hondenstichting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:24

nafkedemi schreef:
Vriendin van mij doet veel voor stichting DogAdoptionsNederland.
Zowel plaatsing vanuit Roemeens asiel waar ze mee werken en gastgezin in Nederland.
Zou zeker even een kijk nemen op de site!

Via deze stichting hebben wij jaren geleden ook twee Roemeense honden in huis gehaald :j

Kinke

Berichten: 20525
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:39

er zijn slechte en goede stichtingen, kwestie van ronde Google om de ervaringen te checken.
Wij hebben een hond uit Spanje via Sphoek, is ons heel goed bevallen.

colette40
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 06:51

Ik heb een hond van My Martin
Dat is een stichting voor honden uit Rusland
Ik heb een spaanse gehad,fijne hond maar had leishmania
Ik heb voor een gebied gekozen waar je zo min mogelijk problemen aantreft.
Maar het blijft altijd geluk hebben,je kan er niet inkijken.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:11

Waarom perse een buitenlands hondje met alle risico's? Asiels in Nederland zit ook genoeg in of kijk eens op fb staan ook zat hondjes waar het baasje van is overleden.

Eifelopfok

Berichten: 225
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Neuerburg, Duitsland

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:53

Ik heb mijn allerliefste, inmiddels al weer 10 jaar jonge, geweldige hond van SPHOEK. Zij beschrijven wat voor soort hond het is en geven ook informatie over wat te verwachten van het ras waarvan zij denken dat het in de kruising zit. Ik vond het echt top en zou het zo weer doen! Al hoop ik nog lang van hem te mogen genieten.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 09:53

oeps soms gebeuren er dingen die niet helemaal de bedoeling zijn een kennis van mij heeft nest met puppy's we gingen gisteravond bij ze langs en ja hoor we halen er zondag 1 op.

tips voor stichtingen enzo zijn nog steeds welkom want wij gaan zeker in de toekomst nog een hondje uit buitenland er bij nemen.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:01

Pandameisje schreef:
oeps soms gebeuren er dingen die niet helemaal de bedoeling zijn een kennis van mij heeft nest met puppy's we gingen gisteravond bij ze langs en ja hoor we halen er zondag 1 op.

tips voor stichtingen enzo zijn nog steeds welkom want wij gaan zeker in de toekomst nog een hondje uit buitenland er bij nemen.

Proficiat! Ja sommige honden zijn zo leuk dat je meteen verliefd wordt als je ze ziet.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 10:02

anjali schreef:
Pandameisje schreef:
oeps soms gebeuren er dingen die niet helemaal de bedoeling zijn een kennis van mij heeft nest met puppy's we gingen gisteravond bij ze langs en ja hoor we halen er zondag 1 op.

tips voor stichtingen enzo zijn nog steeds welkom want wij gaan zeker in de toekomst nog een hondje uit buitenland er bij nemen.

Proficiat! Ja sommige honden zijn zo leuk dat je meteen verliefd wordt als je ze ziet.


dankje :D
heb natuurlijk een volg topic gemaakt
[BB] [volg] Oeps verliefd op een puppy

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:07

tirzasarah10 schreef:
Waarom perse een buitenlands hondje met alle risico's? Asiels in Nederland zit ook genoeg in of kijk eens op fb staan ook zat hondjes waar het baasje van is overleden.

In Nederlandse asielen zitten wel voornamelijk hondentypes die niet voor iedereen geschikt zijn (HR-honden).En sommige asielen doen moeilijk naar de adoptant toe. Hier was een leeftijdsgrens van 50 jaar! Overigens vind ik het feit dat de hond niet je eigendom wordt ook niet leuk,maar dat is bij stichtingen vaak ook. Maar mijn vriendin met haar Roemeense hond vindt dat juist fijn, omdat zij alleenstaande is en dat de hond,als zij zou overlijden, gewoon teruggaat naar de stichting.Ik ben iemand die liever zelf iets regelt.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:34

Pandameisje, gefeliciteerd met je nieuwe hondje!

Citaat:
De stichting ken ik niet. Maar het is zowel bij stichtingen als bij asiels de gewone gang van zaken dat je niet de eigenaar van de hond wordt.


Maar zoals ik al aangaf ken ik de stichting wél ;) Heb je deze situatie überhaupt ook gelezen? Dat ging toch echt niet om het voorkomen van louche handel.

En ik heb zelf dus ook een slechte ervaring met deze stichting waaruit voor mij duidelijk is dat het belang van de hond niet voorop staat; geld wel. En anderen in mijn directe omgeving met ook slechte ervaring, ook slechte voorlichting (zeg maar gerust liegen). Fijn als er mensen met goede ervaringen zijn, maar er zijn er ook genoeg met slechte te vinden, en dat zegt wel wat...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:59

Jawel, ik heb het artikel uit Dogzine gelezen. Ook https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 018%3A3597. Tja, wat kan je ervan zeggen? De man is in het ongelijk gesteld, er speelde blijkbaar wel meer dan alleen het medische. Het FB berichtje kan ik dan weer niet echt serieus nemen.
Het kan best zijn dat Zalikas niet zo'n fijne stichting is, of dat zo is kan ik hieruit niet afleiden. Het is nl niet altijd degene die het hardst roept die gelijk heeft.
Maar mijn punt is dat de adoptieovereenkomsten zoals ze meestal door stichtingen en asiels gebruikt worden beter zijn (voor de hond tenminste) dan een koopovereenkomst. En dat één van de voornaamste redenen om ze zo te gebruiken is om handelaars af te schrikken. En nee, in die geval ging het niet over een handelaar. Dat een hond achteraf teruggevorderd wordt door een stichting is bij mijn weten heel uitzonderlijk en gebeurt dat pas als een adoptant het heel bont gemaakt heeft.
En dit
Citaat:
Wel is het zo dat dit soort contracten en voorwaarden zelden op websites van stichtingen te vinden zijn, en pas duidelijk worden als je de hond gezien hebt, en meestal al in je hart gesloten.

klopt niet echt, bij veel stichtingen staan gewoon de voorbeeldcontracten op hun site.
http://www.ace-charity.org/_uploads/pdfs/contract.pdf
http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl- ... komst.html
Zo niet, gewoon vooraf een blanco contract vragen.
Als je een hond bij een stichting vandaan haalt informeer je je toch van tevoren? Dat is net wat de TS van dit topic doet en wat de meneer die zijn hond kwijt is blijkbaar niet gedaan had.

Lukasje
Berichten: 11248
Geregistreerd: 06-01-15

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:40

Gefeliciteerd TS! *\%/*

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:49

Eentje van mij komt van Care 4 shelter. Hebben leuke beestjes dus zou er zeker eens heen kijken :)

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:17

Balte schreef:
Ik heb drie honden van ACE/SHIN uit Spanje.
Zij hebben ginds zelf een groot asiel dus "kennen" de honden wel wat, in zo verre dat dat mogelijk is natuurlijk. Honden zijn gecastreerd en gesteriliseerd en hebben de nodige bloedtesten gehad.
Een 20-tal van hun honden zit ook in opvang in Nederland en België.



Ik heb ook 2 honden uit het buitenland, waarvan ook één van ACE/SHIN.
Hoewel onze eerste hond ook uit het buitenland komt, kregen we van hen terug de hele uitleg te horen, mochten we vragen stellen, werd de tuin gecontroleerd, en werden we ook bevraagd wat onze bedoeling is met de hond, waar deze zou gaan slapen etc.

Omdat we ook 2 katten hebben, hebben ze de hond, terwijl in prereservatie, speciaal getest op katten (wel na vraag van ons uit).

Zelf hebben we een vrij jonge hond geadopteerd met de richting om in de gehoorzaamheidswedstrijden te starten. Hierdoor hebben wij zelf hem eigenlijk kunnen opleren, en hebben hier weinig/geen problemen mee gehad (onze eerste rashond was moeilijker). Voor bepaalde dingen blijft hij erg onzeker. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Mijn ouders en broer hebben ook beide een hond van ACE/SHIN. Die van mijn broer (krusiing) is angstig voor vreemden. Die van mijn ouders (galgo) is de grootste knuffelkont en heeft van niemand schrik.
Van al deze 4 de honden, zijn de 2 van mij de enigste die kunnen loslopen, en hebben we dit bij de eerste pas na anderhalfjaar in kleine pasjes kunnen opbouwen.

Waar je ook rekening mee moet houden: je weet hun voorgeschiedenis en ouders niet. Zo dachten we dat onze eerste buitenlandse hond een scheef pootje had door een trauma. Na foto's blijkt haar voorpoot misvormd, heupen misvormd, heeft ze artrose in de heupen en scheve voorpoot en blijken de kruisbanden slecht door tekorten in de nodige voedingsstoffen. De operaties (2 jaar geleden heupkopamputatie, gisteren kruisband) kosten best wel veel :$ Hierbij komen ook nog de speciale brokken en supplementen voor haar artrose.
De andere is gelukkig vrij van gezondheidsklachten.
Ondanks deze problemen, zou ik het meteen weer opnieuw doen!

Edit: nu pas gelezen dat je al een puppy gevonden hebt. Proficiat!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:33

Wij hebben ook twee honden van een stichting, maar voor mij hoeft dat nooit meer!
Bij de eerste beviel alles prima, bij de tweede zoveel gedoe gehad en het idee dat het alleen maar op geld draait.
Nee volgende keer rijd ik zelf wel naar Spanje om een hond daar vandaan te halen..

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:56

Tesseke, hier konden ze al vrij snel rondlopen maar ze durven het ook "afbollen" :D

En inderdaad hier ook serieuze medische kosten gehad met de Mastin, die had een vernauwing tussen de tweede en de derde halswervel. Ondertussen letterlijk een gouden hond maar ze is toch zo lief :D

Johnie

Berichten: 523
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:07

Kijk eens bij hondenbrokkenmakers op Facebook. Wie weet vind je daar iets in de toekomst!

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:59

Ik heb een Roemeen, via een fijne en goed geregelde stichting die in Utrecht zit. Zag hem op internet, karakter beschrijving die ze gaven was spot on.

Ook veel honden uit Nederlandse asiels gehaald en ook die hebben vaak een rugzak, het is belangrijk dat stichtingen en asiels hier eerlijk over zijn. Dan nog kan er iets naar boven komen waar zij ook niet op gerekend hadden. Belangrijk is dan dat de stichting of asiel hulp biedt.

Binnenkort krijg ik een opvang hondje van 2 jaar uit Griekenland, heel veel filmpjes gekregen en zo te zien en te horen een heel fijn stabiel karakter. Heel hond sociaal ook. Via een fijne stichting waar 1 van mijn katten vandaan komt, stichting wordt netjes gerund door een kennis van mij. Mocht je meer willen weten stuur me dan maar een pb.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 02-04-19 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:06

Pandameisje schreef:
oeps soms gebeuren er dingen die niet helemaal de bedoeling zijn een kennis van mij heeft nest met puppy's we gingen gisteravond bij ze langs en ja hoor we halen er zondag 1 op.

tips voor stichtingen enzo zijn nog steeds welkom want wij gaan zeker in de toekomst nog een hondje uit buitenland er bij nemen.


Haha, :D soms loopt het anders, veel plezier met de kleine.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 10:16

Dankjewel :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:22

Je hebt dus al 1 gevonden :) Ik vul het lijstje met adressen nog even aan, mochten meer mensen zoeken:
help een hond
huis voor dieren
stichting djimba
Angel's choice
stichting dierenbemiddeling Europa
Rosanna Kluivert dog rescue
En vergeet Nederlandse asielen ook niet, daar zitten ook vaak kansloze honden.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:51

Tigra_ schreef:
Ik ken wel iemand die een hond van een stichting heeft. Rescue Dogs Europe. Met de hond is op zich alles prima maar de papieren waren niet in orde. 2 paspoorten en apart entingsboekje en bij de paspoorten 2 verschillende jaartallen vermeld van geboorte. Ook de datum waarop die in België is aangekomen klopte volgens mij niet. Verder had de hond gesteriliseerd moeten worden en zouden ze contact houden.
Ze zouden via de mail het adoptiecontract sturen maar dat is nooit verstuurd en ook nooit meer iets vernomen van die stichting. Dus ik heb niet het idee dat hun heel begaan zijn met hun honden. Zodra ze het geld hebben interesseert het ze volgens mij helemaal niets meer.
Volgens mij komen bij hun de meeste uit spanje maar de hond die ik ken kwam uit frankrijk daar staat nog wel een naam en adres in maar of dat dan van de vorige eigenaar is geweest geen idee. Echt een straathond is ze nooit geweest volgens mij omdat ze wel entingen heeft gehad toen ze klein was.

Die zou ik dus overslaan als je kijkt naar stichtingen. Ik zou in ieder geval ook bij een leuke hond van te voren even alles goed nakijken met papieren end. Dat was bij deze hond niet echt aanwezig. Hond zat in een hondenpension en bij de adoptie was dan ook niemand van de stichting zelf maar gewoon de pensionhouder die dus betaald is en vandaar de reden dat ze later de adoptiepapieren zouden mailen. Wat achteraf gezien toch ook allemaal vreemd is.

Er was vanavond in Opgelicht informatie over Resue dogs Europe. Het is hondenhandel met zieke honden Die je ook nog eens voor veel geld niet koopt maar in bruikleen krijgt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:02

Rizette ga jij nou heel bokt afspeuren naar Rescue dogs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:36

Cowgirl schreef:
Rizette ga jij nou heel bokt afspeuren naar Rescue dogs?


Je haalt me de woorden uit de mond idd.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:21

Cowgirl schreef:
Rizette ga jij nou heel bokt afspeuren naar Rescue dogs?

Vind je het heel erg? Ik zit er vol van en had er hier meerdere keren over gelezen en nu is het programma voor wie dat wil nog terug te kijken?