Opzoek naar kwalitatieve kattenvoeding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:10

KVV heeft hier ook de voorkeur ivm het vochtgehalte. Wil je dat echt niet zou ik wel blikvoer geven naast de brokjes, bijvoorbeeld Animonda Carnylees ik goede dingen over.) Zelf geef ik naast de KVV af en toe nog wat brokjes in zo'n voertoren en ik geef dan Purizon. Zowel Animonda Carny als Purizon(en nog meer graanvrije/hoog vleesgehalte merken) op Zooplus.

Brokjes worden vaak aangeraden omdat het de tanden schoon zou maken.. werkt juist andersom :+

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.


Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:21

Royal Canin een gevestigd merk noemen tereijl het eerste bestandsdeel rijst is, en daar dus het meeste van inzit. RC is flink overprijsd voor wat je er voor krijgt. Sowieso raar om een merk goed te vinden tereijl het aan een carnivoor gevoerd wordt en er weinig vlees in zit :+

Honden en katten zijn daarin niet te vergelijken ook.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:29

IMANDRA schreef:
Waar zeg ik dat honden en katten qua voer te vergelijken zijn? Ik geef enkel aan dat in zowel honden als katten er bewezen is dat graanvrij voer geen enkel gezondheidsvoordeel heeft tov voer met graan, en dat graanvrij voer bij honden dus aanwijzingen heeft dat het schadelijk is. Dat maakt me er niet happig op om graanvrij voer aan mijn kat te voeren, in vergelijking met voer met granen waar al talloze onderzoeken aan zijn gewijd.


Nu vergelijk je toch ook weer katten met honden? In honden hun dieet komen koolhydraten zoals granen voor, in die van een kat niet, alleen al (half) verteerd in de maag of darmen van hun prooi.

Onderzoeken door de verkoper zelf.. en hoe objectief en betrouwbaar zijn die volgens jou? Jij denkt dat als er iets uit een onderzoek komt waardoor ze hun hele concept om moeten gooien, dat ze dan miljoenen uit gaan geven om hun hele product te veranderen?

En waarom moet rijst zoveel kosten? Ze willen winst maken, dat is hun hoofdzakelijke doel, niet de gezondheid van dieren.

Er zijn zoveel gezondheidsklachten te zien bij katten die op voer met graan staan, blaasproblemen, nierproblemen, huidproblemen, vanalles. Imo is dat voldoende om dan niet als hoofdingrediënt graan/koolhydraten in het dieet te hebben van een carnivoor.

Sowieso als ik het verschil in ontlasting zie ook, is voor mij meer dan voldoende om te zien dat graan troep is voor een kat. Allemaal extra belasting wat door de vertering moet en dan toch weer uitgepoept wordt.


Ts: als er ook op de centen gelet moet worden zou ik zeker kijken naar Animonda Carny bij zooplus, geloof dat het een redelijk lage prijs heeft in verhouding tot de hoeveelheid vlees die er in zit. Op zooplus heb je voldoende proefverpakkingen, ook van Purizon(brok) bijvoorbeeld :)

Daarnaast kan de prijs overigens soms hoger lijken dan wat jullie nu voeren, maar vaak hebben katten er ook minder van nodig omdat er gewoon meer inzit waar ze echt wat aan hebben ipv. weer uitpoepen.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:02

Heb je aandelen in RC? :+ Ik vind je wel errug heftig overkomen, bjna alsof TS echt RC MOET kiezen van je.

De bron van minder ontlasting door geen/weinig graan is mijn eigen kat en de katten die ik hiervoor had. :) Wat er in de kattenbak komt te liggen zegt mij genoeg, er gaat minder in en er gaat minder uit.

Heb het overigens niet over nep onderzoeken, ik heb het over onderzoeken waar ze niets mee doen/niet naar voren brengen.

He en als TS geen goed gevoel heeft bij RC, so be it. Ik snap dat wel. Het is niet omdat jij zo'n voorstander van ze bent dat iedereen dat dan maar moet zijn en het doorgepusht moet worden.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:38

Nou leg eens uit waarom het geen goede bron is, en wat er dan allemaal nog meer aan de hand zou zijn wat er voor zorgt dat er minder ontlasting is, geen stinkende ontlasting en ik minder hoef te voeren.

Als ik je goed begrijp voer je dan ook exact het aantal gram voer wat je moet voeren volgens de verpakking, want je eigen kat is geen goede bron natuurlijk. Als die dikker wordt of te dun is dat niet wetenschappelijk onderbouwt dus blijf je lekker voeren zoals de verpakking aangeeft :j Of als de kat zich kapot krabt van jeuk, nee pech, het voer is wetenschappelijk onderzocht dus wat je met eigen ogen ziet kan nooit waar zijn.


Je noemt eigen ervaringen van mensen nu mythes en fictie, lekker bezig wel :)
De meeste KVV merken ed doen helemaal niet aan reclame, erg weinig marketing. Populariteit komt dan vooral vanuit mond op mond reclame.. juist, bij mensen die er tevreden mee zijn, zien hoe goed hun kat het er op doet :)*


En even hoor.. beginnen over emotiemarketing. Welk merk is het wat voor vrijwel ieder ras een aparte brok heeft...

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:34

IMANDRA schreef:
Enige goede reden om bewust graanvrij te voeren is als er sprake is van een overgevoeligheid of allergie, wat echt maar zelden voorkomt bij zowel honden als katten. Misschien is dat bij jou toevallig het geval, dat kan, maar maakt nog steeds dat de overgrote meerderheid van dieren dit niet heeft.


:') Maakt niet uit natuurlijk dat een kat een carnivoor is, er moet graan in :j
Overigens, volledig graanvrij of graan/koolhydraten als hoofdingrediënt liggen nogal ver uit elkaar. Waarom zou ik niet voor een hoog vleesaandeel kiezen als ik dat het dichtbij het natuurlijke voer in de buurt komt? Waarom zou ik dan meer geld uit moeten geven aan rijst, omdat de onderzoeken die door een bedrijf zijn gedaan die op winst uitzijn aanwijzen dat dat ook oke is?


Citaat:
Als die merken ook goed wetenschappelijk onderbouwd waren zouden ze niet bestaan, omdat aan het geven van vers vlees zo veel meer risico’s hangen en inhoudelijk niet beter zijn dan voorverpakt natvoer of brok.


Zoveel meer risico's? Over mythes gesproken.

Citaat:
Ik zeg niet dat die mensen liegen, ik zeg dat de kans heel groot is dat ze foute associaties maken. Waar ze ook niks aan kunnen doen, het zijn veelal geen (dier)voedingsdeskundigen of dierenartsen. Maakt die associatie echter niet minder fout.

De meeste dierenartsen weten echt niet veel van voeding af, ik geloof dat de lessen over voeding ook nog steeds gegeven worden door RC en co.. lekker objectief dus. :) Overigens zie ik ook steeds meer dierenartsen die wel meer onderzoek gaan doen naar voeding en dan juist bij KVV uitkomen bijv.

Citaat:
Ik vind het best vermakelijk dat alhoewel hier heel hard tegen mijn berichten in wordt gegaan ik nog geen een goede onderbouwing heb gezien van hoe mijn informatie niet zou kloppen.

Dat heb je als je alleen in wetenschappelijke onderzoek gelooft, en eigen ervaringen van mensen mythes vind.
Kan me zo voorstellen dat ook niet iedereen zin heeft om op dezelfde manier en met dezelfde lengte alles te onderbouwen. Ik denk ook niet dat TS daar heel veel aan heeft eigenlijk.
En imo is de reden dat een kat een carnivoor is (en dus baat heeft bij een hoog vleesaandeel) onderbouwing genoeg. Ik weet namelijk zeker dat een kat daar wat mee kan ipv. dat ik moet vertrouwen op niet onafhankelijke onderzoeken :)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:00

IMANDRA schreef:
Needje schreef:
Taurine komt uit dierlijke eiwitten...


Ja. Het tekort schijnt te komen omdat in graanvrij voer vaak gekozen wordt voor andere vervangende ingrediënten die hoger zijn in (plantaardige) eiwitten, waardoor het percentage dierlijke eiwitten omlaag gedaan kan worden door de fabrikant. Maar, taurine komt dus uit dierlijke eiwitten.... en een kat kan het alleen uit dierlijke eiwitten halen... dus krijgt de kat een tekort.


En o.a. daarom is het verstandig een voer te kiezen waar voornamelijk dierlijke eiwitten inziten, en niet rijst/granen één van de hoofdbestanddelen zijn :)*

Gek genoeg kan ik inderdaad geen percentages khd vinden van RC, staat dat wellicht op een verpakking bij jou?

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:05

IMANDRA schreef:
Needje schreef:
En als je zelf dat artikel goed leest hebben ze het over lage khd% van rond de 15%. En geven ze ook daar aan dat hogere khd wel tot problemen zouden kunnen leiden....


Dus? Als ik naar mijn graan-bevattende RC kattenvoer kijk zit het percentage khd rond de 15-20%. Feit blijft dat katten het prima kunnen verteren. Bovendien zeggen ze dat er meer onderzoek nodig is omdat het bij andere carnivoren tot problemen kan leiden. Ik zeg overigens ook nergens dat je een kat alleen maar graan moet gaan voren. Ik zeg alleen dat 'graanvrij voer' geen enkel gezondheidsvoordeel heeft en zelfs problemen kan veroorzaken. (bovendien is dit een relatief oude bron, en ging het me in dit geval alleen om het kunnen verteren van khd en niet de hoeveelheid die gevoerd moet worden- hiervoor zou ik liever een recenter artikel opzoeken)

Gezien de grote gezondheidsproblemen van graanvrij voer bij honden (hartaandoeningen), de niet-bestaande (gezondheids)voordelen van graanvrij en dat ze nog niet precies weten wát het is in graanvrij voer wat de problemen veroorzaakt en of dit ook invloed heeft op katten, zou ik dan toch eieren voor mijn geld kiezen en voor normaal gebalanceerd voer met granen kiezen.


Ah hier heb je het percentage al geschreven zie ik. Dus het onderzoek geeft aan dat alleen lage percentage's veilig zijn, en die van jou zit boven de 15%. Dat vind je niet onveilig, maar een onderzoek over graanvrij voer bij honden betrek je dan wel weer op katten door het onveilig te vinden om graanvrij te voeren.
Zo kan je alle onderzoeken natuurlijk wel zo omzetten zodat ze je mening ondersteunen.

Hoeveel poepen jouw katten eigenlijk? :)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:38

Wat ik trouwens het meest opvallende vind is dat je al die wetenschappelijke onderzoeken zo belangrijk vind, maar dan wel alleen brok voert(met als enige reden dat je blikvoer bijv. vind stinken). Hoe belangrijk voldoende vocht is voor een kat en dat dat vaak niet behaald wordt door alleen water drinken omdat ze niet voldoende bijdrinken naast droog voer.

Dan heb ik liever zelf een risico met vers vlees op bacteriën, wat dan voor mij onveilig is als ik er niet op de juiste wijze mee omga, dan dat ik een kat heb met nierfalen of blaasgruis.

Oh en dit zinnetje van je:
''Wil je dus dat katten precies eten wat ze in het wild ook zouden eten, of wil je een gezonde kat met een lekker lang fijn leven?''
Je weet sowieso dat dat antwoord het laatste is, en voor mij is dat juist een reden om vlees te voeren terwijl ik zelf vega ben. En KVV voeren staat natuurlijk niet gelijk aan alleen kunnen krijgen wat er te vangen valt in het wild, maar wel wat wordt er gevangen in de natuur en hoe kunnen we er voor zorgen dat we daar dichtbij kunnen blijven en kunnen zorgen dat alle juiste voedingsstoffen erin zitten.

Daarnaast vind ik dat de meeste katten helemaal niet heel oud worden, dus om nou te beweren dat door brok te voeren met graan erin je de leeftijd van je kat verhoogd..
Daarnaast schreef je ergens dat dierenartsen die KVV aanbevelen ook de dierenartsen zijn die vraagtekens zetten bij het vaccineren ed.. en dat dat onbetrouwbaar is.
Ik vind dat jammer, want dat is een mening en geen feit maar je zet het er wel zo neer. Juist omdat er dierenartsen zijn die verder kijken zijn er ook dieren die eindelijk echt geholpen worden waar er bij een reguliere dierenarts maar geen oplossing kwam. En bijvoorbeeld het titeren, dat was toch voornamelijk eerst alleen te vinden bij ''alternatieve'' dierenartsn, en wordt nu ook steeds meer overgenomen door reguliere praktijken. Laat zien dat verder kijken toch nuttig is en niet direct bestempeld hoeft te worden als onbetrouwbaar.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.


Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:49

SimoneeM schreef:
Wacht even, Royal Canin rond 15-20% koolhydraat? Dat is wel wat meer hoor, eerder rond de 30.


Je hebt inderdaad gelijk:
[ img ]
Kon dit plaatje vinden op zooplus bij Fit 32. Nog even een paar anderen bekeken maar de laagste was 27%, en dat was ook de enige die ik zag die onder de 30% kwam.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:21

IMANDRA schreef:
Luca03 schreef:
Drinkfontein komt er inderdaad ook, maar m'n moeder is al niet gelukkig met het feit dat er natvoer komt want dat stinkt :+


Groot gelijk, dat is een grote reden waarom wij geen natvoer hebben :))


Je eigen woorden :)

Ik vind het jammer dat je zo neerbuigend over al het andere voer doet, alleen omdat jij denkt dat het goed kan zijn omdat iets alleen goed zou kunnen zijn als er vele wetenschappelijke onderzoeken van zijn.
Vervolgens kom je dan zelf met een onderzoek waarin staat dat 15% koolhydraten veilig zijn, voer je zelf RC met +/- 30% koolhydraten, maar dan is het onderzoek opeens oud. Je zet dus alles zo neer wat voor jou het beste uitkomt.
Wat je eigenlijk probeert te zeggen geloof ik is dat jij het ultieme baasje bent en dat alle mensen die brokken voeren met een hoog vleespercentage of vlees voeren slechte baasjes zijn die alleen op gevoel afgaan en geen verstand hebben. Overigens, een hype is iets kortdurends, wat weer voorbij gaat. Dit bestaat toch echt al een tijdje en kom juist steeds meer op de markt omdat er meer vraag naar komt, omdat steeds meer mensen de voordelen ervan ontdekken.
Als RC en co dan zo goed zijn, waarom ontstaat er dan vraag naar wat anders?

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 01:56

Nee je doet verder niet neerbuigend, maar wij zijn wel leken/weten nou niet meer wat we moeten geloven vanwege alle tegenstrijdige berichten. :z
En alsof de vleesaanbieders zomaar wat samenstellen, random.

De vraag naar wat anders is niet omdat er ander aanbod komt :+ Dat is omgekeerd. De vraag naar wat anders ontstaat op het moment dat het aanbod van wat er is niet voldoende is of voor problemen zorgt.

Soms is common sense meer waard dan welk wetenschappelijk onderzoek maar ook. Want zoals je zelf al aangeeft verouderen onderzoeken.. en is het over x jaar opeens heel anders. Dus wat is in die zin zo'n wetenschappelijk onderzoek eigenlijk waard als er met een volgend onderzoek weer heel wat anders uit kan komen?
En uhm nee, ik heb al je geplaatste onderzoeken niet gelezen, ik knuffel liever mijn kat dan daar alle tijd in onderzoeken te stoppen, terwijl ik helemaal geen belang heb bij overstappen van voer of bangmakerij.
Ik heb me meer dan genoeg ingelezen toen mijn vorige kat nierfalen kreeg na jarenlang brok gekregen te hebben, en hoeveel beter ze zich ging voelen op KVV. Toen heb ik wel gemerkt dat ik geen voedingsadvies hoef te vragen bij de meeste dierenartsen.


Ik vraag me dan wel af wat je doet als jouw kat een vogel of muis vangt.. pak je die dan snel af of omdat het niet wetenschappelijk onderzocht is of dat niet te risicovol is? :')

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:12

Yipee schreef:
Needje schreef:

nou, laten we alle wilde katten in de natuur ook maar brokjes gaan voeren dan! *\o/*


Zouden ze het wel beter op doen ja. Katten in de natuur worden ook absoluut niet oud, zeker niet zo oud als onze huiskatten. Nou zijn daarvoor natuurlijk meerdere factoren dan voeding maar het speelt zeker ook een grote rol.


Hoe weet je dat zo zeker? Waarom krijgen katachtigen in dierentuinen en opvangen dan niet ook gewoon brok, als dat hetgeen is waar ze nog ouder door zouden kunnen worden?
Voor huiskatten staan er dierenartsen ter beschikking waardoor huiskatten langer kunnen leven, hetzelfde als bij mensen.. en wat ook bij mensen steeds meer blijkt dat hoe meer het eten bewerkt is, hoe meer dingen er aan toegevoegd worden, hoe ongezonder.
Hoeveel ziektebeelden komen voorbij juist door de meeste brokvoeding? Ik denk als dat onderzocht wordt dat het schrikbarend veel is.


Wat er eigenlijk gezegd wordt door jullie is dat een kat in het wild eten eet wat niet goed voor hem is. Maar als ze zoveel zouden hebben aan graan, waarom zouden ze dan de moeite doen om in dat graanveld een muis te vangen? Waarom hebben ze dan een carnivorengebit?

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:17

Oh overigens de "mijn kat lust geen vlees/blikvoer" die voorbij komen: katten letten op de structuur van hun eten. Zijn ze dus opgegroeid met brok dan kennen ze alleen die structuur en is vlees of blikvoer voor hun vreemd. Dat heeft dus niet direct met niet lusten te maken maar puur met gewenning.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:38

Geloof dat ook niemand hier zegt dat je de natuur exact moet nabootsen dus niet hoeft op te letten of het compleet is, maar dat is ook niets iets waar je je zorgen over hoeft te maken op het moment dat compleet je voer kiest.

Ook voor brokken zou er genoeg te verzinnen zijn voor voedselverrijking, maar uit bet stukje tekst wat Imandra aanhaalt: "en van alleen maar brokken voeren kunnen problemen in het verteringstelsel ontstaan."
Filmpjes van Beekse Bergen bijv. laten zien dat de katachtigen vlees krijgen.

Er wordt door Imandra gedaan alsof het alleen goed is als je voer geeft wat talloze wetenschappelijke onderzoeken heeft ondergaan, en je compleet belachelijk bent als je voert nav. simpele logica. Dus carnivoor = zo hoog mogelijk vleesgehalte.
Ik zie ook niet in waarom iets eerst door de mensen volledig bewerkt moet worden door de mens, daar zitten ook al risico's aan vast, zowel bij mensen als bij dieren. Royal Canin heeft ook jarenlang BHA gebruikt bijvoorbeeld, dus geloof ik er niet in dat ze oprecht het beste willen.

Imo is het erg naïef om te denken dat een producent niet alleen onderzoeken uitvoert die zo positief mogelijk voor ze zijn. Ga gerust je gang als je daar zo in gelooft, maar maak andere mensen niet belachelijk als ze overtuigd zijn van wat anders.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:49

Niqui schreef:
Wat ik me trouwens afvraag: is er ooit onderzoek gedaan is naar de (gemiddeld) behaalde leeftijd bij katten die altijd op supermarktvoer hebben gestaan? is die daadwerkelijk lager dan bij katten die 'beter' voer hebben gehad? En zijn katten die op beter voer staan ook gezonder?


Er zijn katten die op supermarktvoer ook heel oud worden, maar netzoals bij mensen zijn er ook rokers die heel oud worden. Dus sowieso is het lastig om alleen op basis van leeftijd te kijken of voer wel of niet gezond is.
Maar als ik kijk naar wat voor gezondheidsproblemen er voorbij komen in een dierenartsenpraktijk, denk ik dat het voor een groor deel te wijtten valt aan het voer.

Neem alleen al het feit dat katten niet meer gaan drinken op het moment dat ze alleen droge voeding krijgen. Dit zorgt voor blaas- en nierproblemen: naast dat er in veel supermarktvoer/lage kwaliteit voeding ook veel zout bijv. zit toegevoegd. Lijkt mij ook niet bijdragen. Doordat de PH van voer uit balans is ontstaan er ook problemen. Naast de blaas en nierproblemen komen huidproblemen ook erg vaak voor.
Genoeg redenen om er stil bij te staan wat je in je kat stopt.

En daarom vind ik het belangrijk om naar de ontlasting te kijken. Wordt er veel gepoept en stinkt het dan gaat er dus veel weer uit wat geen dienst doet, maar wel door het hele verteringsstelsel heen moet gaan en dus een belasting vormt.

Ik vond het bij honden altijd erg duidelijk als ik onze Duitse Herder aan het uitlaten was, kleine hondjes die dezelfde grootte hopen legden als haar :+ Soms met bijzondere kleurtjes.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:07

Heb je wel eens naar het gebit gekeken van een oerang oetan? :D En heb je wel eens het gebit vergeleken van een kat en een leeuw? Eerste stap van het spijsverteringsstelsel.

Waar haal je dingen vandaan als 'je loopt een groot risico dat je dier niet alle voedingsstoffen krijg, zeker bij vers vlees'. Die fabrikanten van KVV bijvoorbeeld, die gooien volgens jou dus zomaar wat in de gehaktmolen en persen het samen en verkopen het zo? Nogal zwart-wit.
Even later maak je onderscheid tussen verpakt vlees en vers vlees.. huh? Wat versta jij onder verpakt vlees? Wat is volgens jou het verschil?
De risico's zullen veel hoger zijn: waarom? Hoe weet je dat, zonder dat te hebben onderzocht of te hebben vergeleken?

Dat was dus juist niet het geval met BHA, dat werd gebruikt ondanks dat bekend was dat een kankeronderzoek gezien werd als waarschijnlijk kankerverwekkend. Ik kan overigens niet vinden of het inmiddels er niet meer inzit of dat ze het nog wel gebruiken, ik dacht van niet. Maar ze gebruikten het dus terwijl dat bekend was.

Je blijft maar zeggen dat we afgaan op gevoel, also we verder geen verstand hebben of ander onderzoek hebben gedaan. Veel plezier er verder mee :)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:40

IMANDRA schreef:
Verschil tussen vers vlees en verpakt vlees daarbij bedoel ik:
- commercieel (dus te koop in de winkel) vers vlees speciaal in verhouding voor katten (bijv BARF of KVV merken) = verpakt vlees
- niet commercieel (dus zelf gemaakt/zelf balancerend) vers vlees = vers vlees.
Maar het kan zijn dat ik de termen af en toe door elkaar haal dus voel je vrij om te vragen wat ik in een specifieke paragraaf bedoel. Volgens mij heb ik eerder 'verpakt vlees' ook genoemd waarmee ik dan weer commercieel natvoer (RC/Hills/Eukanuba) bedoelde haha. Verwarrend zo :))


Oke, dus jij maakt er zelf van dat we met vers vlees zelf gemaakt bedoelen, terwijl dat en nergens gezegd is, en ik meerdere keren KVV(kant en klaar vers vlees) benoemd heb, en verduidelijk waar ik het over heb. Dus niets om er vanuit te gaan dat we dat ermee bedoelen, toch beweer je dan dat dat levensgevaarlijk is. Het zelf samenstellen van vlees wordt namelijk BARF genoemd, en daar wordt hier helemaal niet over gesproken. Verpakt vlees is ook helemaal geen term die gebruikt word.

Voor iemand die dan zo erg into alles uitzoeken is het dan ook handig om verder te kijken dan wetenschappelijke onderzoeken en ook de juiste termen te gebruiken.
Want je slingert nu zelf allemaal mythes, fabels en bangmakerij de lucht in.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 106 bezoekers