Rescue honden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 07:14

Nu moet ik toch even iets kwijt. Mijn vriend en ik verhuizen binnenkort naar een woning met tuin. Na jarenlang wonen in appartement eindelijk plaats voor een hond! Ik ben op zoek naar een asielhond. Via verschillende organisaties heb ik hiervoor geïnformeerd. Maar iedere keer krijg ik het antwoord dat ze aan mij geen hond willen afstaan. Omdat ik de hond als we niet thuis zijn in de TUIN willen laten :( en dat kan volgens hun absoluut niet! Ik heb al uitgelegd dat dit uiteraard met een huisje is en etc. Maar nee absoluut niet aanvaardbaar dat je je hond buiten zet. Ligt het nu aan mij of is dit gewoon absurd? Niet moeilijk dat de asielen nog overvol zitten! -O-
Zo dat moest ik even van mij afschrijven :')

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy


mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:26

Tja, dat is dan ook één van de redenen dat ik niet voor een asiel hond heb gekozen. Je wordt compleet door de mangel gehaald en als er ook maar één dingetje afwijkt van hun ideaal beeld, kan je het schudden.

12 hoog op een flat vinden ze trouwens ook niets, terwijl Skip overal in de 52m2 mag komen. Dan mogen mijn ouders een huis met tuin hebben, alleen hun beneden verdieping is echt niet groter dan mijn flat. En hun tuin is leuk, maar echt ravotten is het te klein voor...

Ik zal gewoon aangeven dat de hond in de bench gaat als jullie van huis zijn. Als je de hond eenmaal hebt, kan je altijd nog je plannen veranderen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:29

Meestal kijken ze naar het totale plaatje. Hoeveel uur de hond alleen zou zijn is al een hele belangrijke (zo niet de balngrijkste). Maar ook of het de enige hond zou zijn en hoe groot de tuin is.
Als de hond elke dag 8u alleen moet zijn in een kleine tuin, omringd door buren en als enige hond, ja dan kan ik wel begrijpen dat ze niet enthousiast zijn. Ook omdat er dan een reeële kans is dat de hond ongewenst gedrag gaat vertonen, bv overmatig blaffen, gevolg boze buren en dan komt de hond na een poosje toch terug.
Als de hond maar 2 uur per dag alleen moet zijn, niet echt alleen als er een 2de hond is, en dan bv. 2000m2 bostuin heeft met een goed schuilhok, dan zou ik het raar vinden als je onder die omstandigheden geen hond meekrijgt.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 07:35

mvdende schreef:
Tja, dat is dan ook één van de redenen dat ik niet voor een asiel hond heb gekozen. Je wordt compleet door de mangel gehaald en als er ook maar één dingetje afwijkt van hun ideaal beeld, kan je het schudden.

12 hoog op een flat vinden ze trouwens ook niets, terwijl Skip overal in de 52m2 mag komen. Dan mogen mijn ouders een huis met tuin hebben, alleen hun beneden verdieping is echt niet groter dan mijn flat. En hun tuin is leuk, maar echt ravotten is het te klein voor...

Ik zal gewoon aangeven dat de hond in de bench gaat als jullie van huis zijn. Als je de hond eenmaal hebt, kan je altijd nog je plannen veranderen.

Ja idd maar ik begrijp niet dat ze een bench beter vinden dan een tuin? Ik vind het gewoon echt jammer. Iemand van 1 van de organisaties vroeg zelfs of ik verwarming ging plaatsen in het hondenhok buiten...

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 07:38

Sclimpre schreef:
Meestal kijken ze naar het totale plaatje. Hoeveel uur de hond alleen zou zijn is al een hele belangrijke (zo niet de balngrijkste). Maar ook of het de enige hond zou zijn en hoe groot de tuin is.
Als de hond elke dag 8u alleen moet zijn in een kleine tuin, omringd door buren en als enige hond, ja dan kan ik wel begrijpen dat ze niet enthousiast zijn. Ook omdat er dan een reeële kans is dat de hond ongewenst gedrag gaat vertonen, bv overmatig blaffen, gevolg boze buren en dan komt de hond na een poosje toch terug.
Als de hond maar 2 uur per dag alleen moet zijn, niet echt alleen als er een 2de hond is, en dan bv. 2000m2 bostuin heeft met een goed schuilhok, dan zou ik het raar vinden als je onder die omstandigheden geen hond meekrijgt.

Het gaat om een tuin van 100m2 oke dat is niet gigantisch maar voor enkele uren is dit toch beter dan in een bech van nog geen 1m2? Dat zou ik pas zielig vinden. En mensen moeten nu toch éénmaal werken? Ik heb een heel actief leven en wil graag een buddy om hierbij te betrekken. Samen gaan joggen wandelen mee op wedstrijden en naar de paarden. Ik krijg het idee dat ze liever iemand hebben die elke dag thuis is en op de bank zit met de hond....

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:44

Dat willen ze ook!

En ja, de vraag over verwarming vind ik niet heel vreemd. Tuurlijk met dit weer absoluut overbodig, maar als van de winter de temperatuur onder de 5 graden zakt, is iets van een warmte lamp oid echt wel nodig. Ligt natuurlijk ook aan wat voor vacht een hond heeft. Een Husky heeft minder snel externe warmte nodig dan een Galgo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:48

mvdende schreef:
Dat willen ze ook!

En ja, de vraag over verwarming vind ik niet heel vreemd. Tuurlijk met dit weer absoluut overbodig, maar als van de winter de temperatuur onder de 5 graden zakt, is iets van een warmte lamp oid echt wel nodig. Ligt natuurlijk ook aan wat voor vacht een hond heeft. Een Husky heeft minder snel externe warmte nodig dan een Galgo.

Die van mij hadden van winter geen warmtelamp nodig. Hadden een goede stevige nachthok met dik pak stro erin. En honden zelf hadden enorme pak wintervacht.

Meeste honden kunnen er gewoon tegen.

Hier zijn honden dus ook buiten als we weg zijn. Grote kennel(met dak) + groot stuk afgezet land.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:52

Uiteraard is in de tuin beter dan in een bench.
Mensen zijn wel verplicht om te werken maar een hond nemen is een keuze.
Op een hond zit geen aan/uit knop. Hond snapt niet dat jij gaat werken om zijn eten te betalen. Hond weet alleen dat hij alleen is en dat dat niet leuk is. Kijk eens op dit forum hoeveel mensen er klagen dat de hond van hun buren blaft.
Ik vind het terecht dat mensen van een asiel kritisch zijn over waar de hond terecht komt, ze willen het beste voor de honden waar ze voor zorgen. Het kan altijd dat er bij zijn die overdrijven. Maar als je een goed plan hebt krijg je heus ergens anders wel een hond mee.

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:56

love_western schreef:
mvdende schreef:
Dat willen ze ook!

En ja, de vraag over verwarming vind ik niet heel vreemd. Tuurlijk met dit weer absoluut overbodig, maar als van de winter de temperatuur onder de 5 graden zakt, is iets van een warmte lamp oid echt wel nodig. Ligt natuurlijk ook aan wat voor vacht een hond heeft. Een Husky heeft minder snel externe warmte nodig dan een Galgo.

Die van mij hadden van winter geen warmtelamp nodig. Hadden een goede stevige nachthok met dik pak stro erin. En honden zelf hadden enorme pak wintervacht.

Meeste honden kunnen er gewoon tegen.

Hier zijn honden dus ook buiten als we weg zijn. Grote kennel(met dak) + groot stuk afgezet land.


Maar die zaten altijd buiten neem ik aan?

Een hond die overdag een paar uurtjes buiten zit en de rest van de dag binnen met de kachel aan, heeft echt wel wat ondersteuning nodig terwijl ze buiten zit. Een hond die buiten is als de baas van huis is, is ook niet continu aan het rennen zoals bij uitlaten.

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:58

Ergens begrijp ik het wel want een hond alleen in een tuin kan veel overlast veroorzaken. Daarnaast heeft de hond al een rugzakje en zal het een tijdje duren voor dat je de hond echt kent. Je kunt hem dus niet gelijk de eerste tijd alleen in de tuin doen omdat je simpel gezegd niet weet wat hij gaat uitspoken. Als de hond maar 2 uur of iets alleen in de tuin zit en hij blaft die hele 2 uur dan is het wachten tot de buren gaan klagen.

Broken crayons still color

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 08:00

mvdende schreef:
Dat willen ze ook!

En ja, de vraag over verwarming vind ik niet heel vreemd. Tuurlijk met dit weer absoluut overbodig, maar als van de winter de temperatuur onder de 5 graden zakt, is iets van een warmte lamp oid echt wel nodig. Ligt natuurlijk ook aan wat voor vacht een hond heeft. Een Husky heeft minder snel externe warmte nodig dan een Galgo.

Natuurlijk maar dan mag de hond binnen slapen uiteraard. Ik kan mijn gezond verstand gebruiken op dat vlak he. :Y)

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:06

Zo zie je wat cultuurverschil er is.

Hier in australie is het juist absurd als mensen de hond binnenhouden als ze weg zijn.. en overdag tijdens werkuren in de bench is al helemaaaal geen optie.

Hier zijn mensen ook echt nog die een buitenhond nemen (dus nooit naar binnen mag).

Maar.. ook hier zijn rescues echt moeilijk. Uiteindelijk een goede gevonden.. maar voordat we die hadden ook afgewezen voor een hond ondanks dat de meeting tussen beide honden top was en ze ons verder geschikt vonden.. maar ze deden niet 2 van hetszelfde geslacht...

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 08:13

Nagini schreef:
Zo zie je wat cultuurverschil er is.

Hier in australie is het juist absurd als mensen de hond binnenhouden als ze weg zijn.. en overdag tijdens werkuren in de bench is al helemaaaal geen optie.

Hier zijn mensen ook echt nog die een buitenhond nemen (dus nooit naar binnen mag).

Maar.. ook hier zijn rescues echt moeilijk. Uiteindelijk een goede gevonden.. maar voordat we die hadden ook afgewezen voor een hond ondanks dat de meeting tussen beide honden top was en ze ons verder geschikt vonden.. maar ze deden niet 2 van hetszelfde geslacht...

Ja ik ben ook van het principe hond buiten en onder begeleiding in huis al zeker niet in de zetel of bed maar o jee dat is dierenmishandeling. Ik ga ook helemaal niet veel thuis zijn met de hond. Ik wil juist op stap gaan en leuke dingen samen doen. Niet heel de tijd binnen voor de tv....

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:22

mvdende schreef:
love_western schreef:

Die van mij hadden van winter geen warmtelamp nodig. Hadden een goede stevige nachthok met dik pak stro erin. En honden zelf hadden enorme pak wintervacht.

Meeste honden kunnen er gewoon tegen.

Hier zijn honden dus ook buiten als we weg zijn. Grote kennel(met dak) + groot stuk afgezet land.


Maar die zaten altijd buiten neem ik aan?

Een hond die overdag een paar uurtjes buiten zit en de rest van de dag binnen met de kachel aan, heeft echt wel wat ondersteuning nodig terwijl ze buiten zit. Een hond die buiten is als de baas van huis is, is ook niet continu aan het rennen zoals bij uitlaten.

Nee leven verder gewoon in huis. Verwarming staat nooit hoog. Maar ze zijn overdag sowieso graag buiten, ook wanneer ik er wel ben. En met sneeuw zie ik ze hele dag niet weer. Dan zijn ze sneeuwelfjes aan het maken.

En ondersteuning hebben ze. Nachthok plus dik pak stro. Maar maken ze weinig gebruik van. Nu zitten ze natuurlijk ook samen. Behalve als teef loops is.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 08:35

Nee leven verder gewoon in huis. Verwarming staat nooit hoog. Maar ze zijn overdag sowieso graag buiten, ook wanneer ik er wel ben. En met sneeuw zie ik ze hele dag niet weer. Dan zijn ze sneeuwelfjes aan het maken.

En ondersteuning hebben ze. Nachthok plus dik pak stro. Maar maken ze weinig gebruik van. Nu zitten ze natuurlijk ook samen. Behalve als teef loops is.[/quote]
Zo hoort het ook vind ik. Een hond blijft een hond. Mensen moeten ophouden met dieren te vermenselijken.

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:11

Nana_x0x schreef:
Nee leven verder gewoon in huis. Verwarming staat nooit hoog. Maar ze zijn overdag sowieso graag buiten, ook wanneer ik er wel ben. En met sneeuw zie ik ze hele dag niet weer. Dan zijn ze sneeuwelfjes aan het maken.

En ondersteuning hebben ze. Nachthok plus dik pak stro. Maar maken ze weinig gebruik van. Nu zitten ze natuurlijk ook samen. Behalve als teef loops is.

Zo hoort het ook vind ik. Een hond blijft een hond. Mensen moeten ophouden met dieren te vermenselijken.[/quote]
Vind dit plaatje best passend :')

[ img ]

Ik vind het trouwens goed dat we meer naar het dierenwelzijn kijken, maar overdrijven kan ook.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 09:35

Haha geweldige afbeelding! _O-

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:46

Ligt echt helemaal aan de hond. Skip maak je echt niet blij door hem buiten te laten. Dat is een schoothondje in Duitse Staande kleren. Is niets liever dan onder de mensen. Maar ik heb dan ook maar één hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:50

mvdende schreef:
Ligt echt helemaal aan de hond. Skip maak je echt niet blij door hem buiten te laten. Dat is een schoothondje in Duitse Staande kleren. Is niets liever dan onder de mensen. Maar ik heb dan ook maar één hond.

Verschilt ook per hond en wat ze gewend zijn. Hier zijn ze vanaf pups af aan al veel buiten. Ben zelf ook veel buiten te vinden.

Zal ook nooit een hondenras nemen, die slecht tegen kou kunnen.

Die van zwemmen zelfs nog in de winter :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:54

Wat jammer TS.

Maar ik vind het een lastig onderwerp. Wij hebben 2 honden die zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen blijven. Hond 1 is 50% buiten tenzij het regent.. :+ Hond 2 gaat echt alleen naar buiten om zijn poot op te tillen. Die tweede zou je dus echt niet blij maken met verplicht buiten spelen.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 10:07

Selka schreef:
Wat jammer TS.

Maar ik vind het een lastig onderwerp. Wij hebben 2 honden die zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen blijven. Hond 1 is 50% buiten tenzij het regent.. :+ Hond 2 gaat echt alleen naar buiten om zijn poot op te tillen. Die tweede zou je dus echt niet blij maken met verplicht buiten spelen.

Maar het is zelfs niet verplicht want ik zou een hondenluikje maken in het tuinhuis. Dus dan kan ie zelf binnen en buiten gaan. En het is echt een degelijk tuinhuis geen gammel krot. En hierin zou ik echt nog een huisje zetten lekker warm met dekentjes en speeltjes en etc.

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 10:10

Dus ik dacht wauw ideaal voor een hond :+ maar andere denken daar toch anders over...

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:23

Hmm vreemd, dan lijkt het mij een prima oplossing. En als je een buitenlandse stichting benadert ipv een Nederlands asiel?

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

anjali
Berichten: 14910
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:50

Nana_x0x schreef:
Sclimpre schreef:
Meestal kijken ze naar het totale plaatje. Hoeveel uur de hond alleen zou zijn is al een hele belangrijke (zo niet de balngrijkste). Maar ook of het de enige hond zou zijn en hoe groot de tuin is.
Als de hond elke dag 8u alleen moet zijn in een kleine tuin, omringd door buren en als enige hond, ja dan kan ik wel begrijpen dat ze niet enthousiast zijn. Ook omdat er dan een reeële kans is dat de hond ongewenst gedrag gaat vertonen, bv overmatig blaffen, gevolg boze buren en dan komt de hond na een poosje toch terug.
Als de hond maar 2 uur per dag alleen moet zijn, niet echt alleen als er een 2de hond is, en dan bv. 2000m2 bostuin heeft met een goed schuilhok, dan zou ik het raar vinden als je onder die omstandigheden geen hond meekrijgt.

Het gaat om een tuin van 100m2 oke dat is niet gigantisch maar voor enkele uren is dit toch beter dan in een bech van nog geen 1m2? Dat zou ik pas zielig vinden. En mensen moeten nu toch éénmaal werken? Ik heb een heel actief leven en wil graag een buddy om hierbij te betrekken. Samen gaan joggen wandelen mee op wedstrijden en naar de paarden. Ik krijg het idee dat ze liever iemand hebben die elke dag thuis is en op de bank zit met de hond....

Maar gepensioneerd en op de bank zittend geven ze je ook geen hond omdat je dan snel dood zou gaan en niet meer voor de hond kunnen zorgen.Eigenlijk bergrijp ik zo wel dat mensen dan maar ergens een puppy van Marktplaats gaan kopen. En de asielhonden blijven zitten.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:57

Hier mag je trouwens ook geen hond (meestal) van een rescue als je gehuurd zit ipv koop.
Ach, leugentje om bestwil hier en daar.. alsof die precies weten of je hond binnen/buiten zit en of 't een uur meer of minder dan gewenst is.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 30 bezoekers