Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 00:07

Hahahah ik had de link al wel gelegd maar vond ‘m wel geniaal klinken :P al moet ik zeggen dat ik op de praktijk de meest gekste dingen hoor af en toe dus ik kijk hier ook niet vreemd meer van op :p

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 15:43

Als ik het nu terug lees met jullie gedachte van wat een poep is lig ik ook wel even strijk :=

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:13

Sinds een weekje wonen deze twee bij ons <3
We hadden een tuigje bij de action gehaald om te kijken hoe ze er überhaupt op reageren, en ze lijken er vooralsnog weinig moeite mee te hebben! Het tuigje zelf is wel veel te groot en wat onhandig, dus nu nog even betere tuigjes scoren. En dan hopelijk kunnen wij binnenkort ook op avontuur :)

Afbeelding

Afbeelding

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:45

Ellen, wauw wat een knapperds!

Van de week geoefend met een een lijntje lopen bij ons achter op het pleintje en dat deed ze super!
Vandaag ook nog paar gewone mooie plaatjes van haar geschoten <3
Afbeelding
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:45

Wat een schoonheden die poezen hierboven!
Mijn 20 jarige hoefde op het laatste moment niet mee kamperen omdat de buurman het zielig vond en hem eten wilde geven (en de kattenbak schoonmaken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:48

Wat een leuk topic! Ik woon op de vierde verdieping van een appartementencomplex met een gesloten trappenhuis, waardoor mijn kat echt absoluut niet naar buiten kan. Hij mag op het balkon, maar alleen als we er zelf ook zitten omdat ik erg bang ben dat hij er vanaf valt oid.

Ik wil eigenlijk vooral kijken of hij mee kan aan een lijntje omdat hij simpelweg een hekel heeft aan zijn reismandje. Hij krijgt er veel stress van en omdat hij door darmproblemen nogal eens naar de dierenarts moet wil ik kijken of ik hem gewoon aan een lijntje mee kan nemen en zo in de auto kan zetten ipv constant die sleur. Verder zou ik het super leuk vinden om wandelingetjes met hem te kunnen maken, maar ik wil hem ook niet al te veel blootstellen aan 'buiten' als hij er niet zelfstandig mag rondlopen.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 11:43

Wij zijn gisteren nog eens gaan wandelen in de wegel achter ons huisje, en aangezien we een nieuw tuigje gewonnen hebben bij de Supakit en catexlporer community moest dat natuurlijk ook eens getest worden, het blauw staat het echt wel lief vind ik, alhoewel het verstopt zit onder al zijn fluff :')

Voor wie het leuk vind, je kan je ook aanmelden bij de catexplorer community op facebook,
ze hebben daar een groep waar vaak tips en advies in word gepost ivm wandelen met je kat.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:20

Ik vind Gimli echt zo leuk <3
Die van ons zijn nu een keer in hun tuigjes op het balkon geweest, dat vonden ze al heeel spannend :') de tuigjes zijn eigenlijk nog net even te ruim bij hun nekjes, af en toe wurmen ze hun onderkaak ertussendoor en dan is het paniek. Denk dat het nog eventjes duurt voor wij aan echte wandelingen toe zijn :’)

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 10:49

Hihi Bedankt Ellen <3
Ah komt wel goed zo, zijn het kitten tuigjes? Want die zijn normaal wel klein genoeg zodat ze er niet uit kunnen?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:46

Haha ik hoop het :p
Nee het is niet specifiek een kittentuigje, we hebben nu deze:
https://petsplace.nl/adori-kattentuigje ... 0-pps.html
We hadden ze opgemeten (voor zover dat ging xD) en het kittentuig was al op het randje te klein. Maar deze is dus op het randje te groot :p en we vinden hem eigenlijk ook wel een beetje flimsy. Maar aangezien ze nu nog zo hard groeien dachten we van we starten hier even mee :)

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:58

Stille meelezer komt ook even om het hoekje kijken.

Wat hebben jullie allemaal onwijs mooie, maar vooral ook stoere katten!

Ik ben sinds kort ook met Hugo aan het oefenen om af en toe de tuin in te gaan. Heb eerst in huis wat geoefend met het tuigje om. En hoe stoer die binnen is, zo’n mietje is het buiten :(:) Wanneer het hem wat te spannend word gaat ie wel meteen naar de achterdeur naar binnen toe. Uiteindelijk komt hij dan zelf wel weer een kijkje nemen buiten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:38

Wat een mooi tuigje heeft Hugo! Lijkt me ook heel comfortabel zitten.

Ik ga denk ik volgende week als het zo warm is eens proberen of mijn frummel het leuk vindt om buiten te spelen. Hij laat zich gelukkig super makkelijk optillen dus als het niets is neem ik hem zo weer mee naar binnen.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:40

Vind het inderdaad een fijn tuigje. Heb hem via alieexpres voor 2,40 kunnen kopen *D

Vind trouwens het tuigje van jou kat Evelien ook erg mooi! Zit ook totaal niet in de weg of wel?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 13:14

kaatje89 schreef:
Vind het inderdaad een fijn tuigje. Heb hem via alieexpres voor 2,40 kunnen kopen *D

Vind trouwens het tuigje van jou kat Evelien ook erg mooi! Zit ook totaal niet in de weg of wel?


Ja het zit helemaal niet in de weg, ook zou het ontsnappingsproof moeten zijn volgens het bedrijfje, ik heb ze nu in 2 kleuren, blauw en zwart. Beter drukverdeling als ze eraan trekken en deze zit niet rond zijn nekje zoals bij die H harnasjes. Hij heeft er in het begin zo eentje gehad maar deze vind ik voor hem comfortabeler zitten en makkelijker aan te doen met maar 1 gesp in plaats van twee.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:14

Lola mocht vandaag weer eens mee in de trein. Ze mag zelf kiezen of ze in dr mandje ligt of eruit gaat.

Half uur wachten in Antwerpen Berchem.
Afbeelding
(Ze mauwt hier net...)
Afbeelding

Haar "normale" houdingen om in de trein te chillen.
Afbeelding
Afbeelding

En lekker naar buiten kijken.
Afbeelding

Nog een half uurtje en we zijn er. Ze ligt nu lekker op schoot.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:11

Nog eentje dan. Wachten op onze lift.
Afbeelding

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:50

Hier een foto van onze 'avontuurlijke' kat (hij wilde vooral bij ons op het kussen liggen). Ik zou hem wel wat vaker mee willen nemen zo, hij loopt prima mee in het tuigje. Een van onze andere katten wordt jammer genoeg erg boos op hem als hij te lang buiten is geweest, en die is niet tam genoeg voor een tuigje (ik ben al blij als ik hem af en toe mag aaien).

Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:30

Dat boosheid van andere katten wanneer te lang buiten ken ik helaas.. De ander die niet in een tuigje wilt, gaat blazen en grommen naar hem als Jones te lang buiten is geweest en naar buitenlucht ruikt -O-

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 14:25

Zo gezellig YewEmm!!! Is het handig met de trein reizen met een kat? Gimli gaat altijd met de auto mee maar naar de stad met de trein lijkt me ook wel eens leuk.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:06

Ik wil mijn kitten graag mee nemen op de fiets. Dat zou ze geweldig vinden. Bestaan er van die mandjes voor katten?
Ik heb gezocht. Maar vond ze wel voor honden. Fietsmanden met een rekje erop. Maar daar springt de kat zo doorheen natuurlijk. Iemand ideeën?
Of moet er iets van gaas ofzo nog extra overheen maken. Maar ik ben niet zo creatief hahaha

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:14

Is het niet een optie om zo’n mandje met rekje te nemen, en haar ook een tuigje aan te trekken en dat tuigje aan het rekje vast te maken?
Wij hadden voor onze hond ook een fietsmandje en we zetten hem dan gewoon met z’n tuigje aan de rand vast zodat ‘ie er niet uit kon springen :)

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:32

95Ellen schreef:
Is het niet een optie om zo’n mandje met rekje te nemen, en haar ook een tuigje aan te trekken en dat tuigje aan het rekje vast te maken?
Wij hadden voor onze hond ook een fietsmandje en we zetten hem dan gewoon met z’n tuigje aan de rand vast zodat ‘ie er niet uit kon springen :)



Ja ook nog aan zitten denken. Want tuigje heeft ze helemaal geen probleem mee. Maar als ze er dan uitspringt. Hangt ze aan het tuigje naast mijn fiets. Ook niet zo'n veilige situatie haha
En wil der niet te strak zetten. Ze moet natuurlijk wel kunnen rondkijken...

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 10:29

Horsesandme schreef:
95Ellen schreef:
Is het niet een optie om zo’n mandje met rekje te nemen, en haar ook een tuigje aan te trekken en dat tuigje aan het rekje vast te maken?
Wij hadden voor onze hond ook een fietsmandje en we zetten hem dan gewoon met z’n tuigje aan de rand vast zodat ‘ie er niet uit kon springen :)



Ja ook nog aan zitten denken. Want tuigje heeft ze helemaal geen probleem mee. Maar als ze er dan uitspringt. Hangt ze aan het tuigje naast mijn fiets. Ook niet zo'n veilige situatie haha
En wil der niet te strak zetten. Ze moet natuurlijk wel kunnen rondkijken...


Ik steek gimli gewoon in zijn rugzak op mijn rug als ik nu ga fietsen, geen gedoe met putten in de weg ook dan aangezien ik me even kan rechtzetten als ik 1 in de baan zie en hij niet helemaal doorheen geschudderd word. En tussendoor kan hij buitenkijken door de venstertjes die in de rugzak zitten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:59

Ik heb onze Rooyke toen ie nog klein was een keer in zijn reismandje op de bagagedrager van de fiets gezet en toen het reismandje met een spanbandje aan de fiets vast gemaakt zodat hij niet met mand en al zou kunnen vallen. 't Is een beetje een krakkemikkige oplossing als je het vergelijkt met de mooie oplossingen die hier voorbij komen maar het was maar om te proberen en het werkte in principe gewoon goed.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:10

Evelien_vp schreef:
Zo gezellig YewEmm!!! Is het handig met de trein reizen met een kat? Gimli gaat altijd met de auto mee maar naar de stad met de trein lijkt me ook wel eens leuk.

Ik heb geen andere optie dan met haar te reizen in de trein. Om een kat gratis mee te nemen is het verplicht je kat in een mandje te houden. Ook tijdens het overstappen is het handiger om Lola in een mandje mee te nemen, want met een grote andere tas en lange afstanden afleggen op het station is het niet handig om haar op 1 arm op te tillen. Maar omdat het voor ons 5.5 uur reizen is, heb ik er voor gekozen haar aan een tuigje te houden, zodat de klep open kan en ze haar pootjes kan strekken. De eerste reis koos ze er gelijk al voor om dan maar ook op schoot of op de stoel naast me languit te liggen. Ook als er vertraging is en ik dus langer op een station moet wachten (of ik heb zoals donderdag per ongeluk een trein eerder en moet daardoor langer op een station wachten) is het fijn dat ze even d'r pootjes kan strekken.

Niet elke conducteur kan het alleen waarderen... Ook al leg ik een beschermende hoes op de stoel naast me. Er is er iig 1 die nogal pissig wordt. Gelukkig vinden de meesten het fantastisch! Zo heeft ze ook al een keer op de insta van NMBS gestaan https://www.instagram.com/p/BXilif2gLtZ ... _copy_link