Show je konijnenverblijf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:38

Dacht is wel leuk! zien waar de andere bokt konijnen wonen! , ik heb er 4 en de andere 2 wonen nog niet waar ik woon (lang verhaal) en dit is hun ren :

[ img ]

Links is de ren , grond liggen hekjes onder en naast. en grasveld is gras matten uit de tuin maar daar kwam een aardappelveldje van mijn broer en dat groeit prima :P , is afsluitbaar !

Zo waar wonen jullie konijnen?


Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:40

Ik zal even een foto maken! :D

Edit:
[ img ]
Balkon dus, van 4m2 :)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Mizora
Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:00

[ img ]

[ img ]

http://imageshack.us/a/img706/5808/sjv1.jpg

Hier ook op het balkon. Nu nog een klein 100x50 hok dat voornamelijk als toilet gebruikt wordt met eraan een reiskooitje (die staat nog niet op de foto). De planken achterin zijn vervangen voor gaaspanelen, dan heeft mijn buurvrouw ook nog uitzicht.

Er komt een hok van 120x60, 2 verdiepingen. De onderste verdieping is 30cm hoog en helemaal dicht behalve een opening aan de bovenkant naar de bovenverdieping, die is 50cm hoog en met links een nachthok en rechts gaas. In dat gaas komt ook de opening voor de plank naar buiten. En in de kant met het gaas komt dan ook het gat naar de benedenverdieping. Van beide verdiepingen kan de gehele voorkant eruit. Het puntdak wordt met dakleer bedekt. En dit dus voor 2 konijnen met een balkon van 5m2.

Het huidige hok is tijdelijk maar door één konijn in gebruik. De andere zit nog bij mijn ouders want die moet nog gecastreerd worden. Eerder zat ze met een cavia maar die moest 's nachts naar binnen en met het naar buitenzetten werd hij steeds ongelukkiger. Het moet voor de cavia wel ook leuk blijven. Dus die zitten nu apart. Cavia binnen, konijn buiten.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:11

[ img ]

[ img ]
En na een paar dagen was het gras op en zag het er zo uit.

Helaas zijn ze nu allebei overleden en heb ik geen konijntjes meer. Ze waren 10 dus wel een mooie leeftijd.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:35

Mizora: zeker weten dat je voor een dubbel hok gaat? Wat ik bij mijn konijnen vernam is dat als ze beneden voldoende ruimte en schuilmogelijkheid hebben niets meer doen met de bovenverdieping :+

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Eske_B
Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:16

Niet van mij maar van m'n beste vriendin, aangezien mijn 'peetkonijn' daar woont.
Na het overlijden van haar nieuwste konijn had ze een nieuw maatje nodig. Ik hielp zoeken en vond een nieuw konijntje, dus omgedoopt tot mijn peetkonijn.
Ze hebben een binnenhok met een ruime ren eraan, voor 2 cavia's en 2 konijnen:

[ img ]

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Geryon
Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:22

EskeGirl schreef:
Niet van mij maar van m'n beste vriendin, aangezien mijn 'peetkonijn' daar woont.
Na het overlijden van haar nieuwste konijn had ze een nieuw maatje nodig. Ik hielp zoeken en vond een nieuw konijntje, dus omgedoopt tot mijn peetkonijn.
Ze hebben een binnenhok met een ruime ren eraan, voor 2 cavia's en 2 konijnen:

[ Afbeelding ]


Waar is de ruime ren dan?

Een eerder bericht van mij:

http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 009204.jpg (ik liet mijn konijnen wel eens los, vandaar dat loslopende konijn :+)
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 102421.jpg

Maar ik deed het ook wel eens zo:
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 009033.jpg

Later had ik een soort voliere laten maken, en daar gewoon een klein nachthok (ook laten maken) in gezet. Ik had toen ook minder konijnen.
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... euw091.jpg
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... euw095.jpg

Maar bij deze deed ik eigenlijk ook altijd die hekjes ren erbij, vond het toch wat te klein.

Eske_B
Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:24

Dat ding dat eraan zit, is ongeveer 4-5 meter lang en 2 meter breed, ze mogen ook in de tuin onder toezicht, maar dat durven ze niet :+.
De konijnen zijn ook al een beetje bejaard (7&8 jaar oud), dus die rennen niet zoveel meer. Haar cavia's rennen nog wel lekker door de ren :).

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:27

EskeGirl schreef:
Dat ding dat eraan zit, is ongeveer 4-5 meter lang en 2 meter breed, ze mogen ook in de tuin onder toezicht, maar dat durven ze niet :+.
De konijnen zijn ook al een beetje bejaard (7&8 jaar oud), dus die rennen niet zoveel meer. Haar cavia's rennen nog wel lekker door de ren :).

Die is geen 4/5 lang. Maar volgens mij groot genoeg voor konijntjes.

Geryon
Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:29

Ik dacht eerder dat het 1,5 meter lang was :+

Lekkere ruimte is het incl dat hok wel voor konijntjes! Maar vind het echt net aan als er cavia's bij zitten, altijd wat eng die samen..

Eske_B
Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:30

love_western schreef:
EskeGirl schreef:
Dat ding dat eraan zit, is ongeveer 4-5 meter lang en 2 meter breed, ze mogen ook in de tuin onder toezicht, maar dat durven ze niet :+.
De konijnen zijn ook al een beetje bejaard (7&8 jaar oud), dus die rennen niet zoveel meer. Haar cavia's rennen nog wel lekker door de ren :).

Die is geen 4/5 lang. Maar volgens mij groot genoeg voor konijntjes.


Kan wel zijn, weet de maten niet precies, maar ze hebben wel lekker de ruimte :j
Die beestjes hebben een lekker leven, genoeg hooi en brok, groenvoer, hoeven niet op schoot of opgepakt te worden, in de zomer wordt voor verkoeling gezorgt en de winter extra hooi en stro enzovoorts.

Geryon schreef:
Ik dacht eerder dat het 1,5 meter lang was :+

Lekkere ruimte is het incl dat hok wel voor konijntjes! Maar vind het echt net aan als er cavia's bij zitten, altijd wat eng die samen..


Ze hebben ervoor gezorgt dat de caafjes zich kunnen verstoppen onder dingen waar de konijnen niet bijkunnen :).

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

dierenfan
Berichten: 9603
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:45

[ img ]

De vaste hondenkennel is 4 meter lang en 1.5 meter breed en hekwerk wat er rondom staat is totaal 13 meter lang. Hier zitten momenteel 6 konijnen in die minimaal 6 kg zijn of dit gaan worden. 1 of 2 hier van gaan nog herplaatst worden.

Noek_Bronco
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Wetteren, België

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:48

Ik show ook even mijn tijdelijk verblijf voor mijn 3 wipneusjes :D Na de winter krijgen ze weer een buitenverblijf, maar nu mogen ze nog even genieten van hun vrije leventje in de veranda (opgelet, doe geen hartattack bij het horen van veranda, het is er nog nooit warmer geweest dan 22graden. Dus ze worden niet levend geroosterd ;) )

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Safira en Shadow

Bronco °14/08/2015 *20/09/2015

Anoniem

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:38

Wat mooi! Al de verblijven trouwens ;D

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:41

Mijn konijn kon los in de tuin, afgezet en al.

11-02-2015 stond voor ons de tijd stil. Inmiddels gaat de tijd te snel! *Amy Diana is geboren*

colunder
Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:53

Leuk topic!
Ik heb een overdekte ren van 7,5 bij 1,5 meter,staan allerlei hokken in.
Wordt bewoont door 2 franse hangoren en 3 gewone konijntjes.
Ik kan helaas geen foto's plaatsen.

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:55

Dit is mijn konijnen verblijfje !
2 konijnenhokken met twee verdiepingen en een vrij grote ren ertussen. Hier wonen mijn twee konijnen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:25

Wat leuk ik heb ook ooit een keer zo'n topic gemaakt een paar jaar geleden :D
Mijn verblijf: Geïsoleerd nachthok van 80 cm breed en 1,20 lang. Op de bodem ligt rubber voor extra warmte in de winter en zodat de urine niet in het hout trekt. De ren is 8 meter lang en bijna 2 meter breed, er is gaas ingegraven op zo'n 50 cm zodat ze zich er niet uit kunnen graven.
Er zaten er 3 in maar 1 is dood helaas, dus nu nog 1 stelletje.

[ img ]
[ img ]

http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudi ... cf0686.jpg
Voorzijde met kattenluik

[ img ]
Achterkant

[ img ]
Binnenkant met bewoners

[ img ]
Plankje binnenin hok

[ img ]
Stukje bestrating voor de nagels en waar het hok op staat

[ img ]
Veranda wordt veel gebruik van gemaakt op te zonnen :D

colunder
Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:15

mooi zeg!

capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:59

Wow wat een gaaf hok is dat!

mirim
Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:15

Bij ons is het konijnenhok de hele woonkamer. Lievelingsplekje is onder de tafel. Als we 'smorgens in de kamer komen krijgen we eerst een begroeting van konijnenmans :D . Heel gezellig!

Erpel
Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:20

Mijn konijnen hebben een Oostenrijks châlet met tuin! :D
[ img ]

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D

colunder
Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:43

Met speeltuin zal je bedoelen :D
Leuk hoor!!

Noek_Bronco
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Wetteren, België

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:05

Zo leuk om al deze leuke verblijven te zien! Sommige konijntjes hebben het dus wel erg goed!

Safira en Shadow

Bronco °14/08/2015 *20/09/2015

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:09

Bovenstaande vind ik ook écht supermooi!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Divers, Jintexx, majemalo, Mitch_Beauty, ogidni, Saskiaa_, Selina, xKatinkii en 143 bezoekers