hond hoogzwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 13:16

hallo.
onze hond is hoogzwanger (60dagen) maar hij heeft nu sinds een paar dagen slijm eruit hangen. weet iemand waarvoor dat is of is dat gewoon normaal bij honden die hoogzwanger zijn.

evert

jaleesa89

Berichten: 517
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Boven stal :D

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:18

Hoi Evert,
Misschien moet je even de DA bellen, kan nooit goed zijn lijkt me.
Groetjes

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 13:37

oke bedankt. gaan we doen

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:39

Even getemd, topic staat verkeerd!

Wat voor kleur slijm komt eruit? Helder of vies? Bij vies slijm idd gelijk bellen.

Hoe gedraagt ze zich verder? Normaal of lijkt ze al bezig te zijn met de bevalling?

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:40

Dierenarts bellen. Beste is vanaf 61e dag bevallen. 60 mag ook maar een dag later is beter. Hebben jullie genoeg ervaring om de bevalling alleen te doen? Anders dierenarts inlichten zodat ze weten dat je hond gaat bevallen en snel bereikbaar zijn. Dat doen wij ook altijd.

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 13:53

Froukje1993 schreef:
Even getemd, topic staat verkeerd!

Wat voor kleur slijm komt eruit? Helder of vies? Bij vies slijm idd gelijk bellen.

Hoe gedraagt ze zich verder? Normaal of lijkt ze al bezig te zijn met de bevalling?


helder slijm. nee ze is nog normaal. maar ze wil wel de hele tijd naar buiten en dan weer naar binnen..

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 13:54

ingeb0rg schreef:
Dierenarts bellen. Beste is vanaf 61e dag bevallen. 60 mag ook maar een dag later is beter. Hebben jullie genoeg ervaring om de bevalling alleen te doen? Anders dierenarts inlichten zodat ze weten dat je hond gaat bevallen en snel bereikbaar zijn. Dat doen wij ook altijd.


ja we hebben het een keer eerder gedaan maar dat is al 6 jaar geleden.

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:56

Ik zpu zelf nog wel een dag durven afwachten.. Maar je kunt altijd de DA vandaag even bellen voor advies.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:00

Wat een paniek om (mogelijk) niks.
Het is gebruikelijk dat er slijm komt voor de bevalling.
Mijn honden hadden dat ook dagen van te voren, zolang het helder is en niet stinkt in er weinig loos zolang de hond zich normaal gedraagt.

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:02

Helder slijm hoeft niet veel te betekenen en de ene teef vloeit nu eenmaal meer dan de ander tijdens een dracht. Wel verliezen ze voordat de bevalling inzet een slijmprop (aantal uren van te voren) en is een indicatie dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten. Maar is bij de ene teef ook meer zichtbaar dan bij een ander.
Is de slijm bloederig of groenig dan is het van binnen al aan de gang, maar stinkt het ook dan is dat niet goed!
Een hond heeft een gemiddelde dracht van 63 dagen. Een groter nest komt vaak wat eerder, een klein nest later.
Als je gedragsveranderingen ziet bij je teef, dan is er van binnen al wel wat op gang aan het komen.
Neem je de temperatuur op? Meestal daalt deze een graag en dan binnen 24 uur gaat ze bevallen.
Ook zal ze vlak voor de bevalling erg onrustig worden, veel hijgen dekentjes graven, sommigen laten het eten staan etc

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:03

ingeb0rg schreef:
Dierenarts bellen. Beste is vanaf 61e dag bevallen. 60 mag ook maar een dag later is beter. Hebben jullie genoeg ervaring om de bevalling alleen te doen? Anders dierenarts inlichten zodat ze weten dat je hond gaat bevallen en snel bereikbaar zijn. Dat doen wij ook altijd.


Een bevalling komt wanneer het komt.
Volgens mijn dierenarts kon de bevalling van mijn hond ook nog wel dagen op zich laten wachten (dag 56) nou mooi niet dus. En gewoon een kerngezond nest.
Dag 60 was hier een hele gebruikelijke dag om op te bevallen :D

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 14:10

oke. nee ze eet geen brokjes. misschien een paar maar de rest laat ze staan. maar we wachten nog wel even 1 dagje af. we hebben haar oook laten scannen en zagen minimaal 6 pups maar ze kunnen ook achter elkaar zitten dus misscchien heeft ze er wel meer. ikdenk dat 6 pups een normaal nestje is voor de eerste keer.

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:12

verschilt ook per hond...zou wel een mooi aantal zijn om te beginnen.
Een van onze teven kreeg haar 1e nest 12 pups, wat ook gerust kan bij ons ras, maar een iets kleiner nest is wel prettiger een eerste keer vind ik

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:13

Ik denk trouwens met de info die je geeft, dat het niet heel lang meer gaat duren.

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 14:18

nee dat denken wij ook. het is een bordeaudog. ik zal wel opletten en hier wel wat info neerzetten als ze begint:) bedankt allemaal:)

mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:19

Die van ons had ook slijm voor de bevalling is heel normaal. Die van ons gedroeg zich precies zo elke keer buiten willen en eindelijk buiten weer naar binnen willen. Was ook haar eerste nest en had 10 pups.

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:21

Zorg dan wel dat je haar niet te lang alleen buiten laat.. Het zal niet de eerste zijn die stiekem buiten bevalt.

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 14:26

haha nee isgoed. ze zit nu binnen op haar mat.

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 18:00

ze heeft net een groot gat gegraven buiten achter een struikje in een hoek van de den. ik weet niet of dit haar nest is. want ze graaft anders nooit zo groot gat

groet

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:02

Uh, houd die maar goed in de gaten, zeer grote kans dat ze van plan is daar te bevallen. Daarom wil ze ook steeds naar buiten.

Heeft ze binnen geen werpkist?

Alleen nog aan de lijn uitlaten dus, anders heb je straks dooie pups.. Zo warm is het namelijk niet meer buiten.

Evert1446
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-10-14

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 19:03

oke doen we. nee ze heeft in de schuur haar werpkist. we wonen op een boerderij dus nooit aan de lijn gezeten.. ze jankte straks maar nu slaapt ze weer

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:11

Ah, duidelijk! :)
Nouja, aan de lijn uitlaten als ze dat niet gewend is is ook wat rot voor haar natuurlijk. Je kunt haar ook wel los buiten laten, maar blijf er dan even bij.

Maakt ze al wel eens gebruik van de werpkist om in te liggen?

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:13

De werpkist staat in de schuur? Sorry het zal mijn manier van fokken dan wel zijn (labradors overigens) maar onze werpkist staat in de woonkamer. Slaapt de laatste nachten voor de bevalling iemand bij. En de eerste weken van de pups ook.

Die liggen in de werpkist onder een warmtelamp op een schapenvachtje met moeders erbij natuurlijk.

Het zal wel aan mij liggen maar zo hebben wij het altijd gedaan en van de gedachte aan een werpkist in een schuur wordt ik niet zo blij. Er kan zoveel misgaan die eerste periode. Bij ons is er altijd toezicht.

Edit: misschien trek ik wat vlot een conclusie hoor, als dit zo is sorry. Maar het klinkt niet echt fijn, werpkist in de schuur.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: hond hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:56

WZ->BB

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:06

ingeb0rg schreef:
De werpkist staat in de schuur? Sorry het zal mijn manier van fokken dan wel zijn (labradors overigens) maar onze werpkist staat in de woonkamer. Slaapt de laatste nachten voor de bevalling iemand bij. En de eerste weken van de pups ook.

Die liggen in de werpkist onder een warmtelamp op een schapenvachtje met moeders erbij natuurlijk.

Het zal wel aan mij liggen maar zo hebben wij het altijd gedaan en van de gedachte aan een werpkist in een schuur wordt ik niet zo blij. Er kan zoveel misgaan die eerste periode. Bij ons is er altijd toezicht.

Edit: misschien trek ik wat vlot een conclusie hoor, als dit zo is sorry. Maar het klinkt niet echt fijn, werpkist in de schuur.

Ja, ligt aan jou. In mijn ogen nogal overdreven maatregelen (een warmtelamp..? Je fokt labradors, geen chinese naakthonden...).
Er is niets mis met een werpkist in de schuur voor een hond die gewend is daar te wonen.