Huisdier ideeën, hulp gezocht!!!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Huisdier ideeën, hulp gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 21:51

Lieve blokkers!

Ik heb jullie hulp nodig.

Jaren heb ik cavia's in huis gehad en aangezien de laatste helaas overleden is ben ik momenteel beest loos :')

Al langer zit ik er over na te denken om eens iets anders in huis te nemen. Maar nu komt het, ik weet niet wat.

Ik wil graag iets knuffelbaars, dat uit zichzelf op schoot komt. Een hond valt af, werken beide fulltime. Wat overigens ook invloed heeft op dierkeuze, het moet zich overdag wel kunnen vermaken.

Zelf zou ik graag een kat willen, maar manlief vind dat een no go. Dus die optie valt voor nu ook af.

Konijnen heb ik ook aan zitten denken. Maar het is de bedoeling dat ik deze ook weer buiten neem en bovendien vind ik een konijn (wel samen) in een hok binnen een beetje sneu. Ze zouden dan wel los mogen zodra we thuis zijn maar toch. Grootste deel van de dag zitten ze dan opgesloten.

Cavia's zijn ook nog steeds wel een optie maar een keer wat anders is ook leuk.

Heb zelf al aan vogels zitten denken. Maar wat zou dan handig zijn.

Kortom, ik heb geen idee meer. Misschien dat jullie bokkers nog een geniaal idee hebben als huisdier? Iets waar ik nog niet aan gedacht heb?
Misschien is mijn ideale huisdier wel niet te vinden, zou natuurlijk ook nog goed kunnen.

Wie helpt mij?

Iemand een Kerstmuts gevonden?



Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 22:00

_SnowBall schreef:
Misschien beetje gek en niet waar je als eerst aan denkt, maar verdiep je eens in Afrikaanse witbuik egeltjes. Hele leuke dieren wat met verzorging wel mee valt. Wel even in verdiepen natuurlijk


Thanks, moet ik me eerst even in verdiepen inderdaad haha. Lijkt me wel leuk! Geen standaard huis tuin en keuken huisdier hihi.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 22:02

Pindakaa7 schreef:
Tamme ratjes?
Kunnen ontzettend tam worden, dan komen ze zelf op schoot zitten en ze zijn ze erg knuffelbaar. Ze raken echt aan 'hun mens' gehecht maar kunnen zich ook prima zelf vermaken, mits hun kooi groot genoeg is en je ze in een groepje (minimaal 2 a 3) houd.
Het enige nadeel wat mij betreft is dat ze niet zo oud worden.


Zou ook een idee kunnen zijn. Loop ik er alleen een beetje tegenaan dat je ratten snel ruikt. Tenminste, de mensen die ik ken die ratten hadden kon je altijd goed ruiken dat er ratten waren.

Daar ben ik dan zelf een beetje huiverig voor :x

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 22:06

san4nie schreef:
Waarom wil je man geen kat?

De mijne wou dat eerst ook niet. Maar hij is helemaal om door de Britse kortharen.


Dat weet ie zelf niet eens. :')
Vraag het hem elke keer maar hij kan nog steeds niet met een goede reden komen om het niet te doen.
Behalve dan dat ie ze niet op schoot wil omdat ie dan nagels in z'n been krijgt -O-

Tips om hem over te halen mogen natuurlijk ook :')

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 23:20

Hmm als ik dit zo lees zijn de witbuik egels niet echt handig voor ons dan.
inderdaad nog nooit exoten gehad. Maargoed, eens moet de eerste keer zijn. Insecten voeren ed vind ik niet zo erg.

De optie slakken lijkt me dan weer niks haha. Het moet wel een beetje actief zijn haha.

Fretten zou ook nog kunnen, maar die hebben een mega hok nodig toch. Geen idee of dat past.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 23:21

Britt_xxx schreef:
Japanse kwartels? Soort kleine dikke kipjes. Ik heb er twee, en ze zijn zo tam. Heel gezellig ook, komen altijd even buurten en je kan ze oppakken (niet hun hobby, maar ze pokken dan alleen wat geirriteerd. :P)


Haha! Kwartels in huis? Heb er wel eens aan gedacht om die bij de konijnen in te doen buiten.
Tamme kip is dan miss ook nog een optie :')

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 09:03

Amber_anne schreef:
Indien je toch konijnen neemt dan is een hokje idd niet goed. ik zou adviseren om informatie op internet te zoeken over de hoeveelheid permanente ruimte die ze beschikbaar moeten hebben (en daar nog iets overheen gaan). Ik heb er zelf 4 die in groepen van 2 een eigen kamer hebben, houden van knuffelen en komen altijd aangerend als ze ons horen.


Konijnen hoef ik me niet meer in te verdiepen. Die hebben buiten een ren van plusminus 20 vierkante meter. Jaren gehad, en die komen er ook weer maar ben nu bezig met de ren te upgraden. Nieuwe omheining ed.

Egeltjes vallen af, gister wat op internet gekeken en lijkt me niet zo geschikt voor ons als huisdier.

De optie fret is nog open. Maar wel twijfel gevalletje.

Als ik jullie zo hoor is een kat toch het beste idee :') toch eens een goed gesprek voeren met manlief en idd eens kijken of we een leenkat kunnen krijgen haha.

Miss het asiel eens bellen voor een eventuele tijdelijke opvangkat. Geen idee of ze dat doen maargoed.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 11:09

Amber_anne schreef:
Koekeroekus schreef:

Konijnen hoef ik me niet meer in te verdiepen. Die hebben buiten een ren van plusminus 20 vierkante meter. Jaren gehad, en die komen er ook weer maar ben nu bezig met de ren te upgraden. Nieuwe omheining ed.



Ik begreep uit je begin post dat ze in een hok zaten en er uit mochten als jullie thuis waren. Een ren van 20 vierkante meter vind ik idd geen opsluiting als ze daar permanent in zitten :)


Ja, in geval ik ze binnen zou houden. Maar stond ook onder dat ik dat zelf ook een beetje sneu vind, vandaar dat ik niet meteen sta te springen om ze binnen te hebben. En dat zou ook zonde zijn aangezien ze buiten een paradijsje hebben :')

Ter informatie. Ik heb een groot nachthok in de schuur met een compleet afgesloten ren voor snachts van ongeveer 4 a 5 vierkante meter (incl nachthok) overdag mogen ze in de grote ren. Er zitten hier marters ed dus ze kunnen snachts niet in de ren blijven. Worden ze opgegeten :Y)

Tenrecs zien er leuk uit maar kweenie, zijn die qua voeding ed niet lastig te houden? En dat moet in een terrarium neem ik aan. Wat ik snel lees op internet klinkt het allemaal vrij ingewikkeld :')

Of toch maar weer cavia's nemen :') die zijn wel altijd gezellig vocaal aanwezig.

Dilemma's -O-

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-20 20:14

!! Update !!

Na dit topic er toch voor gekozen drie dwergen in huis te proberen.

Mijn drie terroristen:

[ img ]

[ img ]

Ondanks dat ik het super gezellig vind knaagt het toch een beetje. Merk toch wel aan een aantal dingen dat ze niet volledig konijn kunnen zijn.

Duss, nu hard aan het werk met hun nieuwe onderkomen:

[ img ]

Als het weer warmer wordt gaan ze naar buiten. Ze mogen nu bij warm weer overdag al in de afgesloten ren en dan hebben ze de grootste lol!

En, last but not least.

Woensdag komt er gezinsuitbreiding in de vorm van een kitten *\o/* *\o/*

Olaf!

[ img ]

Uiteindelijk manlief toch kunnen overhalen om een kat in huis te nemen. Toeval was dat mijn instructrice een nestje had. Dus kan niet wachten tot hij er eindelijk is <3

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Huisdier ideeën, hulp gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-20 20:29

Dat gat is inderdaad hun zandbak. Die hebben we verstevigd omdat hij in het midden in elkaar zakte doordat die konijnen het zand steeds verplaatsten.

Liggen weer stenen op de bodem zodat ze niet in de wei uitkomen :')

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-20 18:29

Jildau schreef:
Ik wilde net reageren dat konijnen en katten de leukste huisdieren zijn maar zie al dat je ze straks beide hebt. Goede keus! :D


Hihi, nog 1 nachtje slapen :D


Walkure schreef:
Haha goede keuze en fijn dat de konijnen een nieuw onderkomen krijgen, anders is het inderdaad een beetje sneu. Hoe oud zijn de nijnen en zijn het 2 vrouwtjes en een ram of?


Drie vrouwtjes, zelfde nest, zusjes dus. Tot nu toe gaat dat goed. Mocht het in de toekomst niet helemaal goed gaan komt er een gecastreerde ram bij eventueel. Ze zijn heel leuk met elkaar tot nu toe.


DaisyDarling schreef:
Wat een schatjes! Olijk drietal heb je daar, hoe heten ze? <3

Mijn persoonlijke tip voor als ze straks buiten wonen; 's nachts zijn kleine konijntjes erg vatbaar voor roofdieren.
Dus als je 's nachts de ren voor een deel kunt afsluiten(met bijv. fijn gaas), ook van bovenaf zodat er niets in kan is dat erg aan te raden.


De dames heten Pucca, Nani en Kiara. :D

Staat niet op de foto maar ik heb inderdaad een afgesloten ren voor snachts met een nachthok in de schuur eraan. We hebben idd marters hier lopen en ben in het verleden al een konijn daardoor kwijt geraakt.
Gedeelte op de foto krijgen ze er overdag dus bij.

Kan wel eens een totaal foto maken als alles af is als jullie dat leuk vinden?

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Koekeroekus
Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-20 06:32

dierenfan schreef:
Zonde om eerst af te wachten of het fout gaat tussen de 3 dames. Durf nu al te verklappen dat volgend voorjaar 90 procent zeker het erg fout gaat. Zou er dus juist heel vlot al een man bij zetten. Hoe jonger ze zijn hoe makkelijker koppelen gaat en ze hebben die gecastreerde man echt nodig. Had zelf een groep vlamen en fransen. Dus grote nijnen en ook die hadden in voortplanting tijd echt de ram nodig om onenigheid te sussen en dan nog ging het soms fout. Konijnen hebben enorm dunne huid. Een beet van een ander kan zo een scheurwond geven.


Idd zelf ook al vaker combinaties gehad die niet man/vrouw waren. Sterker nog. Ooit eens een koppel man en vrouw gehad die die met elkaar overweg konden. Voedster uit asiel die niet meer reageerde op mijn verzoeken om hulp. Bijna twee jaar mee gezeten.

Dus tja, geslachten zeggen me niet zoveel. En we gaan het zien. Als het de spuigaten uitloopt komt er een ram bij.

Maar bedankt voor je opbeurende bericht :D

Olaf is ondertussen al redelijk gewend. Lekker ventje <3
[ img ]

Iemand een Kerstmuts gevonden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers