Weer een hondenvoer-topic! Welk voer voor allergische hond?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nienkeee_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Venlo

Weer een hondenvoer-topic! Welk voer voor allergische hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 08:40

Ik heb een 3-jarige Parson Terrier, een superlief, leuk en energiek hondje. Helaas kampt hij al sinds dag 1 met flinke jeuk en overgeven. Hij bleek allergisch te zijn voor kip en ei, dus dit meteen uit zijn voer geschrapt.

Nu ben ik begonnen met het voeren van meradog. Dit ging 2 jaar lang heel goed, maar sinds ze een nieuwe verpakking hebben lijkt Stanley weer erg te reageren op de brokken wat weer resulteert in flink krabben en veel gras eten.

We hebben al van alles geprobeerd: diepvriesvoer (zowel goedkoop als duurder), verschillende soorten brokken (o.a. prins, orijen, eukanuba). Op het diepvriesvoer reageerde hij heel erg, vooral op de pensvariant.

Nu zat ik te denken aan een graanvrije brok, taste of the wild hebben we nog niet geprobeerd. Weet er iemand hier misschien nog een soort brok?

Bedankt namens Stanley!


[ img ]


Nienkeee_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 10:32

Wow bedankt voor de reacties!

Royal Canin geeft niet precies aan welke soorten vlees er gebruikt worden, daarbij ben ik niet echt bekend met gehydroliseerd eiweit. Wat houdt dat precies in?

De Pacifica klinkt ook erg goed! Zo had ik ook nog Purizon Adult Vis gevonden en Taste of the Wild - Pacific Stream Canine.

Het vers vlees heeft Stanley ook een tijdje gehad, hij reageerde hier best heftig op. Zowel konijn en rund (en runderpens) kreeg hij jeuk van en paard vond hij niet lekker. Dit was aangeraden door iemand die vers vlees deed verkopen en heeft dus advies gegeven over wat wel en niet te voeren. Hier ben ik ook niet verder mee gegaan omdat hij helemaal gek werd van de jeuk, terug gezet op meradog waar nu de klachten het minst van zijn.

Is het dus zo dat honden met een allergie voor kip niet allergisch hoeven te zijn voor kippenvet? Het wordt alsmaar ingewikkelder :=

Nienkeee_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 18:20

Dat klinkt idd heel logisch :)*

Zalm vindt Stanley ook helemaal fantastisch, misschien idd maar weer eens een poging wagen met gekke diersoorten in diepvriesvlees variant!


Nienkeee_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Venlo

Re: Weer een hondenvoer-topic! Welk voer voor allergische hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 18:38

Ja die allergieën zijn echt een ramp... En dan heb je omgevings-allergieën nog niet meegeteld... Ik ga denk ik maar proberen om hem een paar weken op zalm te zetten en dan kijken wat er gebeurd :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 44 bezoekers