[Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

[Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 23:19

Hallo allemaal,

Wij hebben 4 weken geleden een puppy (Logan) gekocht van een stichting die dieren in nood helpt.
hij is gevonden in polen bij het grofvuil, sterk vermagerd en heel ziek. (parvo) gelukkig waren ze er bij Logan op tijd bij. zijn broertje is helaas overleden. Wij waren al lang opzoek naar een Rhodesian Ridgeback ook wel RR. we keken op marktplaats en toen stond hij er op.

Wij kregen hem dus als Kruising RR. Nu zijn we 4 weken verder en hij is inmiddels (geschat) 10 weken. Wij zien steeds meer veranderingen.

Niet dat het erg is, Wij zijn super blij met hem.

Hij is te lang voor een ridgeback, Geen ridge, Wel de kleuren. alleen hij word nu wat roder. Heeft veel te lange oren voor een ridgeback enz enz.

Dus nu zijn we benieuwd, hoe groot wordt hij bijvoorbeeld? Wat denken jullie dat hier in zit?? Als ik op google kijk kan het zoveel zijn.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=463384613742710&set=pb.100002135253439.-2207520000.1369343845.&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=459786860769152&set=pb.100002135253439.-2207520000.1369343845.&type=3&theater

ik hoop dat jullie de foto's kunnen bekijken.

alvast bedankt!

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:21

kan de foto's niet zien

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:22

Dit hoort volgens mij ook niet bij Wiki-zaken?

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 23:23

ik ben hier net. dus weet het allemaal nog niet zo goed.

ik zal kijken hoe ik wel foto's kan plaatsen.

sorry voor het verkeerd plaatsen

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 00:06

eerste foto kan gezien worden.

hoop toch dat ik geholpen kan worden

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:09

Ehh TS; als je op de fb pagina die nu zichtbaar is op vorige/volgende klikt zie je je andere foto's in deze map ook. Weet niet of dit je bedoeling is.

Je pup ziet er overigens nog best als een Ridgeback uit hoor, heeft hij ook een ridge?

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:23

Hahaha is hij echt zo groot als op de foto's lijkt? En hij is daar 10 weken? Het lijkt mij een dog, hoewel hij ook echt wel op een RR lijkt.
Maar wat een beauty!! Heb je meer foto's?

Maar hoezo heb je een pup van 6 weken uit Polen gekregen?? Ik hoor graag via welke stichting dit is gegaan.

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 00:39

@ riagr ja klopt. Weet anders niet hoe ik de foto moet kunnen laten zien.
Niet helemaal de bedoeling . Nee hij heeft geen ridge, maar wel een donkere streep op zijn rug.
@ anneliesdj hij is iets kleiner dan op de foto. Hij is nu 8 kilo. Dog is hij weer te klein voor. En hij is niet vierkant.

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:43

Heeft niks weg van een dd.. Idd koppie neigt naar een ridge maar verder ook niet..

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 00:44

Oja, @anneliesdj we hebben hem mee gekregen als 10 weken. Maar aangekomen bij onze dierenarts was hij veel jonger. Ook heel erg afhankelijk van ons. Snel koud, piepen als we even weg liepen, kruik in de bench waar hij helemaal tegen aankroop. 2 weken ouder was hij al veel zelfstandiger.

Stichting dier in nood heb ik mij laten vertellen.

Meer foto's staan wel op mn fb pagina

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 00:46

Klopt xStephanie maar waar lijkt het dan wel op.... Wij dachten misschien een bloedhond. Vanwege die lange oren.

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:47

mrlle_2 schreef:
Klopt xStephanie maar waar lijkt het dan wel op.... Wij dachten misschien een bloedhond. Vanwege die lange oren.


Dat viel mij ook al op, dat heeft een ridge niet.. Mijn moeder heeft een cursus/opleiding kynologische kennis gevolgd, ik ga het eventjes aan haar vragen :)

Edit: Mams zegt dat ze ontzettend veel op een Vizla lijkt, misschien kan je is googlen en kijken wat de overeenkomsten zijn?

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 00:49

Top! Ik hoop dat ze meer kan vertellen.

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:50

Sorry, typfoutje. Een Vizsla :j

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 00:51

Ja vizsla kan heel goed hoor. Alleen heeft hij de kleur daar niet van. Ze zijn lichter en hebben een lichte neus. En weer, niet vierkant :(

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:52

Misschien heb je hier wat aan?

Citaat:
Er zijn 2 soorten vizsla’s;
De kortharige vizsla (Rövidszörü Magyar Vizsla) erkend door de F.C.I. in 1936

De draadharige vizsla (Drötzörü Magyar Vizsla) erkend door de F.C.I. in 1966

Wij zullen verder uitweiden over de kortharige vizsla omdat wij deze zelf hebben.

Het is een middelgrote, elegante jachthond met een edele uitstraling en met een korte tarwegele beharing.
Zijn tamelijk lachte, droge atletische bouw weerspiegelt harmonie van schoonheid en kracht.

De kleur van de vacht in verschillende nuances van tarwegeel tot lichtbruin. De oren kunnen iets donkerder zijn, voor de rest moet de kleur uniform zijn. Rode, bruine of bleke kleuren zijn ongewenst. Een kleine witte vlek op de borst of aan de keel, die niet groter is dan een doorsnede van 5 cm, evenals witte aftekening aan de tenen, gelden niet als fouten. De kleur van de oogleden en van de lippen moet overeenkomen, met de kleur van de neusspiegel.

Schofthoogte:

Reu : 58-64 cm

Teef : 54-60 cm

De vizsla is een intelligente, temperamentvolle en levendige hond en heeft een opvallend vriendelijk en goedaardig karakter. Ze wil graag onder de mensen vertoeven en van alles beleven en kan absoluut geen grove behandeling verdragen. Deze prachtige hond is zeer aanhankelijk, trouw en erg op zijn baas gericht. Door haar vriendelijke en zachtaardige karakter is ze als jacht- en als huishond gemakkelijk af te richten.

Ze wordt gebruikt als veelzijdige jachthond, die in staat is, zowel in het veld, bos en water haar werk te verrichten en heeft de volgende typische eigenschappen: een geweldige neus, kan vast voorstaan, uitstekend apporteren en is in staat het zwemspoor te blijven volgen, wat ze met veel plezier doet. Ze kan optreden in moeilijk terrein, ook onder extreme weersomstandigheden. Vanwege het probleemloze karakter en haar aanpassingsvermogen, kan ze makkelijk als huishond worden gehouden.


Edit: Kruising?

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 00:57

xStephanie , kan er inderdaad wel eens in zitten. Sowieso jachthond. Hij speurt nu namelijk al. Hij is gewoon erg lang. En dat kan ik steeds niet achterhalen. Ik zal morgen eens proberen om een foto van de zijkant te maken. In ieder geval bedankt, en je moeder ook natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door mrlle_2 op 24-05-13 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:58

Is goed, dan zal ik die ook wel laten zien :j Hoop dat je topic morgen verplaatst wordt ;)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 01:00

xStephanie schreef:
Heeft niks weg van een dd.. Idd koppie neigt naar een ridge maar verder ook niet..

Ik zei Dog, dat is wat breder dan DD, en hij lijkt zeker wel op een DD.
En 8kg is behoorlijk fors voor een pup van 10 weken (zeker als hij achterstand heeft) dus je kunt er wel vanuit gaan dat een zeer grote hond wordt.
Hij heeft vrij grote oren, dat viel mij ook op.

@TS; niet netjes van de stichting, een hond hoort netjes ingeent te worden voor ze naar NL komen en er zijn een paar entingen bij die ze pas mogen hebben als ze minimaal 12 weken oud zijn. Daarbij is op zo'n jonge leeftijd

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 01:01

Sorry, dan heb ik dat verkeerd gelezen. Als ik zo naar de kop kijk heeft hij niks weg van een DD.. De kop klopt totaal niet vergeleken met een DD.

Flappie :+

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 01:10

Anneliesdj , hij had een enting gehad althans, in een Pools boekje. Europees paspoort was leeg. Alleen wormenkuur stond er in. We hebben bij onze dierenarts meteen de tweede enting gekregen, omdat zijn broertje was overleden aan parvo. Dus voor de zekerheid. En vorige week de laatste gehaald. Hij is nu gezond. En groeit met de dag.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 01:18

Het enige wat niet klopt is dat hij geen rimpeltjes heeft tussen de ogen, voor de rest klopt het wel.
Maar alle grotere rassen hebben die rimpeltjes, een ridgeback ook.
Vizsla lijkt het op maar is hij veel te zwaar voor.
@ TS; Waarom denk je dat hij te klein is voor een dog?

Wbt dat vierkante; dat komt met de leeftijd, poten groeien vanzelf bij, dan het lijf weer enz. Daar kun je nog weinig zinnigs van zeggen tot hij een maand of 6/7 is. Maar ik ben wel benieuwd naar meer foto's, vooral ook de poten, hoe hij in het vel zit ed.
Vooralsnog vind ik de gok van de stichting wel waarschijnlijk.

xStephanie

Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 01:20

We hebben hier thuis 5 jaar doggen gefokt, plus een moeder hier die kynologische kennis heeft gevolgd dus ze zal best weten dat hij totaal niet op een dd lijkt.. Kop heeft er niks weg van..

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 01:21

mrlle_2 schreef:
Anneliesdj , hij had een enting gehad althans, in een Pools boekje. Europees paspoort was leeg. Alleen wormenkuur stond er in. We hebben bij onze dierenarts meteen de tweede enting gekregen, omdat zijn broertje was overleden aan parvo. Dus voor de zekerheid. En vorige week de laatste gehaald. Hij is nu gezond. En groeit met de dag.

Ik geloof ook wel dat hij gezond is hoor, maar vind het van de stichting onverantwoord dat hij naar NL is gekomen zonder volledige entingen. Zowieso de rabiesenting kun je niet geven voor ze 12 weken oud zijn, dan zou hij op zijn vroegst met een week of 14 in NL kunnen zijn. Parvo is er ook zoeen en zeker als het heerst kun je er niet voorzichtig genoeg mee zijn.

mrlle_2

Berichten: 14
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Regels] Wie weet het ras van mijn pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 01:35

Oke, dus net zoals paarden, een beetje overbouwd?

Hij zit heel ruim in zijn vel. Er kan nog een tweede logan bij in. Ook om zijn poten is hij best ruim. En ja, hele forse poten.

Wat betreft de stichting, wij hebben al een tijd gedacht aan puppyhandel. Maar ik heb contact met de vrouw die hem hier heeft gebracht. En bij het lezen op sites van stichtingen vonden we het al raar. Margoed, hij is gezond en daar gaat het om.

Misschien word het ook wel een dog. Hij wordt Wel groot dus denken jullie?