Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sterregoud
Berichten: 1840
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:03

Beterschap voor je baby !

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:08

Zijn ze al geweest?

Hoop dat het met jou baby beter gaat!

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:13

Is de vleugel er echt af of zijn de pennen eruit? Zie geen druppel bloed namelijk en dat zou je wel verwachten.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:21

robert45 schreef:
Is de vleugel er echt af of zijn de pennen eruit? Zie geen druppel bloed namelijk en dat zou je wel verwachten.


Ik weet niet hoe dat eruit moet zien.. dr zit echt enkel n klein stompje maar ik weet niet hoe groot zo n vleugeltje zonder veren/pennen hoort te zijn..

Edit: ik wil ook niet teveel stress bezorgen.. heb hem direct op een handdoekje in een doos gedaan en verder met rust gelaten behalve t bakje water erbij

Edit 2: er was iig 0,0 bloed.. en had eigenlijk verwacht dat hij ondertussen al van de shock overleden zou zijn..

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:28

Dit is nog een jonkie... Waarschijnlijk net uitgevlogen uit het nest en dus een makkelijk slachtoffer voor de kat... Het vleugeltje is waarschijnlijk verorbert door de kat. Ze zijn daar heel snel in.

Hoe lang ging die dierenambulance op zich laten wachten? Het duurt nu toch al erg lang vind ik.

Veel beterschap voor je baby.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:29

Ik denk dat zijn pennen nog net volgroeid \ijn. Als het vleugeltje er echt af was dan heb je bloed en was het al overleden denk ik.

Voor iedereen: met een gewond wild dier kun je ook zo naar een DA toe. Die zijn verplicht zo'n dier te helpen en er zitten geen kosten aan.

Dierenambulance zal het dier ook naar de dierenarts brengen.
Alleen een DA mag een dier laten inslapen dus een ambu medewerker zal dat nooit doen. Al zou ik het graag maar al te vaak zelf doen ipv weer een hele rit naar een DA.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:31

Elfie schreef:
Dit is nog een jonkie... Waarschijnlijk net uitgevlogen uit het nest en dus een makkelijk slachtoffer voor de kat... Het vleugeltje is waarschijnlijk verorbert door de kat. Ze zijn daar heel snel in.

Hoe lang ging die dierenambulance op zich laten wachten? Het duurt nu toch al erg lang vind ik.

Veel beterschap voor je baby.


Achgossie.. nog een zielige baby dan.. ik vind het ook lang duren. Ik zal nog eens bellen...

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:33

Zie je wel echt verschil dan in vleugels? Die jonge vleugeltjes zijn nog erg klein... misschien is er wel niks aan de hand met dit vogeltje? Hoop het althans, sneu als hij zo gewond is geraakt. Normaal gezien zou je toch verwachten dat het beestje veel bloed verliest.

Anoniem

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:36

Ik verplaats dit topic van BB-HK naar BB, omdat het daar thuis hoort.

Beterschap en ik hoop dat er snel een oplossing komt!

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:37

Zo een klein vogeltje heeft echt niet veel bloed en zeker op die plaats, als het vleugeltje bij het gewricht afgerukt is, zal er niet veel bloed te zien zijn.

Anoniem

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:38

Heb je een foto van het stompje?

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:40

horsiegek schreef:
Zie je wel echt verschil dan in vleugels? Die jonge vleugeltjes zijn nog erg klein... misschien is er wel niks aan de hand met dit vogeltje? Hoop het althans, sneu als hij zo gewond is geraakt. Normaal gezien zou je toch verwachten dat het beestje veel bloed verliest.


Nouja ik zie links geen vleugeltje.. alleen toen ik hem dus uit de klauwen van mn kat heb gered en ik mn handen had zag ik dus ineens een soort zwart stompje terwijl er rechts echt gewoon al zn veertjes zitten.

Heb net de dierenambulance gesproken.. ze waren nu n eind buiten Eindhoven, in Bladel, dus ze kon geen tijdsindicatie geven. Wel heel toevallig, ze moeten ook op een ander nummer hier in de straat zijn.. :') dus ze komen er iig aan...


Hier zie je het volgens mij een beetje..
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:43

Als het een jonkie is, wellicht is hij dan gewoon geboren met een afwijking? Misschien net uitgevlogen, of geprobeerd althans, en al snel door de kat gevonden?

Anoniem

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:44

Durf je het op te nemen en een duidelijkere foto te nemen?

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:46

Oke het is 100% zeker een jonkie!! Papa of mama kwam net naar de doos gevlogen met eten in snavel.. heb de doos snel wat verder open gezet zodat ze er bij kunnen

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:48

8nnemiek schreef:
Als het een jonkie is, wellicht is hij dan gewoon geboren met een afwijking? Misschien net uitgevlogen, of geprobeerd althans, en al snel door de kat gevonden?


Zou kunnen.. kan me echt niet voorstellen dat die kat van mij nog zo heeft lopen jagen..

DeMolenhoek schreef:
Durf je het op te nemen en een duidelijkere foto te nemen?


Gaat dat niet veel stress opleveren?

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:50

Je ziet op de foto waar het vleugeltje afgerukt is, dit en het feit dat de kat hem vast had maakt dat we er wel vanuit mogen gaan dat de kat de schuldige is. Hij zou ook niet uit kunnen vliegen met maar een vleugeltje.

Wat zielig dat de ouders nog steeds willen voeren... Zitten zijn oogjes toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:53

Nee hoor. Je neemt het op en je ziet vrij snel of er geen vleugeltje meer is (dan zie je vlees en bloed zitten, of een oude wonde/misvorming. Of toch een vleugel waar de veren zijn uitgetrokken. Je kan van de hals naar de staart wrijven langs de vleugel. Als deze er dan nog is kun je die gewoon opheffen.

Elfie: Ik durf op de foto af niet met zekerheid te zeggen dat de vleugel weg is.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:55

DeMolenhoek schreef:
Nee hoor. Je neemt het op en je ziet vrij snel of er geen vleugeltje meer is (dan zie je vlees en bloed zitten, of een oude wonde/misvorming. Of toch een vleugel waar de veren zijn uitgetrokken. Je kan van de hals naar de staart wrijven langs de vleugel. Als deze er dan nog is kun je die gewoon opheffen.

Elfie: Ik durf op de foto af niet met zekerheid te zeggen dat de vleugel weg is.


Nou dr zit genoeg levenslust in.. probeerde net even zn veertjes beetje aan de kant te doen om een betere foto te maken maar hij begon te krijsen en rond de springen. Oogjes staan normaal, helemaal open

Edit: ik voelde wel een klein stompje dat ik kon bewegen.. maar ik weet niet hoe groot zoiets moet zijn.. ben echt een leek wbt vogels. Er zit vgm iig geen vlees/bloed

Edit2: geloof dat hij van de schrik bekomen is in ieder geval want hij hupst wel de doos steeds rond als ik in de buurt kom

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:59

Doe maar met rust laten en geen foto's proberen nemen, de dierenambu weet er vast raad mee. goed gehandeld. Arm klein beessie. Gelukkig dat je het zag en hem kon redden.

Anoniem

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:01

Ik gok dan dat hij zijn vleugel nog heeft maar gewoon geen veren meer. Vleugels zijn in verhouding echt heel erg klein.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:07

Agut arm ding.

Als ik deze foto’s zie kon het nog wel eens meevallen.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 20:08

DeMolenhoek schreef:
Ik gok dan dat hij zijn vleugel nog heeft maar gewoon geen veren meer. Vleugels zijn in verhouding echt heel erg klein.


Ik hoop zo dat je gelijk hebt!! Beestje is iig erg alert.. ik weet niet in hoeverre zo’n beestje snel dood gaat als het wel zn vleugel was verloren maar hij lijkt verder gewoon prima.

Anoniem

Re: Help, vogeltje vleugel kwijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:11

Indien gewond kruipen ze meestal direct helemaal in elkaar. Pluimen recht en ogen toe geknepen. Hij ziet er niet uit als een gewonde vogel :)

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:12

Volgens mij is het vleugeltje verloren, maar ik hooooop zo dat ik het verkeerd voor heb!