Dieren in buitenlandse asielen.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
blackflicka
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-07-15

Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-15 01:24

Ik zat net op marktplaats,en keek even naar de pagina poezen.
Wat me liet schrikken is dit,dat ze met spoed adoptanten vroegen voor de dieren,maar ik las even verder en zag erg hoge kosten naar mijn idee zullen weinig mensen hieraan beginnen.
Het gaat hier om doding´s stations ik vind dit echt gruwelijk maar vind de kosten wel erg hoog.
Om zon dier te adopteren wat vinden jullie ervan,ik blijf dat erg vinden.
En is het ook zo,dat die dieren daar ook niet lang zitten.
Iemand ervaringen mee met deze adopties?.
Kosten konden oplopen tot wel bijna 700 euro.

Een heerlijk meloentje in me schoentje.


Lotus83
Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:32

Ik heb mijn hond via een adoptie uit het buitenland (hij was net 6 dagen in Nederland bij een gastgezin) wij hebben voor hem 250 euro betaald, incl chip, paspoort, eerste entingen en ontwormen.

700 is veel te veel en helaas weet ik dat er ook zogenaamde stichtingen bestaan die niet helemaal te vertrouwen zijn.

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

blackflicka
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-15 01:42

Wat geweldig van je lotus,in Tiel zit zon stichting ze vragen echt heel veel geld dat is,maar 250 euro is best te doen ipv,die 700 euro,wel erg dat er stichtingen bestaan die zo doen.

Vindt het afschuwelijk voor de dieren het liefst wil ik zo naar Spanje gaan en al die dieren daar op gaan halen. |(
Hoe mensen met dieren om gaan,is ronduit een hel daar,en die weerloze dieren kunnen er niks aan doen.
Mijn man wilt het niet hebben zon dier uit zon,dodencel opvangen maar daar denk ik toch anders over.
Geld is leuk kan wel kloppen ja,maar ik geef het graag aan dieren uit.
Hij denk er het zijne van. :(

Een heerlijk meloentje in me schoentje.

Lotus83
Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:46

Haha zo geweldig is het niet hoor. Ik zag mijn hond op internet en was verliefd, en toen bleek hij uit het buitenland te komen..

Wat er in het Buitenland gebeurt is vreselijk en ik vind het goed wat sommige stichtingen doen.

Echter vind ik ook dat zieke, oude je verzwakte dieren beter daar een spuitje kunnen krijgen.
dan zijn ze uit hun lijden (iets wat ze zeker doen) verlost. Wat ik ben wel van mening.. "we" kunnen niet alles redden.

Als je zo'n hond of kat een goed leven wil bieden dan weet ik wel een stichting die wel echt goed is en waarvan de dieren al in Nederland zijn (of al goedgekeurd zijn om hier te komen, want daar zitten echt wel regels aan)

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Ineke2
Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 06:22

De Nederlandse asielen zitten ook vol. Zeker voor een kat zou ik niet naar het buitenland gaan kijken. Genoeg schatjes hier in Nederland. Voor een geschikte hond moet je wat meer moeite doen maar ook die vind je hier in Nederland heus wel.

Ik ben van mening dat als je alles steeds maar uit het buitenland komt dat je dat soort dingen in stand houd.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

meisje_
Berichten: 2527
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 06:45

Ineke2 schreef:
De Nederlandse asielen zitten ook vol. Zeker voor een kat zou ik niet naar het buitenland gaan kijken. Genoeg schatjes hier in Nederland. Voor een geschikte hond moet je wat meer moeite doen maar ook die vind je hier in Nederland heus wel.

Ik ben van mening dat als je alles steeds maar uit het buitenland komt dat je dat soort dingen in stand houd.


Dit dus... Pap n mam hebben per toeval ook een hond uit Spanje. Echter zat zij al in het Asiel en kregen zij pas te horen dat ze uit Spanje kwam. Dit vind ik wat anders..

Ineke2
Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:24

Eh mijn laatste zin klopt niet, zie ik nu. Moet uiteraard zijn: als je alles steeds maar uit het buitenland haalt, dan hou je dit soort dingen in stand.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mizora
Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:34

Waarom zou ik veel moeite doen om een passende hond in Nederland te vinden, die over het algemeen zo weg zijn (minder dan 3weken in een nederlands asiel, soms zelfs via wachtlijsten) als ze in het buitenland duizenden dieren hebben zitten die aan mijn eisen voldoen? In Nederland zitten permanent maar 400 tot 500 asielhonden. Dat zit er ook in een wat groter asiel in het buitenland (per asiel dus!). En een hoop asiels zijn dodingsstations waar ze na 4weken, ongeacht of ze geadopteerd zijn, toch weg zijn. Je houdt het dus ook niet in stand.

Voor katten vind ik het anders. Wij hebben in Nederland een serieus kattenoverschot en het enige tekort zit hem in echte binnenkatten. Die hebben ze daar ook zelden want dat is niet de cultuur daar en in het asiel is juist dat erg lastig te testen.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:37

700 euro voor een asielkat??
Dat zou ik er zelf dus nooit voor over hebben, je weet immers ook niet wat je in huis haalt.

Ik zag het hierboven ook al staan; je kan simpelweg niet alles redden. Helaas, maar zo is het.

Daphneeeej
Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:11

Ik werk zelf in een dierenasiel, we hebben veel dieren zitten. Ook genoeg honden die er al maanden en jaren zitten, waarvan er een aantal ook gewoon super leuk zijn. Dus dat ze in nederlandse asiels binnen 3 weken weg zijn... geld vaak alleen voor de schattige kleine hondjes. Ook zien we het vaak genoeg gebeuren dat er honden uit buitenland komen en ze uiteindelijk in het asiel belanden omdat ze niet te hoiden zijn, soms zijn die honden niet geschikt voor een gezins leven.

blackflicka
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-15 12:43

Die overvlieg kosten en opvang zijn duur volgens die opvang uit Tiel,maar ik vind het altijd heel erg dat er gezonden dieren worden afgemaakt in zulke doding´s stations,en tja je weet eigenlijk ook niet wat je in huis haalt,zo kon ik eens een duitse herder krijgen uit Bosnie maar hij was daar weggelopen,en is ook niet meer gezien,ik wilde hem best hebben,maar helaas nooit meer iets van vernomen.

Een heerlijk meloentje in me schoentje.

Urielle
Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:50

Daphneeeej schreef:
Ik werk zelf in een dierenasiel, we hebben veel dieren zitten. Ook genoeg honden die er al maanden en jaren zitten, waarvan er een aantal ook gewoon super leuk zijn. Dus dat ze in nederlandse asiels binnen 3 weken weg zijn... geld vaak alleen voor de schattige kleine hondjes. Ook zien we het vaak genoeg gebeuren dat er honden uit buitenland komen en ze uiteindelijk in het asiel belanden omdat ze niet te hoiden zijn, soms zijn die honden niet geschikt voor een gezins leven.

Ik was heel lang op zoek naar een grote reu, die kan met andere honden (heb al een chi), kinderen (ook kleine), katten; als erf- en huishond of eventueel alleen erf/stal als hij binnen niet wil: Lijkt niet te vinden?
Ik heb het idee dat er in asielen alleen probleemhonden zitten?

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:53

blackflicka schreef:
Die overvlieg kosten en opvang zijn duur volgens die opvang uit Tiel,maar ik vind het altijd heel erg dat er gezonden dieren worden afgemaakt in zulke doding´s stations,en tja je weet eigenlijk ook niet wat je in huis haalt,zo kon ik eens een duitse herder krijgen uit Bosnie maar hij was daar weggelopen,en is ook niet meer gezien,ik wilde hem best hebben,maar helaas nooit meer iets van vernomen.



Ik volg op Facebook 3 opvang centra's in het buitenland.
2 in Griekenland(waarvan ik hoop daar eens naar toe te kunnen voor vrijwilligerswerk) en 1 in Egypte.
(ESMA, Skiathos Cat welfare en Mirtos). Heb er ook nog een in Doha, Qatar.

Als ik bij hun een kat zou willen adopteren kost mij dat 150/200 euro en dat is incl vlucht, inentingen en de nodige papieren.
Hond is wellicht ietsjes duurder maar bij 700 euro krijg ik erg rare gevoelens erover.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:55

Ik hou er niet van.
Hier zijn genoeg dieren die een goede baas zoeken.
Bovendien zijn er vaak dieren die vanuit het buitenland komen die ziektes meenemen of helemaal niet geschikt zijn als huishond.
En ernstig verzwakte diertjes kunnen naar mijn idee het beste ingeslapen worden.

Fleur ❤️

blackflicka
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-15 12:56

In het asiel weten ze heel vaak niet of ze ook bij katten kunnen honden.
We hebben er 1 uit het nest een kruising,akita x mechelaar nu is het zo die kan je niet bij weide dieren laten allemaal jagen,hij luistert dan ook niet,als wij boven zijn dan doet die katten beneden niks.
Maar als we beneden zijn dan jaagt die de katten naar boven,beest is echt heel jaloers.
Zodoende gaat die niet meer mee naar de stal,hebben al van alles geprobeerd luisteren doet die niet.
Met uitlaten ziet die een andere hond,die andere gaat te keer,reageert die weer op,ik trek hem gewoon mee aan de riem,geef er geen aandacht aan en dan is de lol eraf stopt die daar ook mee.
Ook veel probleem honden komen in het asiel dat is ook zo.
Iemand bij ons uit de buurt had een herder,moest naar het asiel waarom,vriend gebeten deur en bankstel kapot gebeten,kat aan gevallen en die hadden hun uit het nest.

Een heerlijk meloentje in me schoentje.

blackflicka
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-15 12:57

Ja echt 700 euro vond het ook al zo bizar,kijk zon 100 a 200 euro dat begrijp ik,maar zon hoog bedrag van 700 euro dat vind ik echt veel.

Een heerlijk meloentje in me schoentje.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:00

Ik ken wel iemand met een hond uit het buitenland maar die was niet zo duur. Nu geloof ik dat de hond uit Frankrijk komt. Dat is natuurlijk wel een verschil. Maar als dat daadwerkelijk op kan lopen tot 700 euro(per dier) lijkt me dat niet realistisch van de "stichting".
Nu heb ik zelf toch al niet zo'n hoge pet op van stichtingen. Omdat ze wel van zich laten horen als je wil adopteren maar zodra er betaald is ook geen contact meer gezocht door de mensen van die stichting. Terwijl je toch verwacht dat ze op z'n minst willen dat zo'n dier op een goed plek komt. Het is meer geld ontvangen en op naar de volgende.
Er zullen er vast bij zitten met goede intenties maar ook dit is natuurlijk weer een manier om mensen geld afhandig te maken. Je maakt gebruik van de goedheid van de mensen die de arme dieren willen helpen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:11

Ik denk dat er dan toch iets niet helemaal pluis is. Maar voor een kat zou ik niet in het buitenland zoeken. In België is zelfs een nieuwe wet dat kittens die nu geboren worden eerst gesterilliseerd/gecastreerd moeten zijn voordat ze weggegeven mogen worden of verkocht mogen worden. Ook oudere dieren die van baasje wisselen. Is omdat er gewoon té veel katten zijn. In Nederland zitten de asielen ook bomvol.
In het asiel waar ik stage loop zitten er momenteel 112 in het asiel en dan nog een hoop kittens in gastgezinnen.

Desiree
Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:13

blackflicka schreef:
Wat geweldig van je lotus,in Tiel zit zon stichting ze vragen echt heel veel geld dat is,maar 250 euro is best te doen ipv,die 700 euro,wel erg dat er stichtingen bestaan die zo doen.

Vindt het afschuwelijk voor de dieren het liefst wil ik zo naar Spanje gaan en al die dieren daar op gaan halen. |(
Hoe mensen met dieren om gaan,is ronduit een hel daar,en die weerloze dieren kunnen er niks aan doen.
Mijn man wilt het niet hebben zon dier uit zon,dodencel opvangen maar daar denk ik toch anders over.
Geld is leuk kan wel kloppen ja,maar ik geef het graag aan dieren uit.
Hij denk er het zijne van. :(

Ik ben zoals jij. Ze zeggen tegen mij altijd `je kunt de wereld niet redden`, en dat spijt mij al erg genoeg want ik had het wél graag gewild.

Maar als ik maar één dier een mooi leven geef, is dat een druppel op een gloeiende plaat voor mij, maar voor dat dier niet. Voor dat dier is het alles want het is zijn hele leven.



Hoe de TS overigens aan 700 komt snap ik niet helemaal. Een stichting wil gewoon uit de kosten komen, dus veterinaire kosten en dan ook vaak nog meevliegen en dan komen ze meestal uit rond de 250 euro.
Niet elke stichting gaat even goed te werk overigens. Maar ik kan me wel voorstellen dat stichtingen in hun wanhoop om de honden rare sprongen gaan maken. Ik zou ook wanhopig zijn als ik daar was.

De hond is de betere mens

xGoldenHero
Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:35

700 euro vind ik wel heel erg veel. Lijkt mij dat het dan niet helemaal klopt.

mijn ouders hebben nu 3x een hond uit het buitenland gehaald, allemaal het zelfde ras. Zij wilden graag dit ras en die is hier lastig te krijgen.
prijs per hond 250 euro:

Entingen
castratie
paspoort
overvliegen

De eerste hond was als pup af aan zwaar mishandeld en uit een huis van een oud vrouwtje gered. de tweede hond was als pup over het hek van het asiel geslingerd en heeft daar 4 jaar gezeten voordat hij bij mijn ouders kwam.
de derde hond liep op een afgesloten terrein met meer dan 100 honden die losliepen en in een huisje zaten en in het bezit was van een dierenverzamelaar.

Alle 3 de honden werden ieder jaar bezocht door iemand van de stichting wat ik heel goed vond. Dit was dan een onaangekondigd bezoek.

700 euro vind ik veel te veel. de kosten die ze maken moeten eruit dat snap ik maar dat is nooit 700 euro lijkt mij.

Rex & Jazz

Jis_
Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:03

700 euro zou ik niet intrappen, dan ben je zeker bezig met de bankrekening van een handelaar te spekken.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:10

Ik heb 2 honden uit het buitenland bij een stichting vandaan. Ik heb 275 euro per hond betaald ze waren geënt en hebben een chip

luuntje
Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:17

Mijn zusje heeft een kat uit Griekenland.
Voor €200-€250 , ik weet het niet precies.
Prachtige dame die graag op schoot zit en knuffelt.
Helaas wel met een probleem dat haar kussentjes steeds stuk gaan.
Zusje moet er maandelijks mee naar de dierenarts voor een kuurtje.

Zelf 2 cockers gehad uit Spanje. Lieve honden.
Wel veel ouder dan aangegeven op het paspoort.
En binnen 1,5 jaar beiden moeten laten inslapen.

[o]

Jis_
Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:21

Tigra_ schreef:
Ik ken wel iemand met een hond uit het buitenland maar die was niet zo duur. Nu geloof ik dat de hond uit Frankrijk komt. Dat is natuurlijk wel een verschil. Maar als dat daadwerkelijk op kan lopen tot 700 euro(per dier) lijkt me dat niet realistisch van de "stichting".
Nu heb ik zelf toch al niet zo'n hoge pet op van stichtingen. Omdat ze wel van zich laten horen als je wil adopteren maar zodra er betaald is ook geen contact meer gezocht door de mensen van die stichting. Terwijl je toch verwacht dat ze op z'n minst willen dat zo'n dier op een goed plek komt. Het is meer geld ontvangen en op naar de volgende.
Er zullen er vast bij zitten met goede intenties maar ook dit is natuurlijk weer een manier om mensen geld afhandig te maken. Je maakt gebruik van de goedheid van de mensen die de arme dieren willen helpen.


Heb je daar ervaring mee dat ze dan niet meer thuis geven? Ik ken 2 stichtingen, 1 van een kennis die werkt samen met een paar asiels op Kreta en een stichting waar mijn hond vandaan komt die wel degelijk huisbezoeken afleggen, klaar staan als je vragen hebt en in het contract staat dat de hond terug moet naar de stichting als je er niet meer voor kunt zorgen en niet aan een 3e verkocht mag worden.

Heel vervelend dat de goede stichtingen een slechte naam krijgen door de slechte stichtingen. Mensen moeten goed opletten waar ze hun hond vandaan halen. Als je 275 euro betaalt houdt zo'n stichting er heel weinig aan over kan ik je vertellen en je hebt geen idee hoeveel tijd ze er in stoppen en met alle goede bedoelingen om dieren te redden.

Ik werd op slag verliefd op een Roemeen die ik toevallig tegen kwam op facebook, als ik maar iets twijfel had over de stichting die hem aanbood en oprechtheid van de contact persoon aldaar had ik het niet aangedurfd.


nancyyy6 schreef:
Ik heb 2 honden uit het buitenland bij een stichting vandaan. Ik heb 275 euro per hond betaald ze waren geënt en hebben een chip


Welke stichting als ik vragen mag? Otis was ook 275 euro. :)

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:22

Ja namelijk Rescue Dogs Europe. Ze zouden het adoptie formulier mailen maar nooit meer iets van vernomen. Daarnaast zat het dier in een hondenpension en die wist er volgens mij ook maar weinig vanaf. Ach het ging ons om de hond dus verder maakt het voor de eigenaar niet zoveel uit maar lijkt me wel duidelijk dat ze niet zoveel om de hond zelf geven. En dat er wellicht honden van die stichting zijn die het minder treffen.
Daarnaast kloppen de paspoorten ook niet helemaal. Hond had wel 3 verschillende boekjes met wat verschil in entingen en geboortedatum.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 28 bezoekers