Border collie pup?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

topsylover
Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Border collie pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:33

Ik heb stage gelopen bij Dutchfields Border Collies in Oudemolen. Ik weet niet precies wat voor lijnen zij fokt, maar ik weet wel dat de pups en de honden daar aan zo ongeveer álles blootgesteld wordt. De pups worden in huis geboren en groeien daar ook grotendeels op. Zodra ze wat groter zijn gaan ze overdag in de buitenren en kunnen ze kennis maken met de kipjes, de eenden, de paarden en alle andere honden die daar wonen. Ik weet dat de honden worden gecheckt op HD en aan de ogen.
De eigenaresse geeft ook puppycursus en lessen in schapendrijven in de buurt.


topsylover
Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:15

Nynkster schreef:
topsylover schreef:
Ik heb stage gelopen bij Dutchfields Border Collies in Oudemolen. Ik weet niet precies wat voor lijnen zij fokt, maar ik weet wel dat de pups en de honden daar aan zo ongeveer álles blootgesteld wordt. De pups worden in huis geboren en groeien daar ook grotendeels op. Zodra ze wat groter zijn gaan ze overdag in de buitenren en kunnen ze kennis maken met de kipjes, de eenden, de paarden en alle andere honden die daar wonen. Ik weet dat de honden worden gecheckt op HD en aan de ogen.
De eigenaresse geeft ook puppycursus en lessen in schapendrijven in de buurt.



Daar zijn ook best een aantal epilepsie honden weg gekomen van onder andere Drift (shaken not stirred). En een tijdje geleden met een teef gedekt welke een nestgenoot is van een reu die overleden is aan epilepsie. En dat stond letterlijk overal. Ik ken 2 mensen met een dutchfield hond die wel tevreden zijn ook. Maarja zoals fokken met zo’n teef uit een nest wat eigenlijk niet voor de fokkerij is.. daar ging ik mijn hond niet kopen.

Ach arme Drift.. Ik was niet op de hoogte dat hij aan epilepsie lijdt, of hij had dat nog niet toen ik daar liep. Heerlijk beest was het en ook leuke pups kwamen daar uit voort. Ik kan me niet voorstellen dat de eigenaresse opzettelijk deze honden zo heeft gefokt, want ze was altijd heel serieus over de juiste samenstellingen en gezondheid van de honden. Er was wel een oeps-nestje geweest toen, misschien komen ze uit dat nest? Dat zou echt heel erg balen zijn.
Ik liep er zo'n 8 jaar geleden rond, dus misschien zijn er wel dingen anders gegaan sinds ik daar weg ben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IndianSu, Mizora en 75 bezoekers