Dieren in buitenlandse asielen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:36

_Nelleke_ schreef:
Wendy1978 schreef:
Ook ik heb mijn hond uit het buitenland via een stichting
In de NL asiels kon ik geen hond vinden die bij onze wensen/eisen paste :n

Ik weet niet of ik hierna weer hondje uit buitenland zou halen... ze hebben toch allemaal wel iets geks
Ik neem het bij de mijne voor lief
maar een iets "normalere" hond had handiger geweest soms :')


Nou vind ik niet. Ik heb nog nooit zo'n makkelijke hond gehad. Hij vind alles best. Lange wandeling in het bos?? Leuk! Hondenschool?? Leuk! Dagje op de bank hangen? Leuk! In de auto zitten, ook leuk. Op bezoek bij vreemden, leuk! Uit logeren? Leuk!!

Ik heb hiervoor een hond van een goede fokker gehad en die had veel meer een eigen wil/kop erop + rare trekjes dan de hond die ik nu heb, terwijl mijn Spaanse asielhond dik 2jr in het asiel heeft gezeten en toen hij hier kwam moest hij alles nog leren op 3-jarige leeftijd.


Honden in Nederlandse asierls kunnen ook zo hun eigenaardigheden hebben. Ik heb nu 6 herplaatsers (gehad) 4 uit Nederland 1 uit België en nu 1 uit Roemenië, misschien niet veel vergelijkingsmateriaal maar voor mij geen verschil te merken, allemaal hun dingetjes wel maar niks noemenswaardig. Kreeg bij de laatste uit Roemennië een karakteromschrijfing die eenmaal bij ons ook helemaal klopte.

Kennis met stichting heeft 3 hondjes uit Kreta 2 hele makkelijke en 1 met een klein beetje een gebruiksaanwijzing. (bang voor grote honden)

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:09

Ik heb er via 'Kefkennel helpt' 2 uit Bulgarije, Leuke en lieve hondjes die prima overweg kunnen met elkaar, katten, paarden, kippen en, heel belangrijk, mijn 2 kleine buurmeisjes. Zijn heel tevreden met de ruime kennel en groot binnenhok dat van hun is als ze niet buiten rondlopen op het land.
Waren keurig voorzien van chip, entingen, wormenkuren en de reu was al gecastreerd. Het teefje was daar nog te jong voor. Ik heb voor de beide honden samen 250,- betaald en dat was incl. het transport naar Nederland. Kefkennel rekent tussen de 125,- en ca. 200,- per hond afhankelijk wat de kosten voor het betreffende beestje zijn geweest.
Voor ik deze stap nam heb ik uitgebreid gekeken wat er in de nederlandse asiels zat, via de website voor alle asiels in nederland en belgie. Daar zaten gewoon geen geschikte honden voor mij bij.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:49

kaatje888 schreef:
Jammer dat mensen altijd gelijk zeggen dat wat oudere of zwakke dieren maar gewoon een spuitje moeten krijgen.
waarom worden oude mensen en zwakke mensen dan ook geen spuitje gegeven? omdat mensen hoger zijn dan dieren?
Elk dier hoor je te helpen, oud of zwak.

Vind ik dus ook. Ik hou van ALLE honden. Dus niet alleen van de honden in Nederland, ook die in het buitenland. Jonge honden en oude honden. Ik gun alle honden een kans.

cariena1
Berichten: 931
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:59

mijn hondjes waren al in NL en heb 250€ voor beide dus 500 e samen
zou niet anders meer willen stichting rex nl

cariena1
Berichten: 931
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:00

heb ze trouwens nog laten sterrilliseren 1 had pups gehad en ander raakte schijnzwanger kwam er nog overheen

cariena1
Berichten: 931
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:44

p.s de mijne komen uit Hongarije en geweldig met de kids van 3 en 4 beide hondjes heb ik 1,5 tot 2 jaar

cariena1
Berichten: 931
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:08

[quote="cariena1"]p.s de mijne komen uit Hongarije en geweldig met de kids van 3 en 4 beide hondjes heb ik 1,5 tot 2 jaar


krijg helaas de fotos er niet op hiervoor had ik een hond uit Spanje die was ook al in NL

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:12

Ik denk wel dat het in het voordeel is van de stichting en de koper is, als de hond eerst in een opvanggezin komt in Nederland, zodat ze kunnen zien wat voor hond het is en optimale voorlichting kunnen geven.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:19

Ik heb er tijdens mijn zoektocht ook wel naar gekeken en vonden de kosten eigenlijk zeer meevallen die ik heb gezien; alles was tot max. 140 en daarvoor was het de vlucht, entingen, chippen, ontwormingen, eventueel gecastreerd/gesteriliseerd etc. Gewoon alles wat nodig is.

Maarja vind het wel lastig, je kunt van tevoren niet 'ff kijken' en zien hoe of wat...
Maar ik moet zeggen hier een kat in NL in asiel vinden die ons aansprak ook amper te doen; heb vaak zat gemaild en gebeld en steeds gereserveerd of was al weg.. -O-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:33

met een hond kun je dan weer gaan wandelen om een indruk te krijgen he. Tenminste, als hij in een asiel in Nederland zit.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:39

Jis_ schreef:
Honden in Nederlandse asierls kunnen ook zo hun eigenaardigheden hebben. Ik heb nu 6 herplaatsers (gehad) 4 uit Nederland 1 uit België en nu 1 uit Roemenië, misschien niet veel vergelijkingsmateriaal maar voor mij geen verschil te merken, allemaal hun dingetjes wel maar niks noemenswaardig. Kreeg bij de laatste uit Roemennië een karakteromschrijfing die eenmaal bij ons ook helemaal klopte.

Kennis met stichting heeft 3 hondjes uit Kreta 2 hele makkelijke en 1 met een klein beetje een gebruiksaanwijzing. (bang voor grote honden)

Snap ik idd :j
ik heb ook maar 3 of 4 voorbeelden van honden uit buitenland in mijn kennissenkring
en alle 3/4 hebben ze iets geks
Of niet sociaal naar andere honden, of bang voor mannen of juist super dominant
maar wat je zegt
hoeft idd niet aan de buitenlandse honden te liggen
maar vaak als je pup koopt ben je zelf bij de belangrijkste paar weken van een hond
en kan je het iets beter zelf sturen denk ik :j

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:44

BMHP schreef:
Jo_vales schreef:
Tuurlijk zullen er rotte appels tussen de stichtingen zitten, maar in mijn ogen is het dan een zaak van goede stichting uitzoeken ipv geen dier uit het buitenland redden.


De rotte appels zijn ook hier helaas aanwezig. Er wordt graag gesproken over het redden van een dier, vaak liggen in de nuances zaken die een ander licht geven.

een dier uit het asiel is al gered, ik neem alleen een vervolg traject aan.
een dier uit een buitenlands asiel waaraan verdiend wordt is handel (sorry voor het heel zwart - wit)
een paard van een paardenmarkt is handel, niets anders

Ik heb mij zelf erg geergerd aan de acties van SPA, PIEP voor het redden van de Tara Manda paarden.
De paarden werden gewoon aangekocht (SPA: 3 paarden voor 20 000).

In de post van de TS;
Citaat:
Het gaat hier om doding´s stations ik vind dit echt gruwelijk maar vind de kosten wel erg hoog.
Wel ik denk niet dat ze alle dieren zo maar de nek omdraaien want dat is hun handel.

Dit zijn de rotte appels.
De broodfokkers werden genoemd, veel rotte appels.

Het is moeilijk om een betrouwbare Stichting te vinden, en vooral pijnlijk dat geld bedoeld voor dieren in de zak van handelaren verdwijnt ipv op de plek van bestemming aankomt.



Jij blijft het maar handel in buitenlandse dieren noemen. Er zijn genoeg goede stichtingen die hun geld/winst in de asiels investeren in sterilisatie projecten.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:47

Wendy1978 schreef:
Jis_ schreef:
Honden in Nederlandse asierls kunnen ook zo hun eigenaardigheden hebben. Ik heb nu 6 herplaatsers (gehad) 4 uit Nederland 1 uit België en nu 1 uit Roemenië, misschien niet veel vergelijkingsmateriaal maar voor mij geen verschil te merken, allemaal hun dingetjes wel maar niks noemenswaardig. Kreeg bij de laatste uit Roemennië een karakteromschrijfing die eenmaal bij ons ook helemaal klopte.

Kennis met stichting heeft 3 hondjes uit Kreta 2 hele makkelijke en 1 met een klein beetje een gebruiksaanwijzing. (bang voor grote honden)

Snap ik idd :j
ik heb ook maar 3 of 4 voorbeelden van honden uit buitenland in mijn kennissenkring
en alle 3/4 hebben ze iets geks
Of niet sociaal naar andere honden, of bang voor mannen of juist super dominant
maar wat je zegt
hoeft idd niet aan de buitenlandse honden te liggen
maar vaak als je pup koopt ben je zelf bij de belangrijkste paar weken van een hond
en kan je het iets beter zelf sturen denk ik :j


Die belangrijkste weken van een pup ben jij niet bij, dan heb jij ze nog niet eens gezien.
Ik heb 2 voorbeelden hier thuis zitten waar helemaal niets "geks" aan is.... Helaas heb ik die wel in de Nederlandse asiels gezien. De normale honden zijn binnen een paar weken al geplaatst.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:35

nancyyy6 schreef:
Ik was erg tevreden, wel hadden wij bij een hond inderdaad 2 boekjes waarbij de geboortedatum in allebei de boekjes verschillend zijn maar er was bij gezegd dat ze de leeftijd niet precies wisten en de geboortedatum dus geschat is. Ze moesten wel nog gecastreerd worden toen ik ze kreeg maar dat wist ik van te voren


Hebben ze dat later nog gecontroleerd bij jullie?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:16

Desiree schreef:
met een hond kun je dan weer gaan wandelen om een indruk te krijgen he. Tenminste, als hij in een asiel in Nederland zit.


Ja maar ook dan kan je een ontzettend vertekend beeld krijgen. Toen onze Spaanse asielhond hier heen kwam kon hij niet eens aan de riem lopen. De dag dat hij aankwam op de luchthaven was hij zo angstig dat ie alleen maar plat op de grond heeft gelegen.

Als dat mijn 1e indruk van de hond was geweest had ik me misschien wel achter m'n oor gekrabbeld of getwijfeld. Gelukkig had ik 'geen keus' en hadden we de hond al geadopteerd.

Ik heb 2 dagen gedacht: 'waar ben ik aan begonnen' en daarna is het alleen maar beter geworden. De eerste 6wk waren heel veel investeren qua tijd en aandacht en sindsdien heb ik de makkelijkste hond ever. :)

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:17

Margee schreef:
Jij blijft het maar handel in buitenlandse dieren noemen.


Ja in de quote ging het mij om de rotte appels.
in de post van de TS staat 700 euro, genoemd,
als je de nuance niet ziet of het onderscheid niet kan maken prima.

_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:22

Ik kom ook even binnenvallen

Ik heb mijn hond bij een super stichting weg.
(mijnmening)

ze af en toe ontvang ik nog een berichtje van haar om te vragen hoe het met de hond gaat etc.


Ik heb haar uit roemenië over laten vliegen.

Koste mij €260,-
incl vlucht
incl paspoort
incl nagekeken door dierenarts voor transport
incl steralisatie

Mijn dame kon netjes aan de riem lopen en wist heel goed wat nee betekende.


Laura vertelde mij, ik hoef er niet op te verdienen, als de honden maar een goed tehuis krijgen.

Ik ben heel blij met mijn vriendinnetje en kan de stichting zeker aanraden


Afbeelding

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:23

BMHP schreef:
Margee schreef:
Jij blijft het maar handel in buitenlandse dieren noemen.


Ja in de quote ging het mij om de rotte appels.
in de post van de TS staat 700 euro, genoemd,
als je de nuance niet ziet of het onderscheid niet kan maken prima.


Dat er bij een bedrag van €700 flink wordt verdient weet iedereen na 5 minuten research doen, of logisch nadenken. Maar zulke organisaties zijn zwaar in de minderheid ten opzichte van de goede.

Jij suggereert dat een hond uit een niet Nederlands asiel, bijdragen aan de handel is.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:32

Laatst een docu gezien van Louis Theroux over asielhonden in L.A.
Ze hadden daar geloof ik wel 300 honden zitten, en elke dag werden er zo'n 20 van ingeslapen wegens ruimtegebrek. "Deze zit al 6 weken, dan moet deze maar". Kerngezonde vrolijke hond. De vrouw vond het zelf ook vreselijk. En denk niet dat er dan even ruimte is, dezelfde dag komen er ook weer 20 binnen.
Ik wou dat ik daar iets aan kon doen!

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:05

Jo_vales schreef:
Jij suggereert dat een hond uit een niet Nederlands asiel, bijdragen aan de handel is.


je hebt al eerder een antwoord hierop gehad en de vraag gesteld, dat anwoord is nog steeds hetzelfde.
graag 5 minutjes lezen

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:14

BMHP schreef:
Jo_vales schreef:
Jij suggereert dat een hond uit een niet Nederlands asiel, bijdragen aan de handel is.


je hebt al eerder een antwoord hierop gehad en de vraag gesteld, dat anwoord is nog steeds hetzelfde.
graag 5 minutjes lezen


Ik vraag niks, ik merk iets op. Vind het interessant om hierover te discussieren en ik vind jouw uitgangspunt niet kloppen, daarom ga ik erop in.

Maar hey, ieder zijn mening.

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:02

_lotteeee schreef:
Ik kom ook even binnenvallen

Ik heb mijn hond bij een super stichting weg.
(mijnmening)

ze af en toe ontvang ik nog een berichtje van haar om te vragen hoe het met de hond gaat etc.


Ik heb haar uit roemenië over laten vliegen.

Koste mij €260,-
incl vlucht
incl paspoort
incl nagekeken door dierenarts voor transport
incl steralisatie

Mijn dame kon netjes aan de riem lopen en wist heel goed wat nee betekende.


Laura vertelde mij, ik hoef er niet op te verdienen, als de honden maar een goed tehuis krijgen.

Ik ben heel blij met mijn vriendinnetje en kan de stichting zeker aanraden


[ [url=m/bXo1FI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knappers! <3 Welke stichting?

Dit is onze Roemeen Otis, bijna 4 maanden bij ons, geweldige hond. via stichting liefdevoorhonden.

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:12

_Nelleke_ schreef:
Als dat mijn 1e indruk van de hond was geweest had ik me misschien wel achter m'n oor gekrabbeld of getwijfeld. Gelukkig had ik 'geen keus' en hadden we de hond al geadopteerd.

Ik heb 2 dagen gedacht: 'waar ben ik aan begonnen' en daarna is het alleen maar beter geworden. De eerste 6wk waren heel veel investeren qua tijd en aandacht en sindsdien heb ik de makkelijkste hond ever. :)

Weet je, opvoeden moet je vaak tóch. Met een pup moet je ook aan de slag. Die moet ook van alles nog leren. Wat maakt het dan uit of je aan een pup begint of aan een dergelijke herplaatser?

Maar mensen die geen tijd er in kunnen steken, kunnen beter naar het asiel gaan voor een hond die alles al kent en weet. Dit kan trouwens ook een herplaatser zijn uit het buitenland die in een opvanggezin hier in Nederland zit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:13

antje_vip schreef:
Laatst een docu gezien van Louis Theroux over asielhonden in L.A.
Ze hadden daar geloof ik wel 300 honden zitten, en elke dag werden er zo'n 20 van ingeslapen wegens ruimtegebrek. "Deze zit al 6 weken, dan moet deze maar". Kerngezonde vrolijke hond. De vrouw vond het zelf ook vreselijk. En denk niet dat er dan even ruimte is, dezelfde dag komen er ook weer 20 binnen.
Ik wou dat ik daar iets aan kon doen!

Ik zou daar kapot aan gaan als ik in zo´n asiel moest werken. Ondraaglijk. IK vind de Amerikaanse regering hier mede schuldig aan want die zou een beperkt fokverbod op moeten leggen. Dat is daar gewoon echt nodig!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:28

BMHP schreef:
Jo_vales schreef:
Jij suggereert dat een hond uit een niet Nederlands asiel, bijdragen aan de handel is.


je hebt al eerder een antwoord hierop gehad en de vraag gesteld, dat anwoord is nog steeds hetzelfde.
graag 5 minutjes lezen



Wat een hatelijke antwoorden steeds..... maar dat maakt nog niet dat je gelijk hebt.

Een hond uit een Nederlands asiel is m.i. veel meer handel. Het zijn meestal hetzelfde type hond door het zelfde type mens aangeschaft. Het moet stoer zijn en het baasje erbij. Maar die kan er niet mee omgaan dus weg hond, volgende.....en dan weer zo goedkoop mogelijk. Ondertussen zit er een compleet verpeste hond in een asiel weg te kwijnen.