Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 11:02

[ img ]

Toch maar een topic voor mij lieve vriendje Red , wie weet herkennen mensen toch iets in zijn verhaal waar ik nog wat mee kan doen.

Het begon donderdagavond, de honden slapen bij mij op bed en met naar bed gaan stapte Red op bed en begon heel raar adem te halen, zo raar dat ik bij hem ben gaan zitten, dacht echt dat hij een hartaanval had, maar hij werd rustig, en ging liggen slapen.

Vrijdagochtend stapte hij al heel sloom van het bed af, mijn vriend werkte thuis en normaal bespringt hij hem al joelend, maar nu helemaal niets kop omlaag en amper willen lopen,temp opgenomen bijna 40 graden koorts, direct heb ik de DA gebeld, en ze weten dat als ik zeg "het is echt niet goed" dat het dan ook echt ernstig is, dus ik mocht meteen komen, daar aangekomen stond Red met zijn kop omlaag te pompen om adem te halen.

DA zag het gelijk dit is helemaal fout...

Temp was daar 39,6 , en ze zei meteen foto's te willen maken, dus foto's borstholte en buik gemaakt en bloed afgenomen.

Op de foto's was niets te zien, bloed zag er als water uit, slijmvliezen compleet wit en zijn lymfeklieren zijn opgezet.

Hij heeft AB en cortico steroïden gespoten gekregen en ik moest om 11 uur bellen voor bloedonderzoek..

de uitslag was verpletterend, an sich alle waardes gewoon goed, behalve rode bloedplaatjes > dodelijk laag..

Om 17.00 smiddags moest ik terug komen met hem om te kijken of de cortico steroïden iets deed, verdenking was toen al een tumor ergens cq Maligne Lymfoom ( lymfeklierkanker)

dit heb ik gistermiddag op FB geplaatst:
" kleine update : zijn net bij de DA geweest, slijmvliezen waren duidelijk meer doorbloed, temp was goed, ze heeft daarna nog een echo gemaakt van zijn buik en ook hier was niets op te zien verder, maar doordat Red zich nogal druk maakt bij de dierenarts en zich helemaal druk maakte bij op zijn rug moeten liggen voor de echo, keek ze daarna nog eens naar zijn slijmvliezen, deze waren donkerrood, en dus helemaal goed, ze heeft nogmaals bloed afgenomen dit zag er zo op het oog al beter uit zei ze, en ik moet Red straks nog een keer spuiten, morgenochtend weer terug , weer bloedonderzoek en kijken hoe het er dan voor staat... voor nu heel even adempauze..

Vanmorgen om 9 uur weer bij de DA geweest en daar is dit het verslag van:
"Zal even verslag doen van bezoekje DA , ze heeft zijn slijmvliezen weer nagekeken, zijn temp opgenomen en bloed afgenomen, dit alles ziet er beter uit.Vanmiddag krijgen we de uitslag van het bloedonderzoek nog doorgebeld. En dan nu verder, veel besproken, wat kunnen we nog doen, zolang er niet zeker is óf hij ML ( maligne lymfoom) heeft ( dit weten we pas na definitieve uitslag van het uitstrijkje) , is het behandelen op de verdenking van ML .

Goed, om leukemie uit te sluiten moet ie onder narcose en dan een beenmergpunctie hebben, voordeel is dat ze dan voor 90% zeker kan zeggen of hij dat heeft, maar de behandeling blijft hetzelfde.

Dan nog de kwestie chemo, weet dat veel mensen zullen denken dat doe je en hond niet aan, maar juist ML reageert heel goed op de chemo therapie, er zijn zelfs honden die genezen, en ziek worden ze zelden van de chemo, het is niet zoals bij mensen, wil je hem dus en kans geven moet hij aan de chemo, maar ze raad dit in zijn geval eigenlijk af, ze had het zelfs besproken met de andere DA daar , red leeft in een roedel en alles wat hij na chemo uitscheid moet opgeruimd worden en ook zijn kwijl wordt giftig, dit is bijna niet te doen , maar grootste reden is, als Red ML /leukemie heeft heeft hij dit in zo'n ernstige vorm dat ook chemo niet gaat helpen, hij gaat dan alsnog binnen 8 weken dood , zonder de chemo heeft hij nog max 5 weken.. op mijn vraag of het dan toch niet een ernstige infectie kan zijn ( hoop moet je houden toch? ) , zei ze dat dat zeker ook nog kan ,maar zij dénkt voor nu 80% ML , 20% kans op infectie... "

Mijn lieve ventje, het mag toch niet zo zijn dat ik hem nu al kwijt ga raken... hij is pas 5...ik heb het gewoon niet meer, zelfs mijn DA geeft aan het er heel moeilijk mee te hebben... ;( ;(

duimen jullie ajb ook mee dat het maar gewoon een simpele maar rot infectie is??
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 05-10-19 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt


kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 11:10

Dan moet ie eerst stabiel worden met zijn rode bloedplaatjes , voor nu is dat gewoon te gevaarlijk..

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 11:22

Cayenne schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar is een transfusie van rode bloedplaatjes geen mogelijkheid?


Ja die gaat hij zo nodig krijgen van Pip , zij gaat ook steeds mee als ik met hem naar de DA moet , maar tot nog toe reageert hij dusdanig goed op de corticosteroïden dat hij dat blijft krijgen voor nu..

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 12:30

Annick75 schreef:
Ik heb niet zoveel verstand van honden en ben zeker geen dierenarts, maar het eerste dat in me op kwam om zijn bloedplaatjes (tijdelijk) omhoog te krijgen, is een bloedtransfusie. (https://www.mcvoordieren.nl/bloedarmoede-hond), neemt de oorzaak van de bloedarmoede niet weg, maar kan misschien wel zijn conditie genoeg verbeteren om die punctie te kunnen doen.

Bloed zou, indien niet op voorraad, wellicht bij een van je eigen honden kunnen worden afgenomen.

Intussen duim ik voor jullie!


Ik hoop dat mensen dit berichtje lezen anders gaat het heel vaak als advies gegeven worden, maar inderdaad gaat Pip ,een andere hond van mij ,bloed geven zo nodig zij is ook gistermiddag bij de 2de controle mee gegaan, maar omdat hij toen weer genoeg kleur had en zijn bloed weer voldoende bloedplaatjes had was een transfusie niet nodig, de medicijnen die hij hiervoor krijgt doen voor nu zijn werk.

Ook vanmorgen heb ik Pip meegenomen voor het geval dat , maar zijn slijmvliezen en bloed zien er goed uit ,dus de medicijnen voldoen nu.

Pip gaat voorlopig dus bij elk bezoek mee, mocht het nodig zijn gaat zij bloed doneren.

Maandagochtend moeten we om half 10 weer bij de DA zijn

:)


kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 14:02

Druif_01 schreef:
Ach Kimmie, hopelijk komt Red er weer bovenop! Ik heb destijds je topic van Kimmie gevolgd en uit al je berichten spreekt altijd zoveel liefde voor je dieren. Ik ga voor je duimen dat Red nog lange tijd bij jullie mag zijn en dat, indien nodig, Pip zijn redder kan zijn net zoals Pip een beetje jouw redder is geweest na Kimmie.


<3 <3 zo lief , dank je wel..

en nee wij gaan nooit op vakantie , Red loopt alleen hier op ons terrein , komt er niet eens vanaf..

ja honden hebben verschillende bloedgroepen maar 1 malig kan je een andere bloedgroep geven heb ik begrepen :)

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 16:45

Myfairytale schreef:
Wat een knappie is het! <3 Wat is het voor een ras?

Wat een vreselijke situatie bevinden jullie je nu in zeg. Ik ga hard duimen dat Red gauw op mag knappen en dat er een goede behandeling mogelijk is. Veel sterkte!


Dank je wel ,Red is een kruising rottweiler x argentijnse dog..


StellaMay schreef:
Ach Redje, je mannetje -O-
Natuurlijk ga ik duimen voor je kind. Wat een rot situatie!
Ik kan me nog zo goed je topic voor Do herinneren, maar Red gaat gewoon beter worden. Potverdorie!

Ik zei het al tegen mijn DA , Do is me veel te vroeg ontnomen, nemen ze nu mijn ventje weer te vroeg af ;( ;(

Ik ga het maandag zeker aandragen wat betreft tekenziektes en er eens op zoeken, hebben ze daarbij ook opgezette lymfeklieren?

Wij wonen in Duitsland ,maar Red heeft regelmatig wel een teek..

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 09:32

rocymax schreef:
Oh, wat erg... Ik ga als een gek duimen voor jullie. Arme Red, hij is nog zo jong!



ja veel te jong, mijn eerste argentijnse dog had ook ML en werd maar 4,5 jaar oud... ;(

Rumay, inderdaad, Red zijn rode bloedplaatjes zaten onder de 15% , gister zei de DA nog dat het echt dodelijk laag was, dat was ook wat ze zei, hij moet eigenlijk naar een kliniek voor een scan, maar daar moet ie voor onder narcose en dat gaat ie niet overleven..

Voor nu wacht ik eerst het biopt af van zijn lymfeklier, dan is er pas zekerheid en kunnen we verder gaan denken wat we kunnen en gaan doen , ik zag wel dit artikel:
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/n ... an-genezen

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 10:13

De bloed resultaten van zaterdag waren nog heel erg slecht, alhoewel hij sinds gister echt veel drukker is en zich duidelijk beter voelt vond de DA vanmorgen ook dat hij er beter uitzag.

Zijn lymfeknopen zijn helemaal weg, dus hij reageert goed op de medicijnen die hij nu krijgt, voorlopig krijgt hij nog prednison, en AB gespoten, donderdag weer terug dan een nieuw bloedonderzoek, en als het goed is komen vandaag de resultaten terug van het laboratorium...

duimen draaien maar dat het geen ML is...

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 07:45

vreselijk babootje, ik hoop dat de chema gaat aanslaan bij de hond van je vriendin...

het bloedonderzoek laat op zich wachten , vrijdag was Red zo slecht zoals ze al zei : dodelijk lage rode bloedcellen, dat het lab er niets mee kan, er zijn geen waardes uit zijn bloed te halen, straks opnieuw naar de DA om opnieuw bloed te trekken voor het lab.

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 10:25

van 1 van je vogels?

En ja , net opnieuw bloed laten trekken, gaat weer een buisje bloed en 3 bloed uitstrijkjes naar het lab , morgen daarvan de uitslag, voor zichzelf heeft ze ook bloed gehouden, dat doen ze in het apparaat in de praktijk, daarvan heb ik vanmiddag de uitslag, het bloed was beter, maar nog te dun zei ze... nou ja afwachten maar.

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 10:47

O jeetje, nee dat is ook stressen...hoop dat de waardes beter zijn bij je groene vriendje...

nee bloed hoort niet zo dun te zijn, is nog niet goed, we wachten het af, en hij heeft nog geen bloedtransfusie gehad omdat hij an sich reageert op de medicijnen en zeker betere doorbloeding heeft al...

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 12:03

nee... nog helemaal niets, ben op van de zenuwen inmiddels... :\

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 15:31

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Geen maligne lymfoom!!

Zijn waardes zijn weer helemaal goed, hij heeft regeneratieve anemie, waar dat vandaan komt weten ze zo niet,maar er waren voor nu geen kwaadaardige cellen aanwezig!!

Morgen weer voor controle naar de DA , dan hoor ik het wel verder..

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 16:44

Jaa goed he, kan het nog bijna niet geloven, was al zo aan het denken wat ik nog allemaal zou kunnen uitzoeken als hij wel ML zou hebben, en dan wel of geen chemo...

Snachts tig keer wakker worden om te kijken of alles nog wel goed ging met hem...

Morgen ga ik mee horen over hoe en wat , ze belde echt even heel snel tussen de patienten door om het goede nieuws te geven <3


nine1987 schreef:
Druif_01 schreef:
*\o/* Heel fijn! Dat is dan toch weer een enorme oplichting *\o/*



Ik hoop toch van niet.. :))


:') :') :')


Seven schreef:
Gelukkig zeg wat een beter nieuws, zag het bericht erg laat en schrok gelijk mooie red 1 van m'n favorieten uit het nest dat koppie <3

Op naar een volledig gezonde red


Hij is zó lief... echt een teddybeer... <3

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 17:20

Ja.. ik moet nog ff resetten zeg maar..mijn lichaam staat nog op standje stress...

en ach wat zielig dat hij weer geprikt moest worden...laat je wel even weten hoe de uitslag is?? Sterkte nog met die rot uitslag afwachten... echt gewoon niets aan dit soort dingen..

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 10:37

Nou dat herken ik wel, ik heb geen mobiele telefoon dus ik moet het doen met een gewone huistelefoon, en tja, uiteindelijk moet ik toch naar buiten om de paarden te doen en honden uit te laten , dus iedere keer even tussendoor snel naar binnen om te kijken of er al gebeld is :+ , maar echt even laten weten, ik weet hoe je je nu voelt, tis zo eng eigenlijk...

Ik ben net terug DA bezoekje, ip kunnen we er nu niet meer achter komen wat echt deze acute bloedarmoede heeft kunnen veroorzaken omdat hij zoveel medicijnen al gehad heeft en we nu bijna een week verder zijn , maar ze denkt aan toch een heftige infectie ergens,daar hij heel goed gereageerd heeft op de AB , zijn slijmvliezen zijn heel mooi donkerrood doorbloed, ze heeft wederom bloed afgenomen, ik moet zelf even bellen vanmiddag voor de uitslag, en dan gaat ze vertellen hoe en wat met de prednison die hij nu nog krijgt..


Seven schreef:
Dat teddybeer zijn straalde hij vanaf het begin al uit en nu nog als ik foto's van hem zie denk ik altijd die klimt bij je op schoot en dan kun je er zo lekker op hangen :=

Gelukkig dat je in ieder geval uit je standje stress kan, geef hem maar een mega knuffel dat moet helpen <3


Haha ja zo is hij echt... het is echt een teddybeertje <3


Tinkermuts schreef:
Ow kimmie wat een goed nieuws, wat moet je opgelucht zijn.
Ben zo blij voor jullie, geef redje maar een extra knuffel namens mij ook


Ja ben ook wel heel erg blij hoor, is een pak zorgen van me afgevallen...en ik knuffel nog even extra met Redje door..hij heeft al zoveel extra knuffels en kusjes gekregen de afgelopen dagen :D


rocymax schreef:
Oh, geweldig, wat een goed nieuws!!! heerlijk *\o/* *\o/*


Jaaa *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 15:33

Net DA aan de lijn gehad voor bloed uitslag van vanmorgen , ze zei " es wird immer besser" , nou ja dat is goed te horen ,maar hij heeft nog wel AB nodig, dus morgen weer langs voor een shot AB

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 10:17

Voor de mensen die van cijfers houden, bloed bestaat voor 42 tot 61% uit rode bloedcellen, bij Red waren de rode bloedcel waardes afgelopen vrijdag níet meetbaar.... zaterdag zat hij op 11% , gisteren op 18% , hij zit echt nog dik in de rode balk...maar goed er is vooruitgang en we hopen dat deze lijn zich gaat voortzetten, de witte bloedplaatjes daarentegen zijn torenhoog...vandaar nog een shot AB vanmorgen gehaald, voor nu dinsdag terug komen, dan weer bloedonderzoek om te kijken of de bloedcellen gaan stijgen...

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 12:36

Nee ik heb meegekeken op de computer bij de DA vanmorgen, dus zelf geen outprintje.

Kan het wel vragen of ze die me kan geven als ik er dinsdag weer ben...

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 18:11

Ik vind hem niet zichzelf en heb er een slecht onderbuik gevoel van, ik hoop dat ik helemaal mis zit hoor....

Maar ik zie iets aan hem, hij is verder buiten erg vrolijk , hij eet als een roverhoofdman en zuipt zich een slag in de rondte van die prednison , maar zijn blik, ik weet het niet , ik zie gewoon wat , morgen weer naar de DA , weer bloedonderzoek , dat wachten we maar af...

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 18:33

Ik weet het niet... dosis is al verlaagd, van 2x 1,5 tablet naar 2x 1 tablet per dag ( 50 mg)

Weet niet, ik zie gewoon wat aan hem.. :(

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 18:37

Hannanas schreef:
:(:) kom op red, beter worden!
Van pred kunnen ze trouwens ook down worden. Dus volg je intuïtie, absoluut, maar weet ook dat het mogelijk van de pred komt.


Ja ik wacht het ook nog even af verder, morgen eerst maar eens zien of hij weer een betere rode bloedcellen heeft, maar heel eerlijk ,ik heb gezien hoe laag die rode bloedcellen waren, daar kan hij zich ook gewoon niet goed op voelen, maar gisterochtend was hij weer zo down , en had hij echt zo'n kreukhoofd, bekkie zo gespannen... nee niet goed, vandaag is hij wel weer beter als gister, ook buiten lekker aan het draven ,maar dan binnen komen en meteen zo plat liggen...

Hij is zieker als dat hij laat zien, heb ik het gevoel..

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 10:48

Zo net weer bij de DA geweest en mijn zorgen bij haar neergelegd, ze zei dat hij zich zo slecht kan voelen door de prednison, maar voor alle zekerheid is er nu weer bloed weg naar het lab, waar ook alle teken ziektes worden nagekeken.

Vanmiddag belt ze hun eigen bloedonderzoek door en dan kijkt ze of de prednison verlaagd kan worden, en ze zouden alle bloedonderzoeken tot nog toe naar mij toe mailen, dus dan zal ik ze hier neerzetten

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 15:49

Nee , ik wacht nog steeds op de bloeduitslagen van het Lab...

Ik kreeg vandaag wel een pakket met de post bloeduitslagen binnen van de afgelopen periode.. voor degene die het interessant vinden:

Vrijdagochtend, de ochtend dat hij zó ziek was:
[ img ]

[ img ]

Diezelfde vrijdagmiddag bloedtest om te zien of de spuiten werking hadden, anders had hij bloed gekregen van Pip die mee was:
[ img ]

zaterdagochtend :
[ img ]

Dinsdagochtend toen ik terug moest omdat er te weinig rode bloedplaatjes waren voor Lab onderzoek:
[ img ]

en afgelopen donderdag:
[ img ]

Uitslag bloeduitstrijkjes Lab:
[ img ]

[ img ]

Bloeduitslag Lab:
[ img ]

en tenslotte Red gisteren <3
[ img ]

[ img ]

Nu dus aan het wachten op nieuwe uitslagen van het Lab, waar ook nu alle tekenziektes getest worden..

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 18:27

Leuk Mloui dat je reageert, zo is het toch duidelijker als wat ik opschrijf en wat completer :)

Ik ben net gebeld over de bloeduitslagen, deze zien er goed uit, eigenlijk is alles weer in goede waardes alleen wat waardes te hoog maar dat is te wijten aan de cortisonen, dus voor nu 4 dagen de helft minder en na 4 dagen nog maar een halve tablet prednison , dan volgende week opnieuw langs de DA.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 107 bezoekers