Giardia 'lotgenotentopic'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:14

Jeetje wat een gedoe joh!

Hoop dat het wat voor m doet! Zo niet zou ik (niet om te zeuren hoor, zeker niet!), toch een keertje rauwe voeding overwegen. Meer omdat ik je verhalen zo herken, en het hier echt het wondermiddel was.

Maar nogmaals, volg ook zeker je eigen gevoel. Dat is het belangrijkst :).

Probeerde toen zo veel met brokken maar mijn poes kon brokken gewoon totaal niet hebben eigenlijk. Welke soort dan ook.

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:28

Ik heb het daar toevallig met de dierenarts over gehad, maar die raadt dat voorlopig af. Als hij echt zo gevoelig is als we denken zou het heel goed kunnen dat de extra bacteriën in vlees zijn darmstelsel echt compleet lam leggen en dat kunnen we er op dit moment even niet bij hebben. Hij vindt de anallergenic brokjes niet heel lekker en het natvoer vreet hij niet al krijgt hij twee dagen niks anders, maar volgens de dierenarts was het juist voor nu even perfect omdat er gewoon helemaal niks in zit waar hij op aan zou kunnen slaan qua diarree.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:51

Emmaa_ schreef:
Ik heb het daar toevallig met de dierenarts over gehad, maar die raadt dat voorlopig af. Als hij echt zo gevoelig is als we denken zou het heel goed kunnen dat de extra bacteriën in vlees zijn darmstelsel echt compleet lam leggen en dat kunnen we er op dit moment even niet bij hebben. Hij vindt de anallergenic brokjes niet heel lekker en het natvoer vreet hij niet al krijgt hij twee dagen niks anders, maar volgens de dierenarts was het juist voor nu even perfect omdat er gewoon helemaal niks in zit waar hij op aan zou kunnen slaan qua diarree.


Ah ja ik weet niet hoe het bij hem zit natuurlijk. Hier was wel echt sprake van giardia (en gevoelige darmen) en toen hielp het, maar is een andere situatie idd.

Lastig hoor! Kreeg hij nou al probiotica? Dacht het wel he? (Of iig geprobeerd).
Dan zijn mijn ideeen ook op. Hopelijk gaat dit aanslaan! Zijn er nog alternatieven, mocht dit niet werken?

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:26

triltri kan wel goed hoor. Hebben wij ook al een keer of 2 in katten gevonden. Gewoon NL katten.

Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Anallergenic is wel echt fijne voeding, vooral als je zeker weet dat hij niets anders krijgt! Als het lijkt te werken wel 6 weken geven, niet maar 10 dagen, maar dat zal je DA ook wel gezegd hebben. Hopelijk gewoon eens een keer op de rit, moet lukken! Geef de moed niet op. Ik kende er 1 die echt zijn eerste jaar het tobben was en nu nergens last meer van heeft. Maar kostte ook flink wat onderzoeken. Resetten van de darmen en gedoe allemaal..

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:18

Mijn hond krijgt nu ook Anallergenic, na een lange periode van kuren ivm een giardia besmetting. Hij krijgt het nu een kleine 3 wkn en de ontlasting is aanzienlijk verbeterd. Nu hopen dat, dat zo blijft..... wij moeten het minimaal 8 weken voeren op advies van de d.a

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:36

Probiotica krijgt hij idd al een hele tijd, nu in combi met psylliumvezels (als hij zijn natvoer eindelijk gaat eten want meneer vindt het natvoer van Hills niet weg te krijgen). De dierenarts zei ook dat de kans groot is dat hij op anallergenic beter gaat, dus nu een periode van minstens 6 weken voeren en daarna verder kijken hoe we het gaan aanpakken. Of we gaan terugschakelen naar een andere hypoallergene voeding die niet via de dierenarts komt en dus ook goedkoper is, of dat we voorlopig op anallergenic gaan blijven zitten. Ik vind het lastige dat we hem niet een snoepje kunnen geven en hij niet af en toe een plakje ham van onze boterham mag. Heel stom en hij mist het verder niet, maar dat zijn toch de dingen die ik dan jammer vind.

Die 10 dagen zijn overigens puur om te kijken of hij niet slechter wordt. Als hij in die 10 dagen ineens toch weer binnenshuis gaat poepen of echt weer hele zachte ontlasting krijgt gaan we weer verder met testen, dan op triltri en waarschijnlijk ook een bloedbeeld om te kijken of we daar nog iets uit kunnen trekken. Maar met alles wat we nu al getest hebben is het wel een beetje grijpen naar strohalmen. Echt om gek van te worden :o Als ik dit had geweten weet ik ook niet of ik hem had geadopteerd, hoe lief en gek hij ook is. T is echt een superkat, hij is zo knuffelig en hij is dol op affectie van ons, maar het is echt veel gedoe en het kost ook gewoon klauwen met geld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:59

Kan het ook niet zijn dat ie van binnen gewoon zo beschadigd is dat hij dit probleem blijft houden?

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:01

Hele stomme vraag TS... Heb je knaagdieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:12

nine1987 schreef:
Hele stomme vraag TS... Heb je knaagdieren?

Nope :)


Cayenne schreef:
Kan het ook niet zijn dat ie van binnen gewoon zo beschadigd is dat hij dit probleem blijft houden?

Dat is nu inderdaad het vermoeden. Of in ieder geval dat hij van alle ontwormingen, antibiotica en de troep die hij wellicht in Roemenie gegeten heeft zo van streek is dat hij gewoon enorme diarree heeft. Dat is ook de voornaamste rede dat we nu een tijd hypoallergeen voedsel geven, niet per se omdat we denken dat hij allergisch is (hij vertoont verder totaal geen symptomen van voedselallergie namelijk) maar meer omdat er zo weinig gekke stoffen in zitten dat er een kans is dat hij hierop goed kan herstellen icm probiotica en psylliumvezels.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:01

In het verleden gehad? Muizen/ratten/konijnen om 't huis/op jullie wandelplek naar wat je weet?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:40

Sterkte allemaal.

Ik zit er nu ook middenin. Nestje kittens waarvan 1 leeg loopt met bloed erbij. Ik heb panacur gekocht en heb net 2 dagen gegeven. Ook alle volwassen katten op 1 drachtige kat na. Op de verpakking stond 3 dagen geven maar lees hier 5 dagen? Moet ik dan alleen de kitten die het heeft 5 dagen geven of het hele nest of ook alle katten?

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:55

Als je het niet zeker weet zou ik iig sowieso laten testen en niet zomaar zelf aan de gang gaan.
Panacur is iig 5 dagen maar alleen als t echt bevestigd giardia is.
En je geeft alleen degene die het heeft met klachten. De rest niet idd.

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:35

Ik moest op advies van de da alle dieren (dus ook mijn katten) in huis behandelen met Panacur, toen mijn hond een giardia besmetting bleek te hebben.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:39

Inmiddels is dat echt wel achterhaald. Alleen de dieren met klachten behandel je. De rest niet of er moeten klachten komen.
Dieren dragen die parasiet altijd bij zich..

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:05

Dat wist ik niet. Ik ga het vragen bij mij da. Volgende week weer controle. Ben benieuwd wat zij zeggen.

Sowieso is er veel tegenstrijdige informatie als het over giardia gaat.
Als dieren de parasiet altijd bij zich dragen, zou dat dan nog ergens te onderzoeken zijn?

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:08

Hij komt niet altijd tot uiting. Pas bij slechtere weerstand, dus jong dier, oud dier of allergie ergens op of virusje pakt die zijn kans. En dan is die te meten. Altijd aanwezig is niet altijd ziek. Dan zijn t er maar een paar zeg maar die t lichaam onder controle kan houden.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:14

Heb alleen jouw Posts gelezen ts maar hoe verder ik kwam hoe meer ik aan tritri ging denken. Ik begrijp dat hij al een keer getest is maar op welke manier?
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... monas.html Dit stuk van wilhelminapark is erg informatief in ieder geval. Beste is om de in pouch methode te gebruiken om te testen en evt daarna nog pcr om vals negatief uit te sluiten.
Wel top dat je zo ver gaat voor een kat die je net hebt, diarree is echt heel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:40

wendy1987 schreef:
Hij komt niet altijd tot uiting. Pas bij slechtere weerstand, dus jong dier, oud dier of allergie ergens op of virusje pakt die zijn kans. En dan is die te meten. Altijd aanwezig is niet altijd ziek. Dan zijn t er maar een paar zeg maar die t lichaam onder controle kan houden.
Bedankt voor je heldere uitleg.

Ik had wel al gelezen dat veel honden besmet zijn, maar geen klachten hebben.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:58

wendy1987 schreef:
Als je het niet zeker weet zou ik iig sowieso laten testen en niet zomaar zelf aan de gang gaan.
Panacur is iig 5 dagen maar alleen als t echt bevestigd giardia is.
En je geeft alleen degene die het heeft met klachten. De rest niet idd.


Advies van mijn DA: 5 dagen geven, 1 week stop en weer 5 dagen geven.

Over het 'van binnen beschadigd zijn' . Mijn oudste hond is na een Giardiabesmetting enorm gevoelig op haar darmen geworden. Heb echt moeten zoeken naar de juiste voeding (geef nu Volvoeding)waar zij geen diarree van kreeg. Nog steeds heeft zij heel snel darmklachten helaas, maar heb het redelijk onder controle nu gelukkig, maar enorm mee getobt.
Wat een ellende...Ik ben daarom ook écht not-amused van alle honden die geadopteerd worden vanuit het buitenland, zonder dat zij standaard getest worden! Want zoals hier al aangegeven kunnen honden besmet zijn zonder klachten, waardoor zij andere honden toch weer besmetten. Jaren geleden kwam Giardia hier nauwelijks voor, volgens mijn DA is het echt een epidemie nu en veroorzaakt door alle import.

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:27

@DatBenIkNou, dat beschadigd zijn ben ik ook een beetje bang voor. Hij doet het nu erg goed op de AnAllegenic, maar ik twijfel of ik hem later weer eens wat anders wil gaan geven. Voorlopig blijft hij op de Anallergenic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:42

nine1987 schreef:
In het verleden gehad? Muizen/ratten/konijnen om 't huis/op jullie wandelplek naar wat je weet?

Zijn verleden is niet 100% bekend, ik weet ook niet of zijn gastouder toen hij naar NL kwam knaagdieren had. Hier is hij iig een binnenkat in een appartement waar sinds wij wonen geen knaagdier binnen is geweest.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:52

In dat geval zou je 'm ook eens kunnen laten testen op brillendoosjesgist.. Veel minder bekend, maar symptomen linken sterk op giardia..

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:23

Dag TS!

Moest ineens weer aan dit topic denken, hoe gaat het inmiddels, is er al enige vooruitgang? :)

Anoniem

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:11

Het lijkt voorlopig *klopt af* beter te gaan. Zijn ontlasting is nog niet wat het zou moeten zijn maar op anallergenic is het in ieder geval dusdanig vast dat hij het niet meer laat lopen en dat hij er beduidend minder last van heeft. Hij gaat nog maar 1 keer per dag voor een grote boodschap op de bak en dat is voorlopig prima. We zijn nu de psylliumkorrels aan het afbouwen, net als de probiotica. Hij gaat nu een tijdje op alleen hardvoer (hij krijgt nu ook trovet hypoallergenic horse om de korrels door te mengen) en dan is het hopen dat het goed blijft gaan/nog verder verbetert.

Het is een beetje afwachten en de kans is groot dat zijn ontlasting altijd gewoon een beetje een probleem zal blijven. Mijn moeder had hem per ongeluk wat Felix snoepjes gegeven (was onze schuld, hadden we beter weg moeten leggen) en toen ging hij gelijk enorm vies stinkende scheten laten, dus waarschijnlijk zijn zijn darmen gewoon niet wat ze moeten zijn.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Giardia 'lotgenotentopic'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:08

Dat klinkt voorzichtig positief!
Kan goed hoor, dat zijn darmen een zwak punt zijn. Die stinkscheten zijn herkenbaar; echt vies!

Hopelijk zet dit zo door :)