Mijn kat heeft lymfklierkanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:37

Fijn dat hij toch nog lekker kan genieten van het leven. Ik duim dat het miauwen geen (lichte/beginnende) terugval betekent en dat deze knapperd nog een lange tijd blij is.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 12:38

Dankjewel :o

Misschien ook leuk om te vertellen. Hij woog op zijn lichtste punt 21 februari 3,54 kg. Vanmorgen woog hij 4,08 kg. Dus hij is echt behoorlijk aangekomen :D

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:00

Wat fijn dat hij het zo goed doet. Toch een teken dat hij zich een stuk beter voelt.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-19 21:28

Even een update over Sjaakie voor de mensen die (mee)lezen :)

"Algemeen onderzoek: Sjaakie is een lieve kat, ...."

Daar begon het verslag mee wat de dierenarts van het MCD de laatste keer heeft geschreven. Sjaakie is altijd erg lief bij de dierenarts (en thuis natuurlijk :D), hij blijft altijd rustig zitten of liggen (het liefst tegen mij aan) en met bloedprikken is er geen assistent nodig. Ik vond het erg grappig om terug te lezen dat de dierenarts dit in zijn verslag schreef!

Het gaat erg goed met Sjaakie, hij is twee weken geleden weer helemaal goed gekeurd inclusief zijn bloed. Hij is overgegaan op een halve dosering Prednison, aangezien hij heel onrustig was en ook veel aan het miauwen was. De halve dosis Prednison bleek gelukkig de oplossing te zijn. Hij is nu veel rustiger en miauwt alleen als de deur van de badkamer dicht is (de wastafel is zijn favoriete chill plek).

Hier even een foto van vanmiddag, hij vindt het echt geweldig om rond te lopen in de tuin <3

[ img ]

Nog even iets over één van mijn andere katten, Snoopy. We zijn afgelopen woensdag met haar naar de dierenarts geweest, omdat ze een mottige vacht begon te krijgen. Ook liep ze met een bolle rug en werd ze boos als we haar pootjes aanraakten met nagels knippen (daar is ze in de afgelopen 12 jaar nog nooit boos om geweest). De dierenarts heeft haar onderzocht en ze heeft misschien artrose. Ze krijgt nu een tijdje pijnstilling en als dat een duidelijk verschil aantoont moet ze over op speciaal voer J/D voer van Hill's (ze krijgt nu al Z/D voer ivm voedselallergie). Als er geen verschil is moet er verder onderzoek plaats gaan vinden. We zien gelukkig nu al dat ze niet meer met een bolle rug loopt, dus we zijn voorzichtig positief!


[ img ]

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:21

Sjaakie :+: Wat een fijne update van hem. Ik duim dat hij nog zo lang mogelijk goed mag blijven.

Wat vervelend dat je andere kat nu begint te sukkelen. Hopelijk kan Snoopy ook nog een tijd genieten van het leven. Al dan niet met aangepaste voeding en eventueel een ondersteunende pijnstilling.

Bedankt voor de update. Op de 1 of andere manier laat dit topic mij niet los.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:36

Fijn van het goed gaat met Sjaakie!

Vervelend dat Snoopy nu niet fit is. Veel sterkte

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:49

Gaat de ene goed, ligt de andere in de lappenmand :roll:

Nee, zo fijn dat Jaakie het goed doet ! Leuk dat als eerste uit het algemeen onderzoek komt dat hij een lieve kat is :D

Hopelijk is de rosse ook snel weer beter. Altijd zo sneu als beestjes zich niet helemaal in de haak voelen :(:)

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 00:40

Dankjewel Poetser <3

Romeo2007 Bedankt! Daar zijn we ook heel blij mee :D.

Pandora2, het afgelopen jaar hebben we een abonnement gehad bij de dierenarts. Het zou fijn zijn als zich dat niet voort blijft zetten :j.

Gelukkig gaat het al wat beter met Snoopy, ze is speelser geworden en haar vacht ziet er al een stukje beter uit, hopelijk heeft ze ook geen pijn (meer) <3

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:20

Hoe is het nu met knappe Sjaakie?
Snoopy ook weer beter inmiddels?

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 22:24

Lief dat je dat vraagt!

Met Sjaakie gaat het prima! Hij weegt inmiddels 4.35 kg en hij voelt zich goed. Volgende week maandag hebben we weer een afspraak bij het MCD om zijn bloed te laten controleren. Hij staat nu op 3/4 pil prednison per dag en het miauwen doet hij bijna niet meer. Al met al zijn we dus erg tevreden hoe het met hem gaat!

Snoopy staat nog steeds op Meloxidyl (soort Metacam) en op speciaal voer (J/D). Ze doet het hier erg goed op. We gaan de pijnstilling langzaam afbouwen (op advies van de dierenarts) en kijken op welke dosering ze nog pijnvrij is. In september hebben we de jaarlijkse check-up bij de dierenarts, dan zullen we verder overleggen over het afbouwen.

Sjaakie en Snoopy spelen ook nog dagelijks, met elkaar (wat ze nu ook aan het doen :D ) zijn en met onze andere katten <3

[ img ]


[ img ]

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:44

Wat zien ze er goed uit :+: Fijn om te horen dat goed met beide. Ze zien er ook ondeugend ui, vooral Sjaakie :D

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

kimmie1
Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:48

Geweldig dat het zo goed met beiden gaat!!!

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:17

Fijn dat het goed met ze gaat !

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 12:15

Dankjulliewel <3

@Poetser, dat klopt wel ja :D. Hij is ook heel erg verwend toen hij zich zo slecht voelde, daar weet hij nu nog goed misbruik van te maken :j

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 07:08

We zijn dus gister met Sjaakie bij het MCD geweest. De dierenarts is erg tevreden, zelfs zo tevreden dat we pas over een half jaar(!) Terug hoeven te komen voor controle :wow: . Toen hij dat zei heb ik gevraagd of hij het wel zeker weet en dat is dus echt zo! Zelf vind ik het lastig te geloven dat het nog zo'n tijd goed zal gaan, maar hij heeft hier natuurlijk veel meer ervaring mee.

We wachten nu alleen Sjaakie zijn bloeduitslag nog af. Zijn beenmerg functie wordt gecontroleerd en ook zijn B12 gehalte. Als dat allemaal goed is hoeven we dus pas in februari weer terug te komen!! Als er tussendoor iets verandert aan de situatie gaan we natuurlijk eerder terug. Ook gaan we over een paar weken naar onze eigen dierenarts voor de jaarlijkse controle plus enting.

Ik ben echt zo blij met dit nieuws! Dit had ik echt niet aan zien komen *\%/*

[ img ]

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:10

Wat een fijn nieuws om mee wakker te worden *\o/* *\o/*

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Poekkie
Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:01

*\o/* *\o/* *\o/* *\%/*

Paardengek in hart en nieren!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:29

*\o/* *\o/* wat een goed nieuws ! Op naar nog veel half-jaarlijkse controles !
Hij ziet er ook echt een happy cat uit <3

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:48

Ik kom pas nu in dit topic terecht. Wel erg interessant om jouw ervaring met chemo bij katten te lezen!

En hehe, super dat Sjaakie zich weer goed voelt *\o/* .

Ik kan me voorstellen dat je tijdens de behandeling mss wel getwijfeld hebt of je juist bezig was maar dan achteraf wel erg blij bent dat je deze keuze gemaakt hebt.
Zo zullen er zijn die zeggen: “als ik het had geweten, ik was er nooit aan begonnen.” Jij zegt nu: “ik zou het opnieuw doen!”

Don't take anything for granted

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 11:09

Bedankt Poetser, Poekkie en Pandora2!! :D

Lukasje, ja dat klopt denk ik ook wel. Er was natuurlijk ook een kans dat het niet zou werken. We weten nu ook zeker dat het aanslaat, zonder medicatie was zijn levensverwachting 3 maanden :\.

Ik ben ook heel blij dat het topic nu alleen nog positieve reacties krijgt. Sinds we weten dat de behandeling werkt heb ik niks meer gehoord van de mensen die zeiden dat chemotherapie niet werkt bij dieren. Sjaakie is daar nu juist het levende bewijs van! :+:

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-19 22:44

21 augustus hebben we de bloeduitslag van Sjaakie gekregen, we zouden alleen gebeld worden als er afwijkingen waren en we zijn dus gebeld. 

Zijn B12 gehalte is nu 46 pmol/l terwijl de normaal waarde tussen 199 en 984 pmol/l ligt. Dit kan ook verklaren waarom zijn ontlasting af en toe niet goed is. Het plan is nu om 5 weken achter elkaar 0.5 ml te gaan spuiten en dit daarna maandelijks te blijven herhalen, aangezien hij in februari ook al een tekort had. Ik heb even opgezocht wat zijn waarde toen was: <74 p/mol. Het was toen dus zelf hoger dan dat het nu is. 

Wij gaan de B12 zelf thuis injecteren (hebben we de vorige keer ook gedaan, vond Sjaakie alleen niet zo leuk). We kopen de spuiten, naalden en vloeistof gewoon bij onze eigen dierenarts.

Gelukkig is de rest van zijn bloed wel helemaal goed! De kanker zorgt er dus blijkbaar voor dat hij B12 niet zo goed meer op kan nemen uit zijn voeding. Als we dat op deze manier op kunnen lossen is dat dus heel fijn.

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:07

Oh :(
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet interpreteren ... Is dit erg negatief? Komt het voor jullie erg onverwacht ?

Don't take anything for granted

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-19 23:11

Zoals de dierenarts het aan ons verteld heeft is zijn situatie redelijk positief. Hij blijft natuurlijk ziek, maar hij is nu wel stabiel. Zijn gewicht blijft stijgen en hij is vrolijk. Zolang we dan zijn B12 tekort kunnen aanvullen met injecties gaat het eigenlijk prima :j.

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 00:11

Sneu dat hij weer vervelende prikjes moet krijgen :(:) Maar he, dit is te controleren en als dit het enige is waar hij last van heeft op dit moment, so be it. Super Sjaak is een vechter en ik blijf duimen dat hij nog lang kan genieten samen met zijn vriendjes en zijn personeel baasjes :+:

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:31

Jammer dat ze die B12 niet in een lekkere vleessaus hebben :7

Toch fijn dat al de rest helemaal goed is !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariekeR, ogidni, StonedRomy en 118 bezoekers