Wanneer is naar jouw mening een dier "op".

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:28

Als het klaar is is het klaar. Zelf heb ik 2 keer het verlies van onze geliefde katten thuis mee gemaakt die beide 16 geworden zijn, eentje was bijna 17.
Dan is het dus op een gegeven moment wel duidelijk al is de keuze niet makkelijker maar hebben ze in ieder geval een mooi lang leven gehad.

Één van onze katten kwam thuis met een verlamde achterpoot, s avonds kwam ze niet s nachts lag ze te blèren voor de deur en kon ze niet meer lopen. M'n vader heeft toen besloten het even aan te kijken maar ze kon echt niks meer en er zat bijna geen leven meer in, ogen stonden dof dus toen hebben we haar laten inslapen.

Mijn eigen is bijna 17 geworden en 5,5 jaar geleden ingeslapen, ik woonde al niet meer thuis dus kreeg het niet allemaal even goed mee, kreeg vrij plotseling te horen dat ze bijna niet meer naar buiten wou maar ook haar plas een paar keer had laten lopen. Haar vacht was dof, zaten klitten in etc.
Mee naar de dierenarts die vonden dat ze nog goed genoeg was, hebben haar geschoren onder narcose, opgelapt en een kuurtje mee gegeven.
Leek op te bloeien maar 2 dagen na de kuur was het helemaal mis, werd gebeld door m'n vader dat het niet goed was en dat we misschien haar toch maar moesten laten gaan, uiteindelijk is het geen goede keuze geweest haar onder narcose te brengen en alles wat erbij kwam, ze heeft een opleving gehad door de kuur maar toen was het echt klaar.
Ik ging er heen en heb haar in 17 jaar nooit zo gezien, haar ogen waren letterlijk zwart, het was gewoon echt klaar dus toen hebben we direct een afspraak gemaakt en is ze op mijn schoot weggevallen.

Zelf heb ik nu 2 katten van 6 en 10 en hoewel ik er alles voor over heb als het niet goed is dan is het klaar, ziekte of een hele hoop gezeul met dierenarts in en uit, operatie en weet ik het wat allemaal. Ik zal doen wat ik kan maar als het uiteindelijk uizichtloos is zal ik er geen duizenden euro's aan uitgeven. Ik maak mijn dieren ook heel veel mee heb heel veel interactie met ze en hou altijd houding, blik etc in de gaten, is er iets mis ga ik met ze heen. Ik denk dat dieren zelf ook een hoop vertellen met hun houding etc.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliana, Facebook, Liseef, Selina, Wolken en 91 bezoekers