Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dierenfan
Berichten: 9564
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:20

Zou absoluut retour asiel sturen. Van deze situatie worden zowel hond als jullie niet gelukkig en als je niet enorm veel ervaring hebt qua training dan ga je dit niet verhelpen. Ook niet met af en toe professionele hulp omdat vele professionele hulp niet professioneel is.

Kies voor zijn en jullie geluk en ga niet lopen klieren maar doe hem retour.



dierenfan
Berichten: 9564
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond piept enorm wanneer hij mij ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:45

Mag ik adviseren om eens te starten met tranquil van het merk puur? Dit in eerste instantie tegelijk met de nervo van dit merk.

Gewoon even flink rust in hem krijgen met middelen op natuurlijke basis. Als de nervo op is dan verder gaan met de tranquil. Deze kun je blijvend geven. Mijn duitser x mechel die erg snel overprikkeld is en behoorlijk dosis angst agressie heeft die heeft al half jaar erg veel baat bij de tranquil. Iedereen in mijn omgeving vind hem ook erg opgeknapt qua gedrag.
Net eens gestopt na half jaar dagelijks geven en na 3 weken kreeg ik de eerste vragen of ik soms gestopt was met de tranquil. Inmiddels weer gestart dus.

Zelf heb ik eerst tranquil hond genomen en daarna toen het bleek te werken tranquil paard. Is dezelfde dosering maar stukken goedkoper omdat ze 1 toevoeging veranderd hebben. Honden vinden dat minder lekker maar de mijne eet het sowieso niet dus krijgt het in vanille yoghurt haha

Let wel op dat ook met korf op ze nog gemakkelijk dood kunnen klemmen. Gebruikte zelf in de heftigste periode ook vaak een muilkorf maar nooit met idee om zo alsnog los te kunnen laten in risico gebied. Wel met het idee dat ik zo in risico gebied hem aangelijnd gerust vrijheid kon geven aan 10 meter rollijn omdat ik altijd controle had en hij niet gelijk iets kon mocht er onverwachts een hond aan komen vliegen zonder baas

dierenfan
Berichten: 9564
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:08

Uhm de middelen die ik aan gaf die verdoven absoluut niet!!! Er zitten enkel natuurlijke ingrediënten in die invloed hebben om de gemoedstoestand van de hond. Helemaal niets verslavends of verdovends of welke ongein ook. Enkel maar supplementen die kalmerend werken. Net zoiets als glucosamine geven aan honden die botafwijkingen hebben om zo hun pijn te verlichten (en artrose vorming te remmen)


Uiteraard ben je niets verplicht ;) echter weet dat veel mensen er niet aan willen beginnen omdat ze denken hun dier te verdoven oid. Dit is dus absoluut niet zo, je ondersteunt hem enkel. Ik zie het bij mijn hond als aanvulling op zijn dagelijkse voeding. Hondenvoer is gemaakt voor alle honden en gebaseerd op wat een gemiddelde hond nodig heeft. Onderling verschillen de merken en de honden ook. Mijn herder heeft kennelijk andere behoeften dan de gemiddelde hond en daardoor deze toevoeging nodig. Zo heb je ook honden met diverse allergieën die op andere gebieden toevoegingen nodig hebben en zo heb je gelukkig ook een gigantische groep honden die het uitstekend doen op brok of vlees of combinatie er van. Daar heb ik ook 5 exemplaren van gelukkig. Dat is toch stuk simpeler ;). Hoewel eenmaal uitgevonden wat werkt dan is probleem ook opgelost natuurlijk.

En is ondersteuning dus training blijft noodzakelijk. Vergeet echter nooit, wat er in zit dat zit er in. Er is veel te veranderen met juiste training maarrrr wat er in zit dat blijft er in zitten. Het kan onderdrukt worden en weg lijken te zijn maar het zal ergens aanwezig blijven en kan altijd plotseling weer op duiken omdat hij net iets meer ruimte had, andere opwinding zat of de baas is ziek en daardoor de leiding anders enz enz enz
Blijf dat beseffen want daar gaan ook veel mensen de mist mee in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, Femia, JesdaJinn, joyce83, Sarah_Elise en 36 bezoekers