Wat voor hamster nemen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Wat voor hamster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:20

Goedendag!

Ik heb besloten een hamster te nemen, wil 1 die zo min mogelijk stinkt, handtam, kan in een terrarium.

Ik heb een flink terrarium, schuifmeganisme voor de deurtjes moeten nog gemaakt worden, maar wil daar dus de toekomstige hamster in houden.

Ik twijfel tussen een Syrische hamster (mannetje, begreep dat deze minder dan de vrouwtjes stinken) of een dwerg (begreep dat daar de vrouwtjes juist weer minder van ruiken?) maar vind het echt lastig om te kiezen. Ik dacht dat Syrische hamsters juist van klimmen hielden en dwergjes weer van graven, kan een syrische dan wel in een terrarium?

Vertel jullie ervaringen met hamsters, ben compleet nieuw hier in :D


Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat voor hamster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:27

Het betreft een terrarium van 70(l)x40(d)x50(h) dus opzicht een prima formaat voor zowel dwerg als Syrische lijkt mij?

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:33

Castilja schreef:
Oei volgens mij is dat voor een syrtje wel echt aan de kleine kant...

Ik persoonlijk vond het wel een flink ding toen ik hem net ophaalde xD had nog een traliekooi opgehaald die veel kleiner was en daar werd ook een Syrische in gehouden, praat het niet goed overigens, vind die ook te klein maar heb die als reservekooi.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:35

MarlindeRooz schreef:
lifaya schreef:
Het betreft een terrarium van 70(l)x40(d)x50(h) dus opzicht een prima formaat voor zowel dwerg als Syrische lijkt mij?

Ja dat is voor een Syr helaas te klein, voor een dwerg net aan.

Voor een dwerg net aan? := sinds wanneer worden dwergen standaard in zulle grote terrariums/kooien gehouden dan? Vroeger (20 jaar geleden xD) werden ze gehouden in die kleine rotkooitjes, dan zou dit een gigantische villa/paleis zijn :P

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:40

Oke dan word het geen Syrische helaas! Nu alleen bedenken welke dwerg dan het leukste zou zijn. Ik heb zelf alleen ervaring met de Russische maar zag dat er meer verschillende types zijn en vroeg mij af of jullie hier ervaring mee hebben toevallig. Ik ga sowieso een flinke laag zaagsel in de bak doen zodat er lekker gegraaft kan worden.

Ik vind de Roborovski dwerghakster erg leuk om te zien

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:48

crazycactus schreef:
Roborovskis zijn wel druk en die houd je volgens mij wel met meerdere tegelijk.

Ik dacht dat er geen 1 hamstersoort samen kan worden gehouden in gevangenschap op “kleine” oppervlaktes? Dit kwam ik in elk geval elke x tegen.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:50

Amyyy schreef:
Robos zijn in mijn ervaring ontzettend moeilijk tam te maken en vliegensvlug. Ik heb een Russische dwerghamster gehad en die was heel tam en makkelijk hanteerbaar.

Voor de bodembedekking kun je het best een mix van zaagsel, care fresh en hennepvezel maken, daar kunnen exht goede tunnels in gegraven worden!

Thnx! Dan is het idd wel vrij lastig als ze moeilijk tam te krijgen zijn xD dan heb je de Chinese en campelli dwerghamster nog, weet je toevallig ook hoe deze zijn?

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 20:58

Hmmmm, wellicht dat het dan alsnog een Rus word, zoals ik nu lees idd wel het meest sociaal en makkelijkst te houden... en dan een vrouwtje? Of ruiken de mannetjes niet meer? Lees veel verschillende verhalen

Marlinde weet je er ook 1 die toevallig een beetje andere kleurtjes fokt in omgeving den haag? Dankjewel!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 21:04

Amyyy schreef:
Als je gaat hamsterscapen ruik je ze sws niet! Daar zit wel zo veel bodembedekking in, daar ruik je niks van :)

En de urine dan? Maar ik ga eens die hamsterscaping opzoeken, klinkt wel leuk!

Hmmm mannetje it is haha! Ga liever bij de eerste voor de makkelijke weg hihi. Maar goed dat je het zegt over de kleurtjes. Ik vind zelf de zand/camel kleur erg mooi bij die rusjes, maar hebben die ook problemen?

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 21:25

Oehhh wat een knapperd! Vind manderijn ook zeker prachtig! Bluefawn ook maar gok dat die waarschijnlijk sneller problemen hebben? Wil sowieso geen rode ogen en volgens mij heb je die alleen met rode ogen?

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 22:28

Hmmm dan kan ik het beter bij een standaard kleur als parel houden gok ik :P in elk geval voor de eerste hamster.

Qua drinken, kan je ook gewoon een bakje doen of is dit ook goed? Gezien er natuurlijk geen tralies in het terrarium zitten om een standaard fles op te hangen... maar vind dit oerlelijk lol

[ img ]

Maar heb het liefst iets zoals dit



[ img ]

En deze als water en evt zandbakje

[ img ]

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat voor hamster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 14:21

Ik ga eens uitzoeken hoe ik alles het beste kan indelen, heb al een hele hoop in huis dus moet wel goed komen :D

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 23:01

Ik zal voor water 1 nemen waar je ook een afstapje ofzo in hebt, niet te diep en dat ze er makkelijk zelf uit komen! Ik wil denk ik zelf nog een plateau gaan maken voor het terrarium, zou ik eventueel de hele onderkant kunnen vullen met een dikke laag grondbedekking dat ze kunnen graven en daarboven dan een plateau, evt met een gat aan onderkant met een huisje erop en wiel ofzo. Dit is het terrarium maar ga dus wel wat veranderen

[ img ]
Dat kleine plateautje zit los, die wil ik er dus helemaal uit halen. Ook dat “trapje” want dat lijkt mij te glad en onhandig.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 18:18

Ik heb vandaag de hamster opgehaald, is een mandarijn vrouwtje geworden! *\o/*


[ img ]
Niet echt duidelijk maar ga haar vandaag verder met rust laten hihi. Morgen gaan we beginnen met tam maken!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat voor hamster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 22:08

[ img ]
Ze is nu alles aan het verkennen <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Labiesch, Lalidan, Majestic-12, sunny43 en 27 bezoekers