobleem oplossen. Iedereen een paar scheppen kralen in huis en we stoken allemaal gratis *\o/*

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:25

oomens schreef:
Infraroodtrillingen zijn niets anders dan stralingswarmte. Dat wat je voelt als je voor de verwarming of het haardvuur staat, of in de zon zit. Als het dat meetbaar op zou wekken, dan zouden die kralen mooi het energieprobleem oplossen. Iedereen een paar scheppen kralen in huis en we stoken allemaal gratis *\o/*


:+
hier nog niets van gemerkt Jammergenoeg, altijd koud in huis :')

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:24

Degene die meer willen weten over EM-Technologie, google eens op Prof. Dr. Teruo Higa. Deze professor heeft EM in de jaren 60 ontwikkeld.
Een belangrijk onderdeel van zijn theorie is het overdragen van informatie en energie door resonantie.

Over de opmerking "Zo blijkt dat van water, dat over EM Keramiek heeft gestroomd, de geleidbaarheid en het smelt gedrag verandert." Kijk eens naar filmjes van Masaro Emoto. In die filmpjes kun je zien wat verschillende frequenties met moleculen kunnen doen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:36

Ik vind het wel heel grappig dat mensen al snel zeggen dat het niks doet, terwijl er dus inderdaad weinig gegevens zijn hoe het werkt en waarom.

Ik ben de eerste die heel sceptisch is over de werking van zoiets, maar als chemische middelen niet werken en ik elke dag in zeer teken rijk gebied loop, wil ik toch wat.

En hoe het werkt, werkt het, maar heb nu geen teken meer. Heel af en toe haal ik er eentje vanaf die nog rondloopt, maar dat was met seresto, advantix en bayer bandje ook zo.

Er zijn natuurlijk heel veel middelen uit de natuur die helpen tegen het een of ander. Wordt ook vaak gebruikt en dat is prima.
Waarom zou alleen iets chemisch en bedacht door de mens werken?? En waarom wil men alleen onderzoeken en cijfers?? Ik lees zoveel mensen die er heel tevreden over zijn en die geen of minder teken van hun dieren halen........
Als er geen mensen waren met positieve ervaringen, had ik het niet eens ooit gevonden.

En niet alles wordt altijd goed onderzocht. Voor een ECHT goed onderzoek is altijd veel geld nodig en vaak een merk die dat sponsort. Rara, wat er dan uitkomt.........

Als een merk op de markt komt met een bandje die 6 maanden tegen van alles werkt, zelfs na zwemmen vraagt niemand zich af hoe dat kan........En ja, dat is dan getest, maar ook niet zo uitgebreid dat het voor alle dieren en in alle gebieden 100% werkt.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:43

Maar dan staat op de verpakking wel welke werkzame stoffen erin zitten, dan kun je daarop verder zoeken.
Bij dit hangt het van allemaal rare dingen aan elkaar

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:47

Echwel schreef:
Maar dan staat op de verpakking wel welke werkzame stoffen erin zitten, dan kun je daarop verder zoeken.
Bij dit hangt het van allemaal rare dingen aan elkaar


Ja, en dan zoek je en dan beweren ze dat het voor of tegen iets werkt en dat neemt men ook maar aan.

Nogmaals; advantix werkt niet 100%
Seresto werkt 95% maar is heftig voor de huid bij veel honden
Bayer bandje werkt ook 95%, maar is nog heftiger voor de huid bij onze honden. Ken nog geen andere mensen met ervaring met deze banden.

Ik heb deze kralen nu al even om bij de honden en het is gewoon een groot verschil. Dan mag iedereen van alles beweren, maar zonder bandjes of druppels 2 a 3 teken na elke wandeling en je honden op het pad houden.
Of deze kralen en ze mogen weer lekker snuffelen overal en hebben geen teek. En ik loop elke dag, check ze na wandeling en voor het slapen nog eens voor als ik iets gemist heb.

Waarom moet ik dan een onderzoek hebben? En weet inmiddels meer mensen die steeds positief berichten dat de honden nog steeds teekvrij zijn. Honden die veel in bos lopen, op groot erf met van alles etc

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:01

Ik ben het helemaal met je eens superpony.

Nu moet ik zeggen dat ik helemaal niet gekeken had waar het van gemaakt was. Ik zocht gewoon een leuk bandje.

Maar nu ik het wel weet ben ik er nog meer tevreden over.
Komt ook omdat ik voor mezelf en mijn dieren steeds vaker kijk naar niet chemische behandelingen.
Mijn paarden laat ik regelmatig checken dmv bioresonantie en ik vind het verbazingwekkend hoe goed dit werkt.
Ook daar zijn veel mensen sceptisch over.
Ik ben wel van eerst zien dan geloven... nou, dat heb ik dus gedaan en ik geloof het!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:14

superpony schreef:
Nogmaals; advantix werkt niet 100%
Seresto werkt 95% maar is heftig voor de huid bij veel honden
Bayer bandje werkt ook 95%, maar is nog heftiger voor de huid bij onze honden. Ken nog geen andere mensen met ervaring met deze banden.


Waar heb jij deze werkingspercentages vandaan? :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:00

NatasjavE schreef:
superpony schreef:
Nogmaals; advantix werkt niet 100%
Seresto werkt 95% maar is heftig voor de huid bij veel honden
Bayer bandje werkt ook 95%, maar is nog heftiger voor de huid bij onze honden. Ken nog geen andere mensen met ervaring met deze banden.


Waar heb jij deze werkingspercentages vandaan? :)


Bij onze honden en de honden die ik ken bedoelde ik ( wel heel veel honden ). Had ik even duidelijk moeten maken.

Ik ken veel mensen met Border coliie's en aussie's, heb ze zelf hiervoor ok gehad en dan wordt al veel afgeraden. Dan wil je toch iets.........

Sure_lee, ik las goede ervaringen van iemand anders en mn teefje lag open van een bandje, dus laten helen en dit gaan proberen.
Heb 2 weken teken lopen plukken en je wordt er echt moedeloos van. Ze moesten korter aan de lijn, op pad blijven, kozen andere plekken en route's, maar bleven toch teken vinden.

Ik geloof nooit alles, traditioneel en alternatief niet. Maar ik heb inmiddels ook al vaak gehad dat traditioneel en dus vaak medicijnen niks deden en je dan verder gaat kijken, want niks doen is geen optie. Dan kom je in een ander gebied en moet je het zelf ervaren.

Maar een beetje stom lacherig doen over iets wat ´anders´ is, vind ik echt nergens op slaan. Ken je het niet, probeer het of hou je mond. Onderzoek en theorie zegt niks. Het zegt wel wat als je je leven daardoor laat leiden.