hondenstichting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 13:45

Hey hoi
ik en mijn vriend willen misschien in de toekomst een hondje nemen.
Mijn voorkeur gaat echt uit naar hondje van de straat uit buitenland.

Nu ben ik opzoek naar stichtings om te kijken naar een hondje

Iemand ervaringen met honden stichtingen?
land herkomst maakt niet uit.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:03

Het is vooral belangrijk om in je keuze mee te nemen wat je van de hond verwacht. Een hond met jachtinstinct of zonder, een sociale hond of een waar nog werk aan zit, de maat, leeftijd, etc. etc.
Zet eerst je eigen prioriteiten op een rij en ga dan stichtingen af.
Let daarbij goed op hoe zij plaatsen;
Directe adopties vanuit land van herkomst zou in mijn ogen eigenlijk niet meer moeten kunnen plaatsvinden.
Er is vaak weinig tot niks bekend van de dieren en als adoptant kun je daardoor vooraf geen goed beeld krijgen van wat je exact in huis haalt, met alle gevolgen van dien.
Doet de stichting iets voor de achterblijvers of strijken ze enkel adoptiebijdrages op? En dan doel ik op castratie campagnes. Doen ze dat niet kun je eigenlijk al doorstrepen want het hele idee van honden uit het buitenland halen is probleemoplossend werken.

Kies dus sowieso voor een hond die al in opvang is in Nederland, via een stichting die een eerlijk bedrag vragen, honden castreert voor vertrek èn in land van herkomst ook achterblijvers helpt en werkt met een deugdelijk contract. Zou mijn advies zijn.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 21-03-19 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 14:05

BarbaLala schreef:
Het is vooral belangrijk om in je keuze mee te nemen wat je van de hond verwacht. Een hond met jachtinstinct of zonder, een sociale hond of een waar nog werk aan zit, de maat etc. etc.
Zet eerst je eigen prioriteiten op een rij en ga dan stichtingen af.
Let daarbij goed op hoe zij plaatsen.
Directe adopties vanuit land van herkomst zou in mijn ogen eigenlijk niet meer moeten plaatsvinden. Er is vaak weinig tot niks bekend van de dieren en als adoptant kun je daardoor vooraf geen goed beeld krijgen van wat je exact in huis haalt.

Kies dus sowieso voor een hond die al in opvang is in Nederland, via een stichting die een eerlijk bedrag vragen en werkt met een deugdelijk contract. Zou mijn advies zijn.


hier hebben wij al over na gedacht ! natuurlijk.

ons voorkeur gaat uit naar klein tot middelmaat hondje :)

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:08

Heel goed oppassen met adopteren vanuit een stichting. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten: doen ze bloedtesten? Resultaten checken. Halen ze pups voor 15 weken naar Nederland? Alarmbel. Kijk altijd naar honden die al in opvang zitten in Nederland, kiezen vanaf een foto kun je niets mee qua weten hoe de hond in Nederland gaat zijn. Sommige buitenlandse honden kunnen de drukte in Nederland nu eenmaal niet aan. Ze moeten gechipt, ontwormd, e.d. zijn. Ga ook altijd eens langs bij de stichting en maak kennis! Val niet voor zielige verhalen, maar kies stichtingen uit die eerlijke verhalen bij de honden hebben staan en veel weten over de hond.

Ik heb er wel twee om aan te raden en die aan deze voorwaarden voldoen: hondenuitportugal.nl of op facebook en ook stichting dierencentrum friesland. Zij weten veel over hun honden :j.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 14:12

ZoZenn schreef:
Heel goed oppassen met adopteren vanuit een stichting. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten: doen ze bloedtesten? Resultaten checken. Halen ze pups voor 15 weken naar Nederland? Alarmbel. Kijk altijd naar honden die al in opvang zitten in Nederland, kiezen vanaf een foto kun je niets mee qua weten hoe de hond in Nederland gaat zijn. Sommige buitenlandse honden kunnen de drukte in Nederland nu eenmaal niet aan. Ze moeten gechipt, ontwormd, e.d. zijn. Ga ook altijd eens langs bij de stichting en maak kennis! Val niet voor zielige verhalen, maar kies stichtingen uit die eerlijke verhalen bij de honden hebben staan en veel weten over de hond.

Ik heb er wel twee om aan te raden en die aan deze voorwaarden voldoen: hondenuitportugal.nl of op facebook en ook stichting dierencentrum friesland. Zij weten veel over hun honden :j.


dit doen wij zeker ik heb ervaring met honden vanuit het buitenland zelf bij mijn ouders tijdelijke gasthonden gehad en mijn ouders hebben er 1 geadopteerd

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:12

Ik heb drie honden van ACE/SHIN uit Spanje.
Zij hebben ginds zelf een groot asiel dus "kennen" de honden wel wat, in zo verre dat dat mogelijk is natuurlijk. Honden zijn gecastreerd en gesteriliseerd en hebben de nodige bloedtesten gehad.
Een 20-tal van hun honden zit ook in opvang in Nederland en België.

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:24

Ligt er een beetje aan wat voor een soort hondje je zoekt....wij hebben al een aantal jaar goede ervaringen met stichting Prozus, inmiddels 4 adoptie honden via deze stichting. De honden worden in Spanje van tevoren uitgezocht, geholpen, gevaccineerd, bloed wordt getest op div ziektes en hartworm.
Daarna gaan ze eerst in een gastgezin om vervolgens een passend thuis te zoeken. Voorheen richten ze zich vooral op de Galgo, maar tegenwoordig eigenlijk op alles wat in aanmerking komt om naar hier te komen. Succes.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:51

Waarom wil je perse een straathond? Wat ‘ verlang ‘ je van een hond? Wil je een hond die goed kan met andere honden? Welk formaat, karakter?

Zet eerst eens alles op een rijtje wat je een hond kunt bieden en wat je met de hond wilt gaan doen.

Straathonden kunnen geweldige honden zijn. Net als rashonden, asiel honden, honden waarvan het baasje niet meer voor ze kan zorgen...

Zelf ben ik gastgezin geweest voor dog rescue greece en heb meteen mijn eerste opvanghond gehouden. Schat van een dier en kan geweldig goed met de andere honden van mij. Maar hij was wel erg bewerkelijk en dit is hij nog altijd.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:56

Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 21-03-19 18:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:57

Onze honden komen van SOS-strays. Zij werken met Spanje en Griekenland. Er komen een aantal honden naar B en NL, gaan hier in een gastgezin en pas dan gaan ze op zoek maar een blijvende thuis. Zowel de honden las de toekomstige baasjes :) worden grondig gescreend.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:14

Ik ken wel iemand die een hond van een stichting heeft. Rescue Dogs Europe. Met de hond is op zich alles prima maar de papieren waren niet in orde. 2 paspoorten en apart entingsboekje en bij de paspoorten 2 verschillende jaartallen vermeld van geboorte. Ook de datum waarop die in België is aangekomen klopte volgens mij niet. Verder had de hond gesteriliseerd moeten worden en zouden ze contact houden.
Ze zouden via de mail het adoptiecontract sturen maar dat is nooit verstuurd en ook nooit meer iets vernomen van die stichting. Dus ik heb niet het idee dat hun heel begaan zijn met hun honden. Zodra ze het geld hebben interesseert het ze volgens mij helemaal niets meer.
Volgens mij komen bij hun de meeste uit spanje maar de hond die ik ken kwam uit frankrijk daar staat nog wel een naam en adres in maar of dat dan van de vorige eigenaar is geweest geen idee. Echt een straathond is ze nooit geweest volgens mij omdat ze wel entingen heeft gehad toen ze klein was.

Die zou ik dus overslaan als je kijkt naar stichtingen. Ik zou in ieder geval ook bij een leuke hond van te voren even alles goed nakijken met papieren end. Dat was bij deze hond niet echt aanwezig. Hond zat in een hondenpension en bij de adoptie was dan ook niemand van de stichting zelf maar gewoon de pensionhouder die dus betaald is en vandaar de reden dat ze later de adoptiepapieren zouden mailen. Wat achteraf gezien toch ook allemaal vreemd is.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:20

Balte schreef:
Ik heb drie honden van ACE/SHIN uit Spanje.
Zij hebben ginds zelf een groot asiel dus "kennen" de honden wel wat, in zo verre dat dat mogelijk is natuurlijk. Honden zijn gecastreerd en gesteriliseerd en hebben de nodige bloedtesten gehad.
Een 20-tal van hun honden zit ook in opvang in Nederland en België.


Mijn ouders hun hondje kwam van hun!
Heel goede ervaring. De mensen waren super vriendelijk en ook heel duidelijk over hoe alles werkte.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:23

Balte schreef:
Ik heb drie honden van ACE/SHIN uit Spanje.
Zij hebben ginds zelf een groot asiel dus "kennen" de honden wel wat, in zo verre dat dat mogelijk is natuurlijk. Honden zijn gecastreerd en gesteriliseerd en hebben de nodige bloedtesten gehad.
Een 20-tal van hun honden zit ook in opvang in Nederland en België.


2 kennissen van me hebben daar honden van. 1 dame (van de kennissen) doet voor de stichting huisbezoeken in België. Ik hoor goede verhalen.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:25

Ik heb hele goede ervaringen met dierenasiel Koningen uit balkbrug. Bijna alle honden komen uit het buitenland, en er wordt geweldig voor ze gezorgd. Echt een aanrader!

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:27

Mijn vriendin heeft een straathondje uit Roemenie. Een heel leuke hond die ze overal mee naar toe kan nemen.Het is van een stichting. Als je geinteresseerd bent kan ik wel voor je vragen hoe die heet. Volgens mij zitten ze in Soest.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:29

NikkiDeKerf schreef:
Lees in elk geval je vooraf goed in in de voorwaarden, en realiseer je ook hoe dit voor je uit kan pakken:
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/o ... dom-en-dus
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 3645282772

Met de betreffende stichting uit dit verhaal (gaat in beide linkjes over dezelfde stichting) heb ik zelf overigens ook geen geweldige ervaring.

De stichting ken ik niet. Maar het is zowel bij stichtingen als bij asiels de gewone gang van zaken dat je niet de eigenaar van de hond wordt. Als ze dat niet doen is het een open uitnodiging voor louche handelaars die dan de mooiste honden opkopen en hen de volgende dag voor 100€ extra op MP zetten. Zelfs de kippen van het kippenprojest van onze gemeeste hadden zo'n contract :) . Kwestie van niet op de BBQ te eindigen.

@TS : als het haalbaar is zou ik op zoek gaan naar info in het land van herkomst en dan kijken of dit matcht met wat de stichting zegt. Zo hebben wij het met onze 1ste Spaanse hond ook gedaan. Een vriendin die een aantal jaren in Spanje gewoond heeft had toen voor ons wat rondgeneusd in de archiven van de Spaanse kranten. En daar een artikel gevonden van honden die daar uit asiels vertrokken naar B en NL. Verhaal klopte perfect met wat de stichting die we op het oog hadden vertelde. Was toch een geruststelling.

Het is ook een misverstand dat alle buitenlands honden op straat gezworven hebben of mishandeld geweest zijn. Een heel deel zijn gewoon huishond geweest en in het asiel terechtgekomen.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 21-03-19 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:29

NikkiDeKerf schreef:
Lees in elk geval je vooraf goed in in de voorwaarden, en realiseer je ook hoe dit voor je uit kan pakken:
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/o ... dom-en-dus
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 3645282772

Met de betreffende stichting uit dit verhaal (gaat in beide linkjes over dezelfde stichting) heb ik zelf overigens ook geen geweldige ervaring.


Dit verhaal heeft gelukkig 2 kanten en ik ken beide kanten van dit verhaal.Dus niet blind staren wat er staat i.p.v alle feiten te weten.
Ook ik ken deze stichting en mijn honden komen er ook vandaan zo.n 5 jaar geleden.

Maar goed, er zijn zoveel stichtingen tegenwoordig die massaal honden aanbieden.
Kijk maar eens op Marktplaats, Facebook oid daar word je overspoelt door 'kanslose' honden die een baas zoeken.

En van alle stichtingen/organisatie's die ik ken hoor ik goede en slechte dingen.. ga op je gevoel af en beslis niet te snel. Deze mensen brengen vaak de hond weer terug.

SimoneX

Berichten: 430
Geregistreerd: 03-02-10

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:44

Ik ken deze stichting ook en heb er geen slechte ervaring mee! Wel moet je beseffen dat je vaak te doen hebt met een hond met een rugzakje maar dat geldt voor alle buitenlandse honden. Ze hebben al het eea meegemaakt en kunnen getraumatiseerd zijn. Met veel geduld en liefde hebben we de fijnste hond van de wereld nu!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:47


Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:49

Mijn roemeentje komt van stichting Pandora die kan je vinden op fb, ze hebben daar van alles wat, dus heel veel keuze. mijn andere hond komt uit Turkye en is van een stichting die ik niet snel zal aanbevelen. Maar de pandora stichting is heel betrokken geweest met mijn hondje, en via fb had ik ook contact met diegene in roemenie waar me hondje dus zat, kreeg veel fotos en filmpjes. was een pup en moest nog wachtten tot ze op transport kon gaan en alles in orde was met entingen enzo.. dat was een hele goede ervaring en wat een top hond.. <3

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 19:45

Even wat wij willen is al duidelijk. Het is niet de eerste keer voor mij hond uit buitenland

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:52

Na mijn zoektocht voor een NL hond, die op niets uitliep, gekozen voor een buitenlander.
(had hiervoor al 2 rugzak honden gehad, al waren die NL)
Wel eentje die al in NL zat, dus ben gewoon lekker hondjes wezen kijken, mijn geluk, deze zat in het dorp naast me en ik en de oppasfamilie (waar ik van afhankelijk ben) vonden haar leuk, dus werd ze het, overige bezichtigingen afgelast.

Heb er leuk dier aan, maar wel ook met rugzakje (maar mijn NL honden hadden dat ook).
Ze komt weg bij One of a kind dogs, honden zijn uit Roemenië (hebben fb pagina en site)
Deze zitten momenteel in NL. http://oneofakinddogs.nl/products-categ ... nederland/
Hero is maar kleintje, al lijkt hij op de foto best groot.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:13

Wij hebben er twee van Rescani.
Wij hebben geen klagen ;-)
Bij vragen mag je me PB doen.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:20

De hond van mijn broertje en schoonzus is gered uit een dodingsstation in spanje. Ze is naar nederland gekomen met Alas. Op hun facebook staan vaak leuke honden. Osa is een vrolijke, sociale hond

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: hondenstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:10

Vriendin van mij doet veel voor stichting DogAdoptionsNederland.
Zowel plaatsing vanuit Roemeens asiel waar ze mee werken en gastgezin in Nederland.
Zou zeker even een kijk nemen op de site!