Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:25

Ik meen dat het alleen overdraagbaar is als iemand anders het dier in kwestie heeft aangeraakt en jij doet dat vervolgens ook. Maar dat gebeurt ook met het halfje wit dat je bij de bakker haalt.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:58

Wauw, wat een prachtige foto tussen de tulpen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:31

Katten kunnen wel degelijk geïnfecteerd worden met onze corona. Is inmiddels uit onderzoek gebleken.

Let wel, hierbij werd het virus ingespoten. Katten en fretten bleken wel gevoelig ervoor. Honden bv niet.

Ook tijgers in NYC hebben t virus opgelopen als ik t goed heb.

Desalniettemin zegt dat natuurlijk niet dat katten het op ons kunnen overdragen, want dat is best zelfdzaam. Andersom (wij naar katten) zijn dus minimale aanwijzingen voor en zóu theoretisch dus kunnen.

Dus om nou te zeggen dat het helemaal onzin is, nee. Maar we hoeven idd niet massaal in paniek te raken :)

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:52

Okay jongste kat is gisteren meegeweest naar de moestuin en sinds die tijd zit ze nu regelmatig bij de tussen deur in standje luchtalarm.

Al is het nog geen feest als ik tuigje pak.

Of ze is acuut krols geworden of ze vond het toch ook wel erg leuk. :')

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 10:25

Oh wat leuk Marcella! zodra ze goed weet wet het tuigje betekend zal ze wel met iets meer zin willen gaan, gimli vind het aandoen niet het leukste maar zodra we dan aan de deur staan kan het niet snel genoeg gaan.

Wij zijn gisteren op wandeling een hertje tegengekomen in het bos hier. Gimli vond het wat raar denk ik, hij bleef maar kijken naar het beestje voor onze neus :p

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:27

even omhoog bumpen. topic gemaakt voor Arya die vandaag mee was naar de waal!
hier te vinden

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:13

Hier zijn de kittens nu 8 weken oud. Ik heb ze gisteren allemaal een tuigje aangedaan. Zo kunnen ze er langzaam aan wennen. Tuigjes zijn bij de nek nog te groot maar zo wennen ze wel al aan het gevoel.

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:50

Wat leuk dat je ze er al aan laat wennen. Ik wist niet dat er zulke kleine tuigjes zijn. Dat vraagt om een foto

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:51

Wat leuk dat je ze er al aan laat wennen. Ik wist niet dat er zulke kleine tuigjes zijn. Dat vraagt om een foto ;)

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:55

Oh ja, een fotootje van dat schattige grut met hun tuigje!

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:54

Even zo want ze wilde alleen maar rond racen :')

Afbeelding
Afbeelding

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:01

Ohhhhh hebben hebben hebben!!!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 09:39

Omg cuteness overload!! Ik wil ook een <3

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:28

*kitten met de meest grote bitch-look die je maar kan bedenken*
*niet te houden*
*slechte voorbode voor de toekomst*


Iedereen: Awww zo cute, ik wil ook!

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:37

Wat fijn dat ze zo vrij zijn met nieuwe dingen

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 13:03

Nou ik zit even met de handen in het haar..
Gimli haalt de laatste maanden s nachts steeds vanalles uit,

Wat begon met een zak vogeleten die hij van het voorraadrek haalde is geevolueerd naar alle koeken die in verpakkking op het aanrecht liggen. En afgelopen nacht vond hij de zak muntjes die mijn vader had klaargelegd op zijn bord voor zijn werk mee te doen.
Meneer bijt gewoon door de verpakkingen ookal heeft hij 24/24 brokjes liggen...

Mocht iemand een idee hebben om dit gedrag aan te passen op een of andere manier ben ik een en al oor.

Daarnaast, hij wandelt de laatste tijd wel kei flink mee als we in de wijk gaan wandelen, vooral s avonds wandelen als het donker is vind ie super, hij is veel actiever dan.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:40

leuk dat hij lekker mee wandelt!

Wat betreft spullen, ik zorg dat er niets, maar dan ook niets ligt waar mijn kat bij kan. Van de week was mijn man vergeten een hele grote schroevendraaier op te bergen en midden in de nacht een rotklap, schroevendraaier op de vloer, volgende ochtend boos appje van de buren dat ze alweer wakker waren geworden van een klap midden in de nacht :roll: :=

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:12

Oefh pittige buren Morris!
AbleToDream: ik kan je ook niet zo heel goed hierbij helpen. Mijn kat zit op de prednison dus hier moet al het etenswaren echt goed opgeborgen zijn omdat hij altijd honger heeft.
Snachts zijn ze over het algemeen actief, je zou maar das best rigoureus; een kattenkamer maken? Waar hij snachts is? Zo zijn wij begonnen en nu heeft ie gewoon de hele benedenverdieping.

Het is natuurlijk ook een zelfbelonend systeem.. helaas. En eventueel niet onbeperkt eten geven en voor het slapen gaan zijn eten geven? Dan is hij in ieder geval voldaan? Of misschien nog een zakje natvoer bijvoorbeeld?

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:45

Hier hebben we niks waar ze aan kunnen ‘s nachts. Met Kito zou ik het wel durven met Nishi niet. De kittens zitten ‘s nachts in de kattenkamer.

De kittens zijn zaterdag mee geweest naar de dierenwinkel en pap en mam in de buggy. Spannend maar wel leuk aldus de baby’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:11

Mijn katten (Oosters Korthaar & Nebelung) vinden alles buiten de deur doodeng := Ik probeerde het een keer met mijn OKH, eindstand: een kat die zo ongeveer in mij kroop met nagels en al..

Afbeelding

Afbeelding

:(:)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:26

Sinds Arya moet ik thuis ook alles opruimen haha. Kleine kleptomaan komt anders met vanalles voorbij gerend :P

Wij zijn lekker een paar dagen naar Texel en kleine is gewoon mee voor de eerste keer. Op het strand wel in rugzak want die wind vind ze niet super fijn maar zodra we tussen de duinen of in het bos zijn gaat ze helemaal los :D
Afbeelding
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:06

Wat ontzettend stoer met je kat de trein in aan een tuigje, hoef ik met mijn kater echt niet te doen, veel meer een stresskip. Met poes laatst Wel weer een paar keer wezen wandelen maar die wil ineens geen tuigje meer aan, wil wel mee. Soms twijfel ik, zou ze wel mee lopen met de honden los, maar ik durf het niet aan.
Afbeelding

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:36

Hoihoi,

Ik schop dit topic even omhoog. Onze katten zijn inmiddels uit hun simpele H-tuigjes gegroeid en het is tijd voor een nieuw tuigje/harnas. Welke gebruiken jullie? Een van onze katten kan denk ik wel echt een houdini zijn en wij willen echt niet dat hij ontsnapt.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:52

JorisDy schreef:
Hoihoi,

Ik schop dit topic even omhoog. Onze katten zijn inmiddels uit hun simpele H-tuigjes gegroeid en het is tijd voor een nieuw tuigje/harnas. Welke gebruiken jullie? Een van onze katten kan denk ik wel echt een houdini zijn en wij willen echt niet dat hij ontsnapt.


Ik heb perfect fit tuigjes! https://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/
Kun je alle afzonderlijke delen van op maat bestellen. Ik vind t ideaal.

Tre Ponti Liberta is ook prettig, maar daar wist mijn kater zich tóch uit te wurmen. Maar voor veel katten zijn die prima :)

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:38

Wij hebben de Tre Ponti liberta inderdaad.
We waren er heel enthousiast over, maar toen er een hond langs wandelde en 1 van onze katten echt flink ging wurmen ontsnapte ze toch bijna... dus ik durf nou toch niet zo heel goed meer :p
Ze zijn wel véél makkelijker aan te trekken dan H-tuigjes, dat is wel heel fijn.