Grijze roodstaart papegaai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
martichr
Berichten: 1163
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:08

Heeft hij een open of gesloten ring om? Sinds 2 jaar geleden de grijze roodstaart op Cites lijst I is gekomen (en je dus een ontheffing nodig hebt bij overdracht) zijn er nogal wat praktische problemen ontstaan.. je moet namelijk de legale herkomst aantonen en tevens aantonen dat de vogel voor inwerkingtreding van de wet al in je bezit was om een ontheffing te krijgen.(In dit geval moeten je opa en oma dat dus doen.. Dat is niet altijd even makkelijk..
In dit geval waarin de papegaai in de familie blijft en je naar ik aanneem hem niet verder verhandelt zou ik hier niet aan beginnen en hem gewoon zonder ontheffing overnemen..

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados



martichr
Berichten: 1163
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:25

Hij ziet er goed uit.. weet je zeker dat RS geen PS (Parkietensocieteit ) moet zijn? Zo nee dan is het een Zuid Afrikaanse ring naar alle waarschijnlijkheid, daar kwamen en komen de meeste gekweekte Grijze roodstaarten van een zekere dierenwinkel vandaan.. de onleesbare initialen zijn gok ik het jaartal.. ook zou er normaal nog NL op moeten staan bij een Nederlandse ring..
Op zich zijn foto's voldoende bewijs .. de ring moet echter wel leesbaar zijn en tot een land van herkomst te herleiden, ook het geboortejaar moet leesbaar zijn.
Zoals gezegd, ik zou geen certificaat aanvragen..

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

martichr
Berichten: 1163
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Grijze roodstaart papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:13

Grijze roodstaarten zijn van nature nogal neurotisch en wennen soms maar langzaam aan dingen.. elke keer als ik die van ons nieuwe zitstokken in de kooi doe durft hij er 2 dagen niet op te zitten.. maar met wat geduld en smeergeld komt het wel goed...

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

martichr
Berichten: 1163
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:34

DJZ schreef:
Ik bedoelde een pinda nog in zijn verpakking :P


Pinda's kunnen aflatoxine bevatten, vooral als ze nog in de dop zitten.. ik voer ze daarom nooit als doppinda.. komkommer is ook zo'n dingetje.. net als sla kunnen ze er diarree van krijgen in te grote hoeveelheden.. maar met mate kan het niet veel kwaad, de voedingswaarde is alleen nul..
Probeer eens tropisch fruit, mango , papaya etc en vooral groenten zijn goede voeding.. broccoli, wortels, maar ook Palmnoten (Vit a) en kiemzaad.. hoe gevarieerder hoe beter eigenlijk..

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

martichr
Berichten: 1163
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:36

[
[/quote]

Pinda's kunnen aflatoxine bevatten, vooral als ze nog in de dop zitten.. ik voer ze daarom nooit als doppinda.. komkommer is ook zo'n dingetje.. net als sla kunnen ze er diarree van krijgen in te grote hoeveelheden.. maar met mate kan het niet veel kwaad, de voedingswaarde is alleen nul..
Probeer eens tropisch fruit, mango , papaya etc en vooral groenten zijn goede voeding.. broccoli, wortels, maar ook [b] Palmnoten[/] (Vit a) en kiemzaad.. hoe gevarieerder hoe beter eigenlijk..[/quote]

Alsjeblieft geen palm noten er worden zoveel palm noten bomen gekapt en er sterven 1000den oerang oetangs |([/quote]

Je bedoelt bomen gekapt om palmplantages aan te kunnen leggen neem ik aan … :+
Net als met alle producten kun je ook gewoon verantwoorde palmnoten krijgen..

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

martichr
Berichten: 1163
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:53

DJZ schreef:
Als doppinda's niet goed voor ze waren.. waarom zit het dan wel in het zadenmengsel speciaal voor papegaaien? :o? Maar hij krijgt ook niet veel daarvan :P Ben allang blij dat hij nu lekker eet en relaxter is :)
Banaantje gaat er wel heel goed in. Andere dingen is hij eigenlijk niet echt gewend.. Opa en oma gaven naast de bovengenoemde extra's nooit iets anders.. ik kan het natuurlijk wel altijd proberen en wortels haal ik zo af en toe ook eens voor de konijnen, dus kan ik dat ook eens proberen :)


Kostenoverwegingen .. conservatisme etc..
Grijze Roodstaarten zijn conservatieve eters, als je hem gedeeltelijk kunt omwennen op pellets heb je in de basis al een goede voeding, hij ziet er overigens prima uit op de foto, dat wil echter niet ook meteen zeggen dat de voeding dan goed is

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 94 bezoekers

cron