Giardia 'lotgenotentopic'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:27

Er zou dan minder dan 24 uur tussen de twee pillen antibiotica geven, ongeveer 20 uur. De dierenarts is helaas gesloten en is dat morgen ook, vandaar dat ik dacht misschien weet iemand hier het.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:28

Oh zeker, ik zou ook echt niet abrupt nu naar kvv gaan hoor. Maar zou het in je achterhoofd houden, mocht het niet beteren.

Kvv is zeker niet de oplossing voor alle katten. Eentje doet het hier geweldig erop, de ander gaat echter overgeven.

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:29

Nee precies. Ik sta ook zeker niet negatief tegenover kvv maar voor nu blijf ik even bij de gastro intestinal, hij vindt het lekker en hij eet er niet te veel van dus dat is verder positief.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:31

Ging mij om de nogal lompe reactie eerder hoor :P

Valt nog wel mee dan. Heel veel kwaad zal het niet kunnen :) Beter dat het binnen is dan als je vriend zit te kloten en het niet lukt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:32

GaelleS schreef:
Ging mij om de nogal lompe reactie eerder hoor :P

Valt nog wel mee dan. Heel veel kwaad zal het niet kunnen :) Beter dat het binnen is dan als je vriend zit te kloten en het niet lukt :P

Daar ben ik inderdaad een beetje bang voor. Hij doet het bij mij ook niet van harte, heb vandaag een kwartier met zijn kop in mijn handen gestaan voordat hij eindelijk toegaf en dat ding doorslikte. Kan me ook wel voorstellen dat een pil zo groot als een paracetamol niet zo lekker is door zo'n kleine slokdarm, maar als ik hem in tweeen breek weigert hij het tweede stuk door te slikken. Mijn vriend raakt daar heel gefrustreerd van maar daardoor gaat de kat nog meer in de weigerstand :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:45

Kun je de pil niet tot poeder malen en door iets lekkers doen? Of trapt hij daar niet in?

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:47

Cayenne schreef:
Kun je de pil niet tot poeder malen en door iets lekkers doen? Of trapt hij daar niet in?


Dit werkt hier goed ja. Door een beetje natvoer of als echt grof geschut nodig is; leverpastei!

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:48

Er bestaan ook 'pillenschieters', voor katjes. Misschien is dat wat? :P

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:14

Door zijn voer mocht met de AB niet van de dierenarts, de kans is dan te groot dat er een deel in het bakje blijft zitten waardoor hij niet genoeg binnen krijgt. Hij eet het wel op hoor, het duurt alleen ff.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 06:48

Vandaag 2 weken heeft mijn hondhaar laatste panacur tablet op. Ik kon mijn nieuwsgierigheid echter niet bedwingen heb haar gisteren al getest (heb zelf testkits). En yesss negatief! Heeft al het desinfecteren en wassen toch nut gehad! Nu hopen dat ze vrij blijft als ze dalijk weer in groep meegaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:36

eponine schreef:
Vandaag 2 weken heeft mijn hondhaar laatste panacur tablet op. Ik kon mijn nieuwsgierigheid echter niet bedwingen heb haar gisteren al getest (heb zelf testkits). En yesss negatief! Heeft al het desinfecteren en wassen toch nut gehad! Nu hopen dat ze vrij blijft als ze dalijk weer in groep meegaat..

Klinkt goed! Waar bestel je die kits en hoe betrouwbaar zijn ze?

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:50

Besteld via amazon bij tamavet.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:04

eponine schreef:
Dat had ik al gezien en buiten dat de dierenarts had gezegd dat het geen enkel probleem zou zijn omdat de hus direct de ontlasting opruimt.. heb ik geregeld dat hij haar nu tijdelijk 1 op 1 uitlaat. Maar dat is vooral omdat ik niet wil dat ze straks door de hus honden herbesmet wordt. Volgens de Da is ca 80 % van alle honden besmet maar wordt niet behandeld omdat ze geen klachten hebben. Het is dus vooral voor haar eigen bestwil dat ze nu evenniet meemag. Van de dierenarts mocht het wel..


Ik heb zelf een uitlaatservice en zou hier behoorlijk pissed over zijn! Je moet het altijd melden bij je HUS zodat zij zelf de keuze kunnen maken. Erg grappig zo'n dierenarts...natuurlijk ruimen wij de ontlasting op, maar hoe krijg je alle spuitpoep in een zakje?? Dus er blijft altijd iets liggen. En honden snuffelen nu eenmaal aan elkaar in een groep, honden worden samen vervoert, benches moeten worden schoongemaakt etc. Fijn dat zo;n dierenarts voor andere mensen en honden besluit 'dat dat wel mag en geen probleem is' Dat hoort de uitlaatservice zelf te bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:11

eponine schreef:
Besteld via amazon bij tamavet.

Dank je. Ik ga even kijken. Neem jij een monster van 1x of van 3 dgn?

Mijn ervaring is dat het best vaak voorkomt dat een uitslag "vals" negatief is.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:41

Niet alleen jouw ervaring, maar giardia wordt sowieso niet met elke drol uitgekakt, dus als er op dat moment niks in zit is dat negatief. Dus inderdaad een aantal keer na elkaar testen!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:20

Een monster van 3 dagen minimaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:24

GaelleS schreef:
Niet alleen jouw ervaring, maar giardia wordt sowieso niet met elke drol uitgekakt, dus als er op dat moment niks in zit is dat negatief. Dus inderdaad een aantal keer na elkaar testen!


Ik heb meegemaakt dat hetzelfde monster 2x negatief getest werd en de 3x positief.
Er schijnt toch ook nog behoorlijk verschil in de soorten testen te zitten.

Bedoel je dan bijv 3 dgn achter elkaar of zoals eponine aangeeft een mengsel van 3 dagen maken en dat testen?

Wat ik o.a. lees is dat verse (nog warme :D )ontlasting het beste resultaat geeft?

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:27

Gelukkig heb ik een achtergrond als paraveterinair en dus niet echt een leek. Je vangt 3 dagen ontlasting op, deze dient op het moment van testen op kamertemperatuur te zijn. Ik heb van deze 3 dagen een mengsel gemaakt en dit getest.over een maandje nog eens..zitten er nog 4 in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:30

Dat scheelt al weer een heel stuk eponine met jouw achtergrond. De monsters waar ik het over heb in mijn vorige bericht zijn ook bij de dierenarts getest, maar gaven toch 2x negatief. Was ook ontlasting van 3 dgn.

De ontlasting moet in de koelkast bewaard worden volgens internet en mijn d.a. hoe lang duurt het ongeveer voordat het op kamertemperatuur is?

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:31

2 uur uit de koelkast en dan is t op kamer temperatuur over het algemeen! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:37

wendy1987 schreef:
2 uur uit de koelkast en dan is t op kamer temperatuur over het algemeen! :))

Thanks!

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:23

Emmaa_ schreef:
Door zijn voer mocht met de AB niet van de dierenarts, de kans is dan te groot dat er een deel in het bakje blijft zitten waardoor hij niet genoeg binnen krijgt. Hij eet het wel op hoor, het duurt alleen ff.


Wat wij adviseren is om de pil in een klein beetje natvoer te doen, zodat hij dit makkelijk op eet. Als hij dit op heeft, kan hij de rest van het natvoer krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:51

GigiGlitter schreef:
Emmaa_ schreef:
Door zijn voer mocht met de AB niet van de dierenarts, de kans is dan te groot dat er een deel in het bakje blijft zitten waardoor hij niet genoeg binnen krijgt. Hij eet het wel op hoor, het duurt alleen ff.


Wat wij adviseren is om de pil in een klein beetje natvoer te doen, zodat hij dit makkelijk op eet. Als hij dit op heeft, kan hij de rest van het natvoer krijgen.

Vreet hij omheen helaas. Hij is wat dat betreft echt heel slim. Maar het is klaar, hij krijgt nu (in ieder geval voorlopig) even geen antibiotica meer. Het ging uiteindelijk best soepel, pil in zn bek en dan in zn wang een beetje water spuiten en dan was hij zo weg. Zonder dat water heb ik eens een kwartier met zijn kop in mijn handen gestaan voordat hij het door wilde slikken.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:57

Lees over met dettol schoonmaken, maar dettol is giftig voor katten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:11

Nou ik heb weer een update hoor.

Na de antibioticakuur en de diarreeremmers leek het een tijdje beter te gaan. Na een tijdje begon hij helaas toch weer beetjes poep te verliezen, echt een beetje een handen in het haar situatie dus. Ik ben teruggegaan naar de dierenarts, daar is hij ontvlooid (wou ik zelf niet doen zo lang hij ziek was) omdat hij toch wel wat aan het krabben was, en we hebben besloten zijn ontlasting op de kweek te zetten. In plaats van finidar heeft hij ook psylliumvezels meegekregen voor door zijn natvoer, om hem toch een beetje te ondersteunen met zijn ontlasting.

Ik heb eergisteren de testresultaten teruggekregen van de kweek en hij is negatief op álles. Hij heeft geen gekke bacterien, geen parasieten (giardia is ook 100% uitgesloten), geen rare multiresistente gebeuren die hij uit Roemenie mee heeft kunnen nemen. Het is dus nog steeds een ontzettend mysterie wat hij heeft en om heel eerlijk te zijn voel ik me ongelofelijk genaaid door de stichting die hem uit Roemenie heeft gehaald en de vrouw waar hij in de tussentijd gewoond heeft. Toen we hem kregen was hij mager, zij vertelde dat hij een beetje diarree had omdat ze van voer gewisseld was maar achteraf is dit gewoon onzin. De dierenarts geeft ook aan dat de kans echt nihil is dat hij pas diarree heet gekregen toen hij bij ons was.

Hij staat nu op super hypoallergeen voer (anallergenic van royal canin) om te kijken of dat een verschil maakt in samenwerking met de psylliumvezels en probiotica, aangezien de vrouw van het lab ook aangaf dat een goede probiotica veel kan helpen. We gaan nu in ieder geval 10 dagen kijken of het hetzelfde blijft (hij heeft sinds hij de psylliumvezels krijgt niet meer in huis gepoept dus dat is in ieder geval positief) en als dat niet zo is sturen we nog een keer ontlasting op om te testen op Tritrichomonas als allerlaatste strohalm. De dierenarts zegt dat het zo onwaarschijnlijk is dat hij dat heeft, maar als het niet overgaat is dat evt het laatste wat we nog kunnen proberen.

Ik 'hoop' dus dat hij op die hypoallergene voeding ineens als een trein gaat en dat blijkt dat het om 'gewoon' een voedselallergie gaat, dat is in ieder geval onder controle te houden en verklaart ook waarom hij niet veel beter ging op de gastro intestinal.