Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:55

Mijn hond is ook als de dood voor vuurwerk. Gelukkig hier tot een paar dagen voor oud en nieuw niets. Ik ga een paar weken van te voren met de rustgevende (natuurlijke) middelen beginnen. Bach rescue voor de acute angst en stress. Daarnaast puur nervo.
Met oud en nieuw zelf gaan wij altijd naar een plek waar geen vuurwerk wordt afgestoken, al jaren. Wij zorgen ook altijd dat de week voor oud en nieuw de hond niet alleen hoeft te zijn, want daar wordt ze extra angstig van.
Zo komt de hond er nog het beste doorheen.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17


Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:33

Je moet ook wel kunnen trainen.
Angst is de allerslechtste trainingsvoorwaarde en dat is juist het vervelende hier.
Mijn hond bv. Is na 1 knal zo bang, dat zij niet meer te bereiken is. Trainen gaat niet met een hond die niet te bereiken is.
Ik ben enorm voor training en ik zie ook de meerwaarde ervan in, als je hond nog niet zo bang is dat er te trainen valt.
Er zijn hele mooie onderzoeken over wat stress en angst doet voor leren en leerstof opnemen bij paarden en honden. Tot op een bepaald stressniveau leert de hond nog, maar wordt dat te hoog, neemt de hond niets meer op.
Dat maakt dit een enorm lastig probleem.

Ik gebruik daarom de rustgevende natuurlijke middelen, omdat mijn hond daarmee net nog in een angst fase zit waarin zij te bereiken is. En dus kan ik dan nog met haar trainen!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:16

dito schreef:
Eens met bovenstaande. Mijn hond is echt zo zo bang dat helaas training niet zal helpen. Ze is ook niet te bereiken in haar angst moment.
Def: welke middelen gebruik jij? Ik zie door bomen het bos niet meer.



Bach rescue bij acute angst en Puur nervo gebruik ik in tijden lang achter elkaar.
Mijn hond heeft verschillende stress periodes, is bv. Ook bang voor onweer.
Wij wonen in het bos en in het jachtseizoen wordt er ook geschoten, dat zorgt ook voor stress.
Volgens mij heb ik ook nog iets anders staan, maar dat moet ik even opzoeken.
Thundershirt haalt hier overigens niets uit, helaas.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Nu alweer dat stomme vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:46

Hier ook totaal geen reactie op voer of speeltjes dan.
Mijn hond kan echt letterlijk tegen de muren aanspringen en vliegen bij vuurwerk. Dat is vooral ‘s nachts nogal een ding, want je wilt wakker blijven om haar zichzelf niet te laten bezeren.
Met de rustgevende middelen is bovenstaande niet meer het geval gelukkig.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar, sjantje2525 en 127 bezoekers