Hond Billy vermist UPDATE gevonden en weer thuis!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Hond Billy vermist UPDATE gevonden en weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 01:18

mijn eerste topic ooit op Bokt, met helaas een naar onderwerp. Onze hond Billy is vermist sinds 5 september, in de regio Waterland.


[ img ]


[ img ]


Ze is ontsnapt vanuit thuis in Monnickendam en heeft het op een lopen gezet. Ze is een aantal keren gezien, de laatste melding dateert van 6 september om 17.00 iets ten zuiden van Broek in Waterland.

Ze is een voormalig straathond en kan in principe overleven, mits ze aan voedsel kan komen. Ze is schuw en niet erg benaderbaar, zeker nu niet meer. Wel heeft ze een vriendelijk karakter en is ze dol op andere honden. Ze is middelgroot, bruin met zwart dek en draagt een lichtblauw tuig van het merk Rogz.

Wij en een groep vrijwilligers van de stichting Waar Is Onze Angel zijn al dagen aan het rondrijden/lopen en hebben al ruim 200 flyers verspreid. Ook is ze op verschillende sites en facebookgroepen als vermist opgegeven. Ook haar chip staat op vermist. Daarbij hebben we al een speurhond ingeschakeld, zonder succes helaas.

Ze kan grote afstanden afleggen en is mogelijk al echt Noord-Holland verder ingetrokken. Mocht iemand haar zien neem dan direct contact op met mij!

Alvast hartelijk dank voor het uitkijken naar Billy!
Laatst bijgewerkt door Ods op 14-09-19 06:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek van TS


Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 07:55

Dank voor het delen en meekijken! Ze staat ook op Amivedi onder meer, dit is ook gemakkelijk te delen.

Het is inderdaad vreselijk, je weet totaal niets dus elk scenario gaat door je hoofd. Met al dat water hier hou je er dus ook rekening mee dat ze in het water terecht is gekomen... We vinden het beide zorgelijk dat ze nu al anderhalve dag niet meer gezien is. En je vraagt je ook af of ze aan voedsel weet te komen en of ze voor de nacht een droge plek heeft. Arm, arm beest.

Ze komt van de straat, wat een vloek en zegen is. Een vloek omdat ze goed weet uit handen te blijven en schuw is, een zegen omdat ze haar eerste jaren op straat heeft weten te overleven. Maar tja, in Spanje was het wel een stuk warmer en was er waarschijnlijk ook beter aan voedsel te komen.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 08:32

Bravura schreef:
Laten we hopen op een goede afloop en dat je hond weer snel thuis is. Vreselijk om je maatje al zo lang kwijt te zijn en in het onzekere te zitten.

Er zijn verschillende algemene hondenforums. Ook daar dit bericht plaatsen?


Nee nog niet op hondenfora. Had daar wel naar gekeken maar ben er enkel een tegen gekomen waar als drie jaar niets meer in gebeurd is. Zal even goed zoeken. Het bericht is inmiddels wel al enorm veel gedeeld in heel veel groepen en door veel mensen, gelukkig wordt het ook gedeeld van de pagina`s van de dorpen zelf.

Baal overigens nu best wel dat ik niet meer rijd, ze vindt paarden leuk dus was dan sowieso er te paard op uit getrokken, kun je ook op plaatsen komen waar je met de fiets niet kan komen. Te voet schiet hier ook niet echt op, zeker niet omdat ze flink kan rennen. Gelukkig zijn er wel heel erg veel mensen hier actief mee aan het zoeken.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 20:31

Het is al gedeeld in alle facebookgroepen in de buurt geloof ik, zal even kijken of er nog een ontbreekt. Hondenfora zijn ook de moeite waard

Vandaag om 17.00 werden we gebeld door iemand dat haar vriendin Billy zou hebben gezien eerder die middag. Wij er meteen heen natuurlijk, en samen met mensen uit de zoekgroep de buurt uitgekamd. De melding is later nagetrokken en toen bleek dat een andere hond in die buurt die vaker losloopt in een voortuin is verward met Billy. Daar ging onze hoop. Ook vandaag hebben wij en vele anderen de omgeving afgespeurd, zonder succes. Laatste teken van leven blijft dus die van 6 september...

Ik merk dat ik er toch wel een slecht gevoel over begin te krijgen. Ze is het laatst gezien dus in een weiland in de buurt van vele drukke wegen en snelwegen. Hoop toch zo dat ze niet die kant op is.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 20:48

Twiske is te ver denk ik, maar niet geheel uit te sluiten. Laatste melding is geweest aan de Middenweg in Broek in Waterland, dat is toch een flink eind van het Twiske.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:00

Eleeke schreef:
Heb je de facebook link, dan deel ik hem even. Ik ken veel mensen die in Twiske rijden, en ook veel in het Amsterdamse bos ( mocht hij al zover zijn )


Die zal ik morgen even delen! Ze staat ook op Amivedi

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:02

_Nelleke_ schreef:
Oh ja, purmerbos lijkt dan aannemelijker. Hoe lang is de hond al bij jullie? Hoe goed kent de hond zijn omgeving? Heb je vaste plekken waar je uitlaat? Honden kunnen echte flinke afstanden afleggen in korte tijd dus zou je zoekveld wel uitbreiden.


Ze is zes jaar bij ons, maar we wonen pas een half jaar in Monnickendam. Dus ze kent de omgeving niet echt goed. We hebben vaste uitlaatplekken, dat kijken we elke dag ook een aantal keren maar geen spoor. We hebben het zoekgebied inderdaad al flink uitgebreid, er wordt in een heel groot gebied naar haar gezocht.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:11

imaudy schreef:
Is het ene idee om op bepaalde plekken in het zoekgebied wat gedragen truien of haar mand neer te leggen?


Dit werd ons inderdaad geadviseerd dus daarom moet ik morgen nieuwe sokken halen, de halve (gedragen) sokkenvoorraad ligt verspreid door het gebied.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:18

bigone schreef:
Welke speurhondengroep heb je erbij gehad ?


Weet ik zo even niet meer, stond in mijn telefoon en die ben ik verloren.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 09:53

Eleeke schreef:
Heb je de facebook link, dan deel ik hem even. Ik ken veel mensen die in Twiske rijden, en ook veel in het Amsterdamse bos ( mocht hij al zover zijn )


https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1511427

dit is de Amivedi link, dit is via verschillende kanalen makkelijk te delen.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 16:05

Ik kreeg eerder de tip het op hondenforum.nl te plaatsen. Ik heb een account aangemaakt maar kan zelf niets plaatsen blijkt nu. Is er iemand die dit kan en dit namens mij zou willen doen? Je kunt dan de volgende link plaatsen:

https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1511427

Alvast heel erg bedankt!

Er is verder geen nieuws, er zijn nog altijd geen zichtmeldingen binnen gekomen... Begin toch wel te vrezen voor het ergste, ze zit in een gebied met heel veel water.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 16:21

Bedankt!!!

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 16:46

Rosannee_ schreef:
Wat erg! Heb met 2 vermissingen meegeholpen vanuit Wioa. Een ramp.. Je hebt alle tips van hun al gekregen ga ik vanuit.

Ik zou proberen alle dieren asiel, artsen, opvangen, winkels in de omgeving sowieso te benaderen en ook te flyeren sochtends op punten waar werkverkeer langs komt.

Heel veel sterkte, geef de hoop niet op!


Het is gelukkig al heel veel gedeeld, en er is veel geflyerd. We gaan het gebied waarin we flyeren uitbreiden nu, want ze kan al ver de provincie in zijn. Instanties en dergelijke zijn op de hoogte, ik heb daarnaast ook de pers ingeschakeld. bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 19:34

En weer een dag voorbij zonder zichtmeldingen. Wij beginnen steeds meer te vrezen voor het ergste. Hoop zó dat ze snel ergens gezien wordt, maar er is in dat gebied zo veel water, alles is mogelijk. En dan is er ook nog nachtvorst... Beestje, waar zit je toch? Kom snel terug |(

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 08:38

Dank jullie wel! Wij dromen beide elke nacht dat wij of iemand anders haar gezond en wel vinden en dat we haar mee naar huis nemen, dan is het behoorlijk rot om wakker te worden en te constateren dat ze nog steeds weg is.

Hoop echt dat we haar snel vinden. Of in ieder geval een teken van leven krijgen, elke dag zonder zichtmeldingen door moeten is slopend. Het ene moment denk je dat ze in een sloot ligt, het volgende moment hoop je dat ze ergens loopt in het natuurgebied en dat de reden dat er geen meldingen zijn is dat ze zich schuilhoudt of gewoon niemand tegenkomt.

Er zijn verhalen bekend van honden die zich alleen ‘s nachts hebben verplaatst, waarbij er daardoor geen zichtmeldingen zijn en uiteindelijk toch terecht komen. Ik houd me daar maar aan vast, met toch een beroerd onderbuikgevoel. Slopend dit...

RyanneZarita, het kan en we houden dat in het achterhoofd. Ik doe mijn best het overal in NL te delen. Hoe meer bekendheid, hoe beter

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 09:58

Little_Gift schreef:
Waar woonde je voor dit voorbije half jaar?
Als ze daar 6 jaar gewoond heeft met jullie, kan het ook zijn dat ze dus die richting uit trekt terug naar waar jullie van kwamen... dan kan het zomaar zijn dat dat net de andere kant op is, dan waar jullie nu denken dat ze heen is...
Dus ook haar oude uitlaatplekken en dorpen en gemeentes op weg van jullie huidige woonplaats en de vroegere, zou ik checken en meldingen rond strooien!
Succes!


Wij woonden in Den Haag. Er zijn inmiddels bijna 300 flyers verspreid, mocht het nodig zijn plak ik heel Nederland vol. Ik probeer het in alle mogelijke facebookgroepen te delen, kan inderdaad de moeite zijn de route naar Den Haag erbij te betrekken.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 10:54

Hart van Nederland is getipt inmiddels, ik hoop dat ze er iets mee willen doen

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 13:54

sterregoud schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik heb met enkele zoektochten geholpen samen met lost dogzz in België. Wat zij zeiden is dat bijna altijd een hond in een cirkel loopt. Die kan heel groot zijn of heel klein. Aan de hand van de (ook zeer beperkte) zichtmeldingen die we kregen hebben we toen de vermoedelijke cirkel bepaald en op goed geluk een vangkooi geplaatst met wildcameras erop. Na enkele dagen is het hondje de kooi in gelopen voor het lekkere voedsel er in en hebben we haar na bijna 2 weken gevangen.
Ook bij de andere zoektochten konden die iedere keer een terugkerend patroon van een cirkel vinden.


Het zou mooi zijn als dat bij Billy ook zo zou werken ! Is het een mogelijkheid om een plek te kiezen voor zo'n vangkooi ?

Ik hoop echt dat jullie nog zichtmeldingen krijgen, en dat Billy veilig thuis komt.


Ik ga dit zeker overleggen met de zoekgroep, die hebben beschikking over een vangkooi!

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 20:15

Lukasje schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik heb met enkele zoektochten geholpen samen met lost dogzz in België. Wat zij zeiden is dat bijna altijd een hond in een cirkel loopt. Die kan heel groot zijn of heel klein. Aan de hand van de (ook zeer beperkte) zichtmeldingen die we kregen hebben we toen de vermoedelijke cirkel bepaald en op goed geluk een vangkooi geplaatst met wildcameras erop. Na enkele dagen is het hondje de kooi in gelopen voor het lekkere voedsel er in en hebben we haar na bijna 2 weken gevangen.
Ook bij de andere zoektochten konden die iedere keer een terugkerend patroon van een cirkel vinden.


Dat is interessant !
Er werd mij wel eens verteld dat een hond vaak in de richting van de wind meeloopt.


Dat is ook nuttige info, dan zou ik in westelijke richting moeten zoeken, wat mijn gevoel dus al aangaf.

Vandaag zijn we nogmaals gaan zoeken, gelukkig heb ik veel goede ondiepe drinkplaatsen ontdekt, en erg veel stallen gezien die open zijn. Geeft toch wel wat hoop. Ze is niet bang voor grote dieren gelukkig dus ik hoop dat ze in stallen heeft kunnen schuilen en slapen.

Maar wel weer een dag zonder zichtmeldingen. Ze is oud en niet heel slim (beetje oneerbiedig dit te zeggen maar het is wel zo), hoop dat ze zich in leven weet te houden tot ze gevonden wordt door iemand. Hou vol, beestje!

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 08:16

Ze is terug!!!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 13:59

Zo, telefoon en Facebook zijn ontploft, hartverwarmend te zien hoeveel mensen hebben meegezocht en hebben meegeleefd.

Het verhaal:

Gisteren heb ik overleg gehad met Dog Search, had een extra team nodig om zo het enorm grote zoekgebied aan te kunnen. Er zou vandaag vanaf de laatste zichtplek een speurhond gaan lopen.

Vanochtend kwam er een melding! Ze was gezien in de buurt van de laatste zichtplek en iemand had geprobeerd haar te pakken te krijgen, heel voorzichtig. Ze liep alleen weg en richting een drukke N weg, waar het verkeer op dat moment vrijwel stil stond door de spits. Ze is daarna helaas toch die weg opgerend en meerdere automobilisten heb het toch al langzaam rijdende verkeer zelf stilgezet. De opgeroepen politie heeft daarna de weg volledig afgesloten en samen met de dierenambulance, vrijwilligers van de zoekgroepen en omstanders is ze vrij snel gevangen. Ondertussen was ik nog onderweg en stonden we in de file naar Broek in Waterland, de file door Billy veroorzaakt.

Eenmaal aangekomen hield ik er rekening mee dat ze door de overlevingsmodus mij niet meteen zou herkennen. Ik zag echter een vermoeide maar wel kwispelende Billy. Ik ben meteen op de grond gaan zitten en ze kwam gelukkig meteen op me af! Ze kroop tegen me aan en heeft m’n gezicht afgelebberd, wat voor deze keer mocht haha!

Heb de mensen daar uiteraard bedankt en we zijn daarna doorgereden naar de dierenarts voor een check. Ze oogde goed, is niet heel erg afgevallen en heeft dus gegeten en gedronken. Alleen haar pootjes zijn wat gehavend, ze heeft wat schaafplekjes, waar ik honingzalf voor heb gekregen. Gelukkig is ze verder kerngezond!

Nu dus lekker thuis, ze is heel erg moe. Het bijzondere is dat onze kat haar ook steeds zocht en nu steeds bij haar in de buurt is. Heb net even Billy uitgelaten voor een plasje, en poes kwam ons meteen achterna gelopen. Ook kwam hij een dooie muis brengen hahaha!

We zijn echt zoooooo blij dat ze thuis is! Nu zelf ook bijkomen, heb een week amper geslapen en ook nog elke nacht gedroomd dat ik haar had gevonden en meenam naar huis. Ze krijgt nu in ieder geval een gps tracker. Gelukkig eind goed, al goed!


[ img ]

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 15:43

Ja er is zo goed samengewerkt door iedereen! Kan het nog niet bevatten en check steeds of ze nog onder de tafel ligt. Nu is het moeilijk te missen, ze ligt inmiddels te snurken. Dank allemaal voor het delen, zoeken en meeleven!


Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 19:23

Ik mis heel erg de like-knop nu! Dank jullie voor het delen, het medeleven en de steun!

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 21:55

Kan niet in slaap komen, nog te veel chaos in m’n hoofd van een heel erg stressvolle week. Maar lig hier met een vette grijns op m’n gezicht omdat Billy naast het bed ligt te slapen en zó hard snurkt dat het door m’n oordopjes heen gaat :'). Ik heb dat geluid gemist!

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-19 14:53

Hele lap tekst getypt, druk ik op de verkeerde knop!

De chaos is aan het zakken, merk alleen wel dat als ik in de auto zit, ik toch soort van op scherp sta nog. Ik kijk steeds goed om me heen, meteen gevolgd door: oh ja ze is thuis. Zal ook wel minder worden.

We hebben beide slecht geslapen, deels vanwege de chaos, deels omdat Billy zó haard heeft gesnurkt vannacht dat wij er steeds wakker van werden haha. Vonden het beide wel grappig!

Met Billy gaat het goed, pootjes herstellen goed, ziet er na een dag al zoveel beter uit! De honingzalf lijkt ook goed te werken. Verder is ze vrolijk en eet ze goed. En veel slapen dus, waarbij ik vooral niet moet storen:

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Labiesch, misshester, Westhof en 42 bezoekers