Oma / Opa kat voor de toekomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 20:17

*\o/*

Ik ga verhuizen naar de Benelux en dan gaat er toch eindelijk weer een een kat komen. Ik word al helemaal vrolijk van het vooruitzicht!

Mijn vorige kat heb ik op 15 jarige leeftijd geadopteerd en daar heb ik nog 3 jaar lang heel veel plezier van gehad. Dat wil ik dus graag nog eens doen! :D

Ik wil dus straks op zoek naar een kat van 14+. Ik heb al wat rondgesnuffeld op websites van verschillende asiels en Marktplaats etc. Het valt me echter op dat mensen behoorlijk wat geld vragen voor die diertjes. Nu vind ik tot 50 euro niet gek, puur om te weten dat het diertje niet zomaar ergens naar toe gaat en in het geval van een asiel vind ik 100 tot 150 euro ook niet raar. Die instellingen moeten immers ook ondersteund worden.

Maar ik kom katten op Marktplaats van 18 jaar oud tegen voor 125 euro! Ben ik nou gek of is dat gewoon bizar veel? :+ Misschien heb ik er wel een rare blik op doordat ik van een boerderij kom en daardoor niet anders gewend ben dan dat katten gratis zijn, of je een doosje merci/kratje bier geeft (raskatten uitgezonderd natuurlijk).

Ik ben uiteraard best bereid wat te betalen voor zo'n dier, maar wil juist een oude kat omdat ik weet (of dacht?) dat het vaak moeilijk is om voor die opa's en oma's nog een huis te vinden en ik ze dat graag gun en de zorg wil geven die bij een senior hoort. Misschien zie ik het verkeerd en zijn juist oudere katten heel populair geworden.

Ik hoor graag jullie inzichten! :)

Tevens zou ik goeie Facebook pagina's & asiels om mijn toekomstige bejaarde liefde te vinden zeer op prijs stellen <3


dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:37

In de jaren dat ik in een asiel werkte vroegen wij 40 euro voor katten boven de 10 jaar en boven de 14 jaar gerust niets en kreeg men nog voer mee haha.

senna21
Berichten: 11820
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:44

Dat iemand zijn achttienjarige kat verkoopt, klinkt wel heel bijzonder. Maar wij weten natuurlijk het verhaal erachter niet..
Je zou deze vraag kunnen uitzetten bij enkele opvang-organisaties.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:47

Mijn katten komen van Stichting Zuiderzee Zwerfdieren Lelystad. Een gedreven dierenarts die katten opvangt en herplaatst. Van jong tot oud en alle gradaties van handelbaarheid. Ze hebbenvaak heel lieve, oudere katten. Het adoptiegeld is beslist niet hoog.
Fijne mensen met hart hun katten.

Denise_Storm
Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:50

Hoi! Ik weet iemand die op zoek is voor haar 14 jarige kat naar een nieuw thuis. Door verhuizing naar een appartement kan de kat niet meer naar buiten en dat gaat dus niet zo goed. Daarnaast hebben we ook nog een 6 jarige in de opvang zitten die op zoek is naar een goed huisje. Als je meer info wilt, stuur maar een pb! :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

AaronYve
Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:53

Ik denk dat het komt omdat de verkoper dan geen geef mij gratis kat mensen aan de deur krijgt.

Aanbod klinkt goed hierboven!

Aaron
Elmar
Lucky

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 20:55

senna21 schreef:
Dat iemand zijn achttienjarige kat verkoopt, klinkt wel heel bijzonder. Maar wij weten natuurlijk het verhaal erachter niet..
Je zou deze vraag kunnen uitzetten bij enkele opvang-organisaties.


Dat is wel een goeie :j Van de websites die ik van asiels tot nu toe heb gezien, waren de oudste katten ± 12 jaar.

En nu ga ik even Denise_Storm een PBtje sturen :D Weet nog niet zo goed hoe/wat precies qua woning maar sowieso word het een huisje dus dan zal buiten hopelijk mogelijkheid zijn *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:00


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 21:11

Die ziet er ook echt uit als een schatje! :D

Ik ga pas volgende maand emigreren, dus ben nog op zoek naar een woning. Daarmee: Kat + garagevriendelijke woningen in omgeving West Vlaanderen zijn ook welkom. Het huis zal worden aangepast naar bestemming kat :')


zonnebloem18
Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:04

De meeste asiels vragen veel minder soms zelfs niets als je bereid bent een kneusje te adopteren. Dit staat meestal niet op de site.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:11

Leuk TS! Ik heb in december een kat van 15 geadopteerd en ik hoefde maar 50 euro te betalen ipv 95. Het asiel hanteerde de regel; hoe ouder en kneuziger de kat, hoe lager het bedrag :').

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 22:48

Tinkermuts schreef:
Zoek je een kat in Nederland of als je daar woont?


Als ik er straks woon (in Nederland dus), zal er zo spoedig mogelijk een komen (na de inrichting van het huis want de stress van een verhuizing is al genoeg. Laat staan dat er dan ook nog vanalles gesjouwd moet worden.

Ben me nu dus vooral nog heel erg aan het oriënteren :D

En kneusjes zijn leuk! Laat ze maar mank, scheel, eenogig zijn. Maakt niks uit! Als ze maar lief (en een beetje eigenzinnig) zijn en hun draai kunnen vinden bij me <3

loulou
Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:54

Straks in het voorjaar worden ze wel goedkoper. Er zijn nu bijna geen kittens, over een paar maanden stikt het er weer van.
Vorige week heeft iemand bij mij een kat opgehaald en die zei dat ze ook nergens een kat aan konden komen. Ik had binnen een uur 7 serieuze reacties. ( ik vroeg ook maar 25 euro, vind 150 voor een gewone kat echt belachelijk)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:20

Ben je even kwijt, ga je in Nederland wonen of in West-Vlaanderen?
Als het W-Vlaanderen wordt kan je kijken bij de poezenboot in Gent.

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:51

Ik heb twee geweldige katers op leeftijd, 10 en 14.
Goed opgevoede kroelkonten, willen altijd wel knuffelen.
Ik heb ze al sinds ze aan kwamen lopen, de oudste was twee en was er gewoon ineens en de ander een kitten, gevonden in een zak in de sloot.
De jongste van de twee mist 1 achterpoot maar hij red zich daar prima mee.
Helaas kan mijn huidige hond gewoon heel slecht met ze omgaan en ik moet ze altijd nauwlettend in de gaten houden als ze in huis komen waardoor ze meestal in de afgesloten bijkeuken zijn om aanvaring te voorkomen.
Eigenlijk vind ik dat rot voor ze daar ze gek op mensen zijn en zij verder gewoon honden gewend zijn.
Ik wil ze eigenlijk helemaal niet herplaatsen maar als er een echt vijfsterrren huisje voorbij komt waar ze hun laatste jaren in rust en bij hun mensen mogen slijten dan zou dat voor hun beter zijn.
Het zijn elkaars beste vrienden en altijd bij elkaar, ik zou ze dus nooit apart herplaatsen.
Het heeft ook geheel geen haast en als ik niets tegen kom blijven ze ook gewoon bij mij.
Maar mocht je eens erover willen pben die dat gerust.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:52

Tzt je (dan) lokale asiel even bellen. Die willen voor het juiste baasje echt wel wat doen om een huisje voor hun kneusje te vinden. Ze adverteren er niet mee om ‘gezeur’ te voorkomen. ‘Waarom kan ik dat kitten dan niet meekrijgen voor nop, die heeft jullie juist minder gekost dan die bejaarde die er al vier jaar zit’, dat soort kansloos gedoe -O-

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-20 23:16

Al lange tijd stil geweest hier, maar de kriebels stoppen niet :D Aan het begin van 2020 ben ik eens in het asiel geweest en heb ik kennis gemaakt met enige oudjes. Het bleek toen inderdaad dat de kneusjes mee mochten voor een appel en een ei. Helaas vond ik toen niet echt een klik.

Ben dit jaar heel druk geweest met het opvangen van dieren voor zieke mensen (als gevolg van corona) en heb dan ook heel veel mogen testen en proeven van wat ik wel en niet wil 8-)

Tot december ben ik nog verantwoordelijk voor 2 hondjes en als dat gedaan is ga ik opnieuw naar het asiel en een oud katje adopteren. Hoewel ik geniet van mijn oppasbeestjes kijk ik er nu al helemaal verlekkerd naar uit om een oudje een permanent plekje te geven <3

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:44

Wel echt geweldig zeg dat je dat doet. Zo'n oude opa of oma adopteren. Die verdienen net zoals hard (misschien wel harder) een fijn warm plekje! Het is dat ik helaas best allergisch ben voor katten, anders had ik het wel geweten.. Heel veel succes!

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 00:01

loulou schreef:
( ik vroeg ook maar 25 euro, vind 150 voor een gewone kat echt belachelijk)

Niets persoonlijks maar voor de meelezers: 150 euro bij een asiel betaal je wel voor vaccinatie, castratie, chippen, verzorging e.d.
Een gratis kat bestaat niet :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Eilinora
Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:29

Jochemstichting, daar werk ik en er zitten oudjes en katten met een verleden.
Op het moment word er helemaal niet veel geadopteerd, ja de kittens gaan snel maar de oudere katten is heel weinig vraag naar.

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 16:41

Even een update, want ik moet mijn enthousiasme ergens kwijt :D Morgen heb ik een afspraak in een dierenasiel en ga ik kijken bij een iets jonger dan ik zocht poesje. 9 jaar oud, maar ik ben volledig verlekkerd op het koppie. Ik kom haar steeds weer tegen tijdens mijn zoektocht naar ouder dus nu toch maar gebeld uiteindelijk.. Ze zit al 3 jaar in het asiel omdat mensen haar niet sociaal genoeg vinden (blijft op afstand en is wat bang). Voor mij is dat niet zo erg echter, want dat past prima in de rustige omgeving die ik kan bieden. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar morgen <3

Eilinora
Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:08

Leuk! Hoe heet ze? Hier ook enkele katten in de stichting waar ik werk die er al jarenlang zitten omdat mensen ze niet de tijd willen geven om te wennen.
Terwijl het echt lieverdjes zijn als ze eenmaal gewend zijn.

Word altijd blij als iemand zulke katten wel de kans willen geven

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-21 18:22

Eilinora schreef:
Leuk! Hoe heet ze? Hier ook enkele katten in de stichting waar ik werk die er al jarenlang zitten omdat mensen ze niet de tijd willen geven om te wennen.
Terwijl het echt lieverdjes zijn als ze eenmaal gewend zijn.

Word altijd blij als iemand zulke katten wel de kans willen geven


De naam gaat gewijzigd worden. Vind de huidige naam echt niks dus dat is nog even afwachten en zal afhankelijk van hoe ze zicht gaat ontplooien.

Maar daarmee ook. Ze heeft een thuis *\o/* Heb al voorzichtig mogen aaien van haar, dus dat gaat wel goed komen. Van de week ga ik haar ophalen. Ze bellen me als ze haar hebben gevangen (ik woon in de buurt van het asiel). We doen het zo om te voorkomen dat ze te veel stress krijgt. Na 3 jaar uit het asiel en een nieuw huis zal genoeg zijn. Najagen is niet nodig.

De dame in kwestie:

[ img ]

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:34

Wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje, ze ziet er mooi uit! Fijn dat jij haar een huisje wilt geven. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GrapeshotBot, luuntje, marit34, Ninaka en 108 bezoekers