Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 14:50

Hallo allemaal!!

Wie hebben er allemaal buitenlandse hondjes? Misschien kunnen we er in dit topic leuk over praten enzo en ervaringen/ verhalen delen.
Weet niet of het topic hier goed staat, mag het anders verplaatst worden?

Nou, even voorstellen, ik ben Jessica, 24 jaar en heb al 3,5 jaar een Spaanse van de Stichting Arca Naoh.

Afbeelding
Dit is Gina, waarschijnlijk een kleine Podenco kruising. ze is nu ongeveer 7 jaar naar schatting. Echt een lieverd, maar wel angstig voor vreemden en auto's. Ze is gek op eekhoorns en het strand. Ze gaat altijd lekker mee als we een weekendje of weekje weggaan in NL, en afgelopen zomer, is ze zelfs voor het eerst mee geweest naar het buitenland op vakantie. Een hele tour, van Cannes naar Spaanse grens en toen naar Milaan. Maar ze deed het geweldig en ze heeft er veel plezier gehad.


Mijn volgende Spaanse is in bestelling :+ Hij komt aankomende dinsdag!!! Een mannetje van 7 jaar.
Hij heet momenteel Lee maar ik heb al een paar andere namen in me hoofd. Hij komt van de Stichting Robustiano.

Afbeelding

http://nieuwe-bieb.robustiano.nl/html/776-lee.html


Nou ik ben benieuwd naar jullie hondjes, showen maar :D


Groetjes Jessica





Ps: Dit is geen topic voor mensen die hun mening al weer klaar hebben, waarom wij honden uit het buitenland halen. Ga er eerst in verdiepen hoe het er in zulke landen aan toe gaat, en oordeel dan pas

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:31

Ik heb ook een spanjaard, van stichting SOS strays.
Trisco is nu bijna anderhalf jaar.
Afbeelding

En daarvoor had ik Ciro, van stichting Animal in Need.
Afbeelding

Spannend om te wachten op je nieuwe hondje, hij ziet er erg leuk uit! Ik hou wel van die grote rechtopstaande oren!

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:34

ik volg dit even, leuk

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:26


Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 22:35

Wat een leukerd is trisco! Wat is er met
Je andere hond gebeurd?

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 22:37

Heb je topic gelezen en gereageerd . Wat rot dat mensen zo kunnen doen hè . Hopelijk heb je hem
Gauw weer thuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:38

Hee wat leuk, ik heb Lee op Facebook zien staan, zijn zoon is al geadopteerd toch?

Mijn moeder heeft een hondje uit Cran Canaria, zij is via honden zonder toekomst bij haar gekomen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:39

Dankjewel!

Toen ik vanmiddag de hond terug naar de stichting bracht,zaten er ook 4 podenco's. Echt zulke leuke hondjes!
Die oren,zo geweldig lief <3

Zijn ze nu echt zo zenuwachtig als dat ze zeggen? En dat ze niet los kunnen buiten enzo?

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:42

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:44

Klinkt echt als super leuke honden. Vandaag vertelde ze ook dat de meeste Podenco's echte clowns zijn,heerlijk!!

ioontje
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:44

Een nobel iets om honden te redden en het zijn stuk voor stuk ook leuke honden om te zien, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij. Waarom honden uit het buitenland een tweede ( of derde of vierde of....) kans geven, terwijl er hier in Nederland nog zoveel honden in het asiel zitten en wachten op een lieve baas.................

Naar mijn idee blijft het probleem van zwerfhonden in het buitenland sowieso (hoort er daar ook een beetje bij denk ik), maar houden we dat nog meer in stand door de honden naar Nederland te halen.............het lijkt mij beter om eventueel de opvanghuizen/asiels in het buitenland financieel te steunen, zodat ze de honden kunnen onderhouden, steriliseren, castreren....... en als je graag een hond wilt er hier in Nederland eentje uit het asiel te halen.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:52

Wat leuk dit topic.. Wij hebben ook een hond uit het buitenland. Ze komt uit Portugal en ze heet Julia en is een jaar of 3. We hebben haar nu sinds het einde van de zomer. In het begin was ze heel angstig maar het gaat nu heel goed. Het is een soort klein herdertje. Wij hebben haar via La vida. Ze mist een voorpoot maar heeft daar zelf weinig last van. Ze rent en stoeit de hele dag.
http://www.dierensteunlavida.nl/julia-maaike.htm Dit was de advertentie.. Ik zal nog wat foto's maken hoe ze nu is.

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:54

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

KyaraMyBest
Berichten: 475
Geregistreerd: 05-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:05

Wij hebben ook een buitenlands hondje, een Franse. Hij is bij ons gekomen via de stichting Rescue Dogs Europe. Hij heet Lutti en is ong. 6 jaar oud, en nu dik een jaar bij ons. We hopen nog lang van hem te mogen genieten!

De eerste week bij ons:
Afbeelding

Afgelopen zomer:
Afbeelding

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:46

JessicaChico schreef:
Wat een leukerd is trisco! Wat is er met
Je andere hond gebeurd?


Dankje! :) Ciro is maar 6 jaar geworden, hij had een soort huidziekte waarvan we er nooit achter zijn gekomen wat het nou was. Hij heeft allerlei onderzoeken gehad en veel bezoekjes aan een dermatoloog, maar na een jaar wisten we nog steeds niet wat het was. Uiteindelijk was het zo erg dat hij met schoentjes aan moest lopen en hij constant aan de prednison zat, waardoor hij heel mager werd. Toen hebben we er uiteindelijk voor gekozen om hem in te laten slapen, want er was niets meer dat we konden doen.

Saskia9: ik hoop dat je binnenkort je hond weer in huis kan hebben! wat een verhaal...

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:38

Hier ook een hondje uit Spanje v http://www.dierensteunlavida.nl/,
Meet Jara (Acogida de Noni) een Podenco Andaluz kruising van nu bijna 4 volgens papier (wij denken overigens zelf dat ze al een jaar of 6/7 is), bij me gekomen met 1.5 jaar
is mee gejaagd dus kan niet los, maar een zeer aanhankelijke lieve hond geworden, zeer sociaal naar andere honden en bekenden, katten en cavia's van huis laat ze netjes met rust
Afbeelding

zo stond ze op de site, overal bang voor
Afbeelding

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 22:34

Ohhh een Podenco wat leuk!!!

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 22:35

Karmandi schreef:
JessicaChico schreef:
Wat een leukerd is trisco! Wat is er met
Je andere hond gebeurd?


Dankje! :) Ciro is maar 6 jaar geworden, hij had een soort huidziekte waarvan we er nooit achter zijn gekomen wat het nou was. Hij heeft allerlei onderzoeken gehad en veel bezoekjes aan een dermatoloog, maar na een jaar wisten we nog steeds niet wat het was. Uiteindelijk was het zo erg dat hij met schoentjes aan moest lopen en hij constant aan de prednison zat, waardoor hij heel mager werd. Toen hebben we er uiteindelijk voor gekozen om hem in te laten slapen, want er was niets meer dat we konden doen.

Saskia9: ik hoop dat je binnenkort je hond weer in huis kan hebben! wat een verhaal...



Ohhh wat sneu voor hem.. Heb je het beste voor je diertje gekozen ook al is dat zo moeilijk

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:36

Hier een roemeens straatschoffie sinds een week of 8 via http://www.dogsadoptionsnederland.nl.
Stichting doet heel goed werk en is erg zorgvuldig.

We hebben er een súperlief hondje aan, zeker geen spijt van.

Add: zoek even op naam: Memo!
Laatst bijgewerkt door LDRD op 08-12-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 22:37

Wat een verschil is lutti als zijn haren eraf zijn hihi

Julia is ook een mooierd! Ondank dat ze een pootje mist blijft ze knap!

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 22:38

Foto? :D

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:44

De kleinste is Baboush, zij komt uit Portugal en is 8 jaar, waarschijnlijk een terriermix.
Darla is 1 1/2 en komt uit Spanje, zij is een Mastin Espagnol mix.

Afbeelding

Over het adopteren van een buitenlandse hond, waarom niet? Moeten we ons alleen het lot van dieren in ons eigen land aantrekken?
Bovendien kon ik toentertijd geen grote hond in het asiel vinden die niet een gebruiksaanwijzing had: niet bij kinderen, niet bij katten..... enz.
Vooral het karakter van de Mastin past perfect bij ons gezin. En het karakter is veel belangrijker dan het uiterlijk van bv een rashond waar zo veel mensen alleen maar naar kijken.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:46

Margee schreef:
Bovendien kon ik toentertijd geen grote hond in het asiel vinden die niet een gebruiksaanwijzing had: niet bij kinderen, niet bij katten..... enz.


Dit is ook de reden dat wij nu een roemeentje hebben. Konden in Nederland niks vinden dat paste.

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:52

precies, het ging mij om een hondje helpen en waar die vandaan komt maakt eigenlijk niet zoveel uit, heb ook in asiels gekeken, maar dat waren veelal rassen die ik niet in huis wil hebben
Mijn Jara was een echt kneusje, pootje staat scheef en ze heeft waarschijnlijk puppyschurft gehad en kennelhoest, maar het is een taaie, ze is door 2 mensen teruggebracht (na een week en na 3 weken dus weet niet of je dat serieus kunt nemen) omdat ze verlatingsangst heeft, vind je het gek, het heeft me veel liefde en moeite gekost en ook wat hulp van homeopatische middelen en nu kan ik toch zeggen dat ze voor 95% als een heel normale hond reageert, 5 % is nog pure paniek, als iets in de omgeving haar triggert. Denk overigens wel dat ze als hond alleen nooit zo ver was gekomen, ze trekt zich enorm op aan mn andere honden.
Angst is overigens puur op mensen gericht {:)-: , dieren, vuurwerk, harde knallen, maakt haar allemaal niet uit, dus geen bibberhondje.