Kittens verborgen gebreken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mnon1994
Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Kittens verborgen gebreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-19 14:10

Ik probeer het verhaal zo kort mogelijk te houden.

2 weken geleden hebben mijn ouders 2 kittens van net geen 9 weken opgehaald.
Bij aankomst(bij ons thuis) had de kater diaree waarvan wij dachten dit heeft met stress te maken.

Ontlasting werd beter, en de kittens aten en dronken goed, en waren speels. Kater iets minder speels als de poes.

Enkele dagen later vond mijn moeder bloed in de ontlasting. Direct dierenarts gebeld, en medicatie gekregen tegen giardia.
Op zich is giardia prima te behandelen.

Een aantal dagen later vond mijn moeder diaree/kots op dat moment konden we niet echt achterhalen wat het was. Het was namelijk nog gewoon voedsel alleen dan iets vermalen door het kauwen, kittens aten dronken nog steeds goed.

Echter enkele dagen later eet de kater alles heel snel op, en binnen een uur komt alles er weer via diarree uit, je zou zeggen dat het braaksel is aangezien het niet stinkt naar ontlasting en de voeding nog gewoon 'normaal' is.

Het poesje eet inmiddels niks meer.
Uiteraard bij de dierenarts geweest.
Met medicatie en dwang voeding weer huiswaarts.

De kater at nog altijd goed maar alles gaat er inmiddels via diarree in 10/20 minuten uit.
Na dwangvoeren kwam ook bij de poes alles er na ongeveer een uur uit, water dunne diaree.

Inmiddels hebben mijn ouders besloten om de kittens in de kliniek achter te laten aangezien mijn ouders niet meer weten wat ze moeten om ze te redden.

Ze worden nu behandelt tegen coccidiose.. En tussen het moment van achter laten in de klikiek(vrijdag middag) tot aan nu (zaterdag middag) zit er geen verbeteringen in, voor de poes zelfs wat achteruit gang. Ze blijven sowieso tot maandag ochtend in de kliniek.

Contact met de Fokker loopt stroef.

Hoe lossen fokkers dit 'normaal' op. Mij lijkt dat je als fokker normaal gesproken ook je verantwoordelijk heden hier in zou nemen.

Hoe groot is de kans dat wij de kittens al ziek meegenomen hebben, of zijn ze bij ons ziek geworden?
Uiteraard is dit moeilijk te achterhalen?

Verder hebben mijn ouders geen dieren, en de kittens zijn sinds ze bij mijn ouders zijn ook niet in contact geweest met andere dieren.

Rechtsbijstand word ingeschakeld.
Er is voor de kittens betaald.
Laatst bijgewerkt door Mnon1994 op 26-10-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wander van de bosjeshoeve B+12 L1+21 L2+8 eindstand goodbye my friend
RIP Romy Y;( 22-05-2009 05-10-2015


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, Jara, L_Flo en 129 bezoekers